Moi
Hankinnassa olisi 1TB ulkoinen kiintolevy. Mitä kokemusta ihmisillä on näistä?
USB 2 löytyy koneesta, eli kolmosen tuki ei ole vielä kriittinen juttu, joskin saa olla mukana, mutta ei lisähintaa tuomassa. Firewire ei ole tarpeen, eSata-tuki on ok. Levyn pitäisi kyetä täyttämään USB-piuha ääriään myöten.
Saisi olla tyylikäs, saisi olla tukeva, saisi olla jokseenkin kestäväkin. Pitäisi olla hiljainen. Eli erityisesti ei mitään, mikä resonoi. Tai aiheuttaa hurinaa kun laittaa kovalle puupöydälle.
Merkkivalo saa olla kivasti näkyvillä mutta ei mitään sinisiä kuulusteluvaloja.
Verkkokauppa.com:in valikoimaa tuli nopeasti selattua. Siellä on näitä LasSien malleja useampi. Onko nämä hyviä vai onko nämä vain tavallisia design-laitteita, joissa ennen oli iso lisäkate, mutta nykyään kohtuulliselta näyttävät hinnat?
Teratavun ulkoista kiintolevyä
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Teratavun ulkoista kiintolevyä
Viesti Kirjoittaja MacRotta »
Viimeksi muokannut MacRotta, 16.8.2010 klo 12.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Teratavun ulkoista kiintolevyä
Viesti Kirjoittaja rutina »
Itselläni ainakin on n. 6 vuotta Lacien Design by Porsche -kovo, jonka oletin olevan vain kaunis kuori, mutta tuo on toiminut moitteettomasti aina. Monta kertaa tipahdellut, jopa kahdesta metristä lattialle, mutta niin se vaan jatkaa iloisesti hyrräämistä. Näissä uudemmissa tuntuu olevan se valitettava puoli, ettei On/Off-nappia enää löydy vaan levy menee itsekseen nukkumaan joskus, jos menee tai muuten hurraa vain koko ajan. Hiljainenhan tuo vanha rakkine ei ole, uusista en valitettavasti osaa sanoa.
Kyllä nykyään varmaan melkein kaikilla saa rahoilleen vastinetta. Tärkeintähän on, että täytää ne omat kriteerit. Tilaa nettikaupasta kotiin ja testaa melua, jos ei miellytä, niin palauta ihmeessä.
Kyllä nykyään varmaan melkein kaikilla saa rahoilleen vastinetta. Tärkeintähän on, että täytää ne omat kriteerit. Tilaa nettikaupasta kotiin ja testaa melua, jos ei miellytä, niin palauta ihmeessä.
Be happy
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Kyllä mun mielestä LaCien (oli kyseessä tuote mikä tahansa) hinta muodostuu myös hiukan laadukkaammasta valmistuksesta ja osista. Sen sijaan WD:n tuotteet eivät itseä enää vakuuta, niitä menee tietääkseni vaihtoon paljon ja ne levyt joiden kanssa olen toiminut ovat olleet a) äänekkäitä b) epäluotettavia mounttaamisen, käynnistymisen ja sammumisen suhteen eli johtoja on saanut irroitella.
Jos nyt laittaisin ulkoisen kovalevyn, olisi se varmaankin Lacie tai sitten kaikista halvin levy (esim. tarjouksessa oleva ja pitkällä takuulla), joka ei kuitenkaan olisi WD.
Jos nyt laittaisin ulkoisen kovalevyn, olisi se varmaankin Lacie tai sitten kaikista halvin levy (esim. tarjouksessa oleva ja pitkällä takuulla), joka ei kuitenkaan olisi WD.
Viimeksi muokannut Blank^, 16.8.2010 klo 14.49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Itseltä löytyy WD Studio 1Tt. Ei ihan sitä mitä ketjun aloittaja hakee (itse ostin tämän FireWire 800:n takia), mutta täytyy sanoa että itse olen ollut todella tyytyväinen. Se on tyylikäs, hiljainen ja tuntuu erittäin nopealta TuliLankaan liitettynä (USB:ssä en ole koittanut). Virranhallinta tuossa tuntuu toimivan kuin ajatus, kytkeytyy päälle kun kaapelin liittää ja sammuttaa itsensä automaattisesti kun sen irrottaa koneesta unmounttauksen jälkeen.
Ostin nimenomaan LaCien tilalle, 500 Gt Porschesta hajosi virtalähde, kuten niin usein tuntuu LaCien kanssa tapahtuvan.
Ostin nimenomaan LaCien tilalle, 500 Gt Porschesta hajosi virtalähde, kuten niin usein tuntuu LaCien kanssa tapahtuvan.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja Sorsa^ »
Mulla ainakin toiminut 1Tb LaCien ulkoinen kovalevy moitteetta jo 1,5v.
Hiljainen ja tyylikäs sinisellä ledillä varustettu vekotin 8)
http://www.lacie.com/fi/products/product.htm?pid=11016
iMac 27" 3.06Ghz, 4Gt 2x iPhone4 Black 32Gt
-
Viesti Kirjoittaja luonnostaanpihalla »
Itselläni on sama, ostin viime keväänä. Ja täytyy kyllä sanoa omasta puolestani, ettei tuo nyt niin hiljainen ole. Ei toki millään tavalla äänekäs, mutta ainakin ne alun ruksutukset tulee mielestäni melkoisella älämölöllä laitteen kokoon nähden. Ei häiritse, mutta kuuluu kyllä erittäin selvästi.Sorsa^ kirjoitti:Mulla ainakin toiminut 1Tb LaCien ulkoinen kovalevy moitteetta jo 1,5v.
Maksoin tästä muuten Verkkokaupalle 80 e, joten hintansa väärti tämä on todellakin. Seuraava irtokovoni on varmaankin ilman erillistä virtapiuhaa, saisi virtakin tulla USBin kautta myös tässä Laciessa.
"Elämä on vain liian lyhyt Windowsille."
-
Viesti Kirjoittaja Sorsa^ »
Hinta/Laatu suhde on kyllä kohdillaan tässä laitteessa, ostin aikoinaan veikon koneesta n. 90eurolla.
Yhdyn kyllä mielipiteeseen, virta saisi kulkea USBin kautta.
Yhdyn kyllä mielipiteeseen, virta saisi kulkea USBin kautta.

iMac 27" 3.06Ghz, 4Gt 2x iPhone4 Black 32Gt
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Sattui niin, että Gigantissa oli tarjoomuksessa iOmegan 500 gigasia 2,5 tuumasia USB-kovoja 49 egee, luin heitin mainoslehdestään viikko sitten.
Samassa lehdessä mainittiin, että löytyy myös iOmegan TERASTA USB-kovoa 3,5 tuumasena hintaan 49 egee.
Arvatkaa, kumman ostin?
Joo, niitä EI ollut sinä laatikossa tai lähellä, jossa ne 500 gigaset oli, vaan piti osata kysellä kassalta eikä niitä saanu kun yhden per asiakas, soitin samantien junioreille, että hakekaa pois jos vaan kerkeette, tohon hintaan se oli ku ois just tumpannu viimesen röökin, ennen ku vastaa pummile, et mä en polta...
Samassa lehdessä mainittiin, että löytyy myös iOmegan TERASTA USB-kovoa 3,5 tuumasena hintaan 49 egee.
Arvatkaa, kumman ostin?
Joo, niitä EI ollut sinä laatikossa tai lähellä, jossa ne 500 gigaset oli, vaan piti osata kysellä kassalta eikä niitä saanu kun yhden per asiakas, soitin samantien junioreille, että hakekaa pois jos vaan kerkeette, tohon hintaan se oli ku ois just tumpannu viimesen röökin, ennen ku vastaa pummile, et mä en polta...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Täytyy tätä sen verran kommentoida, että minulla ei ole ollut missään vaiheessa WD:n levyjen kanssa mitään ongelmia. Toistaiseksi omistamani WD:n levyt (viimeisen 20 vuoden ajalta) ovat poistuneet käytöstä vain jäätyään auttamatta liian pieniksi. Maxtoreita ja seagateja olen sitten saanut vaihtaa takuuaikana pariinkin kertaan. IBM SCSI-levyjen kanssa ei myöskään ole ollut ongelmia, IDE-levyistä ei ole kokemusta.Blank^ kirjoitti:Kyllä mun mielestä LaCien (oli kyseessä tuote mikä tahansa) hinta muodostuu myös hiukan laadukkaammasta valmistuksesta ja osista. Sen sijaan WD:n tuotteet eivät itseä enää vakuuta, niitä menee tietääkseni vaihtoon paljon ja ne levyt joiden kanssa olen toiminut ovat olleet a) äänekkäitä b) epäluotettavia mounttaamisen, käynnistymisen ja sammumisen suhteen eli johtoja on saanut irroitella.
Tokikin ulkoisista levyistä on kokemusta vasta noin neljän vuodelta ajalta; sinä aikana ainoastaan Fujitsu-Siemensin levy on mennyt ehtinyt mennä takuuvaihtoon, WD:t (3 kpl) kukkuu kaikki hyvin, ja ovat edelleen käytössä, parit Laciet on on ollut backup-käytössä, ja jääneet pois käytöstä isomman WD:n syrjäytettyä ne, kolme vuotias Iomega Minimax on myös toiminut moitteettomasti, ja on edelleen audio käytössä aina silloin tällöin.
"Ei käkikään kiekumatta kuki."
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Ostin Gigantista iomegan 1TB ulkoisen kovon 49€:lla... En ole vielä avannut. Pöydällä myös pari WD:n ulkoista kovoa 2TB ja 1TB ne on nättejä ja hiljaisia. Kaapissa lisäksi 3 Lacien ulkoista kovoa ja 3 muuta rimpulaa. Kaikki on tähän saakka toimineet. Eniten tykkään itse WD:n ulkoisista.Raikka kirjoitti:Sattui niin, että Gigantissa oli tarjoomuksessa iOmegan 500 gigasia 2,5 tuumasia USB-kovoja 49 egee, luin heitin mainoslehdestään viikko sitten.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka