Olisikohan jo itsekkin aika kirjoitella joitakin kokemuksia.
Näin uutena iPhonen käyttäjänä, on puhelin ollut muutaman viikon ja ihan kivalta vehkeeltähän tämä vaikuttaa. Laite istuu mukavasti kätöseen, ei ole liian painava mutta ei myöskään liian kevyt.
Ongelmia ei itselläni juuri ole ollut. Välillä puhelin hukkaa WLANin salasanan, vaikka muissa verkoissa ei ole käyty, on vain menty verkon kantoalueen ulkopuolelle. No tämä nyt ei ole mikään suuri ongelma, 10sec ja taas ollaan verkossa. Tuo surullisenkuuluisa palkit mehtään -ilmiö minulta löytyi. Palkit tippuivat sopivasti Soneran verkossa ja tiputti pois 3G:ltä. No tämänkin ongelman ratkaisi Applelta saatu Bumper. Internetin selailu on mukavan vaivatonta. Ainoa mikä tuottaa vielä suurimpia ongelmia on tuo tekstin kirjoitus
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Useasti tuppaa tulemaan pieniä kirjoitusvirheitä (isot sormetko?), mutta ei onneksi enään niin usein kuin alussa, tottumiskysymyshän tämä ja pikkuhiljaa mennään. Noi Appsit on jotain outoa minulle. Millään en keksi, mitä "pitäisi" asentaa ja nyt onkin tullut asennettua vain pakolliset "Facebook, Twitter ja GameOn -foorumi App" noiden valmiina olevien appien lisäksi. Tai no, onhan muutamat pelien "Lite" -versiotkin tullut latailtua, mutta muuta ei oikeastaan olekaan.
Puhelutkin sujuvat suhtkoht vaivatta, mitä nyt satunnaisesti menee mikrofoni mykistykselle vain pelkästä korvan hipaisusta ja siitä johtuen puhelimen päässä oleva alkaa huutelemaan, että nytpä on hiljaista. Tämä on ilmeisesti jokin "proximity sensor" bugi, joka korjaantuu 4.1 -päivityksellä. Asian kanssa kyllä voi elää.
Ehkäpä suurin "ongelma" minulle on kunnollisen herätyskellon puuttuminen. Tuo puhelimen oma kello on muuten pätevä vehje, mutta se ei suostu pirisemään puhelimen ollessa kiinni. Vanhoilla Nokialaisilla totuin aina sammuttamaan puhelimen yöksi, mutta nyt on pitänyt opetella elämään sen kanssa, että puhelin on päällä yötä päivää. No tämäkin on näitä asioita, joiden kanssa voi elää, eikä sillä nyt niin suurta merkitystä edes ole.
Akkukestokin on minulle ihan riittävä. Käytöstä riippuen vaihtelee, luonnollisesti (kirjoitushetkellä käyttö näyttää: Käyttö 2h35min, Valmiudessa 3pvä 2h).
Vielä toistaiseksi en ole musiikkia laittanut puhelimeen, jotenka siitä puolesta en vielä osaa sanoa juuta - enkä jaata.
Mutta tälläisia kokemuksia nyt kertynyt.
-julppux