inf kirjoitti:
a) Riippuu ihan paikasta/alueesta/ kiertoreitistä. Eli tulevat yleensä 8-16 välillä, sen tarkempaa tietoa eivät pysty antamaan. Tietysti firman aspan kanssa voi yrittää sopia tarkempaa aikaa, mutta epäilen että onnistuu
b)UPS toimii ainakin näin (omalla kokemuksella): Mitään lappua eivät kahdella ensimmäisellä kerralla, yleensä eivät myöskään soita etukäteen/ovelta/tms. Kolmannen kerran jälkeen jättävät luukusta lapun, että "Yritetty toimittaa lähetystä päivänä X, X ja X. Vastaanottaja ei ollut kotona. Soita asiakaspalveluun xxx xxxx ja sovi lähetyksen toimituksen ajankohta"
EDIT: Tuosta soittamisesta. Jos on alaovet lukossa 24/7 kannattaa tosiaan soittaa siihen kuriirifirman aspaan ja ilmoittaa asiasta heille, ja pyytää että tarkistavat että lähetyksessä on puhelinnumero (varsinkin Apple storesta tilattaessa ei numero välity kuljetusfirmalle)
Aina olen pystynyt sopimaan aamu-/iltapäivätoimituksesta, joskus tarkemminkin esim klo 15 jälkeen. Jonkin verran tuo joustavuus riippuu firmasta.
Lappu ja/tai soittokin on tullut jo ensimmäisestä käyntikerrasta. Ja olen joskus sopinut heidän soittavan kännykkääni, kun olen ollut takapihalla enkä sisällä päivystämässä. Näin omalla kohdallani.
Viimeksi muokannut ksakke, 19.8.2010 klo 12.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ksakke kirjoitti:
Aina olen pystynyt sopimaan aamu-/iltapäivätoimituksesta, joskus tarkemminkin esim klo 15 jälkeen. Jonkin verran tuo joustavuus riippuu firmasta.
Lappu ja/tai soittokin on tullut jo ensimmäisestä käyntikerrasta. Ja olen joskus sopinut heidän soittavan kännykkääni, kun olen ollut takapihalla enkä sisällä päivystämässä. Näin omalla kohdallani.
Tuntuu olevan ihan kuskista kiinni jaksaako se soittaa vai ei
omppu4 kirjoitti:Jos ei ole kotona huomenna jos/kun tulevat paketin kanssa, niin onkohan mahdollista hakea 17.30 jälkeen iphonea dhl toimipisteestä?
Itsellä onnistunut aina noutaminen. Tosin DHL:n kanssa ei ole kokemusta, mutta en tiedä miksi ei onnistuisi. Soita asiakaspalveluun ja kysäise onnistuuko nouto?
Yleensä soittavat(riippuen toki ajojärjestelijästä/kuskista) aamulla että mihin aikaan olisi joku paketissa olevassa toimitusosoitteessa kotosalla.
-Tässä vaiheessa kun soittavat voit myös vielä vaihtaa toimitusosoitteen vaikka duunipaikan tms osoitteeksi jossa sen kyseisen päivän satut olemaan.
Samalla puhelimitse voit myös jättää paketin odottamaan noutoa DHL-Toimipisteeseen tuohon Vantaalle - Lentokentän viereen josta voit sen noutaa
silloin kun itse haluat ennen klo. 19:30
Joko muilla on alkanut eilen toimitetut mutta kirjautumatta jääneet puhelimet kirjautua Borderlinxin järjestelmään? Täällä epätoivoisesti odotellaan että saisivat tuon pian tehtyä.
tuomas92 kirjoitti:Joko muilla on alkanut eilen toimitetut mutta kirjautumatta jääneet puhelimet kirjautua Borderlinxin järjestelmään? Täällä epätoivoisesti odotellaan että saisivat tuon pian tehtyä.
Sain äsken omastani ilmoituksen "APPLE IPHONES August 19, 2010 1.10 kg ". Onko muilla kahden luurin tilanneilla samanlaiset tiedot? Paljonko yhden puhelimen paino on ollut?
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
tuomas92 kirjoitti:Joko muilla on alkanut eilen toimitetut mutta kirjautumatta jääneet puhelimet kirjautua Borderlinxin järjestelmään? Täällä epätoivoisesti odotellaan että saisivat tuon pian tehtyä.
Sain äsken omastani ilmoituksen "APPLE IPHONES August 19, 2010 1.10 kg ". Onko muilla kahden luurin tilanneilla samanlaiset tiedot? Paljonko yhden puhelimen paino on ollut?
Kävinkin juuri 1,1 kilon painoisen paketin maksamassa liikkeelle, siis kaksi laitetta.
Nyt positiivisessa mutta entistä kovemmassa piinassa odotellaan!
iMika kirjoitti:Eilen kuljetus maksettu, ja tilaus on toimitettu kuljetukseen. Tilaus ei vielä näy DHL:n järjestelmässä.
Tuliko sinulle joku erillinen viesti siitä että se on nyt kuljetuksessa? Mitä borderlinxin sivusto sanoo? Itselläni lukee vain "being processed", mutta mitään viestiä ei maksun jälkeen ole kuulunut.
amanita kirjoitti:Minulle ilmoittivat sen painavan 0.55 kg, muistan hämärästi nyt kyllä lukeneeni TNT:n kuljetusilmoituksessa sen painaneen tasan puoli kiloa.
UPSin kuljetusilmo taas kertoi kahden puhelimen olevan 0,80kg. Yhden sitten varmaan 0,40kg.
Viimeksi muokannut Panda., 19.8.2010 klo 14.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMika kirjoitti:Eilen kuljetus maksettu, ja tilaus on toimitettu kuljetukseen. Tilaus ei vielä näy DHL:n järjestelmässä.
Tuliko sinulle joku erillinen viesti siitä että se on nyt kuljetuksessa? Mitä borderlinxin sivusto sanoo? Itselläni lukee vain "being processed", mutta mitään viestiä ei maksun jälkeen ole kuulunut.
Näkyy sivuilla seuraavaa: *
Invoice
* Shipment handed over to delivery agent
* Tracking #XXX5559XXX
MBP Late 2011 13' ,MacBook Air Mid 2011 11' , TimeCapsule 1Tb, aTv2, iPhone 6 64gb,Elisa, iPad3 64gb wifi+cellular. "Hyvä viski parempi mieli"
Näkyy sivuilla seuraavaa: *
Invoice
* Shipment handed over to delivery agent
* Tracking #XXX5559XXX
Itselläni näkyy invoice mutta ei mitään kuljetuksesta. Eilen kuitenkin maksoin jo ennen kuutta. Kauan sinulla meni että siirtyi maksettuasi kuljetukseen?
Babar kirjoitti:Itselläni näkyy invoice mutta ei mitään kuljetuksesta. Eilen kuitenkin maksoin jo ennen kuutta. Kauan sinulla meni että siirtyi maksettuasi kuljetukseen?
Vastaan omasta puolestani. Itse maksoin vasta 18.30. Ei ollut töissä nettipankin tunnuksia, joten siirtyi kuljetuksen maksu kotiin. Sain iMikankin saamaan ilmoituksen noin tunti sitten. Tällä perusteella olisi jo sullekkin pitänyt tulla...
Viimeksi muokannut McTom, 19.8.2010 klo 14.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Babar kirjoitti:Itselläni näkyy invoice mutta ei mitään kuljetuksesta. Eilen kuitenkin maksoin jo ennen kuutta. Kauan sinulla meni että siirtyi maksettuasi kuljetukseen?
Vastaan omasta puolestani. Itse maksoin vasta 18.30. Ei ollut töissä nettipankin tunnuksia, joten siirtyi kuljetuksen maksu kotiin. Sain iMikankin saamaan ilmoituksen noin tunti sitten. Tällä perusteella olisi jo sullekkin pitänyt tulla...
amanita tai kuka tahansa muu mode vois laittaa aloitusviestiin alennuskoodi kentän, johon vois päivitellä oma-aloitteisuuden puutteesta kärsiville noita koodeja.
Tällä hetkellä ainakin koodilla 163887 sai kahden luurin Express deliverystä 3,33€ pois postikuluista. Koodi tais olla voimassa 30.9.2010 asti.
iPad Air 64Gb Wifi+Cellular | iPad 9th Gen. 64Gb Wifi | iPhone 14 128Gb | iPhone 14 Pro 128Gb | AirPods Pro 2 | AirPods 2nd Gen. | Apple Watch Ultra
Pupa kirjoitti:amanita tai kuka tahansa muu mode vois laittaa aloitusviestiin alennuskoodi kentän, johon vois päivitellä oma-aloitteisuuden puutteesta kärsiville noita koodeja.
Tällä hetkellä ainakin koodilla 163887 sai kahden luurin Express deliverystä 3,33€ pois postikuluista. Koodi tais olla voimassa 30.9.2010 asti.
Alennuskoodi lisätty.
Soittelin serkulle joka on dhl:llä töissä niin katsoi että eilen lähtenyt kuorma oli kirjautunut heidän järjestelmään n.17:40 paikallista(UK) aikaa. Eli varmaan tämänkin päivän kuorma näkyy illalla vasta heidän järjestelmässä.
MBP Late 2011 13' ,MacBook Air Mid 2011 11' , TimeCapsule 1Tb, aTv2, iPhone 6 64gb,Elisa, iPad3 64gb wifi+cellular. "Hyvä viski parempi mieli"
Sanoivat minulle asiakaspalvelussa että puhelimeni on valmiina lähtemään. Ilmeisesti minulla nyt ei vaan vielä ole muuta kuin "being processed", mutta lähtee muiden mukana myöhemmin. Varmaan samaan satsiin menevät kaikki, kuten tuossa edellisessä uumoiltiinkin.
Pupa kirjoitti:amanita tai kuka tahansa muu mode vois laittaa aloitusviestiin alennuskoodi kentän, johon vois päivitellä oma-aloitteisuuden puutteesta kärsiville noita koodeja.
Alennuskoodi lisätty.
Soittelin serkulle joka on dhl:llä töissä niin katsoi että eilen lähtenyt kuorma oli kirjautunut heidän järjestelmään n.17:40 paikallista(UK) aikaa. Eli varmaan tämänkin päivän kuorma näkyy illalla vasta heidän järjestelmässä.
Hieno homma ja hyvää lisäinffoa tuo serkultasi saama tieto. Valitettavasti omani ei ehtiny enää tän päivän kuormaan, mutta alkuviikosta sitten
Babar kirjoitti:Sanoivat minulle asiakaspalvelussa että puhelimeni on valmiina lähtemään. Ilmeisesti minulla nyt ei vaan vielä ole muuta kuin "being processed", mutta lähtee muiden mukana myöhemmin. Varmaan samaan satsiin menevät kaikki, kuten tuossa edellisessä uumoiltiinkin.
Olisipa näin, että vielä tän päivän keräilevät luureja yhteen nippuun ja tarkastavat maksuja hieman pidempään kuin tohon klo12 asti.
Babar kirjoitti:Sanoivat minulle asiakaspalvelussa että puhelimeni on valmiina lähtemään. Ilmeisesti minulla nyt ei vaan vielä ole muuta kuin "being processed", mutta lähtee muiden mukana myöhemmin. Varmaan samaan satsiin menevät kaikki, kuten tuossa edellisessä uumoiltiinkin.
Olisipa näin, että vielä tän päivän keräilevät luureja yhteen nippuun ja tarkastavat maksuja hieman pidempään kuin tohon klo12 asti.
Vissiin ainakin vielä tänään on lähdössä talosta jokin lasti koska sanoivat että omani lähtee vielä tänään. Jospas klo 12 mennessä maksetut menevät varmasti (ns. toimitustakuu) ja loput sitten jos ehtivät mukaan. Tuo eilisen klo 17.40 voi hyvinkin olla se milloin rekka lähtenyt talosta.
Vissiin ainakin vielä tänään on lähdössä talosta jokin lasti koska sanoivat että omani lähtee vielä tänään. Jospas klo 12 mennessä maksetut menevät varmasti (ns. toimitustakuu) ja loput sitten jos ehtivät mukaan. Tuo eilisen klo 17.40 voi hyvinkin olla se milloin rekka lähtenyt talosta.
Oliko Paypal maksussa jonkinlainen viive verrattuna luottokorttimaksuun? Menin epähuomioissani maksamaan Paypalilla.
Oliko Paypal maksussa jonkinlainen viive verrattuna luottokorttimaksuun? Menin epähuomioissani maksamaan Paypalilla.
Enpä usko että mitään viivettä on. En kyllä ole varma asiasta.