Mielenkiintoista. Mulla toimii iPad WiFi, E55 + joikuspot just liittymän maksiminopeudella.strong kirjoitti:eikö sitä iphone nelosta saisi mitenkään toimitaan iPadin 3.5G- modeemina. Esim. kesämökilläni toimii ainoastaan Soneran 900mHz 3G-verkko ja iPhone4:llä jostain syystä ripeämmin runs. 1megan vauhdilla, kun E55:lla ja Joikuspotilla nopeus on jopa vain puolet ip4:llä saavutetusta download- nopeudesta.
Tietysti yksinkertainen ratkaisu olisi heittää iPad järveen ja käyttää Macbookia ja ip4:n tetheringia. iPad Wifi on hieno mutta hieman turha laite.
iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
-
Viesti Kirjoittaja teidon »
Tämä on yleinen sekaannus, joka johtuu siitä, että tallennustilan määrä annettaan yhdessä paikkaa toisessa muodossa ja toisessa paikkaa toisessa muodossa. Tuo 32 on gigatavuina (kilo = 1000) kun taasen käyttiksen itse antama tieto on gibitavuina (kibi = 1024). 32Gt on 29,8 gibitavua. Tuosta määrästä vielä käyttöjärjestelmä syö muutama sataa mega-/mebitavua.petroskaali kirjoitti:yleisissä tiedoissa laite näyttää että muistia on 29G. Mihin tuo loppu 3Gb menee jos ohjelmiakaan ei ole mukana!?!?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Yksi ainoa vatutuksen kohde...nimittäin softat! Vähän arvelinkin että suurimman osan softista joutuu ostamaan uudestaan iPad versiona (onneksi poikkeuksiakin löytyy). Mukavaa laskua tiedossa. Esim. peleistä on harvemmistä saatavilla sitä ns. +-pakettia jossa olisi molemmat versiot, ja osasta ei löydy edes iPad versiota (näissä kait yleensä HD nimike perässä).
Lisäksi ihmetyttää ettei esim. Facebookilla ole tuota virallista sovellusta iPad muodossa, sama koskee myös Twitterin virallista (ex-Tweetie) sovellusta. Noh twitterille onneksi löytyy hyviä vaihtoehtoja (Echofon ja Twitterrific esim)
-
Viesti Kirjoittaja samikki »
Avainsana tuossa olikin se 900MHz verkko.dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Mulla toimii iPad WiFi, E55 + joikuspot just liittymän maksiminopeudella.
-
Samassa 900 verkossa kuuluvuuskartan mukaan olen minäkin.samikki kirjoitti:Avainsana tuossa olikin se 900MHz verkko.dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Mulla toimii iPad WiFi, E55 + joikuspot just liittymän maksiminopeudella.
-
Kas, elin luulossa että E55:ssä ei olisi ollut 3G/900-taajuutta mutta nähtävästi siinä sitten on.dasb00t kirjoitti:Samassa 900 verkossa kuuluvuuskartan mukaan olen minäkin.samikki kirjoitti:Avainsana tuossa olikin se 900MHz verkko.dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Mulla toimii iPad WiFi, E55 + joikuspot just liittymän maksiminopeudella.
-
Viesti Kirjoittaja kyyhky »
Tälle lienee luonnollisin selitys se, että iPadin ruudulla Facebook toimii selaimessakin melko lailla kaikilta osin ongelmitta.inf kirjoitti:Lisäksi ihmetyttää ettei esim. Facebookilla ole tuota virallista sovellusta iPad muodossa
-
Kyllä siinä on. http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohje ... ificationssamikki kirjoitti:Kas, elin luulossa että E55:ssä ei olisi ollut 3G/900-taajuutta mutta nähtävästi siinä sitten on.dasb00t kirjoitti:Samassa 900 verkossa kuuluvuuskartan mukaan olen minäkin.samikki kirjoitti:Avainsana tuossa olikin se 900MHz verkko.dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Mulla toimii iPad WiFi, E55 + joikuspot just liittymän maksiminopeudella.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Toimii about, mutta chat ei esim. toimi. Olenkin käytellyt tuota nettisivua, mutta olisihan se oma appsi ihan mukavakyyhky kirjoitti:Tälle lienee luonnollisin selitys se, että iPadin ruudulla Facebook toimii selaimessakin melko lailla kaikilta osin ongelmitta.inf kirjoitti:Lisäksi ihmetyttää ettei esim. Facebookilla ole tuota virallista sovellusta iPad muodossa

-
-
Viesti Kirjoittaja strong »
JoikuSpot- ohjelman ollessa käytössä Nokia E55 kuumenee kyllä huolestuttavassa määrin ja E55 jopa kaatuilee ajoittain jolloin joikuspot premiumin joutuu käynnistämään uudestaan. iPhone4:n tethering tuntuu astetta luotettavammalta vaihtoehdolta, ei reboottaustarvetta.dasb00t kirjoitti:Samassa 900 verkossa kuuluvuuskartan mukaan olen minäkin.samikki kirjoitti:Avainsana tuossa olikin se 900MHz verkko.dasb00t kirjoitti:Mielenkiintoista. Mulla toimii iPad WiFi, E55 + joikuspot just liittymän maksiminopeudella.
Nyt olen hankkinut A-linkin 3G- wlan- tukiaseman ja siihen Alinkin 3G- nettitikun ja näiden konffaus oli suhteellisen yksinkertaista ja kaikki pelaa esim. SAunalahden 3G- Dataetuliittymällä. Todennäköisesti hieman parempi vaihtoehto wlan- verkoksi kesämökkioloihin kuin Joikuspot + E55.
Voisiko Alinkin wlan-asemaa (A-Link Wnap 11n Wlan ap 3G Mobile Router) jatkaa vaikkapa Applen Airport- tukiasemilla, jolloin wlanin saisi pelaamaan jopa kesämökin beachilla?
Lähinnä siis iPad-wifiä käytettäessä edellämainitut viritykset olisivat perusteltuja koska tuo APplen iPad ei tuo iPhone 4:n tetheringia (tuskin tulevaisuudessakaan?)
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Mulla on MobileMe:n beta versio tuosta kalenterista, ja nyt näyttää että iPad ei osaa siitä enää syncata kalenteria. Onko kukaan muu huomannut samaa? eli pitääkö päivittää takaisin siihen vanhaan versioon?
EDIT: jepu, näyttää vaativan IOS4:n
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Menin touch.facebook.commiin, kirjauduin sisään ja lisäsin kirjanmerkin, jolloin iPadin näytölle ilmestyi Facebook-kuvake. Näin minulla on itseasiassa oma "app" työpöydällä. Tuo touch-versio on optimoitu kosketusnäytöille ja toimii ihan kivasti.inf kirjoitti:Toimii about, mutta chat ei esim. toimi. Olenkin käytellyt tuota nettisivua, mutta olisihan se oma appsi ihan mukavakyyhky kirjoitti:Tälle lienee luonnollisin selitys se, että iPadin ruudulla Facebook toimii selaimessakin melko lailla kaikilta osin ongelmitta.inf kirjoitti:Lisäksi ihmetyttää ettei esim. Facebookilla ole tuota virallista sovellusta iPad muodossa
Muoks: itseasiassa taytyy valita "add to home screen" eika "add bookmark". Näin kuvakkeen saa home screenille.. Aika kätevä toiminto itseasiassa...
-
Kuumeneehan se, kun kaikki antennit on täydellä höyryllä käytössä. Mulla ei tosin ole kaatunut koskaan. Joikuspotissa oli muistaakseni asetus, jolla pystyi vähentämään antennin tehoa mikä taas vähentää kuumumista ja akunkulutusta kantomatkan kustannuksella. Varmasti tuollainen 3g modeemi/wlan on parempi vaihtoehto esim mökillä. Jos kuitenkin tarvii liikkua mökkiä tai mökin pihaa pidemmälle, Joikuspot on loistava vaihtoehto.strong kirjoitti: JoikuSpot- ohjelman ollessa käytössä Nokia E55 kuumenee kyllä huolestuttavassa määrin ja E55 jopa kaatuilee ajoittain jolloin joikuspot premiumin joutuu käynnistämään uudestaan.
-
Mulla on kalenteri Googlesyncin kautta synkattuna sekä iPhoneen, että iPadiin. Eilen huomasin ekan pikku bugin: laitoin iPadilla tapaamisen tälle päivälle klo 15.00. Sitten katsoin iPhonen kalenteria, jossa tapaaminen oli merkitty klo 01.00 ajankohdalle. Menin Macbookilla kalenteriin, siellä sama juttu. Muutin Macbookilla tapaamisen klo 15.00 ajalle, jolloin myös iPhonella näkyy kalenterissa oikea aika. Mutta kuinka ollakaan, iPadin kalenterissa ajankohta siirtyi klo 05.00.. hmmm.inf kirjoitti:Nyt taisi löytyä ensimmäinen ongelma...
Mulla on MobileMe:n beta versio tuosta kalenterista, ja nyt näyttää että iPad ei osaa siitä enää syncata kalenteria. Onko kukaan muu huomannut samaa? eli pitääkö päivittää takaisin siihen vanhaan versioon?
-
Viesti Kirjoittaja caygill »
Onko siis niin, että mikään ulkoinenkaan näppis ei tuo skandeja laitteeseen? Muita suoranaisia ongelmia?
Miten MacBook Pro, iPhone ja iPad pidetään keskenään synkassa?
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Onhan laitteissa kaikissa asetettu aikavyöhyke oikein? Vaikuttaisi sellaiselta ongelmaltaPsaikke kirjoitti:Mulla on kalenteri Googlesyncin kautta synkattuna sekä iPhoneen, että iPadiin. Eilen huomasin ekan pikku bugin: laitoin iPadilla tapaamisen tälle päivälle klo 15.00. Sitten katsoin iPhonen kalenteria, jossa tapaaminen oli merkitty klo 01.00 ajankohdalle. Menin Macbookilla kalenteriin, siellä sama juttu. Muutin Macbookilla tapaamisen klo 15.00 ajalle, jolloin myös iPhonella näkyy kalenterissa oikea aika. Mutta kuinka ollakaan, iPadin kalenterissa ajankohta siirtyi klo 05.00.. hmmm.inf kirjoitti:Nyt taisi löytyä ensimmäinen ongelma...
-
inf kirjoitti:Onhan laitteissa kaikissa asetettu aikavyöhyke oikein? Vaikuttaisi sellaiselta ongelmaltaPsaikke kirjoitti:Mulla on kalenteri Googlesyncin kautta synkattuna sekä iPhoneen, että iPadiin. Eilen huomasin ekan pikku bugin: laitoin iPadilla tapaamisen tälle päivälle klo 15.00. Sitten katsoin iPhonen kalenteria, jossa tapaaminen oli merkitty klo 01.00 ajankohdalle. Menin Macbookilla kalenteriin, siellä sama juttu. Muutin Macbookilla tapaamisen klo 15.00 ajalle, jolloin myös iPhonella näkyy kalenterissa oikea aika. Mutta kuinka ollakaan, iPadin kalenterissa ajankohta siirtyi klo 05.00.. hmmm.inf kirjoitti:Nyt taisi löytyä ensimmäinen ongelma...
Täytyypä tsekata. Tänään muuten junamatkailin ekan kerran iPadin kanssa ja kyllä herättää huomiota ja uteliaita silmäyksiä kanssamatkustajissa tää tabletti

-
Viesti Kirjoittaja Jarkko. »
iPod Touch 1st Gen 16GB
Windows 7 Home Premium
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Kyllä sitä 3G:llä voi demota, kun vaan menee safarilla http://m.youtube.com josta saa sitten valittua ihan HQ laatusta videota. Tuo default appi on muinasjäänneJarkko. kirjoitti:Tästä on saattanut olla jo puhetta aiemmin, mutta itse huomasin vasta käytössä: youtube-videot ovat todella heikkolaatuisia 3g-yhteydellä. Wlanissa kiinni ollessa ongelmaa ei ole. Rajoitus on ilmeisesti tehty estämään liikenteen paisuminen AT&T:n 3g-verkossa. En tiedä, olisiko verkko yhtään parempi suomalaisilla operaattoreilla, mutta ainakaan laitetta ei kannata demota kavereille 3g-tubella nykyisellään.

-
Totta, kokeilin tuota ja ihan uskomattoman hyvin pyörii 3G:lla videot tuolla. Nipistämällä ulospain, videon saa koko näytölle, ja laatu on tosi hyvä.inf kirjoitti:Kyllä sitä 3G:llä voi demota, kun vaan menee safarilla http://m.youtube.com josta saa sitten valittua ihan HQ laatusta videota. Tuo default appi on muinasjäänneJarkko. kirjoitti:Tästä on saattanut olla jo puhetta aiemmin, mutta itse huomasin vasta käytössä: youtube-videot ovat todella heikkolaatuisia 3g-yhteydellä. Wlanissa kiinni ollessa ongelmaa ei ole. Rajoitus on ilmeisesti tehty estämään liikenteen paisuminen AT&T:n 3g-verkossa. En tiedä, olisiko verkko yhtään parempi suomalaisilla operaattoreilla, mutta ainakaan laitetta ei kannata demota kavereille 3g-tubella nykyisellään.
-
Tällä voi toki olla jotain tekemista iPadin suuremman 3g-vastaanottimen kanssa ja tietysti senkin kanssa, etta iPadissa ei ole viela iOS nelosta...
-
Viesti Kirjoittaja ipot »
Oma ohjelma näyttää exportissa PDF:n ja keynote muodot.
-
Viesti Kirjoittaja caygill »
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Koska "jenkkilaitteella" ei ole mitään muuta eroa muualla myytäviin versioihin verrattuna, paitsi laturin pistoke. IPadin (ja iPhonen) käyttöjärjestelmä on monikielinen ja siten sisältää kaikki lokalisaatiot. Nykyinen versio 3.2 on väliversio ennen 4.1:stä.caygill kirjoitti:Miksi kaikki pitävät itsestään selvyytenä, että skandit alkavat toimimaan esim jenkkilaitteessa, kun iPadia aletaan myymään Suomessa?
--Ari
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka