iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Dafeyn »
-
Viesti Kirjoittaja ipot »
Itse ainakin kirjoitan koulun muistiinpanot iPadilla. Olen tottunut hyvin, vaikka välillä ärsyttää kun sujuva näppäily katkeaa ä:n tai ö:n painamiseen. Muuten on hyvä. Onhan iPad kaupungille kannattavampi ottaa mukaan kuin 3 kertaa painavampi läppäri.Dafeyn kirjoitti:Mitenkä ipad soveltuu kirjoittamiseen? Toki suomeksi kirjoittaessa hidastaa ääkkösten puuttuminen, mutta miten muuten esim. pitkien mailien kirjoittamiseen ipad soveltuu? Itse mietin ipadin ja kannettavan välillä. Periaatteessa ipad riittäisi mukana kulkevaksi koneeksi, kunhan sillä on mukava kirjoittaa myös pidempiä(muutaman A4:n pituisia) juttuja.
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Itse kirjoitan melkein ainoastaan englanniksi, mikä onkin sitten todella sujuvaa. Mitä nyt välillä tulee sohaistua välilyöntiin tähdätessä jotain alarivin nappia. Automaattinen korjaus voisi olla fiksumpi, mutta kirjoitusnopeus on monesti sama kuin mbp:n näppiksellä. Virheiden korjaus vain on hitaampaa.Dafeyn kirjoitti:Mitenkä ipad soveltuu kirjoittamiseen? Toki suomeksi kirjoittaessa hidastaa ääkkösten puuttuminen, mutta miten muuten esim. pitkien mailien kirjoittamiseen ipad soveltuu? Itse mietin ipadin ja kannettavan välillä. Periaatteessa ipad riittäisi mukana kulkevaksi koneeksi, kunhan sillä on mukava kirjoittaa myös pidempiä(muutaman A4:n pituisia) juttuja.
-
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
Yleisesti ottaen kirjoitan iPadilla aika paljon sähköposteja koska sen avaaminen on niin paljon nopeampaa kuin PC:n, varsinkin tien päällä.
pod/pad/phone/mac
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Ootko huomannut hidastumista ollenkaan? Mä mietin samaa mut sit ajattelin että en halua sujuvuuden kustannuksella... iPhonessa kun tuo samainen ohjelma sai luurin takkuamaan... iOS4 olis kyl aika pop jo pikkuhiljaa ilmestyä iPadille!!!koowee kirjoitti:Itse Jailbreakkasin moniajon vuoksi.. Cydiasta Backgrouder.IIIMacci kirjoitti:Jaibreakit ainakin mulla eliminoi tarpeen sijoittaa 3Ghen extraa.käyttö pääasiallisesti koti/duunissa - wifin ulottuvissa. MyWifillä sais tarvittaessa padin nettiin myös wifi alueen ulkopuolella, mutta ei tuolle ole ollut tarvetta ainakaan vielä. Voisin kuvitella että jossain lomalla Suomessa, voi tarvita hotelliin virittää myWifi pystyyn... Mutta joo itse en tuota 3gtä suosittele jos nyt ei ole joku kaupparatsu tai muuten tarkoituksena ole käyttää mobiililaitteena puhelimen sijaan. Mulla on siis iphone 3G, joka toimii ipodina myös autossa, ipadiin ei siis ole mul ollu tarvetta varastoida musakirjastoa. Jokainen omien tarpeiden mukaan.strong kirjoitti:Kuinka paljon iPadin jailbrakesta olisi hyotya? Tetheringin saisi toimimaan, tiedostojenjakaminen oils helpompaa? Parempilaatuiset laitetuki?
http://www.jailbreakipad.org/
-
Viesti Kirjoittaja ipot »
Toivottavasti tuossa ensi keskiviikon apple tapahtumassa selvennetään asiaa.
-
Viesti Kirjoittaja Oikku »
Tietääkö kukaan, miten tuolta iPadista saa poistettua valokuvia? Nyt se imaisi sinne synkronoinnissa suoraan kaikki, jotka olin apertureen ladannut ja siellä on paljon täysin turhia kuvia....
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Eipä taida saada kuin synkronoimalla uudestaan...Oikku kirjoitti:64G 3G malli ollut nyt viime viikon torstaista lähtien käytössä ja oikein hirvittää, että menin ostamaan uuden macbookpron kuukausi sitten... jos minulla olisi silloin ollut tämä iPad niin sateessa kastuneen läppärin tilalle uuden ostaminen olisi saanut ainakin hyvin vakavaa harkintaa enemmän kuin nyt... Tälle iPadille keksii uutta käyttöä koko ajan :-) ja se on niin näppärä ottaa mukaan, että läppäri on saanut jäädä kotiin toistaiseksi vallan.
Tietääkö kukaan, miten tuolta iPadista saa poistettua valokuvia? Nyt se imaisi sinne synkronoinnissa suoraan kaikki, jotka olin apertureen ladannut ja siellä on paljon täysin turhia kuvia....
-
Viesti Kirjoittaja koowee »
En ole huomannut tuon myötä mitään hidastumista omassa käytössä. Yleensä tuolla roikkuu maksimissaan pari ohjelmaa moniajossa... iOS4 saisi kyllä jo hiljalleen ilmestyä myös iPad:lleIIIMacci kirjoitti:Ootko huomannut hidastumista ollenkaan? Mä mietin samaa mut sit ajattelin että en halua sujuvuuden kustannuksella... iPhonessa kun tuo samainen ohjelma sai luurin takkuamaan... iOS4 olis kyl aika pop jo pikkuhiljaa ilmestyä iPadille!!!koowee kirjoitti:Itse Jailbreakkasin moniajon vuoksi.. Cydiasta Backgrouder.IIIMacci kirjoitti:Jaibreakit ainakin mulla eliminoi tarpeen sijoittaa 3Ghen extraa.käyttö pääasiallisesti koti/duunissa - wifin ulottuvissa. MyWifillä sais tarvittaessa padin nettiin myös wifi alueen ulkopuolella, mutta ei tuolle ole ollut tarvetta ainakaan vielä. Voisin kuvitella että jossain lomalla Suomessa, voi tarvita hotelliin virittää myWifi pystyyn... Mutta joo itse en tuota 3gtä suosittele jos nyt ei ole joku kaupparatsu tai muuten tarkoituksena ole käyttää mobiililaitteena puhelimen sijaan. Mulla on siis iphone 3G, joka toimii ipodina myös autossa, ipadiin ei siis ole mul ollu tarvetta varastoida musakirjastoa. Jokainen omien tarpeiden mukaan.strong kirjoitti:Kuinka paljon iPadin jailbrakesta olisi hyotya? Tetheringin saisi toimimaan, tiedostojenjakaminen oils helpompaa? Parempilaatuiset laitetuki?

Dropbox invite: http://db.tt/aatCi8s
-
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Mulla ei oo aperturea käytössä joten en siitä tiedä, mutta iPhone + iPhoto synkkauksessa saa valita mitkä albumit synkataan. Olisko aperturen kanssa jotain samantyyppistä valintaa?Oikku kirjoitti:Siinä onkin sitten tosi typerä juttu jos näin on... Minulla ainakin on erilaisia tarpeita säilyttää eri kuvaversioita eri paikoissa... IPad on mielestäni laite, jossa säilytetään valmiita, esittelykelpoisia kuvia. Kuvattaessa jossakin kohteessa ajetaan iPadille ehkä raakakuvat on site tarkastelua varten, mutta se optimoi rawkuvat joten ulkoisen kovalevyn korvaajaa siitä ei tule. Läppärille ajetaan siis kaikki ja sitten raakataan ne, jotka ajetaan pöytäkoneelle käsittelyä varten. Sieltä sitten siirretään läppärille niinikään ne esittelykelpoiset ja tuhotaan ne ekatTai näin se suurin piirtein Mulla ainakin menee.
-
oh6jih kirjoitti:Mulla ei oo aperturea käytössä joten en siitä tiedä, mutta iPhone + iPhoto synkkauksessa saa valita mitkä albumit synkataan. Olisko aperturen kanssa jotain samantyyppistä valintaa?Oikku kirjoitti:Siinä onkin sitten tosi typerä juttu jos näin on... Minulla ainakin on erilaisia tarpeita säilyttää eri kuvaversioita eri paikoissa... IPad on mielestäni laite, jossa säilytetään valmiita, esittelykelpoisia kuvia. Kuvattaessa jossakin kohteessa ajetaan iPadille ehkä raakakuvat on site tarkastelua varten, mutta se optimoi rawkuvat joten ulkoisen kovalevyn korvaajaa siitä ei tule. Läppärille ajetaan siis kaikki ja sitten raakataan ne, jotka ajetaan pöytäkoneelle käsittelyä varten. Sieltä sitten siirretään läppärille niinikään ne esittelykelpoiset ja tuhotaan ne ekatTai näin se suurin piirtein Mulla ainakin menee.
Sama oli mielessä, iPhoton kanssa toimii hienosti synkkaus käyttäjän valitsemien albumien kanssa
-
Ei minulla ainakaan käy milloinkaan niin, että joku kuvaussessioni olisi suoraan "valmis" albumi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Mites se camera connection kit toimii? Eikos siina voi tuoda yksittäisiä kuviakin iPadiin?Oikku kirjoitti:Joo, en ole kokeillut, mutta se on nyt hieman eri asia kuin mitä tarkoitan. iPadiin ei siis voi ajaa esim kentällä suoritetun kuvauksen kuvia, katsella niitä asiakkaan kanssa ja sitten poistaa ylimääräiset jos se näin menee. Sinne voi laittaa vaan valmiit albumit, jotka on raakattu ja käsitelty toisaalla jo aikaisemmin.
Ei minulla ainakaan käy milloinkaan niin, että joku kuvaussessioni olisi suoraan "valmis" albumivaan kyllä sieltä puolet ainakin lentää roskiin...
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Isäntäkoneelta synkattuja kuvia ei saa (ainakaan ilman erillistä apuohjelmaa, siis Applen tarjoamilla) poistettua kuin uudella synkalla. Sen sijaan kaikki importoidut (Camera Connection Kit) tai iPadissa muokatut ja tallennetut kuvat voi poistaa yksitellen, oikeassa reunassa on roskis-painike. Sieltä lähtee siis kaikki skeidat kuvat.Oikku kirjoitti:Tietääkö kukaan, miten tuolta iPadista saa poistettua valokuvia? Nyt se imaisi sinne synkronoinnissa suoraan kaikki, jotka olin apertureen ladannut ja siellä on paljon täysin turhia kuvia....
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
YES! Kiitos, tämä oli tosi hyvä tieto. Mulla ei ole vielä sitä connection kittiä kun en älynnyt tilata sitä samalla kertaa iPadin kanssa ja nyt ajattelin odottaa josko sen jo piankin saisi Apple storesta.mcpekkis kirjoitti:Isäntäkoneelta synkattuja kuvia ei saa (ainakaan ilman erillistä apuohjelmaa, siis Applen tarjoamilla) poistettua kuin uudella synkalla. Sen sijaan kaikki importoidut (Camera Connection Kit) tai iPadissa muokatut ja tallennetut kuvat voi poistaa yksitellen, oikeassa reunassa on roskis-painike. Sieltä lähtee siis kaikki skeidat kuvat.Oikku kirjoitti:Tietääkö kukaan, miten tuolta iPadista saa poistettua valokuvia? Nyt se imaisi sinne synkronoinnissa suoraan kaikki, jotka olin apertureen ladannut ja siellä on paljon täysin turhia kuvia....
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Tein testejä lukijalla pari viikkoa sitten, kuten tuolla muutama sivu taaksepäin kirjoittelen. Ainoa ongelma oli 16 Gt kortilla olleiden Nikonin NEFien lukemisessa. Ongelma liittyi jotenkin muistikortin kokoon, koska vastaavat NEFit tulivat iPadiin 4 Gt kortilta.Oikku kirjoitti:Mulla ei ole vielä sitä connection kittiä kun en älynnyt tilata sitä samalla kertaa iPadin kanssa ja nyt ajattelin odottaa josko sen jo piankin saisi Apple storesta.
-
Viesti Kirjoittaja Zuicci »
Ei taida vielä olla 3.2.2. versiolle vankilapakoa?IIIMacci kirjoitti:koowee kirjoitti:IIIMacci kirjoitti:strong kirjoitti:Kuinka paljon iPadin jailbrakesta olisi hyotya? Tetheringin saisi toimimaan, tiedostojenjakaminen oils helpompaa? Parempilaatuiset laitetuki?
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
Eikä ole tulossa, koska devteam haluaa odottaa iOS 4.1:n ilmestymistä ennen uutta jailbreakia. 3.2.2:ssa ei ollut muuta uutta kuin se PDF korjaus, jonka aukkoa jailbreak myös hyödynsi.Zuicci kirjoitti:Ei taida vielä olla 3.2.2. versiolle vankilapakoa?
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »

Positiivista on se että sillä iPadillä on tuhat muutakin käyttötarkoitusta kuin Surffaaminen.. mun puolesta voisivat julkaista version millä ei pääse nettiin ollenkaan vaan sisällön pumppaus kokonaan iTunesin - tietokoneen kautta
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iKalliokoski »
iPad 32 GB Wi-Fi-malli
iPhone 4 16 GB
-
-
Viesti Kirjoittaja iDock »

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Mites tuo oli toteutettu?Oikku kirjoitti:Asiakkaan ilme oli näkemisen arvoinen tänään, kun ojensin hänelle iPadin pöydän yli ja hän sai siitä katsella läppäriltä toisella puolen pöytää näyttämiäni asioita :-).
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Applekin osaa taktikoida. Ensin pistettiin rampa Wifi- iPad markkinoille ja sitten vasta 3G-mallit. Nyt Wifi -iPadin omistajana kaipaisin 3G- ominaisuuksia, iPhone4 -tethering tuskin tulee koskaan iPadeille? Onko kohta kuitenkin hankittava 3G-iPad.iDock kirjoitti:Olen ainakin itsestäni ja myös muista huomannut, että iPadia haukkuu, kuinka tarpeeton ja "kakka" se on. MUTTA kun näkee laitteen itse livenä ja ehkä saakin kokeilla sitä, niin johan muuttuu ääni kellossa. Sittten vaan alkaa ajattelemaan, että "pakko saada, miten voisi elää ilman tuollaista". Tämän johdosta on itselläni padi ostoslistalla
Apple päivittänee loppuvuodesta iPadit, jolloin markkinoille saapuu myös 7 tuumainen kompaktimpi Wifi-iPad. 10 tuumainen kun on osoittautunut liian painavaksi ja hankalaksi pitää mukana, moni hankkiia 7 tuumaisen iPadin. Tämän jälkeen sitten 7" 3G-Ipad kenties joululomien jälkeen. Edelleenkään vuonna 2011 Wifi-malleissa ei toimi iphone-tethering, koska tämän salliminen vaikuttaisi 3G-mallien myyntiin.
Hyvinhän tuo Wifi iPad on pelannut, mutta Macbook Air on monesti parempi matkakäytössä (akun kestoa lukuuunottamatta).
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka