Oma käyttöni sis. runsasta datausta, pelaamista, bt:n käyttöä. Pari puhelua. Mielestäni ihan ok kesto, toivoisin kuitenkin pääseväni parempaan "valmiudessa" kestoon.
iPhone 4:n akun kestokokemukset
-
micqo
iPhone 4:n akun kestokokemukset
Viesti Kirjoittaja micqo »
Oma käyttöni sis. runsasta datausta, pelaamista, bt:n käyttöä. Pari puhelua. Mielestäni ihan ok kesto, toivoisin kuitenkin pääseväni parempaan "valmiudessa" kestoon.
Syy: järkyttävän iso kuva liitteeksi ja siten sääntöjen mukaiseksi
-
Legge
Re: iPhone 4 akun kesto kokemukset
Viesti Kirjoittaja Legge »
Noin 12 tunnin aikana reilu 10 min puhetta, ~10 tekstaria, muutaman kerran manuaalinen s-postin tarkistus, hieman Facebookkia, pari lyhyttä tarkistusta Safarilla. 3G sekä WLAN päällä ja taustavalo puolessa välissä, Push ei päällä. Tuloksena 100% -> 91%. Viime yön aikana panin myös merkille, että luuri vei 12 tunnin aikana valmiustilassa 4% akkua. 24h yhteistulos tällä käytöllä siis 100% -> 87%.
Pidempiä testejä ei ole tullut tehtyä, kun luuri on yleensä jonkin verran kiinni koneessa päivittäin ja täten latautuu. Angry Birdsiä pelatessa olen pannut merkille, että sillä saa kyllä akkua kulumaan. Toisaalta tuon parissa viettää helposti huomaamatta melko pitkiä sessioita
-
micqo
Joo, toi peli kuluttaa akkua aika reippaasti. Itse olen ihan koukussa ko. peliinLegge kirjoitti:Angry Birdsiä pelatessa olen pannut merkille, että sillä saa kyllä akkua kulumaan. Toisaalta tuon parissa viettää helposti huomaamatta melko pitkiä sessioita
-
Mäksä
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Ennen pystyin ihan hätätapauksessa pitämään luurin hengissä pe illasta ma aamuun, nyt pisin on ollut ke illasta ma iltaan.
Normaali käytössä oli päivän käytön jälkeen 5-10% akkua jäljellä, nykyisin vähän rajummallakin käytöllä illalla on 30-40% jäljellä, et myös itellä kasvanut akunkesto huomattavasti
-
Aslan
Viesti Kirjoittaja Aslan »
Minulla 3GS:n keskiarvo taitaa olla käyttöä 6h ja valmiustilaa 12h. Ja lataukseen. 8)
Useimmiten 4-8h päivässä käyttöä. Mitenköhän mahtaa muuttua kun Nelonen joskus tulee taloon...
-
mr.hemmo
Viesti Kirjoittaja mr.hemmo »
lataan akun melkeenpä joka yö.runsas pelaaminen ja ohjelmien/netin lataaminen vie kauheasti akkua.Viime yönnä en ladannut akkua kun oli puhelin vähän vähemmällä käytöllä niin valmiusaika on 1 päivää ja 4 tuntia ja käyttö on 4 tuntia(josta on varmaan 2-3 tuntia final fantasyn pelaamista) ja akkua on viellä 29% jäljellä.Ja n.8 tunnin yö unien aikana kuluu akkua 1-2%
Edit: veikkaan että akun kulutusta lisää kivasti kun duunissa on todella heikko 3g verkko (pomppii välillä edgeen) joka syö varmaan kivasti akkua.
-
oh6jih
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
6 tunnin käytöllä pääsee nelosella n. 24h valmiusaikaan, joskus pitempäänkin.Aslan kirjoitti:Aika pieniä käyttöjä teillä.
Minulla 3GS:n keskiarvo taitaa olla käyttöä 6h ja valmiustilaa 12h. Ja lataukseen. 8)
Useimmiten 4-8h päivässä käyttöä. Mitenköhän mahtaa muuttua kun Nelonen joskus tulee taloon...
-
crsh
Viesti Kirjoittaja crsh »
Jos puhelimella normaalisti käytän fb:tä, twitteria ja uutisten katselua (hs.fi, engadget, iuutiset) sekä push-sähköpostia, saan akun kestämään kaksi kokonaista päivää (esim. ma aamusta ti iltaan) niin, että akkua on ehkä n. 10% tiistai-illasta ennen nukkumaanmenoa.
Mutta sen jälkeen kun Angry Birdsin asensin menee suurin osa akusta päivässä, niin että illalla on jäljellä ehkä n. 30% yleensä.
useiden, useiden Nokia s60 puhelinten sekä muutaman android puhelimen jälkeen kaksi täyttä päivää normaalikäytöllä on todella hyvä parannus. Ei aikaisemmista ole ollut kahteen päivään näillä minun 'normaalikäytöllä'.
En ole vielä testannut, kauanko aikaa kestää, jos en pelaisi, käyttäisi postia tms. ollenkaan, eli toimisi täysin puhtaasti pelkästään puhelimena. Ehkä kolme päivää? (arvio/veikkaus)
-
kronos
Viesti Kirjoittaja kronos »
Itse olen akun kestoon ihan tyytyväinen.
-
strong
Viesti Kirjoittaja strong »
-
iMika
Viesti Kirjoittaja iMika »
Juuri näin, jos tiedän ettei latausmahdollisuutta ole niin osaan suhteuttaa käyttöni sen mukaan. Ja jos haluaa pitkää akun kestoa niin siihen riittää se 29 euron nokia.kronos kirjoitti:Nelosen akunkesto on ihan suoraan käytöstä kiinni. Pienellä käytöllä akku voi kestää 3 pv. ja ahkeralla käytöllä ei edes vuorokautta, kaikki on kiinni siitä kuinka ahkerasti puhelinta käytät ja mitä ominaisuuksia sinulla on puhelimessa käytössä — 3G, Bluetooth, postin nouto, Wi-Fi jne. tietenkin kasvattavat akun kulutusta.
-
mr.hemmo
iMika kirjoitti:Juuri näin, jos tiedän ettei latausmahdollisuutta ole niin osaan suhteuttaa käyttöni sen mukaan. Ja jos haluaa pitkää akun kestoa niin siihen riittää se 29 euron nokia.kronos kirjoitti:Nelosen akunkesto on ihan suoraan käytöstä kiinni. Pienellä käytöllä akku voi kestää 3 pv. ja ahkeralla käytöllä ei edes vuorokautta, kaikki on kiinni siitä kuinka ahkerasti puhelinta käytät ja mitä ominaisuuksia sinulla on puhelimessa käytössä — 3G, Bluetooth, postin nouto, Wi-Fi jne. tietenkin kasvattavat akun kulutusta.
totta jos tietää että ei pääse 3 päivään lataamaan niin olen aika varma että sen saa sen 3 päivää kestämään helposti (datayhteydet kiinni ym ym ) + eilen sain uuden verkkokaupasta ostetun laturisetin
-
iMika
Viesti Kirjoittaja iMika »
Löytyisikö tuohon linkkiä?mr.hemmo kirjoitti: + eilen sain uuden verkkokaupasta ostetun laturisetinusb kela + verkkovirta + autolaturi joten tuskin tulee hätää
-
Slayer665
Viesti Kirjoittaja Slayer665 »
Luurissa 4.0.1 ja JB tehty, mutta ei unlockia.
Syy: järkyttävän iso kuva liitteeksi ja siten sääntöjen mukaiseksi
-
Esa66
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
Slayer665
Viesti Kirjoittaja Slayer665 »
heheEsa66 kirjoitti:Ettei nyt tullu iPadista näpättyä kuva
Niin ja piti vielä tuohen edelliseen lisätä että... Aika samoilla kulutuksilla mennään edellisen 3Geen kanssa, sillä erotuksella että en pitänyt tuota 3G:tä 3G-verkossa. Jostain syystä se katkoi puheluita... Elisan liittymä oli silloin siinä:)
-
mr.hemmo
tossa : http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8536iMika kirjoitti:Löytyisikö tuohon linkkiä?mr.hemmo kirjoitti: + eilen sain uuden verkkokaupasta ostetun laturisetinusb kela + verkkovirta + autolaturi joten tuskin tulee hätää
-
espionage
Viesti Kirjoittaja espionage »
Nyt annoin akun tyhjentyä, latasin täyteen ja laitoin yöksi pöydälle. Nyt WiFi poissa ja hups, akkua oli kulunut vajaan 30% sijaan 1 (!) prosentti. Joko tämä akku arpoo tai tuo WiFi tosiaan söi tuota älyttömästi...Tää akkukesto on vähän hmm ja niin ja näin. Illalla oli 96% ja aamulla 68%. En tehnyt mitään (wifi ja gps päällä toki). Koklaillaan vielä mutta eihän tällainen peli vetele.
3G:n akku näytti välillä kyllä mitä sattui, akkugrafiikka näytti joskus täysiä ja sitten yhtäkkiä ilmoitti että vähissä (bootin jälkeen kertoi aina oikeamman lukeman jos tajusi kokeilla että onkohan tämä nyt ihan totuudenmukainen lukema). Katsotaan miten tällä latauksella menee.
-
dzam
Viesti Kirjoittaja dzam »
Samankaltaisia kokemuksia? Korjaantuuko kun akkua on ladattu vähän useammin? Vai mistä tää johtuu?
-
BatMac
Viesti Kirjoittaja BatMac »
Akunkestoa on toki vaikea verrata Nokialaiseen ainakin omassa käytössä. Nokialaisessa käytin satunnaisesti kerran kaksi kuukaudessa WIFI yhteyttä tai surffasin netissä ihan käytännössä sen takia, että se oli niin hankalaa ja hidasta. Nyt käyttöä on uuden nelosen myötä päivittäin ja paljon. Tästä täytyy kuitenkin olla iloinen siinä mielessä, että vaikka akkua kuluukin, niin puhelimen käyttötarkoitus on muuttunut kertaheitolla 10x monipuolisemmaksi, sähköpostit tulee vaivatta (en käytä pushia enää akun takia) ja netti toimii silloin kun sille on tarvetta taisteluitta.
Vanhaan 3Gs malliin hommasin Mophien Juicepackin. En toki ehtinyt sitä montaa viikkoa käyttää kun puhelin meni jo pojalle oman nelosen saavuttua, mutta tämä ei kyllä toiminut sillä tavalla kuin olisin olettanut (hieman offtopic nyt). Juicepack ei missään vaiheessa tuonut tuplakapasiteettia, laitteen toiminta oli epämääräistä ja lataus/USB kytkentä katkoi sattumanvaraisesti ilman syytä. Myös täyteen lataus kesti järjettömän kauan, ainakin viimeisen neljänneksen osalta.
Kun tietää miten ja mihin nelosta käyttää, niin osaa varautua akun kulumiseen ja viljellä toimintaympäristöön latureita
-
micqo
Korjatkaa jos olen väärässä, mut mulla on sellainen mielikuva että kun akku tulee täyteen, niin se ei enää lataudu vaikka se olisi piuhan päässä koko yön eli se alkaa ns. purkautumaan…dzam kirjoitti:Sain maanantaina nelosen vihdoin itellenikin. Mua hämmästytti jo tiistai-aamuna kun otin yön latauksen jälkeen puhelimen pois laturista, ja se näytti että akussa on latausta 93% verran, vaikka kaiken järjen mukaan koko yön ladattua pitäis olla 100%. No, eilen akku kesti ihan hyvin koko päivän räpläilyjä ilman ongelmia, mutta pistin yöksi taas puhelimen laturiin ja sama lopputulos: aamulla akkua jäljellä 93%. Otin puhelimen irti laturista ja takaisin hetkeksi (15-20min), jonka aikana se täyttyi 100% asti.
Samankaltaisia kokemuksia? Korjaantuuko kun akkua on ladattu vähän useammin? Vai mistä tää johtuu?
-
dzam
Viesti Kirjoittaja dzam »
Hmm, en tiedä oletko oikeassa vai väärässä, mutta ei mulla aiemmat iPhonet oo tämmöstä samankaltaista tehnyt. Toisaalta kuulostais ihan reasonablelta, koska täyteen se akku kuitenkin menee jos sen lataa vähänkään "nopeammalla aikavälillä". Harmi vaan jos ei voi mukamassa yöksi lataukseen tuon takia pistää, koska usein se aika päivästä jolloin puhelimen pystyy lataukseen pistämään on yö - enkä mä nyt ala keskellä yötä nousemaan ottamaan puhelinta pois laturista.micqo kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mut mulla on sellainen mielikuva että kun akku tulee täyteen, niin se ei enää lataudu vaikka se olisi piuhan päässä koko yön eli se alkaa ns. purkautumaan…dzam kirjoitti:Sain maanantaina nelosen vihdoin itellenikin. Mua hämmästytti jo tiistai-aamuna kun otin yön latauksen jälkeen puhelimen pois laturista, ja se näytti että akussa on latausta 93% verran, vaikka kaiken järjen mukaan koko yön ladattua pitäis olla 100%. No, eilen akku kesti ihan hyvin koko päivän räpläilyjä ilman ongelmia, mutta pistin yöksi taas puhelimen laturiin ja sama lopputulos: aamulla akkua jäljellä 93%. Otin puhelimen irti laturista ja takaisin hetkeksi (15-20min), jonka aikana se täyttyi 100% asti.
-
kaffemi
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
EIhän noita latureita kai tarvita montaa, itsellä ainakin parhaillaankin tuossa työpöydällä latailee USB:n kautta. Ylimääräinen piuha vaan duuniin, jos toimistossa työskentelee niin USBejakin varmaan löytyyBatMac kirjoitti:Akun osalta iPhone 4 on kyllä mun mielestä hankala laite paljon puhuvalle ja asioita netin yli hoitavalle käyttäjälle. Täytyy omaksua ihan uudenlainen latauspolitiikka verrattuna edelliseen Nokian N95 puhelimeen. Enää ei riitä että on laturi himassa ja autossa, nyt olen joutunut hommaamaan myös toimistolle erillisen laturin, koska yön yli ladatussa akussa ei välttämättä ole virtaa kuin 20-30% iltapäivällä ja jos joutuu lähtee ilman autoa jonnekin, niin puhelimen akku on loppu ennen kuin pääsee taas latauspaikkaan.
Kun tietää miten ja mihin nelosta käyttää, niin osaa varautua akun kulumiseen ja viljellä toimintaympäristöön latureita
-
Jukava
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Akkuhan ylikuumenisi jos latausta ei lopetettaisi, joten kyllä se nykyakuissa tosiaankin lopetetaan kun akku on täynnä.micqo kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mut mulla on sellainen mielikuva että kun akku tulee täyteen, niin se ei enää lataudu vaikka se olisi piuhan päässä koko yön eli se alkaa ns. purkautumaan…dzam kirjoitti:Sain maanantaina nelosen vihdoin itellenikin. Mua hämmästytti jo tiistai-aamuna kun otin yön latauksen jälkeen puhelimen pois laturista, ja se näytti että akussa on latausta 93% verran, vaikka kaiken järjen mukaan koko yön ladattua pitäis olla 100%. No, eilen akku kesti ihan hyvin koko päivän räpläilyjä ilman ongelmia, mutta pistin yöksi taas puhelimen laturiin ja sama lopputulos: aamulla akkua jäljellä 93%. Otin puhelimen irti laturista ja takaisin hetkeksi (15-20min), jonka aikana se täyttyi 100% asti.
Suurin osa laitteista aloittanee lataamisen uudestaan jos varaus laskee tarpeeksi, mikä sitten on tarpeeksi riippunee ihan siitä miten valmistaja on halunnut tasapainotella turhan akun kuluksen (liialla latauksella) ja vajaan akun (laturista irrotettaessa) kanssa.
Onko kukaan muuten tyypannut iPhone 4 akkua navigaattorikäytössä, olisi ihan mielenkiintoista tietää onko laitteesta PNA:ksi ilman laturia (Esim. HTC Desire vie navikäytössä täpötäyden akun tyhjäksi muutamassa tunnissa).
-
Marbo
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka