Tämä on uutta tietoa minulle? Oletko ihan varma että toimii molemmat vaikkei ole 3G -verkossa?sähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.
Ilmeisesti Applen toteutuksessa data ei liiku puhelun aikana muuta kuin 3G:n ylitse. Olisi kiva tietää miksi näin kuin standardit sen sallivat.
Muuten Fonectan kuka soittaa -palvelu maksaa 6,9 € kuukaudessa. Vuodessahan tuo tekee yli 80 €.
iPhoneen Pomo-palvelu tai Fonectan "kuka soittaa" ?
-
Re: kumma juttu
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
-
Viesti Kirjoittaja earthpilot »
Olet ymmärtänyt tällä kertaa väärin. Data liikkuu puhelun kanssa vain 3g verkossa. Ominaisuus ei ole siis Applen keksintö. Kuten tässä ketjussa aiemmin kirjoitin niin softasta on todellista hyötyä vain 3g verkon ulottuvilla siis jos haluaa tietää soittajan heti ennen puhelua. Kilpailijoilla tilanne on sama.sähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.
Ilmeisesti Applen toteutuksessa data ei liiku puhelun aikana muuta kuin 3G:n ylitse. Olisi kiva tietää miksi näin kuin standardit sen sallivat.
Muuten Fonectan kuka soittaa -palvelu maksaa 6,9 € kuukaudessa. Vuodessahan tuo tekee yli 80 €.
Toinen minua ihmetyttänyt asia tässä ketjussa oli kun softaa kyseltiin saatavaksi jostain "sivustolta" mistä saisi "lisäinfoa" lataamisesta. Kyse oli selvästi piraatin etsinnästä. Luulin em. toiminnan olevan kielletty tällä foorumilla? Tuosta on turha sitten jeesustella ettei tällaisesta ollut kyse. Tässäkin on kyseessä vain parin euron softa kuudensadan puhelimeen! Köyhää jos täytyy yrittää hankkia kräkkiä tämän hintaluokan softaan! Vihaksi pistää developerin puolesta.
-
Re: iPhoneen Pomo-palvelu tai Fonectan "kuka soittaa" ?
Viesti Kirjoittaja sähkäri »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Minä kyselin softaa.earthpilot kirjoitti:Olet ymmärtänyt tällä kertaa väärin. Data liikkuu puhelun kanssa vain 3g verkossa. Ominaisuus ei ole siis Applen keksintö. Kuten tässä ketjussa aiemmin kirjoitin niin softasta on todellista hyötyä vain 3g verkon ulottuvilla siis jos haluaa tietää soittajan heti ennen puhelua. Kilpailijoilla tilanne on sama.sähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.
Toinen minua ihmetyttänyt asia tässä ketjussa oli kun softaa kyseltiin saatavaksi jostain "sivustolta" mistä saisi "lisäinfoa" lataamisesta. Kyse oli selvästi piraatin etsinnästä. Luulin em. toiminnan olevan kielletty tällä foorumilla? Tuosta on turha sitten jeesustella ettei tällaisesta ollut kyse. Tässäkin on kyseessä vain parin euron softa kuudensadan puhelimeen! Köyhää jos täytyy yrittää hankkia kräkkiä tämän hintaluokan softaan! Vihaksi pistää developerin puolesta.
En piraattia. JB ei ole laitonta.
Se vaaditaan tuon softan käyttämiseksi.
En muistanut, mistä softa oli aikanaan ladattu, eikä Google antanut oikeita tuloksia, johtuen minun typo:istani.
Mielestäni tässä ei ollut mitään väärää, en kysellyt kräkkiä, vaan softaa.
Softan KÄYTTÖ on ilmaista.
Jos kirjoituksestani on jäänyt väärä mielikuva, pahoittelen.
Niin ja se puhelin on esm. minulla ostettu käteisellä, 720e.
Ei ole tarvetta etsiä kräkkejä, noin sivuhuomautuksena.
Aiheetta enempää.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja sähkäri »
Oikeasti tämän kaltaisia helmiä löytää aika harvoin, siis hyötysovelluksia jotka maksavat euron/pari.earthpilot kirjoitti: Toinen minua ihmetyttänyt asia tässä ketjussa oli kun softaa kyseltiin saatavaksi jostain "sivustolta" mistä saisi "lisäinfoa" lataamisesta. Kyse oli selvästi piraatin etsinnästä. Luulin em. toiminnan olevan kielletty tällä foorumilla? Tuosta on turha sitten jeesustella ettei tällaisesta ollut kyse. Tässäkin on kyseessä vain parin euron softa kuudensadan puhelimeen! Köyhää jos täytyy yrittää hankkia kräkkiä tämän hintaluokan softaan! Vihaksi pistää developerin puolesta.
Itse maksan mielelläni tuon summan jotta tulevaisuudessakin on hyvillä sovelluskehittäjillä intressiä tehdä haluttavia pikkusovelluksia.
Miettikää että jos tämäkin sovellus myy cydian kautta esim. 200 000 kpl maailmanlaajuisesti, niin yhdelle henkilölle se on aika iso raha, ostaa talon ja auton.
Jos vielä Apple höllentäisi ehtoja ja tällaiset hyvät sovellukset päätyisivät Appstoreen, niin helposti tekijästä tulisi miljonääri. Se olisi iso juttu!! Kun ottaa huomioon että kyseessä on vain pieni softa mobiililaitteeseen. No, ehkä fonecta ja muut palveluntarjoajat tulisi markkinoille jos se olisi mahdollista Appstoren kautta. Hehän sen varsinaisen tiedon omistaa.
-
Viesti Kirjoittaja besserwisser »
Ei pijä paikkaansa. GSM verkossa puhelu + data toimii samanaikaisesti class A laitteissa ja/tai sellaisissa joissa tuettuna dual transfer mode.earthpilot kirjoitti:Olet ymmärtänyt tällä kertaa väärin. Data liikkuu puhelun kanssa vain 3g verkossa. Ominaisuus ei ole siis Applen keksintö.sähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.
-
Viesti Kirjoittaja Panda. »
Onkos tuota ominaisuutta sitten ihan yleisesti käytössä?besserwisser kirjoitti:Ei pijä paikkaansa. GSM verkossa puhelu + data toimii samanaikaisesti class A laitteissa ja/tai sellaisissa joissa tuettuna dual transfer mode.earthpilot kirjoitti:Olet ymmärtänyt tällä kertaa väärin. Data liikkuu puhelun kanssa vain 3g verkossa. Ominaisuus ei ole siis Applen keksintö.sähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.
-
Viesti Kirjoittaja besserwisser »
Eipä taida olla kovasti käytetty. Laitteita kyllä löytyy, tukevia verkkoja (tai oikeammin operaattoreita) vähemmän ... mutta, kyllä noita kuitenkin maailmalta löytyy.Panda. kirjoitti:Onkos tuota ominaisuutta sitten ihan yleisesti käytössä?besserwisser kirjoitti:Ei pijä paikkaansa. GSM verkossa puhelu + data toimii samanaikaisesti class A laitteissa ja/tai sellaisissa joissa tuettuna dual transfer mode.earthpilot kirjoitti:Olet ymmärtänyt tällä kertaa väärin. Data liikkuu puhelun kanssa vain 3g verkossa. Ominaisuus ei ole siis Applen keksintö.sähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.
-
Viesti Kirjoittaja DINapp »
Ei ole Suomessa - ainakaan toistaiseksi (ei taida olla kovin tärkeällä prioriteetilla sen paremmin Soneralla, Elisalla kuin DNA:llakaan). Sen sijaan esimerkiksi Vodafone UK tukee DTM:ää (DTM= Dual Transfer Mode). Aika monet puhelimet tukevat tätä ominaisuutta (mm. lähes ellei kaikki Nokian 2G/3G puhelimet).besserwisser kirjoitti:Eipä taida olla kovasti käytetty. Laitteita kyllä löytyy, tukevia verkkoja (tai oikeammin operaattoreita) vähemmän ... mutta, kyllä noita kuitenkin maailmalta löytyy.Panda. kirjoitti:Onkos tuota ominaisuutta sitten ihan yleisesti käytössä?besserwisser kirjoitti:Ei pijä paikkaansa. GSM verkossa puhelu + data toimii samanaikaisesti class A laitteissa ja/tai sellaisissa joissa tuettuna dual transfer mode.earthpilot kirjoitti:Olet ymmärtänyt tällä kertaa väärin. Data liikkuu puhelun kanssa vain 3g verkossa. Ominaisuus ei ole siis Applen keksintö.
P.S. DTM-tuella (verkossa siis) on sellainen näennäisesti asiaanliittymätön ominaisuus että GPRS/EDGE -dataliikenteen aikana puhelut tulevat läpi (siis sellaisissa verkoissa jotka eivät tue verkkomoodi/NMO1:stä eli yhtäaikaista piiri&pakettikytkettyä rekisteröintiä), ja itse asiassa on puhuttu että Vodafone UK:ssä (ei käytä NMO1:stä) itse asiassa laittoi verkkoonsa DTM-tuen jotta puhelut tulisivat läpi laitteille joilla surffaillaan/jotka käyttävät datayhteyttä paljon/usein (näistä yhtenä iPhonet)...
-
Viesti Kirjoittaja Darkker »
Menee jo aika huti alkuperäisesta... mutta. Puhelun tullessa data sitten kai katkeaa? Omat kokemukset iPhone 3G + GPRS on, että datasiirron aikana DNA:lla ei tule puhelut läpi, mutta Soneralla tulee ja data katkeaa. Myös verkkojen asetukset sen paljastivat.DINapp kirjoitti: Ei ole Suomessa - ainakaan toistaiseksi (ei taida olla kovin tärkeällä prioriteetilla sen paremmin Soneralla, Elisalla kuin DNA:llakaan). Sen sijaan esimerkiksi Vodafone UK tukee DTM:ää (DTM= Dual Transfer Mode). Aika monet puhelimet tukevat tätä ominaisuutta (mm. lähes ellei kaikki Nokian 2G/3G puhelimet).
P.S. DTM-tuella (verkossa siis) on sellainen näennäisesti asiaanliittymätön ominaisuus että GPRS/EDGE -dataliikenteen aikana puhelut tulevat läpi (siis sellaisissa verkoissa jotka eivät tue verkkomoodi/NMO1:stä eli yhtäaikaista piiri&pakettikytkettyä rekisteröintiä), ja itse asiassa on puhuttu että Vodafone UK:ssä (ei käytä NMO1:stä) itse asiassa laittoi verkkoonsa DTM-tuen jotta puhelut tulisivat läpi laitteille joilla surffaillaan/jotka käyttävät datayhteyttä paljon/usein (näistä yhtenä iPhonet)...
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Jaa täähän oli jo aika tyhjentävästi vastattu täälläsähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.

-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Jos DTM on tuettu sekä verkon että mobiilin puolelta niin ei katkea. Ilman tuota tukea puheluiden pitäisi kyllä normaalisti olla korkeammalla prioriteetilla eli puhelu tulee läpi ja data katkeaa.Darkker kirjoitti:Menee jo aika huti alkuperäisesta... mutta. Puhelun tullessa data sitten kai katkeaa? Omat kokemukset iPhone 3G + GPRS on, että datasiirron aikana DNA:lla ei tule puhelut läpi, mutta Soneralla tulee ja data katkeaa. Myös verkkojen asetukset sen paljastivat.DINapp kirjoitti: Ei ole Suomessa - ainakaan toistaiseksi (ei taida olla kovin tärkeällä prioriteetilla sen paremmin Soneralla, Elisalla kuin DNA:llakaan). Sen sijaan esimerkiksi Vodafone UK tukee DTM:ää (DTM= Dual Transfer Mode). Aika monet puhelimet tukevat tätä ominaisuutta (mm. lähes ellei kaikki Nokian 2G/3G puhelimet).
-
Viesti Kirjoittaja Darkker »
-
iPhoneen "kuka soittaa"-sovellusta?
Viesti Kirjoittaja kattiina »
onko hajua saako app storesta jotain 118 tai pomopalvelu-tapaista sovellusta joka tunnistaisi kuka soittaa?
koitin selailla mutta en ainakaan omilla hakusanoilla löytäny.
tulis tarpeeseen 8)
Syy: Ketjut yhdistetty
-
Re: iPhoneen "kuka soittaa"-sovellusta?
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Re: iPhoneen "kuka soittaa"-sovellusta?
Viesti Kirjoittaja joukkis »
Syy: Ketjut yhdistetty, kiitos! :=)
-
Viesti Kirjoittaja iOppilas »
-
Fo ecta on vakiona siellä! Mitähän mahdat tarkoittaa...?iOppilas kirjoitti:Voisikiko joku heittää screenshottia siitä miten tuonne Whoiscalling lisätään joku source, esim. fonecta. Kun ei mistää löydy ohjeita sourcen lisäämiseen.
-
Mulla näkyy vain sourceseissa vain "RkSeek", joka on päällä eikä löydä mitään numeroa. Ja maana on myös Suomi, että sekin on tarkastettu.rsaarela kirjoitti:Fo ecta on vakiona siellä! Mitähän mahdat tarkoittaa...?iOppilas kirjoitti:Voisikiko joku heittää screenshottia siitä miten tuonne Whoiscalling lisätään joku source, esim. fonecta. Kun ei mistää löydy ohjeita sourcen lisäämiseen.
-
Mulla näkyy molemmat. Päivitä se softasi....?iOppilas kirjoitti:Mulla näkyy vain sourceseissa vain "RkSeek", joka on päällä eikä löydä mitään numeroa. Ja maana on myös Suomi, että sekin on tarkastettu.rsaarela kirjoitti:Fo ecta on vakiona siellä! Mitähän mahdat tarkoittaa...?iOppilas kirjoitti:Voisikiko joku heittää screenshottia siitä miten tuonne Whoiscalling lisätään joku source, esim. fonecta. Kun ei mistää löydy ohjeita sourcen lisäämiseen.
-
Otin sen juuri käyttöön tunti sitten, mutta kokeilen...rsaarela kirjoitti:Mulla näkyy molemmat. Päivitä se softasi....?iOppilas kirjoitti:Mulla näkyy vain sourceseissa vain "RkSeek", joka on päällä eikä löydä mitään numeroa. Ja maana on myös Suomi, että sekin on tarkastettu.rsaarela kirjoitti:Fo ecta on vakiona siellä! Mitähän mahdat tarkoittaa...?iOppilas kirjoitti:Voisikiko joku heittää screenshottia siitä miten tuonne Whoiscalling lisätään joku source, esim. fonecta. Kun ei mistää löydy ohjeita sourcen lisäämiseen.
Edit: Eikä toiminut. Saisikohan niitä source tietoja kaivettua jostain esiin, että voisi listätä manuaalisesti.
-
Köyhänä opiskleijana minulla ei tieteenkään ole tähän varaa.sähkäri kirjoitti:Periaatteessa GPRS tiedonsiirto pitäisi onnistua puhelun aikana, tai ainakin näin olen ymmärtänyt kilpailevien merkkien osalta.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja Sirvelin »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka