Mistähän tällä hetkellä kannattaisi hommata vanhaan G4 12" iBookiin akku? Deal Extremestä katsoin näitä kahta:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30045
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17685
Kumpihan noista ensinnäkin sopii koneeseeni, vai sopiiko peräti kumpikin? Noissa molemmissa menee vähän nuo speksit ristiin, joko volttimäärät ovat eriäviä vanhan akun kanssa tai sitten model number ei täsmää. Vanhan akun tyyppinumero on A1061 ja voltit 10.8V. Koneen tyyppinumero puolestaan A1054.
Jeesatkaapa asiasta ymmärtävät niin ei tarvi montaa akkua turhaan tilata.
Kiitos.
Akku iBookiin?
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Akku iBookiin?
Viesti Kirjoittaja iCook »
-
Re: Akku iBookiin?
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kummatkin sopii, tuo kalliimpi vaikuttaa laadukkaamalta. Osta se.
-
Kiitos tästä kommentista. Pistin akun tilaukseen. Saas nähdä miten nuo "aidot" apllle tarvikeakut toimii, kavereilla ainakin ihan hyviä kokemuksia.NeliX4 kirjoitti:Kummatkin sopii, tuo kalliimpi vaikuttaa laadukkaamalta. Osta se.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Mulla kesti hongkong akku kuukauden. Seuraavan ostan applelta...
-
Nyt alkuun vaikuttaa akun kesto todella hyvältä. Onhan tuo mahdollista (ellei jopa todennäköistä), että akku laukeaa kuukauden päästä. Kattellaan.
Laitanpa tänne kommentin jos akku leviää.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit. Niin onhan noissa pienoinen hintaero. Applelta ostettuna akku maksaa 130 erkkiä, Deal Extremen "vastaavalle" kertyi hintaa kokonaiset 37 erkkiä.
Tuo 130 euroa on jo sellainen hinta, ettei paljon tee mieli investoida moista summaa 6 vuotta vanhaan iBookiin.
Laitanpa tänne kommentin jos akku leviää.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit. Niin onhan noissa pienoinen hintaero. Applelta ostettuna akku maksaa 130 erkkiä, Deal Extremen "vastaavalle" kertyi hintaa kokonaiset 37 erkkiä.
Tuo 130 euroa on jo sellainen hinta, ettei paljon tee mieli investoida moista summaa 6 vuotta vanhaan iBookiin.
Viimeksi muokannut iCook, 5.9.2010 klo 9.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
^ Juu samaa pohdin itsekin kun akun hankinta tuli ajankohtaiseksi. Tämän hetkisen tietämyksen valossa taas mun silmissä tuo alkuperäisakku on halpa, koska mulla kesti powerbookissa alkuperäinen monta vuotta. Ei mulla ainakaan ole varaa maksaa akusta 30,- kuukaudessa.
Mulla ei muutenkaan ole noista hongkong / dealextreme kamoista mitään hyvää sanottavaa, enkä aio tämän akkukokeilun jälkeen ostaa enää ikinä mitään tuolta, vaikka maksaisi pennin. Joka ikinen tavara on ollut järkyttävää paskaa, eikä mun mielestäni edes pilkkahintansa arvoista... (ei niin etteikö tämä olisi ollut tietoinen riski)
Mulla ei muutenkaan ole noista hongkong / dealextreme kamoista mitään hyvää sanottavaa, enkä aio tämän akkukokeilun jälkeen ostaa enää ikinä mitään tuolta, vaikka maksaisi pennin. Joka ikinen tavara on ollut järkyttävää paskaa, eikä mun mielestäni edes pilkkahintansa arvoista... (ei niin etteikö tämä olisi ollut tietoinen riski)
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Viimeksi ostin DE:stä ipodin näköiset kuulokkeet. Aivan kamalat! kilisee kun heiluttaa, eli pitäs pää olla paikallaa kokoajan ja vieläpä pää tietyssä asennossa.
Ipod Touchin tv-out kaapeleita olen tilannut kolmet eri versiot. Yhdet toimi hetken aikaa kunnes tuli softa päivitys. DE:n Polarisoidut aurinkolasit kun laittaa päähän niin näyttää joltain kiinalaiset äijältä.
Kaikkea muutakin on tullut ostettua. Kaksi hyvää ostosta ovat olleet butaani sytkäri ja iPod Touchin suojakotelo. Tosin tuo ensimmäisen kanssa pitää olla tarkkana, kun tuskin täyttää kaikkia turvallisuussäädöksiä.
Ipod Touchin tv-out kaapeleita olen tilannut kolmet eri versiot. Yhdet toimi hetken aikaa kunnes tuli softa päivitys. DE:n Polarisoidut aurinkolasit kun laittaa päähän niin näyttää joltain kiinalaiset äijältä.
Kaikkea muutakin on tullut ostettua. Kaksi hyvää ostosta ovat olleet butaani sytkäri ja iPod Touchin suojakotelo. Tosin tuo ensimmäisen kanssa pitää olla tarkkana, kun tuskin täyttää kaikkia turvallisuussäädöksiä.
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
No katsotaan nyt ensin kauanko minun akkuni kestää ja mahtaako olla ensimmäinen hajoava osa vanhassa koneessani. Mikäli akku kestää esim. kovalevyä pidempään, on se jo silloin ollut hintansa väärti. En toki minäkään kuukaudesta ole valmis vajaata neljää kymppiä maksamaan, mutta katsotaanpa nyt ensin tämän akun ikä ennen manaamista.EvilPet kirjoitti:^ Juu samaa pohdin itsekin kun akun hankinta tuli ajankohtaiseksi. Tämän hetkisen tietämyksen valossa taas mun silmissä tuo alkuperäisakku on halpa, koska mulla kesti powerbookissa alkuperäinen monta vuotta. Ei mulla ainakaan ole varaa maksaa akusta 30,- kuukaudessa.
Ei tosiaan ole oikein järkevää kannattaa näitä piratismin rajamailla pyöriviä tuotteita, mutta elämä on valintoja. Tällä kertaa näin.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka