Haussa on X-plane 9:n ja 2007 vuosimallisen MacBookin kanssa yhteensopiva joystick. Itse kun en näistä mitään tiedä, niin pyytäisin nöyrimmästi suosituksia hopeisen ompun simulentäjiltä jostain kohtuuhintaisista ja -tasoisista ohjaimista? Pääsisin minäkin sitten treenaamaan mittarilentokuvioita kun tuolla touchpadilla ei saa kovin hyvää tuntumaa ohjailuun
Kiitti, epäilen kuitenkin että siellä on aika vähän Mac-käyttäjiä. Löysin kuitenkin CH Products Flightstick Pron, joka mulla on ollut Macintoshissa jo aikaan ennen USB-liittimiä. Tuo joystick oli tosi hyvä, ja voisinkin hommata tämän uudemman version. En vaan saa selvyyttä että tarvitseeko se X-planeen jotain ohjelmistoa vai riittääkö kun tökkää kiinni? Katso linkit.
Mulla on sama kombinaatio (Mac + X-Plane + CH Products Flightstick Pro): et tarvitse mitään muuta. Todella hyvä stikki, kestävyydeltään ihan eri luokkaa kuin nämä Logitechin ym. markettitikut. Suosittelen.
Mahtavaa Täytyy katella mistä sellaisen saisi halvimmalla. Mulla on kyllä jossain tallessa se vanha Flightstick Pro missä on joku ikivanha pyöreä liitäntä, en tiiä saisiko siihen mitään adapteria... Se olisi vielä ihan toimiva muuten.
Heksi kirjoitti:Mahtavaa Täytyy katella mistä sellaisen saisi halvimmalla. Mulla on kyllä jossain tallessa se vanha Flightstick Pro missä on joku ikivanha pyöreä liitäntä, en tiiä saisiko siihen mitään adapteria... Se olisi vielä ihan toimiva muuten.
Mulla on kaapissa tuommoinen ADB-liitäntäinen Flightstick, jonka mukana sain iMate ADB to-USB-adapterin. Ei ole vaan tullut kokeiltua, että tekeekö tuolla jotain...
MacBook Pro 13" (M1, 16Gt, 512Gt)
Mac Mini (early 2009)
Kävin jo lunastamassa Flightstickin itselleni, ja hyvinhän se toimii. Ei tarvinnut mitään asennuksia ainakaan X-planelle. Olisin tietysti selvinnyt moisella adapterilla, mutta enpä tiennyt sellaista olevankaan