Hakemalla en kunnollista ketjua tästä löytänyt, kysyn siis iPadin mobiililaajakaistakyssärin.
Mikä olisi järkevin/edullisin/tehokkain mobiililaajakaista mun (toivottavasti huomenna) tulevalle iPad 64Gt Wi-Fi+3G:lle?
- mulla on iPhone 4:ssa Soneran liittymä laajakaistoineen, mutta rinnakkaiskortilla ei saa datasiirtoa
- käyttö kodin ulkopuolella (=3G -verkossa) ei ole mitään tehokäyttöä, satunnaista surffailua ja ehkä jotain Youtuben katselua - ainakin aluksi
Surina -kaupassa tarjottiin pakettia, jossa saisi nettitikunkin (myyjä sanoi "että sen voit vaikka myydä") ja mikrosimmin 16,90 eurolla/kk. Mitä liittymää te muut iPadittäjät käytätte?
Zuicci kirjoitti:Surina -kaupassa tarjottiin pakettia, jossa saisi nettitikunkin (myyjä sanoi "että sen voit vaikka myydä") ja mikrosimmin 16,90 eurolla/kk. Mitä liittymää te muut iPadittäjät käytätte?
Saunalahden prepaid liittymä.
Maksoi 39 Euroa R-kioskista ja kuukausi ilmaista käyttöä voucherilla.
Käyttö 3G:llä niin satunnaista etten viitsinyt mitään "valmispakettia" ottaa.
APN piti muistaa laittaa tuossa prepaidissa pelkästään "internet" eikä internet.saunalahti.
Zuicci kirjoitti:
Surina -kaupassa tarjottiin pakettia, jossa saisi nettitikunkin (myyjä sanoi "että sen voit vaikka myydä") ja mikrosimmin 16,90 eurolla/kk. Mitä liittymää te muut iPadittäjät käytätte?
-J-
Saunalahti Norppa+ & Mobiililaajakaista Plus Nopsa.
Yhteensä 14,5 euroa kuussa ja hyvin toimii.
Microsim-kortin sain veloituksetta samalla mukaan.
Mielestäni tämä oli parempi vaihtoehto kuin aluksi harkitsemani Soneran rinnakkais-sim ja siihen datapalvelu,
koska hintaero tähän nähden on aika mitätön, mutta mitään rajoituksia esim. datasiirron määrälle ei ole...
"Pessimistillä on tapana olla oikeassa tai yllättyä positiivisesti."
Zuicci kirjoitti:Hakemalla en kunnollista ketjua tästä löytänyt, kysyn siis iPadin mobiililaajakaistakyssärin.
Mikä olisi järkevin/edullisin/tehokkain mobiililaajakaista mun (toivottavasti huomenna) tulevalle iPad 64Gt Wi-Fi+3G:lle?
- mulla on iPhone 4:ssa Soneran liittymä laajakaistoineen, mutta rinnakkaiskortilla ei saa datasiirtoa
- käyttö kodin ulkopuolella (=3G -verkossa) ei ole mitään tehokäyttöä, satunnaista surffailua ja ehkä jotain Youtuben katselua - ainakin aluksi
-J-
DNA:n Matkanetti 384 hintaan 2,95 euroa kuussa. Plus liittymäksi DNA Onni 0,67/kk. Ei paha meikäläisen käytössä ainakaan.
Zuicci kirjoitti:Hakemalla en kunnollista ketjua tästä löytänyt, kysyn siis iPadin mobiililaajakaistakyssärin.
-J-
DNA:n Matkanetti 384 hintaan 2,95 euroa kuussa. Plus liittymäksi DNA Onni 0,67/kk. Ei paha meikäläisen käytössä ainakaan.
Soneran gigan kuukausidatan liittymää, 9,90/kk verkon maksiminooeudella.. Aspa vakuutti että giga riittää, no, received data on nyt 3,5 viikon jälkeen n. 700 mb. Lasketaanko tuo muuten received vai sent-datasta?
Liittymä toiminut moitteetta.
Psaikke kirjoitti:Soneran gigan kuukausidatan liittymää, 9,90/kk verkon maksiminooeudella.. Aspa vakuutti että giga riittää, no, received data on nyt 3,5 viikon jälkeen n. 700 mb. Lasketaanko tuo muuten received vai sent-datasta?
Millähän valtuuksilla aspa voi vakuuttaa että giga riittää Eihän se ole kuin pari laadukasta pätkää jostain webbipalvelusta, joita nyt kovaan tahtiin ajetaan iPadeille ja muille. Joku BB-fani varmaan kattois striimiä gigan edestä päivässä parissa. Giga tulee myös täyteen n. 20 tunnin spotify-kuuntelusta.
Psaikke kirjoitti:Soneran gigan kuukausidatan liittymää, 9,90/kk verkon maksiminooeudella.. Aspa vakuutti että giga riittää, no, received data on nyt 3,5 viikon jälkeen n. 700 mb. Lasketaanko tuo muuten received vai sent-datasta?
Millähän valtuuksilla aspa voi vakuuttaa että giga riittää Eihän se ole kuin pari laadukasta pätkää jostain webbipalvelusta, joita nyt kovaan tahtiin ajetaan iPadeille ja muille. Joku BB-fani varmaan kattois striimiä gigan edestä päivässä parissa. Giga tulee myös täyteen n. 20 tunnin spotify-kuuntelusta.
Niinpä... Olen ollut pari viikkoa kotosalla tuosta ajasta ja siis wi-fin piirissä. Nyt kun työreissut on viikottain päällä, niin tilanne on toinen
-J-
Soneran gigan kuukausidatan liittymää, 9,90/kk verkon maksiminooeudella.. Aspa vakuutti että giga riittää, no, received data on nyt 3,5 viikon jälkeen n. 700 mb. Lasketaanko tuo muuten received vai sent-datasta?
Datasiirto molempiin suuntiin lasketaan yhteen. Eli jos vastaanotettu on 700MB ja lähetetty 300MB niin siinä alkaa olla giga täynnä.
... olen suurimman osan aikaa joko koti- tai firma-WLANin läheisyydessä
... Joiku Spotilla saan yhteyden silloin kun en ole
... ja Joiku-data menee firman piikkiin
Hintaero Amerikasta on n. 110 euroa ja siihen sitten vaikka n. kympin kuussa maksava dataliittymä, niin ekan vuoden investonti on n. 230 euroa. Onko sen väärtti?
Kätevys on tietysti yksi argumentti. Ja GPS. Kai. Mitä muuta? Joku jossain kirjoitteli, että kun 3G-versio on tullut markkinoille kuukautta myöhemmin, että siinä olisi Apple ehkä ehtinyt tehdä sellaisia parannuksia laitteeseen joita ei WiFi-versiossa ole. Mitä mieltä olette?
Voitte siis kysymyksistäni päätellä, että on kohtapuoliin iPad tulossa, mutta en osaa päättää ottaako 3G:llä vai ilman.
Niin, ja voinhan toki jättää 3G-liittymän hankkimatta ja ajaa pelkällä WiFillä, mutta kannattaako siitä tilanteessani maksaa tuo 110 euroa lisähintaa? Eli jotta optio 3G:hen kuitenkin on olemassa jos tulisin myöhemmin toisiin aatoksiin? Kerro miksi tulisin.
Viimeksi muokannut Ape, 28.8.2010 klo 7.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ape, jos olet tyytyväine noin yleensä joikuspottiin, etkä aivan välttämätta tarvi GPSää niin ei mitään järkeä ostaa 3G mallia. Kännykässäsi luultavasti on vielä tuki 900 3G verkolle, joten se toimii monessa sellaisessa paikassakin ongelmitta, joissa 3g ipad ei tiedä 3g verkosta mitään. Luultavasti kännykäsäsi on myös se gps...
Kiitos dasb00t. Hyviä pointteja. Ja juu, on puhelimessa GPS.
Mitenkäs erilaiset lokaatiota hyödyntävät palvelut - kuinka out niistä sitten ollaan WiFi-mallin kanssa?
Ja lokaatiopalveluista puheenollen: karttoja ei kai saa ladattua laitteeseen ennakkoon à la Nokia vaan latautuminen tapahtuu aina lennosta?
Ota 3G malli. Hintaero on kumminki vaan huntti, mikä on kumminki jälleenmyyntihinnassa sekä laite on helpompi myydä,jos niin joskus haluaa tehdä..
Mutta asiaan, on tää uskomattoman hieno laite!! Säväytti enemmän kuin odotin. Pirun nopee vehje.. Näppis layout sais olla suomimallia,mutta eikähän se pian tuu..
Ongelmiaki oli..kun laite tuli mulle se buuttaili itseään kokoajan. Taisin saada mädän omenan , muttamutta nyt ei ole sitä enää tehnyt. Tiedä sitte mikä oli. Kun ei nyt heti tarttis takuuhuoltoon laittaa! On tää niiin sweeet 8)
inf kirjoitti:Mulla on MobileMe:n beta versio tuosta kalenterista, ja nyt näyttää että iPad ei osaa siitä enää syncata kalenteria. Onko kukaan muu huomannut samaa? eli pitääkö päivittää takaisin siihen vanhaan versioon?
Kuinka paljon iPadin jailbrakesta olisi hyotya? Tetheringin saisi toimimaan, tiedostojenjakaminen oils helpompaa? Parempilaatuiset laitetuki? http://www.jailbreakipad.org/
strong kirjoitti:Kuinka paljon iPadin jailbrakesta olisi hyotya? Tetheringin saisi toimimaan, tiedostojenjakaminen oils helpompaa? Parempilaatuiset laitetuki? http://www.jailbreakipad.org/
Jaibreakit ainakin mulla eliminoi tarpeen sijoittaa 3Ghen extraa.käyttö pääasiallisesti koti/duunissa - wifin ulottuvissa. MyWifillä sais tarvittaessa padin nettiin myös wifi alueen ulkopuolella, mutta ei tuolle ole ollut tarvetta ainakaan vielä. Voisin kuvitella että jossain lomalla Suomessa, voi tarvita hotelliin virittää myWifi pystyyn... Mutta joo itse en tuota 3gtä suosittele jos nyt ei ole joku kaupparatsu tai muuten tarkoituksena ole käyttää mobiililaitteena puhelimen sijaan. Mulla on siis iphone 3G, joka toimii ipodina myös autossa, ipadiin ei siis ole mul ollu tarvetta varastoida musakirjastoa. Jokainen omien tarpeiden mukaan.
strong kirjoitti:Kuinka paljon iPadin jailbrakesta olisi hyotya? Tetheringin saisi toimimaan, tiedostojenjakaminen oils helpompaa? Parempilaatuiset laitetuki? http://www.jailbreakipad.org/
Jaibreakit ainakin mulla eliminoi tarpeen sijoittaa 3Ghen extraa.käyttö pääasiallisesti koti/duunissa - wifin ulottuvissa. MyWifillä sais tarvittaessa padin nettiin myös wifi alueen ulkopuolella, mutta ei tuolle ole ollut tarvetta ainakaan vielä. Voisin kuvitella että jossain lomalla Suomessa, voi tarvita hotelliin virittää myWifi pystyyn... Mutta joo itse en tuota 3gtä suosittele jos nyt ei ole joku kaupparatsu tai muuten tarkoituksena ole käyttää mobiililaitteena puhelimen sijaan. Mulla on siis iphone 3G, joka toimii ipodina myös autossa, ipadiin ei siis ole mul ollu tarvetta varastoida musakirjastoa. Jokainen omien tarpeiden mukaan.
Itse Jailbreakkasin moniajon vuoksi.. Cydiasta Backgrouder.
MacPro 8-core + Led Cinema Display, MacBook Pro, Mac Mini C2D, Mac Mini G4, iPad 16 3G, iPad Mini, iPhone 4s, iPhone 6 Plus, iPod Nano, iPod Shuffle, aTV
Tökkiikö muilla youtube ? Mulla ainakin todella moni video tökkii aika lailla, jopa ärsyttävästi.
Lataa todella hitaasti.
Muuten huippulaite jopa uusi iPhone 4 jäänyt aika turhaksi, joten laitan myyntiin.
32 g iPhone 4 briteistä tuotu pari naarmua takalasissa jos jotain kiinnostaa. Hp 500
Terpower kirjoitti:...
Muuten huippulaite jopa uusi iPhone 4 jäänyt aika turhaksi, joten laitan myyntiin.
32 g iPhone 4 briteistä tuotu pari naarmua takalasissa jos jotain kiinnostaa. Hp 500
Terpower kirjoitti:...
Terpower kirjoitti:Tökkiikö muilla youtube ? Mulla ainakin todella moni video tökkii aika lailla, jopa ärsyttävästi.
Lataa todella hitaasti.
miksi myit noin halvalla? Uusikin maksaa vähintöän 720€ eikä lukitsemattomia ole juurikaan myynnissä
Terpower kirjoitti:Tökkiikö muilla youtube ? Mulla ainakin todella moni video tökkii aika lailla, jopa ärsyttävästi.
Lataa todella hitaasti.
miksi myit noin halvalla? Uusikin maksaa vähintöän 720€ eikä lukitsemattomia ole juurikaan myynnissä