Logic 9, HELP
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Logic 9, HELP
Viesti Kirjoittaja Ak69 »
Ihan pieni ongelma. KÄytän ykköslevyä käyttäjärjestelmälle ja kakkoslevylle menee kaikki musiikki. Käytän myös toista käyttäjää, missä teen musiikkia. Nytpä tuli sitten sellainen ongelma että en pääse enää muokkaamaan enkä tallentelemaan noita raitoja. Eli kun avaan jonkun äänitykseni, kone herjaa että oikeuteni eivät riitä??? Sitten se neuvoo että mene finderiin ja get info - ymym. Olen yrittänyt muutella siellä "näytä tietoja"-osiossa kaikkia oikeuksia ja lisännyt käyttäjäksi, niin luku kuin kirjoitusoikeuksin, kaikki vaihtoehdot, mitä koneelta löytyy. Ei kuitenkaan auta. Mikä eteen ja kantsisiko tuo Logic 9 ohjelma asentaa sitten vaikka koneelle uudestaan tms... HELP JA ÄKKIÄ, TAI MUUTEN TAMPEREELLA NÄHDÄÄN LENTÄVÄ MAC PRO! 

MacPro3,1
Quad-Core Intel Xeon, 2,8 GHz
12 Mt, 12 Gt, 1,6 GHz
12 Mt, 12 Gt, 1,6 GHz
-
Re: Logic 9, HELP
Viesti Kirjoittaja nboz »
En nyt ole paras vastaamaan tähän koska MacOSX osaaminen ei ole kovin vahvaa (Linuxia tosin käyttänyt >10v kotona ja töissä) mutta törmäsin itse vastaavaan tilanteeseen lähdekoodeja refaktoroidessa. En pystynyt muokkaamaan, siirtämään/poistamaan muutama hakemistoa vaikka olivat tunnukseni omistuksessa ja oli kaikki kirjoitus-liput päällä.
Hetken googletuksen jälkeen löysin seuraavan linkin applen sivuilta:
http://support.apple.com/kb/ts1402
Ja ainakin mun tapauksessa tuo "chflags noschg tiedosto" auttoi ja sain taas käsiteltyä niitä.
Syy voi olla toki yksinkertaisempikin
mutta luulisin että jos GetInfon kautta on Everyone:lla R&W oikeudet ja Terminalista näkyy myös kaikilla kirjoitusoikeus (eli "ls -la tiedosto" tulosteen 10 ensimmäisen merkin 3 viimeistä merkkiä ovat rwx tai rw-) niin ei kai siinä enää muuta voi sitten olla kuin tuo yo. chflags magiikka.
Hetken googletuksen jälkeen löysin seuraavan linkin applen sivuilta:
http://support.apple.com/kb/ts1402
Ja ainakin mun tapauksessa tuo "chflags noschg tiedosto" auttoi ja sain taas käsiteltyä niitä.
Syy voi olla toki yksinkertaisempikin

-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
ite en tohtis tehdä töitä muuta kuin admin oikeuksilla, asentelut yms. menee vaikeeks...
mut ootko kokeillut korjata oikeudet sieltä "Disk Utilitystä"
mut ootko kokeillut korjata oikeudet sieltä "Disk Utilitystä"
-
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Komppaan täysillä. OSXää ei mielestäni kannata käyttää muilla kuin Admin/Ylläpitooikeuksilla.johannesw kirjoitti:ite en tohtis tehdä töitä muuta kuin admin oikeuksilla, asentelut yms. menee vaikeeks...
Jos koneella on oikeasti useampia käyttäjiä (fyysisiä henkilöitä), tilanne on tietysti toinen.
OSXssa on kuitenkin erittäin järkevää luoda useampi kuin yksi Admin käyttäjä. Tämä mahdollistaa vikatilanteiden purun, kun yksi Admin menee puihin.
-
Levytyökalulla oikeuksia on korjailtu ja korjattavaa tuntuu riittävän joka kerta. Asensin eilen vielä sekä Logicin että lumileopardin uudelleen sekä poistin kokonaan toisen käyttäjän. Jäljelle jäi vain tämä yksi, missä olen adminina ja ukko ylijumalana tälle koneelle mutta silti muutamien raitojen kohdalla ongelma ei poistunut. Todella kummallista. 

MacPro3,1
12 Mt, 12 Gt, 1,6 GHz
12 Mt, 12 Gt, 1,6 GHz
-
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Outo juttu, en oo aikaisemmin törmännyt. Toimiiko ne raidat, joita et saa auki, jossain muussa softassa esim. quicktime tai itunes, jos toimiin niin ootko kokeillut poistaa ne ja tuoda uudestaan. Ja logicista on sulla toki viimeisin versio?Ak69 kirjoitti:Levytyökalulla oikeuksia on korjailtu ja korjattavaa tuntuu riittävän joka kerta. Asensin eilen vielä sekä Logicin että lumileopardin uudelleen sekä poistin kokonaan toisen käyttäjän. Jäljelle jäi vain tämä yksi, missä olen adminina ja ukko ylijumalana tälle koneelle mutta silti muutamien raitojen kohdalla ongelma ei poistunut. Todella kummallista.
Ite otan aina kloonin järkästä CCC:llä, kun kaikki toimii. Jos jotain sattuu kusahtamaan, niin ei tartte kaikkia asennella uudestaan. Kaiken maailman kirjastojen asennuksessa vierähtää helposti muutama päivä ja hieman hatuttas syöttään niitä uudelleen.
eli tolla
http://www.bombich.com/
-
En kokeillut mitään muuta ohjelmaa niiden avaamiseen. Onneksi oli vain muutama "pilaantunut" raita. Kaikki ohjelmistot ovat ajan tasalla. Asensin lumileopardin ja vielä logicin uudestaan ja hain sitten kaikki päivitykset. Lisäksi palasin takaisin yhteen käyttäjään mutta nyt teen musaprojektit kokonaan kakkoskoviksella ja siirrän sitten valmiit mp3:set tai 4:set sitten ulkoselle. Ihme juttu ja tuntuu että jotain pientä olisi ollut kuitenkin silloin tällöin. Lisäksi tuntuu että latenssi olisi isompi kuin mitä tuo logicin väittämä 4,7 ms. Sitä ei pitäisi korvalla kuulla mutta välillä tuntuu että kuuluisi ihan selvä latenssi. Silti prossut ja kovis eivät edes käy mitenkään kovilla resursseilla. Ihme ja kumma... 

MacPro3,1
12 Mt, 12 Gt, 1,6 GHz
12 Mt, 12 Gt, 1,6 GHz
-
Viesti Kirjoittaja Petri Alanko »
Idioottikysymys: Oletko varma, ettei tuon ulkoisen levyn kansiota ole suojattu tms.? Törmäsin itse samaan "toimintoon" tässä toissapäivänä ja yllätyin perusteellisesti huomatessani, että "bouncatut masterit"-kansion luku- ja kirjoitusoikeuksia oli muutettu. Tai siis ei oltu, mutta muuttuneet olivat. Olin tehnyt hetkeä aiemmin Security Update-päivityksen, mutta lienee enemmänkin yhteensattuma kuin mikään muu. Päivitin kansion oikeudet ja valitsin "apply to all enclosed items" vai mikä olikaan ja jopas toimi.Ak69 kirjoitti:Levytyökalulla oikeuksia on korjailtu ja korjattavaa tuntuu riittävän joka kerta. Asensin eilen vielä sekä Logicin että lumileopardin uudelleen sekä poistin kokonaan toisen käyttäjän. Jäljelle jäi vain tämä yksi, missä olen adminina ja ukko ylijumalana tälle koneelle mutta silti muutamien raitojen kohdalla ongelma ei poistunut. Todella kummallista.
Älä heitä mäkkiä pois, anna mulle. :-D
Valitettavasti tämäkin voi olla taas niitä for one user only -bugeja. Näyttää siltä, että jokaisella Logic-käyttäjällä on yksi tai kaksi pelkästään kyseisellä tyypillä esiintyvää bugia, heh. Tai siis näin olen päätellyt noin 20+ tyypin kanssa käymästäni yksityiskohtaisesta kirjeenvaihdosta... :-D
-P.
- - -
Petri Alanko
Petri Alanko
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka