Veden keittämiseen ei sinänsä tarvita kummoisia vekottimia, meillä eniten käytetty yksittäinen keittiötavara on tavallinen vedenkeitin, mutta voihan veden keittää kattilassakin - jos kahvinjuoja uskaltautuu kokeilemaan teen laittamista, eikä halua pelkkää makukokeilua varten keitintä ostaa.Carde kirjoitti:Ärisel:
Kanttura hommas meille semmoisen metallisen vekottimen joka nielee kylmää vettä ja kun painaa napulasta niin hetkessä tulee tulikuumennettua vettä sieltä ulos. On kuulemma joku vedenkeitin tai joku semmonen. Ja olen antanut noiden teepussukoiden lillua kaikessa onnessaan siellä motissa minuutti tolkulla. Koleilin muuten ilman mitään lisäaineitakin noita, ei toimi, kokeilin pelkällä maidolla, ei toimi, on meillä ainakin kolmea eri hinajaa, toimii jotenkuten maidonkera perus juoksevalla hunajalla, siis ilman mitään mansikkieucalyptustomaattiturskaspagettikenkälankki esansseja. Mutta ei niistä erityisen hyvää saa milläänopilla, luulen. Joten kostoksi keitin lisempi sumppia ja luotan juhlikseen.
Motti tarkoittanee jonkinlaista teekannua tai kannua edes kuitenkin - vai et sunkaan laita teepussukoita keittimeen!?
Tuota en uskalla kyllä ajatella yhtään enempää, kun parikin kupillista kahvia saattaa aiheuttaa tarvetta mietiskelyyn pienessä huoneessa...Carde kirjoitti:Tuuppas ite kokeilemaan, olen jo varmaan litran kiskaissut juhlista tässä istuissani, tai no en ehkä ihan vielä mutta kohta. Keitin nimittäin päivän toisen pannullisen enkä ole vielä edes pukenut...
Että sinänsä ehkä viisasta olla pukematta motillisia nautittaessa...
Canderel on parempi vaihtoehto jokapaikan kirous -Hermesetakselle; makeutusaineesta siis on kyse.Mikael K. kirjoitti:Mitäs ne tuollaiset ovat? Siintääkö niiden jälkeen näköpiirissä mahdollinen värien paljous?arisel kirjoitti:-- Canderel-ilopillereitä pari kappaletta --
Väreihin en ole huomannut vaikuttavan - edes teen väriin.