Kyllä iPhonea pystyy käyttämään vaikka se olisikin kytketty USB:llä autosoittimeen. Ainakin omaan JVC:n soittimeen kun kytkee niin iPhonen kaikkia muita toimintoja pystyy käyttämään paitsi tietenkin iPodia. Voi tietty riippua soittimestakin.Sherukka kirjoitti:Kameratolpat ovat aina olleet niin ettei tiedä suuntaa, ainakin Pääkaupunkiseudulla.
USB:lla kytketty iPhone taitaa olla huono ratkaisu koska olen ymmärtänyt että silloin voidaan iPhonea ohjata ainoastaan kytketystä soittimesta eli ohjelmien vaihto ei onnistu (iPhone menee ihan eri tilaan). Olen myös ymmärtänyt että loppukäyttäjäkokemus näissä USB -kytketyissä ei vastaa iPhonen kautta ohjatessa, ihan sama kuinka kallis auto on kyseessä. Korjatkaa jos olen väärässä.
iPhone (auto)navigaattorina
-
Re: iPhone (auto)navigaattorina
Viesti Kirjoittaja Jusbali »
-
Viesti Kirjoittaja Force Quit »
Ostin Navigonin Design Car Kitin iPhone 3G/3GS:lle vajaa vuosi takaperin http://www.navigon.com:in online-verkkokaupasta, ja jo nyt normaalissa käytössä muovinen osa, joka pitää imukuppia telineen rungossa kiinni murtui itsestään. Autoteline on ollut paikoillaan samassa autossa, samassa paikassa koko käyttöaikansa, eikä sitä ole irroiteltu välissä kertaakaan. Ei voi olla normaalia, että muoviosa imukupin sisällä hapertuu vajaassa 10 kk:ssa niin, että se murtuu poikki, kun teline on nähnyt vain normaalia käyttöä niin, että iPhone on kiinni telineessä ehkä 2-3 kertaa viikossa. Nyt teline on täysin käyttökelvoton, kun muovinen runko on murtunut irti imukuppiosasta.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MrAngelos »
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Kyllä tuollaisen pitää kestää kauemmin.
Jos ei vastaa, laitetaan sosiaaliseen mediaan, niin leviää maailmanlaajuisesti. Kyllä sitten reagoivat.
-
-
Viesti Kirjoittaja sahkari »

- Ipad Air 2 64gb
- Ipad mini, 32GB 3G
- Saunalahti megareilu 4g multisim liittymä
-
Viesti Kirjoittaja omenasato »
Ja mikä on optimaalisin paras valinta valita reittiprofiiliksi?
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
Force Quit kirjoitti:Navigonin autotelineestä...
Ostin Navigonin Design Car Kitin iPhone 3G/3GS:lle vajaa vuosi takaperin http://www.navigon.com:in online-verkkokaupasta, ja jo nyt normaalissa käytössä muovinen osa, joka pitää imukuppia telineen rungossa kiinni murtui itsestään. Autoteline on ollut paikoillaan samassa autossa, samassa paikassa koko käyttöaikansa, eikä sitä ole irroiteltu välissä kertaakaan. Ei voi olla normaalia, että muoviosa imukupin sisällä hapertuu vajaassa 10 kk:ssa niin, että se murtuu poikki, kun teline on nähnyt vain normaalia käyttöä niin, että iPhone on kiinni telineessä ehkä 2-3 kertaa viikossa. Nyt teline on täysin käyttökelvoton, kun muovinen runko on murtunut irti imukuppiosasta.
sama mulla.. aika sama aikakin. Soitin Navigonille asiasta. Sanoivat että osta uusi tilalle. :O
( Macbook Pro 13"M1 )
-
Viesti Kirjoittaja escalibur »
escalibur kirjoitti:Tuli sitten ostettua Navigon EU ja latauksen jälkeen otan vielä Live Trafficin vaikka puhelimessa ei toistaiseksi olekaan datapakettia käytössä.
Siis mitä ihmettä. Ostin tuon Traffic Liven ja nyt Navigonin extrasissa kyseinen lisäominaisuus maksavan 20€. Näkyykö se aina vaikka itse jo omistan sellaisen? Itse kyllä ostin sen tarjoushintaan (kuittikin löytyy), mutta näyttää siltä ettei mulla ole koko ominaisuutta käytettävissä.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Koitappa 'tappaa' Navigon moniajovalikosta. Pitäisi näkyä ostettuna eli siinä on vihreä check -merkki.escalibur kirjoitti:escalibur kirjoitti:Tuli sitten ostettua Navigon EU ja latauksen jälkeen otan vielä Live Trafficin vaikka puhelimessa ei toistaiseksi olekaan datapakettia käytössä.
Siis mitä ihmettä. Ostin tuon Traffic Liven ja nyt Navigonin extrasissa kyseinen lisäominaisuus maksavan 20€. Näkyykö se aina vaikka itse jo omistan sellaisen? Itse kyllä ostin sen tarjoushintaan (kuittikin löytyy), mutta näyttää siltä ettei mulla ole koko ominaisuutta käytettävissä.
-
Sherukka kirjoitti:Koitappa 'tappaa' Navigon moniajovalikosta. Pitäisi näkyä ostettuna eli siinä on vihreä check -merkki.escalibur kirjoitti:escalibur kirjoitti:Tuli sitten ostettua Navigon EU ja latauksen jälkeen otan vielä Live Trafficin vaikka puhelimessa ei toistaiseksi olekaan datapakettia käytössä.
Tapoin Navigonin useita kertoja, sammutin puhelimen jne ja edelleen ei näy koko ominaisuutta. :| Ei kai auta muu kuin "report a problem".
-
Jaaha, vastaus oli "ota yhteyttä Navigoniin". Noh sinne sitte..
-
Viesti Kirjoittaja mikvil »
"IMPORTANT NOTE:
Unfortunately the automatic restoring of In App Purchases doesn't work properly when you delete the app prior to updating it. Therefore just click on the item and pretend to buy it. As long as you purchased it already with the same iTunes account you'll get a notification afterwards confirming your earlier purchase and you can activate it for free again."
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Mulle kävi samalla tavalla kuin uninstalloin Europa version iLuurista. Uudelleen asennuksen jälkeen lisäosaa ei ollut käytettävissä, mutta "ostin" sen uudelleen.mikvil kirjoitti:Jos ongelma ilmenee esim. puhelimen vaihdon tai jonkun muun suuremman säädön jälkeen, niin lisät voi "ostaa" uudestaan ilman veloitusta. Itse seurasin Navigonin ohjetta:
"IMPORTANT NOTE:
Unfortunately the automatic restoring of In App Purchases doesn't work properly when you delete the app prior to updating it. Therefore just click on the item and pretend to buy it. As long as you purchased it already with the same iTunes account you'll get a notification afterwards confirming your earlier purchase and you can activate it for free again."
Näytti aluksi että maksaa jotain, mutta ostovaiheessa ilmoitti että olet ostanut jos softan aikaisemmin ja latautui ilmaiseksi.
-
mikvil kirjoitti:Jos ongelma ilmenee esim. puhelimen vaihdon tai jonkun muun suuremman säädön jälkeen, niin lisät voi "ostaa" uudestaan ilman veloitusta. Itse seurasin Navigonin ohjetta:
"IMPORTANT NOTE:
Kiitos. Asia kunnossa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
"TomTom
Just announced! An exciting TomTom App for iPhone update is coming soon. New features will include navigate-to-photo, new maps and it comes optimized for iPhone 4 with sharper graphics.
If you’re at IFA in Berlin this week, go to the TomTom booth in Hall 9 to see how navigate-to-photo works!"
Wuhuu jipii!

-
Viesti Kirjoittaja Rihanen »
-
Jos vastaisin tuohon että "LOL" vai miten se nykyään kuuluu ilmaista?Rihanen kirjoitti:Kuulostaa hyvälle. Jos vaihtais Navigonin tilalle ihan oikean navigaattorin, siis ohjelman 8)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Rihanen »

-
Viesti Kirjoittaja omenasato »
-
Viesti Kirjoittaja samwhat »
Onko kukaan ostanut tuota tomtomin iphone telinettä lähi aikoina. Nimittäin tuolla tomtomin sivuilla lukee että kävis iphone 4 :seen eli onko tullut sitten uusi malli. Tänään (2.9) kävin gigantissa ja siellä näytti olevan myynissä vain tuota vanhaa mallia ja myyjän kommentit oli luokkaa "eihän sitä iphone 4 puhelintakaan vielä oo myynissä" heh.
Katselin tuolta verkkokaupan sivuilta kanssa, mutta ei oikein käy ilmi että mikä malli siellä on myynissä.
Ei mulla muuta, jatkakaa
-
Viesti Kirjoittaja Rooster »
Mielenkiintoista. TomTomin sivujen perusteella teline olisi tosiaankin iPhone 4:lle sopiva.samwhat kirjoitti:Terve kaikki.
Onko kukaan ostanut tuota tomtomin iphone telinettä lähi aikoina. Nimittäin tuolla tomtomin sivuilla lukee että kävis iphone 4 :seen eli onko tullut sitten uusi malli. Tänään (2.9) kävin gigantissa ja siellä näytti olevan myynissä vain tuota vanhaa mallia ja myyjän kommentit oli luokkaa "eihän sitä iphone 4 puhelintakaan vielä oo myynissä" heh.
Katselin tuolta verkkokaupan sivuilta kanssa, mutta ei oikein käy ilmi että mikä malli siellä on myynissä.
Ei mulla muuta, jatkakaa
Mukana tulee 'iPhone 4 adapter'
Äkkiseltään katsottuna kuitenkin näyttäisi siltä, ettei tuohon bumperilla varustettu luuri mahdu.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
mä kyllästyin odottamaan Navigonin vastausta viestiini, koska tarvitsen huomenna navigaattoria telineineen. Kuvaan aluksi vian, ja sitten ratkaisuni:
telineestä tulee muovinen tappi imukuppiin. Tämä tappi on revennyt irti imukupista. Imukuppi itsessään on ehjä, mutta ei kiinnity kunnolla ikkunaan, koska kiinnityymiseen tarvitaan muovitapin vedon tuoma "lisäimu".
Tänään porasin tuohon telineestä tulevaan muovitappiin snadin reiän, ja vetäisin imukupin pohjasta läpi ruuvin tappiin. Laitoin vielä ruuvinkannan ja imukupin pohjan väliin prikan varmistamaan.
Toistaiseksi toimii. Imukuppi pitää telineen tiukasti kiinni, eikä ruuvi kuitenkaan yletä naarmuttamaan lasia.
Katsotaan mikä on kantani huomenna parin sadan kilometrin ajon jälkeen...
Seuraavaksi hankin varmasti TomTomin telineen. Ei vakuuta Navigonin asiakaspalvelu.
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Ovelia ketkuja ovat. Musta teipinpala tai vastaava vaan mukaan "adapteriksi". No mikäpä siinä jos vaan tuo riittää.Rooster kirjoitti:Mielenkiintoista. TomTomin sivujen perusteella teline olisi tosiaankin iPhone 4:lle sopiva.samwhat kirjoitti:Terve kaikki.
Ei mulla muuta, jatkakaa
Mukana tulee 'iPhone 4 adapter'
Äkkiseltään katsottuna kuitenkin näyttäisi siltä, ettei tuohon bumperilla varustettu luuri mahdu.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka