iPhone 2G vai 3G
-
iPhone 2G vai 3G
Viesti Kirjoittaja JanneVille »
Kiitokset etukäteen.
-
Re: Iphone 2g vai 3g
Viesti Kirjoittaja Pupa »
-
Viesti Kirjoittaja delic »
+ videokuvaus (kunnollinen)
+ moniajo (tosin jailbreakilla onnistuu vanhallakin mallilla)
+ selkeästi nopeampi kaikessa (vaikka jo vuoden vanha niin siltinkin pärjää edelleen nykyisillekin kilpailijoille)
3gs:llä pärjää varmasti vielä pitkään, mutta jos nyt menee ostamaan 2g/tai 3g, voi se tuntua nopeasti vanhalta laitteelta
-
Olen kyllä samaa mieltä, mutta toki paljon on kiinni käytettävästä rahamäärästä. 3G:n ja 3GS:n hintaero ei tosin ole enää kovin suuri. 2G:tä en missään nimessä enää suosittele.delic kirjoitti:En kyllä itse ottaisi vanhempaa kuin 3gs, mutta toki tämä on vaan mun mielipide.
+ selkeästi nopeampi kaikessa (vaikka jo vuoden vanha niin siltinkin pärjää edelleen nykyisillekin kilpailijoille)
3gs:llä pärjää varmasti vielä pitkään, mutta jos nyt menee ostamaan 2g/tai 3g, voi se tuntua nopeasti vanhalta laitteelta
-
Viesti Kirjoittaja Rayjay »
Pupa kirjoitti:Olen kyllä samaa mieltä, mutta toki paljon on kiinni käytettävästä rahamäärästä. 3G:n ja 3GS:n hintaero ei tosin ole enää kovin suuri. 2G:tä en missään nimessä enää suosittele.delic kirjoitti:En kyllä itse ottaisi vanhempaa kuin 3gs, mutta toki tämä on vaan mun mielipide.
Juu kyllä se 3G tai 3Gs mieluummin kun 2G, eikä noiden hinta ero taida olla kun 50-100€ ja kaikesta mukavintahan ois ostaa aidosti operaattorivapaa tietenkin niin ei tarvi unlockkien ja jailbreakkien kans leikkiä

-
Aivan näin, onneksi Soneraltakin ostettuja 3GS:iä alkaa olemaan lukottomana jo jonkin verranRayjay kirjoitti:Pupa kirjoitti:Olen kyllä samaa mieltä, mutta toki paljon on kiinni käytettävästä rahamäärästä. 3G:n ja 3GS:n hintaero ei tosin ole enää kovin suuri. 2G:tä en missään nimessä enää suosittele.delic kirjoitti:En kyllä itse ottaisi vanhempaa kuin 3gs, mutta toki tämä on vaan mun mielipide.
Juu kyllä se 3G tai 3Gs mieluummin kun 2G, eikä noiden hinta ero taida olla kun 50-100€ ja kaikesta mukavintahan ois ostaa aidosti operaattorivapaa tietenkin niin ei tarvi unlockkien ja jailbreakkien kans leikkiä

-
Viesti Kirjoittaja iMäkki »
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
No eihän siinä ole. Siitähän tuo 2G nimikin tulee, vaikka kyseessä on 1st generation iPhoneiMäkki kirjoitti:3GS:ssää suosittelisin. Siinä on videokuvaus, tukee hyvin 4.0 päivitystä ja on nopeampi paremman prossun takia. Näin se ei vanhene niin nopeasti kuin joku 3G. 2G on jo ikivanha ja onko siinä edes 3G internetyhteyttä?

-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
3G - 2008 vuoden malli, hidas ja tahmanen verrattuna 3GS / i4, rajoitettu iOS4
3GS - 2009 vuoden malli, kilpailukykyinen nopeus, täysi iOS 4.x sopivuus
Näillä kolmella on sama näyttötarkkuus
i4 - 2010 malli,uusin, tarkempi näyttö
-
Viesti Kirjoittaja Jusba81 »
Olisikohan nyt jollain tietoa, että miten sen moniajon saa tässä vanhemmassa 3G versiossa (eli ilman sitä S:ää) toimimaan? Mä sain päivitettyä Iphone 3G:n 4.1-softaan jossa 04.26.08 firmware. Mutta moniajo ei toimi. Ei tule edes sitä palkkia double click home-painikkeella. Tää kun nyt tuntuu olevan vähän myytti että 4-softan multitask toimisi 3G:ssä, kun viralliset julkaisut kieltävät sen mutta yksityiset henkilöt ovat siinä onnistuneet...?!delic kirjoitti:En kyllä itse ottaisi vanhempaa kuin 3gs, mutta toki tämä on vaan mun mielipide.
-
Re: iPhone 2G vai 3G
Viesti Kirjoittaja Munkkipulla »
-
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
Viesti Kirjoittaja Z22 »
ihan ot, repesin totaalisesti tästäiMäkki kirjoitti:3G on jo sen verran vanha etten sitä harkitsisi ostaa jos ei ole rahaa juuri nyt. 3GS on jo vanha myös joten neloseen menisin, jos ei ole rahaa siihen niin en suosittele sitten mitään. 2G kuuluisi jo museoon.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Sen jälkeen kun oot nähnyt iPhone 4:n näytön tarkkuuden niin alkaa mietityttään ;PZ22 kirjoitti:ihan ot, repesin totaalisesti tästä [:D] Ja asiaan...Itse ostin +1kk sitten käytettynä operaattorivapaan 3gs:sän jossa takuutakin jäljellä, enkä ole päivääkään katunut tuota ostosta. Toimii kuin ihmisen mieli, nopeutta riittää, moniajo hyvä plussa, oikeastaan mitään huonoa en ole vielä keksinyt. Entiset puhelimet nokiaa/htc androidi joissa jatkuvasti jotakin enemmän tai vähemmän kiusaa tekeviä seikkojaiMäkki kirjoitti:3G on jo sen verran vanha etten sitä harkitsisi ostaa jos ei ole rahaa juuri nyt. 3GS on jo vanha myös joten neloseen menisin, jos ei ole rahaa siihen niin en suosittele sitten mitään. 2G kuuluisi jo museoon.
-
Jep, näyttö on aivan eri luokkaa ja sitähän siinä kokoajan katsotaan. Itse kun ensimmäisen kerran näin tämän uuden retina näytön niin ei se mitenkään ollut hirveän huikea, mutta sitten kun olet hetken sitä tuijotellut niin tajuat kuinka hieno ja tarkka se oikeasti on, etenkin kun vertaa puhelimien näyttöjä vierekkäin läheltä. Nelonen tulee myös teknisesti kestämään pidempään, esim 3G on jäänyt ilman monia herkkuja kuten moniajo. Ohjelmien käynnistymisnopeudet, scrollauksen sulavuus, netin käyttö jne ovat selvästi nopeampia, ja nyt vaihdettuani 3G:stä neloseen niin kammottaisi palata takaisin.Teemuz kirjoitti:Sen jälkeen kun oot nähnyt iPhone 4:n näytön tarkkuuden niin alkaa mietityttään ;PZ22 kirjoitti:ihan ot, repesin totaalisesti tästäiMäkki kirjoitti:3G on jo sen verran vanha etten sitä harkitsisi ostaa jos ei ole rahaa juuri nyt. 3GS on jo vanha myös joten neloseen menisin, jos ei ole rahaa siihen niin en suosittele sitten mitään. 2G kuuluisi jo museoon.Ja asiaan...Itse ostin +1kk sitten käytettynä operaattorivapaan 3gs:sän jossa takuutakin jäljellä, enkä ole päivääkään katunut tuota ostosta. Toimii kuin ihmisen mieli, nopeutta riittää, moniajo hyvä plussa, oikeastaan mitään huonoa en ole vielä keksinyt. Entiset puhelimet nokiaa/htc androidi joissa jatkuvasti jotakin enemmän tai vähemmän kiusaa tekeviä seikkoja
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
Viesti Kirjoittaja Jusba81 »
Niin juu kyllä. Mutta olen tehnyt Iclarifiedin ohjeiden mukaan jailbreakin ja unlockin. Sen olen tehnyt jo lukuisia kertoja 2. -3-softankin kanssa. Puhelin toimii kaikin puolin muuten mutta tuo moniajo-ominaisuus ei toimi. Onko joku saanut moniajon toimimaan 3g-luurissa 4-softan kanssa?!Munkkipulla kirjoitti:Eiköhän tuo 3G moniajo liity jailbreakkiin.
-
Viesti Kirjoittaja beo »
-
Käytännössä download 4-5 Megabittiä ja upload 1-2 Mb.beo kirjoitti:Onko 3G / 3GS / 4 -malleissa minkä verran eroa datasiirtonopeudessa? Onks kaikissa sen suhteen sama rauta vai imeekö 4 muita rivakammin? Itelläni on 3G käytössä ja just pähkäilen noita eri nopeuksien datapaketteja. Missä menee raja mitä 3G vielä pystyy hyödyntämään? 384kbit/s, 1Mbit/s, enemmäkin?
iPhone 4 on ainoa joka tukee suurempaa uploadia, ja muutenkin ainoa joka tukee 900 sekä 2100 MHz taajuuksia.
(muut mallit vain 2100 MHz, ja upload rajoitettu melko pieneksi)
-
Viesti Kirjoittaja TId »
Sen minkä huomaa on se, että uusimmat softat saattavat tökkiä käytettäessä. Eivät siis ole aivan suunniteltu näin vanhalle raudalle. Myös OS jää 3.1.3:n, eikä pääse päivittämään neloseen.
EDGE/GPRS on järkyttävän hidas, varsinkin kun vertaa kavereiden luureihin joilla on 3G käytössä.
Itse suosittelen suoraan siirtymistä 3GS:n tai 4:n. Köyhän on turha ostaa halpaa/paskaa 8)
Itsekin tässä olen miettinyt luurin päivittämistä jossakin välissä. Tulee kuitenkin tuota dataa liikuteltua melko reippaanlaisesti kuukausittain, että kohtahan tässä palaa käämit kun on niin hidasta toimintaa.
-
Viesti Kirjoittaja blz »
-
Viesti Kirjoittaja tuukkak1123 »

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka