Iltaa homppulaiset,
Olen lukenut tämän sivustojen juttuja jo jonkin aikaa ja eilen tuli hommattua ihka ensimmäinen Macci (13" MBP, mid 2010). Hieno peli, ei siinä mitään - lähes kaikki toimii kuin junan vessa ja käytettävyys on todellakin huippuluokkaa. Ei mennyt kavereiden käännytystyö PC-maailmasta hukkaan!
Opetteluahan tämä vaatii ja heti olisi pieni avuntarve paikallaan. Ajattelin ensitöikseni asentaa tulostimen, kuulosti helpolta mutta eihän siitä mitään tullut: Tulostimena on Canon Pixma MP990, käyttöjärjestelmän versiona on 10.6.4. ja ohjelmistopäivitys-applicationin mukaan kaikki päivitykset on tehty.
Tulostin on tarkoitus asentaa WLAN-verkkoon, jossa se on toiminut moitteetta jo useamman kuukauden kahden windows-koneen kanssa. Verkon asetukset ovat kunnossa, tulostin löytää verkon ja päinvastoin. Uuteen Macciin en ole vain saanut asennusta toimimaan. Canonin ohjeiden mukaan asentaessa asennus tökkää siihen että Macci ei löydä tulostinta (tai ei kommunikoi sen kanssa).
Olen googlettanut monta keskustelua muilta foorumeilta jossa kerrotaan tästä samasta ongelmasta yhteydenmuodostuksessa, mutta eipä ole niistäkään ratkaisevaa apua ollut. Olen hakenut Applen sivuilta uusimman ajuripaketin, Canonin sivuilta kaikki MP990:aan liityyvät ajuripaketit ja asentanut ne koneelle - ei vaan toimi. Mitkä / mikä ajuri olisi se oikea?
Olen myös koittanut asentaa tulostinta varsinaisen Canonin asennussoftan ulkopuolelta, käyttämällä järjestelmäasetuksista löytyvää "Tulostus ja Faksaus"-toimintoa siten, että olen lisännyt IP-tulostimen. Macci löytää kyllä geneerisen tulostimen Canonin IP-osoitteesta mutta ei osaa kuitenkaan tulostaa. Pukkaa vaan virhettä "306", joka viittaa kommunikointiongelmaan tulostimen ja Macin välillä.
Kaikki apu ja vinkit olisivat tervetullutta asennusta koskien, jotta tuo Canonin mötikkä ja tämä alumiinilätkä alkaisi keskustelemaan keskenään - ja vielä langattomasti.
T:Kaapo
PS. Miten asennustilanteen saisi "nollattua" alkutekijöihin, koska Canonin asennus-CD:n ja uusien ajureiden myötä tilanne ajureiden yms.lisäohjelmien suhteen ei välttämättä ole kaikkein otollisin tulostimen asentumiselle? Vai hoitaako Macci asian optimoinnin itsekseen?
Canon Pixma MP990 asennus ei onnistu
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Canon Pixma MP990 asennus ei onnistu
Viesti Kirjoittaja Mac Kaapo »
-
Re: Canon Pixma MP990 asennus ei onnistu
Viesti Kirjoittaja kimppikoo »
Mulla oli vastaavaa ongelmaa HP:n langattoman monitoimihärpäkkeen kanssa. Syyksi paljastui loppujen lopuksi "erinomainen" Telewell (lue: Telehell) ADSL modeemi, joka ei vaan suostunut ottamaan WLAN verkkoon kuin 2 laitetta yhtäaikaa. Eli mulla oli puucee WLAN yhteydessä, ja sitten rouvan Macbookki ja tuo HP:n laite. Heti kun sammutin puuceen, niin homma alkoi pelittämään. Vastaavasti jos pistin Macin kiinni verkkoon piuhalla, niin taas toimi hyvin. Oletko kokeillut voiko sitä Canonia edes pingata siitä Macistä?
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka