Päivitin CS3 -versiosta CS5:een.
Kun skaalan vaikkapa pdf -dokua lehden sivupohjalla paltoihin sopivaksi, se ei menekään enää samalla lailla kuin kolmosesa.
Jos ilmoituksen vaikkapa vasen reuna on palstalinjassa kiinni ja ilmoitus on liian kapea tai leveä, skaalaaminen leventää/kaventaa joka puolelta eikä palstalinjasta toisen palstan palstalinjaan (...ööö tuleepas tähän tautofoniaa väkisinkin) tahdo saada millään osumaan)..
Vai onko komento erilainen kuin ennen (shift alt cmd oli kolmosessa skaalauskomento)
Skaalaus InDesignissä
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Skaalaus InDesignissä
Viesti Kirjoittaja oysvesa »
-
Re: Skaalaus InDesignissä
Viesti Kirjoittaja Finnley »
Shift + cmd
"Pessimistillä on tapana olla oikeassa tai yllättyä positiivisesti."
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Ei ollut, ellet sitä sitten itse ole muuttanut sellaiseksi (voiko noita edes muuttaa?). Shift+Cmd se on aina ollut. Alt siihen päälle ei ole ennen tehnyt mitään, nyt (CS5) se tekee tuon keskustasta ulospäin skaalauksen.oysvesa kirjoitti:(shift alt cmd oli kolmosessa skaalauskomento)
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Ja jos oikeen rupee ahistaan ylimääräiset näppäimet niin vaihda Selection Tool (musta nuoli) Free Transform tooliin niin et tarvitse kuin Shiftin pitämään huolta mittasuhteiden säilymisestä...
...mikä on mun mielestä yks InDesignin puute, mun mielestä noi skaalaukset ois voitu tehdä niin, että jos tartut nurkasta kiinni niin objekti skaalautuis aina mittasuhteessa, ilman shiftiä, niinkuin CS4 ja CS5 kuvien placettaminen onkin jo tehty, vois koskea ihan hyvin kaikkea skaalaamista. Sitten jos on tarvetta venytellä niin voisi tarttua johonkin keskipylpyröistä kiinni.
...mikä on mun mielestä yks InDesignin puute, mun mielestä noi skaalaukset ois voitu tehdä niin, että jos tartut nurkasta kiinni niin objekti skaalautuis aina mittasuhteessa, ilman shiftiä, niinkuin CS4 ja CS5 kuvien placettaminen onkin jo tehty, vois koskea ihan hyvin kaikkea skaalaamista. Sitten jos on tarvetta venytellä niin voisi tarttua johonkin keskipylpyröistä kiinni.
Viimeksi muokannut barcoder, 7.9.2010 klo 22.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja Jasca »
No kappas! Mä olen ihan turhaan vuodesta toiseen painellut tuota ALT-näppäintä. Mistähän on jäänyt ns. päälle tuo tapa? Aiemmista versioista (nyt CS3)? Vai peräti Quarkista?Thelenius kirjoitti:Ei ollut, ellet sitä sitten itse ole muuttanut sellaiseksi (voiko noita edes muuttaa?). Shift+Cmd se on aina ollut. Alt siihen päälle ei ole ennen tehnyt mitään, nyt (CS5) se tekee tuon keskustasta ulospäin skaalauksen.oysvesa kirjoitti:(shift alt cmd oli kolmosessa skaalauskomento)
• iMac Retina 5K 27" 4.0 GHz i7 | 32 GB | FD | SD | macOS Big Sur
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
• MBP 15" 2.7 GHz i7 | 16 GB | Radeon Pro 4 GB | SSD | macOS Monterey
• iMac 27" 2.7 GHz i5 | 8 GB | HDD | SD | MacOS X El Capitan
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Grafiikkaohjelmissa on ollut aikalailla standardia että nurkasta vetämällä skaalautuu vapaasti, shiftin kera suhteessa, option (alt) kanssa vapaasti mutta keskipisteen suhteen symmetrisesti venyttäen ja shift+alt suhteessa keskipisteen suhteen symmetrisesti venyttäen. Jos noista kuvauksista nyt ymmärtää. InDyssä on sitten mukana se cmd-nappi, jotta kehys ja sisältö venyy kimpassa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka