iPadista
-
Re: iPadista
Viesti Kirjoittaja skv »
http://www.engadget.com/2010/09/02/view ... d-preview/
http://www.engadget.com/2010/09/02/tosh ... he-ifa-wi/
-
Viesti Kirjoittaja skv »
Pistäkää ensin Android Market toimimaan suomessa ja tulkaa sen jälkeen vouhottamaan Apple-pesemisestä...Rihanen kirjoitti:Suolaista tosiaan. Muutenhan tuo pieksee omenafirman tekeleen 100-0
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Julius »
Tosiaan, näitähän pullahtelee kuin Omenoita sateella.skv kirjoitti:No jopas näitä nyt tulee...
http://www.engadget.com/2010/09/02/view ... d-preview/
http://www.engadget.com/2010/09/02/tosh ... he-ifa-wi/
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Pro 13" Retina i5 / 8GB / 250GB SSD
iMac 24" 3.06GHz C2D / 6GB / 750GB (Early 2008)
Mac Mini 2.4GHz C2D / 8GB / 256GB SSD (Mid 2010)
iPhone 11 Pro Max 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Myyntivalttina lienee onkin se, että Apple ei tunkenut iPadia täyteen uusinta tekniikkaa höystettynä kaikilla mahdollisilla liitännöillä. Näin ollen hintalappu ei ole 2000 euroa, mikä tekee laitteesta haluttavan tavan kuluttajalle.juksu98 kirjoitti:Onnittelun aiheen ensimmäisestä älykkäästä kommentista. En itsekään ole missään vaiheessa väittänyt iPadin olevan huono laite, yritän saada teidät ymmärtämään miten Apple aivopesee kuluttujat ostamaan jo kerran keksittyjä tuotteita täysin uusina innovaatioina. "iPadilla voi myös surfata netissä". Olen itse ainakin voinut surfata netissä jo ainakin 15 vuotta.Clarenz kirjoitti:Kyllä iPadissa on paljon kehittämisen varaa.
Itse en ole moiselle vekottimelle keksinyt käyttöä, vaikka siinä olisi tähtiportti lisävarusteena

-
Viesti Kirjoittaja Clarenz »
Ostaisin jos siinä olis tähtiportti. Oli sitten käyttiksenä ios tai androidLegge kirjoitti:
Itse en ole moiselle vekottimelle keksinyt käyttöä, vaikka siinä olisi tähtiportti lisävarusteena
iPod Nano 1G 2G ja 3G | iPhone 3G, iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6, iPhone X | iPad 2 |AppleTv
Käytössä:
iPhone 11 pro, Apple Watch 6 GPS, iPad Air 2 ja AppleTV 4K
-
Viesti Kirjoittaja Legge »
Ois se sitten mukavaa, kun Apophis iskeytyis toimistoon keskes s-postin luvun...Clarenz kirjoitti:Ostaisin jos siinä olis tähtiportti. Oli sitten käyttiksenä ios tai androidLegge kirjoitti:
/OT loppu tähän, kiitos ja anteeksi
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Julius »
Legge kirjoitti:Ois se sitten mukavaa, kun Apophis iskeytyis toimistoon keskes s-postin luvun...
MacBook Pro 13" Retina i5 / 8GB / 250GB SSD
iMac 24" 3.06GHz C2D / 6GB / 750GB (Early 2008)
Mac Mini 2.4GHz C2D / 8GB / 256GB SSD (Mid 2010)
iPhone 11 Pro Max 64GB
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
-
Viesti Kirjoittaja Clarenz »
Enkä ihan oikeasti usko, että vuonna 2003 olisi edes käytännössä ollut mahdollista toteuttaa _toimivaa_ tablettia millään käyttiksellä. Tänäkin päivänä mennään ihan rajoilla akun keston ja ominaisuuksien kädenväännössä.heikkipekka kirjoitti:Ihan hauska vertailu. Potentiaali on ollut Microsoftin leirillä jo kauan sitten tablet-markkinoilla. Epäonnistuivat, koska eivät tajunneet, että Windows XP oli huono valinta kosketusnäytöllisen vempeleen ohjaamiseen. Vieläkään ei ole Microsoft-tabletia, jota tavalliset käyttäjät tykkäisivät käyttää.
iPod Nano 1G 2G ja 3G | iPhone 3G, iPhone 4, iPhone 5, iPhone 6, iPhone X | iPad 2 |AppleTv
Käytössä:
iPhone 11 pro, Apple Watch 6 GPS, iPad Air 2 ja AppleTV 4K
-
Viesti Kirjoittaja Pupa »
Nyt on kyse mobiilien laitteiden akuista, eikä mistään sähköautoista. Pidetään nyt vertailukohdat edes suunnilleen samassa mittakaavassa.juksu98 kirjoitti:T
Mieti hetki vuonna 2003 lähes scifinä esitettyjä sähköautoja. Tekniikka ei ole vieläkään täydellistä, mutta nykyään noilla akuilla kulkevilla ajoneuvoilla pääsee jo pitkälle.
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Hertsejäkö tässä tuijotetaan? Kuinkahan Pentium M vs. Apple A4 mahtaa mennä nopeuserossa vaikka samoilla hertseillä ajetaankin? Huhhuh...juksu98 kirjoitti:myös se, että Mooren lain mukaan iPadissa pitäisi olla huomattavasti tehokkaampi prosessori kuin siinä nykyisellään on. iPad oli valmistuessaan jo vanhentunutta tekniikkaa, ulkonäköä lukuunottamatta.
-
Viesti Kirjoittaja skv »
Tulee väkisin lapsuus mieleen jolloin autoliikkeen pihalla pääteltiin nopeusmittarista mikä auto on paras ja nopein 8)oh6jih kirjoitti:Hertsejäkö tässä tuijotetaan? Kuinkahan Pentium M vs. Apple A4 mahtaa mennä nopeuserossa vaikka samoilla hertseillä ajetaankin? Huhhuh...juksu98 kirjoitti:myös se, että Mooren lain mukaan iPadissa pitäisi olla huomattavasti tehokkaampi prosessori kuin siinä nykyisellään on. iPad oli valmistuessaan jo vanhentunutta tekniikkaa, ulkonäköä lukuunottamatta.
-
Hyvä pointti. Joskus tekniikka ei riitä sujuvasti käytettävän laitteen rakentamiseen.Clarenz kirjoitti:Enkä ihan oikeasti usko, että vuonna 2003 olisi edes käytännössä ollut mahdollista toteuttaa _toimivaa_ tablettia millään käyttiksellä. Tänäkin päivänä mennään ihan rajoilla akun keston ja ominaisuuksien kädenväännössä.
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
Tämä kommentti pompsahtaa hemmetin usein esille näitten sokeasti Applen tuotteita vihaavien keskuudesta, mutta perustelua en ole vielä kertaakaan huomannut. Mikä siinä on sitten niin vanhaa, että se tekee iPadista huonon. Crysistäkö sillä pitäisi pystyä pelaamaan? Jos paketti toimii hyvin, niin miksi sinne pitäisi laittaa tehokkaampaa tekniikkaa turhaan akkua kuluttamaan. Epic Citadel osoittaa aika hyvin mihin iPad ja iPhone voivat parhaimmillaan graaffisesti pystyä.juksu98 kirjoitti: iPad oli valmistuessaan jo vanhentunutta tekniikkaa
Jos katsotaan niitä huonoja puolia, niin suurin on varmasti omalla kohdallani Flashin puute, joka harmittaa joillain sivuilla. Sitten on nämä Applen asettamat rajoitteet laitteisiinsa, mutta niistä päästään jailbreakaamalla. Fyysisten nappien puute taas harmittaa joidenkin pelien kohdalla, kuten emulaattoreita pelatessa, mutta onneksi on ruvennut tulemaan tukia WiiMotelle. Myönnetään myös vielä, että hinta oli iPadista korkea, mutta osoitappa vastaava laite, joka on lähellekkään yhtä toimiva ja on halvempi ja pakko mainita, että miniläppärit eivät kuulu samaan kategoriaan iPadin kanssa.
Mielestäni iPad on hieno laite erityisesti reissukäyttöön kokonsa ja akunkeston puolesta. Työlaitteeksi tuosta ei varmaan niinkään ole, mutta itse en ole semmoista tarvitsemassakaan.
-
Mä ymmärrän sun aivopesupointin. Jos kaverilla on iPhone, iPad, iPod ja Mac niin ne on sen takia, että Steve käskee.juksu98 kirjoitti:En itsekään ole missään vaiheessa väittänyt iPadin olevan huono laite, yritän saada teidät ymmärtämään miten Apple aivopesee kuluttujat ostamaan jo kerran keksittyjä tuotteita täysin uusina innovaatioina. "iPadilla voi myös surfata netissä". Olen itse ainakin voinut surfata netissä jo ainakin 15 vuotta.
[--]
Verrattuna omiin viesteihini, voisin väittää, että teidän kommenttien puolustelut suorastaan uhkuvat epätoivoa. Puolustelette tuotettena sokeana faktoille, joita teille esitetään.
Tiedätkö mitä? HP:lta, HTC:lta, Samsungilta ja monelta muulta on tullut hyviä laitteita ja lisää on tulossa. Mutta ne Applen tuotteet on ihan hyviä myös. Jos sulla on LG:n telkkari ja digiboksi ja DVD-soitin ja kotiteatteri niin ei sulle tulla huutamaan, että mitä maanalainen paikka sulla on noin paljon LG-kamaa.
Sain itse työkäyttöön Macin 4 vuotta sitten 18 vuoden PC-vuoden jälkeen. 15 vuotta nokialaista käyttäneenä vaihdoin vuosi sitten iPhoneen. Olen ollut tyytyväinen. En siksi, että Steve-setä sanoo, että nää on hyviä. Mun mielestä näitä on ollut aidosti helppo käyttää. Monia hyviä kilpailijoita löytyy, mutta mun mielestä nää vehkeet on toimineet oikein hyvin.
-
Suht huvittava tuo valittelu, kun jengi ostaa jo kerran keksittyjä tuotteitajuksu98 kirjoitti:En itsekään ole missään vaiheessa väittänyt iPadin olevan huono laite, yritän saada teidät ymmärtämään miten Apple aivopesee kuluttujat ostamaan jo kerran keksittyjä tuotteita täysin uusina innovaatioina. "iPadilla voi myös surfata netissä". Olen itse ainakin voinut surfata netissä jo ainakin 15 vuotta.

Olisiko mainoslauseista sitten pitänyt jättää kokonaan puos tuo netin mainostaminen, joka nykypäivänä on ihmisille lähes yhtä tärkeää kuin syöminen.
-
Viesti Kirjoittaja rahka79 »
Perus tietona voin sanoa että aina olen ollen tietokone puolella windows miehiä ja puhelin puolella nokia... tietokone puolella olen edelleen windows käyttäjä koska olen joskus koittanut mac ja tuntui vaikealta..johtuu kyllä varmasti siitä että kokemus kesti noin 5-10min..
Puhelimen vaihdoin reilu vuosi sitten iphone 3g versioon ja tästä täytyy kyllä sanoa että käytettävyydeltään todella mahtava..mutta mutta.. sellaisia asioita olen miettinyt monesti että jos Nokiaan joutuisi muutaman kuukauden väliin asentaa bugi päivityksiä niin tulisihan siitä pirun moinen haloo ympäri maailmaa mutta applen kohdalla näin ei jostain syystä käy.
Sitten on niitä ominaisuuksia mitä en millään tahdo ymmärtää.. soittoäänet 40sek. multimedia viestit nyt tuli vihdoin ja viimein vuosi sitten ohjelmistoon... eli 2009???
bluetoothilla ei pysty lähettämään kuvia eikä ääniä eikä käytännössä katsoen mitään---tosin en tiedä onko tilanne toinen mac käyttäjillä.?
taustakuvia ei voi vaihtaa, ei voi lähettää/vastaanottaa käyntikortteja, kamera ei zoomaa, ei video kuvaa.. kuitenkin 3g luuri tullut markkinoille vuonna 2008---
Mutta näistä "vioista"/puutteista huolimatta olen iphonen käyttäjä todennäköisesti niin kauan kun näitä tehdään..
-
Puutteet ovat kyllä todellisia, toki uudemmissa malleissa nuo loppupään toiminnot kyllä löytyvätrahka79 kirjoitti:Pakkohan tähänkin ketjuun on ottaa osaa ja kirjoittaa oma mielipide tähän asiaan..
Perus tietona voin sanoa että aina olen ollen tietokone puolella windows miehiä ja puhelin puolella nokia... tietokone puolella olen edelleen windows käyttäjä koska olen joskus koittanut mac ja tuntui vaikealta..johtuu kyllä varmasti siitä että kokemus kesti noin 5-10min..
Puhelimen vaihdoin reilu vuosi sitten iphone 3g versioon ja tästä täytyy kyllä sanoa että käytettävyydeltään todella mahtava..mutta mutta.. sellaisia asioita olen miettinyt monesti että jos Nokiaan joutuisi muutaman kuukauden väliin asentaa bugi päivityksiä niin tulisihan siitä pirun moinen haloo ympäri maailmaa mutta applen kohdalla näin ei jostain syystä käy.
Sitten on niitä ominaisuuksia mitä en millään tahdo ymmärtää.. soittoäänet 40sek. multimedia viestit nyt tuli vihdoin ja viimein vuosi sitten ohjelmistoon... eli 2009???
bluetoothilla ei pysty lähettämään kuvia eikä ääniä eikä käytännössä katsoen mitään---tosin en tiedä onko tilanne toinen mac käyttäjillä.?
taustakuvia ei voi vaihtaa, ei voi lähettää/vastaanottaa käyntikortteja, kamera ei zoomaa, ei video kuvaa.. kuitenkin 3g luuri tullut markkinoille vuonna 2008---
Mutta näistä "vioista"/puutteista huolimatta olen iphonen käyttäjä todennäköisesti niin kauan kun näitä tehdään..

-
Viesti Kirjoittaja adeoussi »
AAMEN.skv kirjoitti:Tulee väkisin lapsuus mieleen jolloin autoliikkeen pihalla pääteltiin nopeusmittarista mikä auto on paras ja nopein 8)oh6jih kirjoitti:Hertsejäkö tässä tuijotetaan? Kuinkahan Pentium M vs. Apple A4 mahtaa mennä nopeuserossa vaikka samoilla hertseillä ajetaankin? Huhhuh...juksu98 kirjoitti:myös se, että Mooren lain mukaan iPadissa pitäisi olla huomattavasti tehokkaampi prosessori kuin siinä nykyisellään on. iPad oli valmistuessaan jo vanhentunutta tekniikkaa, ulkonäköä lukuunottamatta.

-
Viesti Kirjoittaja rahka79 »
Pupa kirjoitti:Puutteet ovat kyllä todellisia, toki uudemmissa malleissa nuo loppupään toiminnot kyllä löytyvätrahka79 kirjoitti:Pakkohan tähänkin ketjuun on ottaa osaa ja kirjoittaa oma mielipide tähän asiaan..
Näinpä.. ja siitä syystä nelonen tilattu ja odottelen kuumeisesti saapumista..
-
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
Ajattelin että Samsung Galaxy Tab voisi olla, jos tuollaisen hankkii

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
* Kunhan näyttö on hyvä, kosketuskäyttöjärjestelmä toimii, kaiutin on ok, verkko pelaa, akku kestää, toimii tarpeeksi nopeasti eikä paina liikaa. Ja iPadissa noista kaikki on kunnossa.
-
Viesti Kirjoittaja menorca »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Yritä sitten vielä saada meidät ymmärtämään miten se tuon tekee. Nimittäin, luin juuri että kohta tulevan Windows Phone 7 -mobiilikäyttiksen mainosbudjetti on yksinään suurempi kuin Applen koko mainosbudjetti vuodessa. Siinä on erinomaista aivopesun yritystä, mutta kankkulan kaivoon taitaa mennä nekin Mikkiksen rahat — taas.juksu98 kirjoitti:yritän saada teidät ymmärtämään miten Apple aivopesee kuluttujat ostamaan jo kerran keksittyjä tuotteita täysin uusina innovaatioina.
Applella on oivallettu, että räjäyttääkseen pankin vimpaimen on oltava oikeasti ilo käyttää ja hinnaltaan useimpien ulottuvilla. Se että vehje toimii koko ajan siten kuin siltä odotetaan on asia jota ihmiset todellisuudessa arvostavat eniten. Windowsin valta-asema tietokoneissa kertoo tietysti jotain muuta, mutta sillä on poikkeavat historialliset syynsä jotka juontavat juurensa 1980-luvulle saakka.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja punppis »
Joo. Voinhan autoonikin laittaa puusta tehdyt renkaat, mutta ajettavuus on ihan p*ska. Eihän tuossa iPadissa olekaan mitään muuta ihmeellistä, kuin kompaktiin pakettiin laitettu hyvännäköinen laite, jossa on käyttöliittymä, joka on optimoitu kosketusnäytölle. Nimen perässä oleva 98 taitaa tarkoittaa syntymäaikaa...juksu98 kirjoitti:Käyttöjärjestelmän voi luonnollisesti itse valita. Onhan HP täysverinen tietokone.
MacBook Pro 13" mid 2010
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka