Olen havainnut, että iPhone 3G saattaa kadottaa yhteystiedot aivan selittämättä. Ongelma on tullut ilmi iOS 4.0:n jälkeen, mutta en tiedä liittyykö ongelma iOS 4.0:ään. Pikaisen haun perusteella vastaavia ongelmia on monilla muillakin ainakin iPhone 3G:n tapauksessa.
Toki minulla on yhteystiedot myös varmuuskopiossa, mutta jatkuva yhteystietojen palautus on todella turhauttavaa. Sitäpaitsi varsinkin matkoilla moista mahdollisuutta ei aina ole. Onko kenelläkään tietoa miten ongelmasta pääsisi eroon kertaheitolla?
Minulla on iPhone 4:n osto jäissä tämän ongelman, sillä uuden puhelimen ostaminen ei oikein houkuttele, jos vanhassa on tällaisia ongelmia.
iPhone 3G kadotti yhteystiedot (taas)
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 3G kadotti yhteystiedot (taas)
Viesti Kirjoittaja SamppaM »
-
Re: iPhone 3G kadotti yhteystiedot (taas)
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ei tuo ainakaan 3G:n vakio-ominaisuus ole. Tohon olen törmännyt vissiin kahdesti joskus liki 2 vuotta sitten. Silloinkin hieman odottamalla kaikki taas löytyi. iOS 4:llä ei ole ilmennyt. Tosin joistakin on kuvat kadonneet.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Kadottaa miten? Itsestään taskussa, softapäivityksessä, iTunes-syncissä, MobileMe-syncissä?
plop
-
Ensimmäisen kerran se tapahtui kun päivitin iOS 4.0:aan. Mutta esimerkiksi tänään se tapahtui täysin spontaanisti. En ollut tehnyt mitään päivityksiä tai mitään muutoksia asetuksiin, mutta kuin salamaniskusta huomasin kaikkien yhteystietojen kadonneen.
-
Taisin lopulta keksiä milloin yhteystiedot katoavat. Minulla on puhelimessa MobileMe-tili, joka on vanhentunut iät ja ajat sitten. Ilmeisesti yhteystiedot ovat jotenkin sidoksissa kyseiseen tiliin, sillä yhteystiedot katoavat, jos poistan tilin puhelimesta. Voiko yhteystiedot siirtää tilapäisesti jonnekin muualle turvaan siksi aikaa kunnes poistan tilin? Tällöin voisin poistaa tilin ja palauttaa yhteystiedot myöhemmin.
-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Voit määritellä puhelimessa mikä valitaan kontaktien näkymäksi: "all contacts", "mobileme" tai "from my mac" (ja from my mac ne synkkautuu iTunenista & Address Bookista jos niin olet valinnut). MobileMe-tili kannattaa poistaa puhelimesta kokonaan, niin se ei ainakaan sotke hommaa. Sitten normaalista puhelinmuistio synkkautuu Address Bookiin ja takaisin iTunes-syncissa.SamppaM kirjoitti:Taisin lopulta keksiä milloin yhteystiedot katoavat. Minulla on puhelimessa MobileMe-tili, joka on vanhentunut iät ja ajat sitten. Ilmeisesti yhteystiedot ovat jotenkin sidoksissa kyseiseen tiliin, sillä yhteystiedot katoavat, jos poistan tilin puhelimesta. Voiko yhteystiedot siirtää tilapäisesti jonnekin muualle turvaan siksi aikaa kunnes poistan tilin? Tällöin voisin poistaa tilin ja palauttaa yhteystiedot myöhemmin.
plop
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka