Erño kirjoitti:Jep, mutta ääni tulee samalle korkeudelle, joten miksipä ei?
Oon vissii vähän yksinkertanen, mutta en nyt kyllä ihan ymmärtänyt logiikkaa tässä.
Alempana olevaa kajaria on kallistettu ylöspäin.
Ja ylempänä olevaa kallistettu vastaavasti alaspäin. Balanssikin säädetty sopivaksi.
Joo-o, mutta pitäisikö sen muka jotenkin kompensoida sitä että kaiuttimet ovat silti aivan eri tasolla. Joka tapauksessa sen kuulee kun ääni tulee aivan eri tasosta.. noh ei ole minun probleema.
Ääni tulee siis suoraan, joten säteilykuvio on melkolailla identtinen, mutta suunta on silti mitä on. Jos näyttö on silmien tasolla, niin myös äänen on hyvä tulla samalta korkeudelta. Vasemmanpuoleinen gene näyttääkin olevan sillä korkeudella, joten aika hyvään tulokseen päästäisiin vain nostamalla oikeanpuoleinen kaiutin samalle tasolle.
Jos kaiuttimien asettelu on noin tieteellisen tarkkaa, niin silloinhan pitää pää asettaa jonkinmoiseen ruuvipuristin telineeseen, jotta ei korvien asento muutu kaiuttimen suhteen.
No, minä onneksi olen niin täydellinen, että korvani kuulevat ääniä 360° sektorilla.
Viimeksi muokannut hatey, 20.8.2010 klo 12.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
hatey kirjoitti:Jos kaiuttimien asettelu on noin tieteellisen tarkkaa, niin silloinhan pitää pää asettaa jonkinmoiseen ruuvipuristin telineeseen, jotta ei korvien asento muutu kaiuttimen suhteen.
No, minä onneksi olen niin täydellinen, että korvani kuulevat ääniä 360° sektorilla.
Kattos mursu, kun suurin osa macisteista o. Wannabe-hifistelijöitä ja elitistejä.
hatey kirjoitti:Jos kaiuttimien asettelu on noin tieteellisen tarkkaa, niin silloinhan pitää pää asettaa jonkinmoiseen ruuvipuristin telineeseen, jotta ei korvien asento muutu kaiuttimen suhteen.
Kattos mursu, kun suurin osa macisteista o. Wannabe-hifistelijöitä ja elitistejä.
[OFF]
Ei se tee ihmisestä hifistiä jos kaiuttimet on aseteltu niin että stereokuva on mahdollisimman hyvä. Lisää kuuntelunautintoa tosin.
Parhaan stereokuvan saat nostamalla kaiuttimia ylöspäin niin että diskantti on korvien korkeudella ja säätämällä kaiuttimien kulman 60 asteeseen kuuntelijasta katsoen.
Lisää juttua löytyy http://www.aanipaa.tamk.fi/tila_1.htm
[OFF]
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
Joo tuohan on tiedossa meillä kuolevaisillakin. Lisäksi mölystimien pitää olla pari metriä irti seinistä ja jonkun tolpan nokassa. Jooei. En asu missään hallissa, vaan kahden hengen yksiössä. Tässä kämpässä olisi optimipaikat genuille jossain keittiössä ja eteisessä.
Eipä niiden tarvitse irti olla seinistä. Genelec suosittelee että kaiuttimet laitetaan ihan seinää vasten jos ei ole mahollisuutta jättää tilaa niiden taakse.
Tulee vähemmän bassosta johtuvia heijastuksia. Kaiutintolppia on saatavana myös pöytämallisena.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
redhat kirjoitti:Kaiutintolppia on saatavana myös pöytämallisena.
Tällaisia omaan settiin voisi suunnitella, tai ihan kiinteät porata pöytään. Onko linkkiä mihinkään tolppiin jotka Geneleceille sopisi?
E: Löytyhän noita googlettelemalla.
Jos meinaa sijoittaa kaiuttimet ihan oikeasti hyvin, niin suosittelen säädettäviä (Quik Lok/vast.) jalustoja. Saa säädettyä sen korkeuden, mitä pitääkin ja niitä on helppo pyöritellä.
Jos pitää jotkin sisustuselementit niistä saada, niin kannattaa rakentaa itse mittojen mukaan esim. ihan laudasta ja täyttää jollain painavalla esim. kivillä/hiekalla.
Matti Niemelä kirjoitti:Kyllä syy on puhtaasti iMacin pas-(prkl)-kanäyttö, johon heijastui vanhassa setupissa selän takaa aurinkoinen olkkari. Nyt ei heijastu mitään.
Sitä paitsi nyt tuuletusikkuna on helpompi avata ja aukeaa kokonaan + verhot ei ole kiinni imacin takapaneelissa nostattaen läNpojä.
iPSP kirjoitti: Setup muuttunut aika paljon, joten tuli sitten otettua siitä räpsy
Kannattais varmaan hieman nostaa noita kaiuttimia, että eivät jää tuonne pöydän taakse osittain. Voisi ääni kuulostaa hieman mukavammalta
Niinhän sitä vois, mutta eikös ne mene silloin liian ylhäälle? Mun käsityksen mukaan diskantit pitäisi olla suunnilleen korvien korkeudella, bassoelementeillä ei niin väliä..
Viimeksi muokannut iPSP, 26.8.2010 klo 9.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacBook Pro 15" • iPhone 6 Plus • PowerBook G4 12"
Erño kirjoitti:Joo tuohan on tiedossa meillä kuolevaisillakin. Lisäksi mölystimien pitää olla pari metriä irti seinistä ja jonkun tolpan nokassa. Jooei. En asu missään hallissa, vaan kahden hengen yksiössä. Tässä kämpässä olisi optimipaikat genuille jossain keittiössä ja eteisessä.
Riippuu kaiuttimen suunnittelusta. Jokin kaiutin voi olla suunniteltu hyllysijoitettavaksi, jolloin matalien taajuuksien toistoon on laskettu pieni korostus sijoituspaikan akustiikasta johtuen. Ts. sijoittamalla ne kuvailemallasi tavalla pari m. irti seinästä bassoon ei tule "munaa".
Itellä tuossa soivat juuri AudioVectorit jotka suunniteltu sijoitettavaksi seinän viereen. Pienissä tiloissa ei aina ole mahdollisuutta sijoittaa kaiutinta irti joka seinästä.
No huh, onhan muuten hieno peli. Tuollanen S kelpais jo ilman Brabusin tuunausta saatikka Maceja, tosin jos olisin kiireinen bisnesmies ja löytyisi paljon rahaa.