Miksi iTekno ei muuten tarjoa sitä alkuperäistä kuittia? Ettekö kuitenkin Applelta nämä osta?Mikkow kirjoitti:Niin tieto lähti siitä, kun MCaresta soittivat ja sanovat , että eivät voi huoltaa muualta ostettuja puhelimia, jos ei ole ostettu suoraan ja kuitti. Samalla kysyin myös kuriiri palvelusta ja he sanovat, että todennäköisesti niitäkään ei huolleta. Nämä kuitenkin sitten huolletaan, siitä olen pahoillani, että olen ilmoittanut väärää tietoa. Alku viestissä sanoin, että asia ei ole varma, mutta iTeknon kohdalta ainakin on.
Ulkomailta ostetun iPhonen takuuhuollosta
-
Re: iPhonen takuuhuolto ei onnistu Suomessa..
Viesti Kirjoittaja inf »
-
Viesti Kirjoittaja Mikkow »
En osta, vaan eräästä liikkeestä Italiasta ja sieltä tulee kuitti koko lähetyksestä ja se on ALV 0%.inf kirjoitti:Miksi iTekno ei muuten tarjoa sitä alkuperäistä kuittia? Ettekö kuitenkin Applelta nämä osta?Mikkow kirjoitti:Niin tieto lähti siitä, kun MCaresta soittivat ja sanovat , että eivät voi huoltaa muualta ostettuja puhelimia, jos ei ole ostettu suoraan ja kuitti. Samalla kysyin myös kuriiri palvelusta ja he sanovat, että todennäköisesti niitäkään ei huolleta. Nämä kuitenkin sitten huolletaan, siitä olen pahoillani, että olen ilmoittanut väärää tietoa. Alku viestissä sanoin, että asia ei ole varma, mutta iTeknon kohdalta ainakin on.
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
ööööinf kirjoitti:Miksi iTekno ei muuten tarjoa sitä alkuperäistä kuittia? Ettekö kuitenkin Applelta nämä osta?Mikkow kirjoitti:Niin tieto lähti siitä, kun MCaresta soittivat ja sanovat , että eivät voi huoltaa muualta ostettuja puhelimia, jos ei ole ostettu suoraan ja kuitti. Samalla kysyin myös kuriiri palvelusta ja he sanovat, että todennäköisesti niitäkään ei huolleta. Nämä kuitenkin sitten huolletaan, siitä olen pahoillani, että olen ilmoittanut väärää tietoa. Alku viestissä sanoin, että asia ei ole varma, mutta iTeknon kohdalta ainakin on.

-
Viesti Kirjoittaja joonas@mcare »
Laitetaanpa faktat pöytään:
Meillä on Applen valtuutus huoltaa iPhonet, jotka loppukäyttäjä on suoraan ostanut muualta EU:n alueelta kuin Suomesta tai suoraan Applelta. Takuuhuoltoa varten tarvitsemme puhelimen ostokuitin, mistä selviää mistä puhelin on ostettu sekä kenelle se on myyty. Mikäli kuitti on hävinnyt, sitä voi tiedustella laitteen myyjältä.
Suomessa myytyjen puhelimien takuuhuollosta vastaa joko laitteen myyjä/maahantuoja tai heidän valitsema yhteistyökumppani.
Puhelin: 0207661670
Ruoholahdenkatu 8
00180, Helsinki
Ma-Pe 10.00-18.00
La 10.00-14.00
http://www.mcare.fi
-
Viesti Kirjoittaja Knockout bat »
joonas@mcare kirjoitti:Moi,
Meillä on Applen valtuutus huoltaa iPhonet, jotka loppukäyttäjä on suoraan ostanut muualta EU:n alueelta kuin Suomesta tai suoraan Applelta. Takuuhuoltoa varten tarvitsemme puhelimen ostokuitin, mistä selviää mistä puhelin on ostettu sekä kenelle se on myyty. Mikäli kuitti on hävinnyt, sitä voi tiedustella laitteen myyjältä.
Suomessa myytyjen puhelimien takuuhuollosta vastaa joko laitteen myyjä/maahantuoja tai heidän valitsema yhteistyökumppani.
Juuri näin. Kiitos vahvistuksesta.
iPhone 4 UK
iPod Touch 32 Gt
iPod 80 Gt
-
Ihan selvyyden takia, kuinka tulkitsette nämä borderlinxin kautta toimitetut puhelimet? Näissähän ostajana (yleensä) on loppukäyttäjä jonka nimelle myöskin kuitti on tehty. Itse tulkitsen sen "suoraan applelta" ostamiseksi.joonas@mcare kirjoitti:Moi,
Syy: Tää kone kirjoittaa väärin!! Tana!
-
Jos edellä mainitut ehdot täyttyvät niin voimme huoltaa puhelimen. Emme voi todeta onko laitteen hankintaan käytetty kuriiripalvelua vai onko asiakas ostanut laitteen itse henkilökohtaisesti ulkomailta.
Ruoholahdenkatu 8
00180, Helsinki
Ma-Pe 10.00-18.00
La 10.00-14.00
-
Kiitos! Uskon että selventää asiaa monen kannalta.joonas@mcare kirjoitti:Moi,
Jos edellä mainitut ehdot täyttyvät niin voimme huoltaa puhelimen. Emme voi todeta onko laitteen hankintaan käytetty kuriiripalvelua vai onko asiakas ostanut laitteen itse henkilökohtaisesti ulkomailta.
-
Viesti Kirjoittaja olpo »
No sitten valitettavasti taidat tulkita väärin, koska siinä on juuri se välikäsi joka sen ostaa Applelta ja minkä nimiin myös takuukuitti tulee.iMika kirjoitti:Ihan selvyyden takia, kuinka tulkitsette nämä borderlinxin kautta toimitetut puhelimet? Näissähän ostajana (yleensä) on loppukäyttäjä jonka nimelle myöskin kuitti on tehty. Itse tulkitsen sen "suoraan applelta" ostamiseksi.joonas@mcare kirjoitti:Moi,
En nyt 100% varma asiasta ole, mutta noin sen asian itse näkisin.
Edit: Nyt en lukenut kunnolla sun viestiäs. Eli tuleeko se takuukuitti Suomesta ostavan nimiin, koska siinä tapauksessahan ei huollossa näe kuka se on alunperin ostanut Applelta.
-
Viesti Kirjoittaja Panda. »
Borderlinx ei osta sitä puhelinta, vaan sinä itse.olpo kirjoitti:No sitten valitettavasti taidat tulkita väärin, koska siinä on juuri se välikäsi joka sen ostaa Applelta ja minkä nimiin myös takuukuitti tulee.iMika kirjoitti:Ihan selvyyden takia, kuinka tulkitsette nämä borderlinxin kautta toimitetut puhelimet? Näissähän ostajana (yleensä) on loppukäyttäjä jonka nimelle myöskin kuitti on tehty. Itse tulkitsen sen "suoraan applelta" ostamiseksi.joonas@mcare kirjoitti:Moi,
En nyt 100% varma asiasta ole, mutta noin sen asian itse näkisin.
Edit: Nyt en lukenut kunnolla sun viestiäs. Eli tuleeko se takuukuitti Suomesta ostavan nimiin, koska siinä tapauksessahan ei huollossa näe kuka se on alunperin ostanut Applelta.
Eli siis kuitissa lukee shipping addressina Borderlinx, mutta billing addressina oma osoite.
e: Eli siis Apple Storen kuitissa lukee "Sold To: OMANIMI ja OSOITE" ja "Ship To: OMANIMI ja BORDERLINXOSOITE"
-
No eihän siinä sitten pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Eli kyllähän se huolto sitten pelaa myös sieltä ostettuihin luureihin.Panda. kirjoitti: Borderlinx ei osta sitä puhelinta, vaan sinä itse.
Eli siis kuitissa lukee shipping addressina Borderlinx, mutta billing addressina oma osoite.
-
Viesti Kirjoittaja Zissou »
SCF:hän ei koske niihin "vaikka maksaisit viisituhatta euroa" (suora lainaus SCF:n asiakaspalveluhenkilöltä). Ei ole siellä hiluista pulaa...
-
Veikkaan että jos Apple saa tietää että ne korjaus "harmaita" luureja niin loppuis sopparit siihen.Zissou kirjoitti: SCF:hän ei koske niihin "vaikka maksaisit viisituhatta euroa" (suora lainaus SCF:n asiakaspalveluhenkilöltä). Ei ole siellä hiluista pulaa...
-
- Ylläpitäjä
Re: Ulkomailta ostetun iPhonen takuuhuollosta
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Zissou »
No hän mainitsi tämän sopimusasian suhteen tuon Posti- ja lennätinlaitoksen, joka nykyään siis myös mobiilitelehvooneja myy.olpo kirjoitti:Veikkaan että jos Apple saa tietää että ne korjaus "harmaita" luureja niin loppuis sopparit siihen.Zissou kirjoitti: SCF:hän ei koske niihin "vaikka maksaisit viisituhatta euroa" (suora lainaus SCF:n asiakaspalveluhenkilöltä). Ei ole siellä hiluista pulaa...
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Onko kukaan selvillä miten nyt toimii AppleCare? Kun kerran tuki olisi globaali näille ulkomailta ostetuille luureille, niin onnistuuko AppleCaren osto nyt myös iPhonelle (eli ostaisi ostomaasta AppleCaren)?
Syy: Muutin ketjun otsikon kieliopillisesti oikein, korjasin sen myös tämän viestin otsikkoon
-
Viesti Kirjoittaja timoan »
Kun soitin oman puhelimen ongelmasta Apple UK:n tukeen, tarjottiin sieltä ensin AppleCare sopparia hintaan £60, mutta koska takuu oli mennyt mainitun 6 pv vanhaksi, eivät saaneet myydä sitä. Minun käsitykseni mukaan jos puhelin olisi ollut vielä takuun alainen, olisivat sellaisen myyneet ongelmitta. En tiedä miten huolto olisi onnistunut tuon AppleCare sopimuksen perusteella Suomessa. MCare osaa varmaankin vastata siihen.inf kirjoitti:Ei ihan kuulu tänne mutta laitetaan nyt kuitenkin...
Onko kukaan selvillä miten nyt toimii AppleCare? Kun kerran tuki olisi globaali näille ulkomailta ostetuille luureille, niin onnistuuko AppleCaren osto nyt myös iPhonelle (eli ostaisi ostomaasta AppleCaren)?
-
Viesti Kirjoittaja Pupa »
mcarelta tiedustelin AppleCare:n käyttöä Suomessa, niin heillä ei ollut antaa mitään infoa asiaan liittyen. Itse ostin eBaystä AppleCare Protection Plan for iPhone 4:n, mutta sitä ei saa rekisteröityä suomalaiseen osoitteeseen. Sama homma koskee iPadia, joten tällä hetkellä molempien APP:t odottavat järjestelmän päivittymistä.timoan kirjoitti:Kun soitin oman puhelimen ongelmasta Apple UK:n tukeen, tarjottiin sieltä ensin AppleCare sopparia hintaan £60, mutta koska takuu oli mennyt mainitun 6 pv vanhaksi, eivät saaneet myydä sitä. Minun käsitykseni mukaan jos puhelin olisi ollut vielä takuun alainen, olisivat sellaisen myyneet ongelmitta. En tiedä miten huolto olisi onnistunut tuon AppleCare sopimuksen perusteella Suomessa. MCare osaa varmaankin vastata siihen.inf kirjoitti:Ei ihan kuulu tänne mutta laitetaan nyt kuitenkin...
-
Viesti Kirjoittaja McTom »
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Minä ostin v. 2008 Vodafonelta iPhonen ja v. 2009 Italian Applestore-nettikaupasta iPhone 3G:lle Applecaren, joka aktivoitiin Applelle lähettämäni emailipyynnön kautta. Apple Care postitettiin Helsingin osoitteeseeni. Applen supportin Online- tietokannasta puuttuu osoite, mutta Applen sivuilta ladattavassa Proof of Coverage- pdf- tiedostossa on osoite (tosin muodossa: Helsinki, Finland, Italy).McTom kirjoitti:Kun ostin Jenkeistä iPadin ja siihen AppleCaren, niin myyjä loi minulle sekä US-tunnukset ja rekisteröi AC:n. Osoitetta lukuunottamatta tiedot olivat omat. Osoitteeseen syötti kyseisen AppleStoren osoitteen. Kuulemma normaali käytäntö ja huolto toimii Suomessa. Tällä perusteella tuolla osoitteella ei pitäisi olla merkitystä.
iPhonen irronnut on-off- kytkin pitäisi korjata Apple Caren puitteissa. Toivottavasti tämä järjestyy Mcaren kautta.
-
Mihin osoitteeseen lähetit tuon rekisteröintipyynnön? Voisin kokeilla tehdä tuon omalle iPhone 4:lle.strong kirjoitti:Minä ostin v. 2008 Vodafonelta iPhonen ja v. 2009 Italian Applestore-nettikaupasta iPhone 3G:lle Applecaren, joka aktivoitiin Applelle lähettämäni emailipyynnön kautta. Apple Care postitettiin Helsingin osoitteeseeni. Applen supportin Online- tietokannasta puuttuu osoite, mutta Applen sivuilta ladattavassa Proof of Coverage- pdf- tiedostossa on osoite (tosin muodossa: Helsinki, Finland, Italy).McTom kirjoitti:Kun ostin Jenkeistä iPadin ja siihen AppleCaren, niin myyjä loi minulle sekä US-tunnukset ja rekisteröi AC:n. Osoitetta lukuunottamatta tiedot olivat omat. Osoitteeseen syötti kyseisen AppleStoren osoitteen. Kuulemma normaali käytäntö ja huolto toimii Suomessa. Tällä perusteella tuolla osoitteella ei pitäisi olla merkitystä.
iPhonen irronnut on-off- kytkin pitäisi korjata Apple Caren puitteissa. Toivottavasti tämä järjestyy Mcaren kautta.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
lähetin viestin muistaakseni Applen support- sivujen lin kin kauttaPupa kirjoitti:Mihin osoitteeseen lähetit tuon rekisteröintipyynnön? Voisin kokeilla tehdä tuon omalle iPhone 4:lle.strong kirjoitti:Minä ostin v. 2008 Vodafonelta iPhonen ja v. 2009 Italian Applestore-nettikaupasta iPhone 3G:lle Applecaren, joka aktivoitiin Applelle lähettämäni emailipyynnön kautta. Apple Care postitettiin Helsingin osoitteeseeni. Applen supportin Online- tietokannasta puuttuu osoite, mutta Applen sivuilta ladattavassa Proof of Coverage- pdf- tiedostossa on osoite (tosin muodossa: Helsinki, Finland, Italy).McTom kirjoitti:Kun ostin Jenkeistä iPadin ja siihen AppleCaren, niin myyjä loi minulle sekä US-tunnukset ja rekisteröi AC:n. Osoitetta lukuunottamatta tiedot olivat omat. Osoitteeseen syötti kyseisen AppleStoren osoitteen. Kuulemma normaali käytäntö ja huolto toimii Suomessa. Tällä perusteella tuolla osoitteella ei pitäisi olla merkitystä.
-
Vielä kun jaksaisit linkittää jonkun sivun, josta toi email-osoite löytyy tai suora osoite, niin olisin todella kiitollinen. Vähintäänki epäselvät noi sivut.strong kirjoitti: lähetin viestin muistaakseni Applen support- sivujen lin kin kautta
-
Applelta tuli uudet säännökset. Voimme huoltaa nyt kaikki iPhonet (poislukien 2g ja soneran myymät) ostomaasta riippumatta, eli myös suomalaisilta harmaatuojilta/Eu:n ulkopuolelta ostetut puhelimet.
Ruoholahdenkatu 8
00180, Helsinki
Ma-Pe 10.00-18.00
La 10.00-14.00
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Tämä varmaan näkyy iTeknon iPhone-hinnoissa, kun ei tarvitse risoja roudata Italiaan asti.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka