Huomasinpa omasta viikon vanhasta yksilöstä saman vian tämän ketjun innoittamana. Paperi menee väliin. Pitänee vain viedä suosiolla huoltoon ja tilata uudet kalvot
Pieni vika, mutta vika kuitenkin ja en todellakaan halua että tämän takia puhelimeen pääsee mitään ylimääräistä likaa ja kosteutta.
Sain eilen uuden iPhone nelosen 32Gt postista ja havaitsin em. kaltaisen "paperin" mentävän aukon puhelimeni takakannen ja antennin välissä, lähinnä yläreunassa.
Asiasta kiinnostuneena käytin tovin aikaa netissä etsiäkseni kirjoittelua aiheesta. Ja sitähän löytyi todella paljon, kuten tässäkin ketjussa on jo todettu. iFixitin sivuilla oli hyvin kuvattu mm. puhelimen takakannen irroitus ja kuvista oli myös havaittavissa kiinnitysmekanismi.
Itse en asiasta huolestunut, varsinkaan, kun tutkin muita perheemme käytössä olevia lähinnä Nokian puhelimia, joiden takakansien saumojen löysyyteen ja rakojen leveyteen verrattuna iPhone nelosessani oleva ohut rako oli lähinnä vitsi. Esim. Nokian E71 takakantta painellessa raot sivuilla menivät kiinni ja auki vähintään yhden millimetrin verran.
Pölyä ja muuta nöyhtäähän noista puhelimen sisälle menee, mutta noin kahdenkymmenen vuoden kännykkäkokemuksellani ei kyllä kertaakaan tällainen nöyhtä tai pöly ole puhelimiani vaurioittanut tai rikkonut.
Jäitä hattuun ihmiset. iPhone nelosen takakansi on todella helposti irrotettavissa ja nöyhdät poistettavissa, jos niistä joskus jotain haittaa olisi. Eri asia tietysti on, jos tuo rako jollain on sitä luokkaa, että koko lasi on vääntynyt tms.
Kaikin puolin olen toiseen iPuhelimeeni tyytyväinen, enkä aio ko. asian takia lähteä sitä minnekään huoltoon kiikuttamaan.
Kun kyseessä kuitenkin on ~700€ puhelin, niin mielestäni pienetkään valmistusviat eivät ole mitenkään hyväksyttäviä. Vertaisin tätä esim. uuteen autoon josta repsottavat ovien tiivisteet. Mitenköhän kävisi yleisesti ottaen kaiken elektroniikan (tai yleisesti ottaen kulutustavaroiden) laadulle jos kaikki omaisivat samankaltaisen "ei pikkujutut haittaa" asenteen?
Omassa puhelimessani on kuollut pikseli ja tässä juuri punnitsen, että kannattaako puhelin viedä huoltoon vai ei. Pikseli on aika lailla keskellä näyttöä ja nyt kun sen tietää olevan siinä niin ei sitä voi olla enää huomaamatta päivittäisessä käytössä. Mitä mieltä olette, pitäisikö yrittää selvitä tämän laitteen kanssa vai laittaa vaihtoon?
Simoquasimo kirjoitti:Omassa puhelimessani on kuollut pikseli ja tässä juuri punnitsen, että kannattaako puhelin viedä huoltoon vai ei. Pikseli on aika lailla keskellä näyttöä ja nyt kun sen tietää olevan siinä niin ei sitä voi olla enää huomaamatta päivittäisessä käytössä. Mitä mieltä olette, pitäisikö yrittää selvitä tämän laitteen kanssa vai laittaa vaihtoon?
Suosittelen vaihtoon laittamista jossain vaiheessa, ettei jälkikäteen rupea sitten harmittamaan.
Nm. kokemusta on, kun useiden laitteiden kuolleiden pikseleiden määrä on kasvanut siitä yhdestä. (esim. pc näyttö)
Mikis kirjoitti:
Pölyä ja muuta nöyhtäähän noista puhelimen sisälle menee, mutta noin kahdenkymmenen vuoden kännykkäkokemuksellani ei kyllä kertaakaan tällainen nöyhtä tai pöly ole puhelimiani vaurioittanut tai rikkonut.
Jäitä hattuun ihmiset. iPhone nelosen takakansi on todella helposti irrotettavissa ja nöyhdät poistettavissa, jos niistä joskus jotain haittaa olisi. Eri asia tietysti on, jos tuo rako jollain on sitä luokkaa, että koko lasi on vääntynyt tms.
Kaikin puolin olen toiseen iPuhelimeeni tyytyväinen, enkä aio ko. asian takia lähteä sitä minnekään huoltoon kiikuttamaan.
Nyt ei ole kyse oikeastaan pölystä vaan vedestä. Takalasi on ohut ja kun laitat puhelimen kostealle pöydälle jossa on vaikka vesipisaroita niin rako on sellainen, että vesi imeytyy siitä sisään. Sitten huolto ei ole voimassa koska puhelimessa oleva kosteustunnistin näyttää, että puhelin on kastunut.
Viimeviikolla sain sitten oman nelosen postipekalta ja pienen hypistelyn jälkeen pisti silmään tuo rako takakannen ja metallikehyksen välissä... Mielestäni tuo rako ei ollut mitenkään pieni, sain kaksi A4 paperia päällekkäin tuohon rakoon ja takakansikin liikkui hieman kun lasia painoi kehystä päin... Siispä soittoa soneralle että sais vaihdettua uuteen... No kuten jo tiedätte sehän ei käy, eikä onnistu myöskään kaupan purku koska puhelin on ostettu firmalle ja kauppalaki ei koske yritysten välisiä kauppoja... Eipä siinä auttanut kuin toimittaa puhelin aspan ohjeiden mukaan cittarin sonera pisteeseen ja sieltä edelleen veikon koneeseen ja nyt odotellaan että saa scf huollosta tehdaskorjatun luurin täysin uuden luurin tilalle... En siis laittanut sim korttia sisälle koska oletin että vaihto onnistuisi jotenkin helpommin... Nyt vähän sylettää odotella viikkoja lisää kun se oli jo kädessä viitisen minuuttia... mutta tää on tätä... Tässä vaiheessa tuntuu että on eka ja vika applen puhelin, mutta katotaan onko se ny niin hyvä kun väitetään...
Tänään tuli musta 32GB iPhone 4 ja nauravalta nakilta näyttää. Onko tosiaan niin, että ei onnistu vaihto uuteen vaikka laitetta ei ole otettu edes käyttöön vielä?
Onko joku asiasta viranomaisille valittanut... Siis että täysin uusi puhelin vaihdetaan tehdaskorjattuun eikä uuteen. ja vielä tuolla kusetuksella, että saa hyllystä korjatun puhelimen nopeammin jos maksaa sen 20 e.
Olis mielenkiintoista tietää mitenkähän paljon näitä irvisteleviä puhelimia oikein kierrätetään asiakaalta toiselle? Uudelleen vaan pakettiin ja sitten uudelle kohteelle, josko menisi läpi. Houkutus on Soneralla varmasti suuri, kun puhelimista on pula.
Tämä pitäisi oikeasti reklamoida! Kuluttaja-asiamies ei tod. näk. paljon pysty tekemään... mitenkähän kuningaskuluttaja? Oliskohan se kiinnostunut.
elasto kirjoitti:Tänään tuli musta 32GB iPhone 4 ja nauravalta nakilta näyttää. Onko tosiaan niin, että ei onnistu vaihto uuteen vaikka laitetta ei ole otettu edes käyttöön vielä?
Jos oot ostanut sen yksityishenkilönä postimyynnistä, etkä ole sim-korttia laittanut sisälle niin normaalina asiakaspalautuksena saat sen palauttaa 14 päivän sisällä. Vaihto tuskin onnistuu, mutta voithan tilata sitten uuden.
Hain eilen (30.8.) postista puhelinmyyjän minulle myymän iPhonen. MicroSIM sisään ja laite käyttöön. Päivän mittaan sitten kuulin tästä raosta ja tein inspektion. Löysin raon ja testasin paperillakin. Sinne rakoon se sanomalehtipaperi sujahti, takalasin oikeasta yläkulmasta.
Tänään marssin Sonera Kauppaan, jossa myyjä totesi vian ja sanoi että ainut mitä voidaan tehdä on lähettää huoltoon ja "jos ei tyydytä, soita aspaan. Et voi palauttaa etkä vaihtaa koska puhelimessa on SIM". Myyjä oli surkea. Ohjasi aspaan joka asiassa. Luulin saavani asiakaspalvelua myös tiskillä.
Soitin sitten asiakaspalveluun, joka yritti aluksi pomputtaa takaisin Kauppaan. Kerroin että puhelinmyynti oli puhelimen minulle myynyt, joten asiakaspalvelu hoitakoon. Aspa sanoi että nyt täytyy asiaa selvittää, ja sanoi soittavansa uudestaan. Ei ollut kuullutkaan tuosta raosta.
Palvelija soittikin pian takaisin ja sanoi että mitään muuta ei voi tehdä, kuin lähettää huoltoon. Totesin että enhän minä nyt uutta viallista puhelinta ala huoltamaan, uusi on käsitykseni mukaan uusi ja ehjä, eikä korjattu viallinen. Palvelija sanoi soittavansa uudestaan taas hetken kuluttua, konsultoituaan ensin ylempää tahoa.
Sama virsi jatkui. Sanoi että vie kauppaan mistä ostit, sillä nyt on niin kiire toimituksien kanssa että ei viallisen vaihto uuteen tule onnistumaan. Tässä vaiheessa palvelija kuitenkin muistikin että olin ostanut puhelinmyynnistä ja "asia alkaa näyttää valoisammalta". Puhelinmyyntiä koskee 14 pv palautusoikeus. Totesin että vain mikäli laitetta ei ole käytetty, eli siihen ei ole asennettu SIM-korttia. Hän katsoi tukkutilannetta ja sanoi että vaihdetaan uuteen eikä haittaa vaikka SIM on ollut sisällä. Muistutti kirjoittamaan palautuslomakkeeseen että vika on todettu liikkeessä ja asiakaspalvelun kanssa on asiasta sovittu.
HIENOA! (Mikäli toteutuu, puhelin lähtee pian palautuspostiin).
Asiakaspalvelija oli kyllä loistava. Samalla onnistui edellisen makro-SIMin palautus käyttöön ja mikro-SIMin deaktivointi.
Ikävä kyllä luopua yhden yön suhteen jälkeen, on niin loistava kumppani, mutta toisaalta ton hintanen vehje saa kyllä olla kunnossa kun sen kerta ostaa...
visa1 kirjoitti:Ikävä kyllä luopua yhden yön suhteen jälkeen, on niin loistava kumppani, mutta toisaalta ton hintanen vehje saa kyllä olla kunnossa kun sen kerta ostaa...
Joko priimakunnossa tai erittäin suuri kompensaatio hinnassa....priimahinnalla täytyy saada priimaa eikä sekundaa...
Itse miettinyt jo tovin että viedäkö tuota huoltoon vai ei. Tuo takalasi on selvästi vääntynyt nurkasta, ei se siitä suoristu vaikka mitä tekisi. Lisäksi tuota huomattavasti suurempi vika on vähintään 3-4 kappaletta jumiutuneita pikseleitä näytössä; loistavat aina valkosina.
Täällä Turussa ei SCF-huoltoa ole, joten se pitäisi lähetyttää Sonera Kaupan kautta. Kauankohan tuollaiseen huoltokeikkaan menisi aikaa, sillä väliajan joutuisin käyttämään Nokia 3510i-luuria? Ei oikein nappaisi.
Viimeksi muokannut Eremita, 1.9.2010 klo 0.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaahas, kävin Soneran myyntipisteessä Helsingin Kampissa ja yli tunnin jonottamisen jälkeen myyjä ihmetteli tätä rakoa ja sanoi, että onpas harvinainen ongelma. Eivät kuulemma ota sitä myöskään huoltoon, koska kyseessä on uusi puhelin jota ei ole otettu käyttöön ja huollossa eivät kuulemma edes korjaisi tuollaisia ongelmia. Eivät vaihda niitä laseja tai edes avaa puhelimia myyjän mukaan?! Sanoi vain, että mun pitäisi soittaa asiakaspalveluun ja saada kokonaan uusi luuri mitä pitäisi odotella taas se kuukauden päivät. Soitin asiakaspalveluun ja sielläkin ihmetteli kuinka harvinainen ongelma ja lupasivat huomenna ottaa yhteyttä kun puhelimeen vastannut henkilö ei tiennyt mitä tehdä eikä esimieskään ollut enää paikalla. Kyllä tässä pikkuhiljaa rupeaa tuntumaan, että on kätensä lyönyt kyllä kakkaan niin Soneran kuin iPhone4:n suhteen.
Viimeksi muokannut elasto, 1.9.2010 klo 20.37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vein oman viikon vanhan lasivikaisen Helsingin huoltoon 26.8 ja uusi tuli 30.8. Eli kohtalaisen nopeaa toimintaa ja vaikuttaisi olevan kunnossa.
Kovin harvinaiseksi en ehkä tätä ongelmaa sanoisi, ties kuinka paljon näitä irvistäviä kuoria löytyy ilman että käyttäjä tajuaa edes katsoa.
iPhone 4 tuli tänään ja heti katsomaan onko rakoa. Takakansi on hienosti paikoillaan mutta näyttö. Näytön ja metellikehyksen välissä on rako. Sekä ylä- että alapuolella on tasainen, A4 paperin mentävä rako. Näytön sivussa ei rakoa. Koska rako on samanlainen molemmissä päissä, mietin että oisko sen tarkoituskin olla noin?
Miten muilla? Onko näyttö ylä- että alapuolelta tiiviisti kiinni? Jos on niin vaihtoon menee..
Ricky kirjoitti:iPhone 4 tuli tänään ja heti katsomaan onko rakoa. Takakansi on hienosti paikoillaan mutta näyttö. Näytön ja metellikehyksen välissä on rako. Sekä ylä- että alapuolella on tasainen, A4 paperin mentävä rako. Näytön sivussa ei rakoa. Koska rako on samanlainen molemmissä päissä, mietin että oisko sen tarkoituskin olla noin?
Miten muilla? Onko näyttö ylä- että alapuolelta tiiviisti kiinni? Jos on niin vaihtoon menee..
Ei oo minkäänlaista rakoa missään kulmassa/reunassa mulla että taitaa olla viallinen vehje.
Täältä löytyy myös täydellinen puhelin. Ei rakoja eikä antenniongelmaa. Palkit tippuu yhden tai kaksi pykälää, mutta niin se tekee tossa edellisessa 3GS:ssäkin. Tänään tosin huolestuin kun 3G hävisi, mutta Elisalla olikin jotain huoltoa linkeissä.
Olin Soneran kanssa yhteydessä tästä rako-ongelmasta kun eivät Sonera kaupassa suostuneet uutta puhelinta lähettämään huoltoon (ei otettu puhelinta vielä käyttöön). Hetken kuluttua puhelusta soitettiin mulle takaisin kuten sanottiin ja joltain esimieheltä oli varmistettu, että puhelin vaihdetaan uuteen. Oli kylläkin jo toinen kerta kun sinne soitin. Viimeksi luvattiin soittaa takaisin kun asia oli esimieheltä varmistettu, mutta ei soitettu. Lähetin tänään puhelimen takaisin Soneralle ja sieltä tulee kuulemma uusi tilalle heti kun vanha on heille saapunut. Jos ei juuri sillä hetkellä ole varastossa, niin seuraavasta Applen lähettämästä erästä eli ei sentään tarvitse taas kuukautta odotella toimitusta eikä tarvinnut sinne huoltoonkaan mennä vaihtamaan uutta puhelinta käytettyyn takuukorjattuun. Alkaa homma taas näyttää hieman valoisammalta.
Jepjep, innoissani oman luurini (16Gb) juuri postista hain. Niinhän se kulma irvistää tässä omassakin. No sentään tarkastin tuon ennen simmin asettelua että puhelin on vielä käyttämätön. Tuohon hintaan sietäisi jo priimaa saada.