Huomasin kun kone oli 3päivän iässä!
Viesti Kirjoittaja jerppi_ »
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Sopii se, mutta ihan oikeasti, onko se 20 euroa niin suuri raha investoida muistin tuplauksesta 8 gigaan? On vähän kasvuvaraakin.jerppi_ kirjoitti:http://www.jimmspc-store.fi/tuote/AD3S1 ... -2?t=false -- Käykö tämä muisti varmasti mid 2010 21.5'' i3 iMaciiin?
Muisti loppuu prosesseissa kesken joten lisäis paikallaan. Onko tämä järkevin valinta, tai onko parempia ehdotuksia. Nyt 4gb rammia kiinni.
Viesti Kirjoittaja ImacMan »
Itse tilasin suoraan Crucialin online-liikkeestä. Ai miksikö? A) Crucialia pidetään yleisesti parhaana vaihtoehtona Mac-tietokoneisiin B) Crucialin System Scanner sekä yksityiskohtaiset iMac-vaihtoehdot takaavat juuri oikean muistin löytämisen ja C) hinnat ovat paljon halvemmat kuin jos vaikka Suomesta verkkokauppa.comista Kingstonin muisteja ostaisi. Itse asiassa itse tilasin juuri 2x2 gigaa uuteen 21.5" iMaciin (eli samoja muisteja kuin mitä sinä tarvisit) ja hintaa tuli vajaa 100 euroa (toimituskulut mukaan lukien). RAM-hinnathan ovat laskussa ja itse asiassa näköjään tuon muistin hinnat ovat tippuneet noin 5 euroa. Suosittelen erittäin lämpimästi: http://www.crucial.com/eu/store/listpar ... Mid%202010jerppi_ kirjoitti:Mikä olisi järkevin ostos jos valitsisin tuon 2x2GB:n?
Mä en, ellet ota noita kaksImacMan kirjoitti:Suosittelen erittäin lämpimästi: http://www.crucial.com/eu/store/listpar ... Mid%202010
Tilasin 2x2GB. Lopulliseksi hinnaksi jäi postien kera noin 95€. Ei paha!Matti Niemelä kirjoitti:Mä en, ellet ota noita kaksImacMan kirjoitti:Suosittelen erittäin lämpimästi: http://www.crucial.com/eu/store/listpar ... Mid%2020102x 2GB:llä (linkatun 4GB kamman sijaan) saat Dual Channelin, eli kaksinkertaisen muistiväylän käyttöön. Mikäli koneen kammat eivät ole aina pareittain identtiset (ei välttämättä edes aina riitä) ei DC välttämättä mene päälle.
Eli tämä tarkemminhttp://www.crucial.com/eu/store/mpartsp ... 80A5CA7304
Jepu. Näin just.jerppi_ kirjoitti:Tilasin 2x2GB. Lopulliseksi hinnaksi jäi postien kera noin 95€. Ei paha!
Viesti Kirjoittaja Grugi »
Mid 2010 käyttävät 1333:sta, aikaisemmat 1067:aa. Toki voi laittaa 1067:kaa myös mid 2010 mutta se hidastaa niiden orkkis 1333 muistienkin nopeuden 1067:ksi, ja yhteensopivuus ei ole välttämättä täysin taattu.Grugi kirjoitti:Mitenkäs on nyt noiden muistien laita kun tuntuu menevän 1333Mhz sekä 1066MHz muisteja, eikös koneessa itsessään ollut noi 1333Mhz muistit eli silloin myös lisättävät kammat olisi 1333Mhz.
Itse tarkoitin minäkin sitä, että kannattaa se 2x2 gigan paketti ostaa -- kuten itsekin tein. Ilmeisesti tuo 4 gigan kampa tulee automaattisesti tuohon ensimmäiseksi, kun tuon iMac-kohtaisen muistin tuolla Crucialin hakutyökalulla hakee.Matti Niemelä kirjoitti:Mä en, ellet ota noita kaksImacMan kirjoitti:Suosittelen erittäin lämpimästi: http://www.crucial.com/eu/store/listpar ... Mid%2020102x 2GB:llä (linkatun 4GB kamman sijaan) saat Dual Channelin, eli kaksinkertaisen muistiväylän käyttöön. Mikäli koneen kammat eivät ole aina pareittain identtiset (ei välttämättä edes aina riitä) ei DC välttämättä mene päälle.
Viesti Kirjoittaja M *nen »
Matti Niemelä kirjoitti:Varmasti toimii mikäli et erikseen forceta asennuksessa 64 bittistä kerneliä (toistaiseksi aika turha, ja vain Pro taitaa sitä oletuksena käyttää).M *nen kirjoitti:Tietääkö joku jo paremmin, tuleeko uusien iMacien esim i5:n kanssa mitään softaongelmapäivittämisiä. Ei tietenkään pitäisi mutta skeptikkona kyselen. Toimiiko vanhat fontit kuten nyt intel core duossa / 10.6.4. Entäs Font Explorer, Wacom intuos ajurit tai FreeHand?
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Eikös ongelma ollut aseman sijainnissa (terävä metallireuna) eikä niinkään asemasta. Eli naarmua ei tullut, jos laittoi levyn suoraan. Jos taas levy osui terävään reunaan, se naarmuuntui.mikaw_ kirjoitti:Onko kukaan kertonut näistä uusista imaceista vielä sen optisen aseman toimintaa, että naarmuttaako vai eikö naarmuta?
Ei ollut. Mistä tällainen käsitys?jomppa kirjoitti:Eikös ongelma ollut aseman sijainnissa (terävä metallireuna) eikä niinkään asemasta. Eli naarmua ei tullut, jos laittoi levyn suoraan. Jos taas levy osui terävään reunaan, se naarmuuntui.mikaw_ kirjoitti:Onko kukaan kertonut näistä uusista imaceista vielä sen optisen aseman toimintaa, että naarmuttaako vai eikö naarmuta?
Viesti Kirjoittaja PRd »
Huh huh, mä luulin tosiaan että kone naarmuttaa, mutta se onkin vain ollut väärää käyttöä. Jeesuksen kiitos ettei niin ollutjomppa kirjoitti:Eikös ongelma ollut aseman sijainnissa (terävä metallireuna) eikä niinkään asemasta. Eli naarmua ei tullut, jos laittoi levyn suoraan. Jos taas levy osui terävään reunaan, se naarmuuntui.mikaw_ kirjoitti:Onko kukaan kertonut näistä uusista imaceista vielä sen optisen aseman toimintaa, että naarmuttaako vai eikö naarmuta?
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Tämän foorumin viesteistä.mikaw_ kirjoitti:Ei ollut. Mistä tällainen käsitys?jomppa kirjoitti:Eikös ongelma ollut aseman sijainnissa (terävä metallireuna) eikä niinkään asemasta. Eli naarmua ei tullut, jos laittoi levyn suoraan. Jos taas levy osui terävään reunaan, se naarmuuntui.mikaw_ kirjoitti:Onko kukaan kertonut näistä uusista imaceista vielä sen optisen aseman toimintaa, että naarmuttaako vai eikö naarmuta?
En kokeillut. On tullut jo niin monta kertaa kaadettua tuo iMac "vatsalleen" noita testatessa, ettei oikein enää moinen huvita. Nuo pitää joka tapauksessa palauttaa kummatkin.Matti Niemelä kirjoitti:No voe.
Kokeilitko pelkästään yhdellä krusialilla? Nimittäin jos niistä toinen toimisi OK, olisi kyseessä varmasti vain rikkinäinen kampa eikä yhtsop ongelma (tuskin, oma 2x2 setti toimi monen memtest tunnin jälkeen edelleen OK).
Viesti Kirjoittaja trok »
Itsellä on ollut Amazonin kanssa joskus samantyyppistä ongelmaa, eli aluksi vaikutti siltä, että joudun maksamaan postikulut viallisia palauttaessa. Kysyin sitten, että kai ne nyt tuon rahan takaisin maksaa ja että onko väliä millä firmalla lähetän, niin vastasivat, että tottakai palauttavat tuon postimaksun verran rahaa luottokortille, kunhan vaan ilmoitan kuinka paljon lähetys maksoi. Postifirmalla ei ollu väliä, niin vein paketin vaan Itellalle, kun tuossa posti vieressä on. Paketti ei ollut kovinkaan suuri, mutta silti UK:hon lähetys maksoi jotain vajaan viidenkympin luokkaaImacMan kirjoitti:
En kokeillut. On tullut jo niin monta kertaa kaadettua tuo iMac "vatsalleen" noita testatessa, ettei oikein enää moinen huvita. Nuo pitää joka tapauksessa palauttaa kummatkin.
Tuo Crucialin palautussysteemi lopulta onnistui ja pyysin saada vastaavat tilalle. Maanantaina pitää käydä lähettämässä nuo muistit UK:hon päin ja epäilemättä joudun maksamaan lähetyskulut (onneksi tuolla lähetyksellä on nyt painoa niin vähän, että tuskin summa on kauhea). On muuten aika hauskaa, että Crucial suosittelee takaisinlähetyksessä pakkaamaan nuo muistit antistaattiseen pussiin ja sen jälkeen vielä kovaan laatikkoon (mitkä se tietenkin olettaa, että palauttaja ostaa). Toisaalta Crucial itse lähetti nuo muistit pelkässä pussukassa.Vaikka Crucial nyt UPS:ää käyttikin, niin aika naurettavaahan tuo on, että he itse lähettävät muistit pussukassa ja kun ovat lähettäneet viallisen muistin minulle niin pyytävät minua suojaamaan tätä viallista muistia paremmin takaisinlähettäessäni sen.
Harmi ettei Crucialilla muuten näytä olevan mitään sopimusta tuon UPS:n kanssa. On tullut toisen liikkeen kautta palauteltua aika paljon tavaraa UPS:n kautta ja kun sillä oli sopimus ilmeisesti UPS:n kautta, niin minun tarvitsi vain palautusboksiin lyödä leima kiinni ja soittaa UPS:n lähetti paikalle.
Viesti Kirjoittaja Janne H. »