En tiiä mihin huoltoon olet soitellut, mutta aika oudolta tuntuu, että tuota vinkkiä Applelta tulee. Yhdessäkään Macissa kun ei koskaan ole BIOSia ollut... Olisit nyt jatkanut puhelua ja kuunnellut miten moinen operaatio tehdäänjupasierra kirjoitti:Huoltonumerossa "hoono soomi" sanoo, bios pitää päivittää uuteen !!
Kävin ostamassa uuden modeemin (Telewell EA-510) ja sivut aukeaa. Tökkii se huolto Acerissakin, älkää olko huolissanne...
Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
TheKraken
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
tuomas92
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Mä ymmärsin että tuossa puhuttiin Acerin huollosta? Ennen kuin luin pitemmälle kävi kyllä kieltämättä hymyilyttämään tuo neuvo BIOSin päivittämisestäTheKraken kirjoitti:En tiiä mihin huoltoon olet soitellut, mutta aika oudolta tuntuu, että tuota vinkkiä Applelta tulee. Yhdessäkään Macissa kun ei koskaan ole BIOSia ollut... Olisit nyt jatkanut puhelua ja kuunnellut miten moinen operaatio tehdäänjupasierra kirjoitti:Huoltonumerossa "hoono soomi" sanoo, bios pitää päivittää uuteen !!
Kävin ostamassa uuden modeemin (Telewell EA-510) ja sivut aukeaa. Tökkii se huolto Acerissakin, älkää olko huolissanne...
-
TheKraken
Vähän jäi minullakin epäselväksi, kun tuo Safari tuossa hämäätuomas92 kirjoitti:Mä ymmärsin että tuossa puhuttiin Acerin huollosta? Ennen kuin luin pitemmälle kävi kyllä kieltämättä hymyilyttämään tuo neuvo BIOSin päivittämisestäTheKraken kirjoitti:En tiiä mihin huoltoon olet soitellut, mutta aika oudolta tuntuu, että tuota vinkkiä Applelta tulee. Yhdessäkään Macissa kun ei koskaan ole BIOSia ollut... Olisit nyt jatkanut puhelua ja kuunnellut miten moinen operaatio tehdäänjupasierra kirjoitti:Huoltonumerossa "hoono soomi" sanoo, bios pitää päivittää uuteen !!
-
jupasierra
Viesti Kirjoittaja jupasierra »
-
Fakap
Viesti Kirjoittaja Fakap »
No minäpä näytän muille esimerkkiä miten ollaan provosoitumatta. Kas näin. *Syö puuroa*jupasierra kirjoitti:Minua ärsyttää kun omaa käyttäjätunnusta ei voi poistaa... Tässä foorumissa on huumorintaju tiukassa. Joka asiaan puututaan, ja vihjauskin wintoosaan tyrmätään täysin. Provoja ei tajuta, ja kauhea parku jos pilkku on väärässä paikassa. Mac sai väistyä wintoosan tieltä. Hei oikeesti, elämää on myös muualla !
-
jomppa
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Minua taas ärsyttävät ihmiset, jotka itkevät kun muut eivät ymmärrä ja valittavat, kun kukaan ei leiki heidän kanssaan. Nämä samaiset ihmiset yleensä eivät ymmärrä, että omalla käyttäytymisellään voi itsekin vaikuttaa foorumikeskustelujen laatuun.jupasierra kirjoitti:Minua ärsyttää kun omaa käyttäjätunnusta ei voi poistaa... Tässä foorumissa on huumorintaju tiukassa. Joka asiaan puututaan, ja vihjauskin wintoosaan tyrmätään täysin. Provoja ei tajuta, ja kauhea parku jos pilkku on väärässä paikassa. Mac sai väistyä wintoosan tieltä. Hei oikeesti, elämää on myös muualla !
Hyvä, että löysit onnen ja autuuden wintoosan parista. Toisaalta, tuskin se ketään täällä kiinnostaa - käyttöjärjestelmiähän nuo vain ovat.
PS. Tämän foorumin mahdollinen huumorintajuttomuus ei taida mitenkään liittyä Appleen. Sisarfoorumi tarjoaa letkeämpää menoa ompusta huolimatta.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
TheKraken
Vaikka tunnus poistettaisiin, niin viestit säilyvät ja nimimerkki näkyy, joten mitään käytännön hyötyä siitä poistosta ei ole.
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ei niin, mutta kuten tuosta ko. nimimerkin viimeisimmästä viestistä voi päätellä, sillä on varmaan jotain periaatteellista merkitystä nimimerkin käyttäjälle itselleen.TheKraken kirjoitti: Vaikka tunnus poistettaisiin, niin viestit säilyvät ja nimimerkki näkyy, joten mitään käytännön hyötyä siitä poistosta ei ole.
Jos joku tavallinen jo aikuisikään ehtinyt ja täysipäinen henkilö kyllästyy homppuun foorumina, hän tuskin vaivautuu 'lähtöään' saati tietokonemerkin vaihtoaan erikseen julistamaan. Muussa tapauksessa sitä elämää ei oikeasti taida kovin kummoisesti olla. Eri asia sitten jos kyseeessä olisikin vasta varhaisteini-iän angsteja läpikäyvä lapsi, jolla on liikaa joutoaikaa.
Joten antakaa nyt ihmeessä pojulle mitä hän toivoo, jos hommasta ei kovin isoa vaivaa ole. Toivotaan vaan ettei kohtapuoliin sitten ilmesty jotain uutta nikkiä puhtaasti trollausmielessä.
-
jupasierra
-
TId
Viesti Kirjoittaja TId »
Oon aika pettynyt suhun. Et siis oo tajunnu, että maailman ainoa oikea puhelin iPhone, maailman ainoa oikea tietokone Mac, eivät sovi sun käyttötarkoituksiin? Ootpa outo. Todella outoa tässä on se, että et ole valmis muuttamaan elämäntapojasi jotta voisit käyttää Applen tuotteita? Aika itsekäs olet.jupasierra kirjoitti:Ei tässä mitään merkkiä olla vaihdettu, kokeiltu vaan sitä "ainoaa oikeaa". Vain yksi on joukosta poissa, ja elämä jatkuu taas wintoosien kanssa. Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin. Ei aplessa saa olla mitään vikaa/bugeja, ei ei, sehän on paras. Ongelmatkin näyttää olevan syvältä, kun oma väkikään ei saa selvitettyä. Ihmisen tekemiä kaikki laitteet, apletkin. Mutta ei siinä mitään, kuka tykkää mistäkin. Joku äidistään, joku tyttärestään, ja ruotsalainen pojastaan
Mua ärsyttää mäkeissä kaikki. Vihaan kaikkea mikä liittyy Appleen ja omenalla varustettuihin tietokoneisiin sun muihin lisävarusteisiin. Kuitenkin jaksan roikkua täällä foorumilla, ihan vaan sen takia, että haluan kattoa kuinka moni muu täällä roikkuu vaan sen takia, kun ne on itsekkäitä eikä oikeesti tykkää mäkistä.
Voi hellan lettas. Oon murtunut, kukaan ei mua ymmärrä, enkä varmasti selviä tästä kauheudesta. Oon valmis luovuttamaan ja jättämään foorumin (mut ensteks kerron siitä kaikille et ne kinuu mua takas, kjehkjeh). Toivottavasti kaikille tulee pahamieli täällä fanifoorumilla kun nyt jätän sen taakseni ja pääsen vapauteen, eli saan käyttää sitä käyttöjärjestelmää mitä haluan.
-
kusti50
Viesti Kirjoittaja kusti50 »
No olipahan säälittävä puheenvuoro. Sarkasmiahan on aina käytetty nakkikioskin jonossa just ennenkuin tuli nenään. No hei, camoon se oli läpp...TId kirjoitti:Oon aika pettynyt suhun. Et siis oo tajunnu, että maailman ainoa oikea puhelin iPhone, maailman ainoa oikea tietokone Mac, eivät sovi sun käyttötarkoituksiin? Ootpa outo. Todella outoa tässä on se, että et ole valmis muuttamaan elämäntapojasi jotta voisit käyttää Applen tuotteita? Aika itsekäs olet.jupasierra kirjoitti:Ei tässä mitään merkkiä olla vaihdettu, kokeiltu vaan sitä "ainoaa oikeaa". Vain yksi on joukosta poissa, ja elämä jatkuu taas wintoosien kanssa. Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin. Ei aplessa saa olla mitään vikaa/bugeja, ei ei, sehän on paras. Ongelmatkin näyttää olevan syvältä, kun oma väkikään ei saa selvitettyä. Ihmisen tekemiä kaikki laitteet, apletkin. Mutta ei siinä mitään, kuka tykkää mistäkin. Joku äidistään, joku tyttärestään, ja ruotsalainen pojastaan
Mua ärsyttää mäkeissä kaikki. Vihaan kaikkea mikä liittyy Appleen ja omenalla varustettuihin tietokoneisiin sun muihin lisävarusteisiin. Kuitenkin jaksan roikkua täällä foorumilla, ihan vaan sen takia, että haluan kattoa kuinka moni muu täällä roikkuu vaan sen takia, kun ne on itsekkäitä eikä oikeesti tykkää mäkistä.
Voi hellan lettas. Oon murtunut, kukaan ei mua ymmärrä, enkä varmasti selviä tästä kauheudesta. Oon valmis luovuttamaan ja jättämään foorumin (mut ensteks kerron siitä kaikille et ne kinuu mua takas, kjehkjeh). Toivottavasti kaikille tulee pahamieli täällä fanifoorumilla kun nyt jätän sen taakseni ja pääsen vapauteen, eli saan käyttää sitä käyttöjärjestelmää mitä haluan.
G5 / DC2.0 / 10.5.8/ 7 G / 1x1000G+2x500G 7200rpm
-
Touho
Et sitten malttanutkaan lähteä vielä?jupasierra kirjoitti:Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin. Ei aplessa saa olla mitään vikaa/bugeja, ei ei, sehän on paras.
Mutta joo, tuossa olet kyllä ihan oikeassa, ongelmasi ydin näkyy kyllä oikein hyvin juuri tässä ketjussa ja tuossa lauseessasi.
-
TId
Viesti Kirjoittaja TId »
Mä en nyt tiedä osasitko ottaa oman viestini sarkasmilla vai miten sä sen otit. Enemmän mua naurattaa, kun ihmiset loukkaantuu toisten mielipiteistä internetissä. Täällä kun kuka tahansa uskaltaa sanoa mitä tahansa. Yleensä sellaiset jotka nillittää netissä eivät uskalla montaa sanaa sanoa kasvotusten. Mut hei, netti on hieno paikka, saadaan nekin avaamaan suunsa jotka eivät muuten sitä tekisi!kusti50 kirjoitti:No olipahan säälittävä puheenvuoro. Sarkasmiahan on aina käytetty nakkikioskin jonossa just ennenkuin tuli nenään. No hei, camoon se oli läpp...TId kirjoitti:Oon aika pettynyt suhun. Et siis oo tajunnu, että maailman ainoa oikea puhelin iPhone, maailman ainoa oikea tietokone Mac, eivät sovi sun käyttötarkoituksiin? Ootpa outo. Todella outoa tässä on se, että et ole valmis muuttamaan elämäntapojasi jotta voisit käyttää Applen tuotteita? Aika itsekäs olet.jupasierra kirjoitti:Ei tässä mitään merkkiä olla vaihdettu, kokeiltu vaan sitä "ainoaa oikeaa". Vain yksi on joukosta poissa, ja elämä jatkuu taas wintoosien kanssa. Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin. Ei aplessa saa olla mitään vikaa/bugeja, ei ei, sehän on paras. Ongelmatkin näyttää olevan syvältä, kun oma väkikään ei saa selvitettyä. Ihmisen tekemiä kaikki laitteet, apletkin. Mutta ei siinä mitään, kuka tykkää mistäkin. Joku äidistään, joku tyttärestään, ja ruotsalainen pojastaan
-
MacFinn
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
8)TId kirjoitti:Oon aika pettynyt suhun. Et siis oo tajunnu, että maailman ainoa oikea puhelin iPhone, maailman ainoa oikea tietokone Mac, eivät sovi sun käyttötarkoituksiin? Ootpa outo. Todella outoa tässä on se, että et ole valmis muuttamaan elämäntapojasi jotta voisit käyttää Applen tuotteita? Aika itsekäs olet.jupasierra kirjoitti:Ei tässä mitään merkkiä olla vaihdettu, kokeiltu vaan sitä "ainoaa oikeaa". Vain yksi on joukosta poissa, ja elämä jatkuu taas wintoosien kanssa. Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin. Ei aplessa saa olla mitään vikaa/bugeja, ei ei, sehän on paras. Ongelmatkin näyttää olevan syvältä, kun oma väkikään ei saa selvitettyä. Ihmisen tekemiä kaikki laitteet, apletkin. Mutta ei siinä mitään, kuka tykkää mistäkin. Joku äidistään, joku tyttärestään, ja ruotsalainen pojastaan
-
jupasierra
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tämä minua aina vähän ihmetyttää. Onko tuote ylihinnoiteltu, mikäli ostaja kokee saavansa rahoilleen vastinetta? Minä saan, eikä Macit mielestäni kalliita ole. Ei edes silloin, kun kikantin kuvastossa on samalla raudalla oleva kone 30 % halvemmalla, mutta ilman OS X:ää.jupasierra kirjoitti:miksi maksaa ylihinoitellusta tuotteesta vaan sen takia että siinä lukee ¤¤¤ ¤¤¤¤
-
tuhnu
Viesti Kirjoittaja tuhnu »
Sama esiintyy vaikka kuin monessa threadissa. Ärsyttää kun joskus suht harmittomaan turhautuneeseen postaukseen tulee nää muutamat foorumin besserwisserit jauhamaan, että ei sua nyt kertakaikkiaan voi tuollanen ärsyttää tai "painu sitten ostamaan se nokia/windows/acer, jos ne kerta on niin hyviä" ja mieluiten käytetään jotain winblows, micro$oft tai muuta hassuttelunimeä. Tän jälkeen parit samanoloset kaverit komppaa jollain nasevalla onelinerilla tai hymiöillä. Tässä vaiheessa jos tää alkuperänen postaaja ei tajua "palata ruotuun" ja niellä vitutustaan, niin homma etenee sillä lailla, että joku alkaa ehdottaa muita foorumeita, kun tämä ei selvästikkään oo häntä varten. Pikkasen ketjun aihetta sivuten, mutta kunhan ärsyttää joskus.jupasierra kirjoitti:Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin.
-
ih
Viesti Kirjoittaja ih »
Naulan kantaan.tuhnu kirjoitti:Sama esiintyy vaikka kuin monessa threadissa. Ärsyttää kun joskus suht harmittomaan turhautuneeseen postaukseen tulee nää muutamat foorumin besserwisserit jauhamaan, että ei sua nyt kertakaikkiaan voi tuollanen ärsyttää tai "painu sitten ostamaan se nokia/windows/acer, jos ne kerta on niin hyviä" ja mieluiten käytetään jotain winblows, micro$oft tai muuta hassuttelunimeä. Tän jälkeen parit samanoloset kaverit komppaa jollain nasevalla onelinerilla tai hymiöillä. Tässä vaiheessa jos tää alkuperänen postaaja ei tajua "palata ruotuun" ja niellä vitutustaan, niin homma etenee sillä lailla, että joku alkaa ehdottaa muita foorumeita, kun tämä ei selvästikkään oo häntä varten. Pikkasen ketjun aihetta sivuten, mutta kunhan ärsyttää joskus.jupasierra kirjoitti:Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin.
-
Touho
Kyllä sen oikeesti pystyt tekemään. Tuossa aiemmin moderaattori antoi selvät ohjeet siitä, miten homma hoituu.jupasierra kirjoitti:Olisin oikeesti poistanut tunnukseni, jos sen pystyisi tekemään.
Olisit nyt vaan ollut sanojesi mittainen "mies" ja lyönyt kerrankin kaikki ällikällä.
Taitaa vaan olla oikeasti niin, että kun kerran sait täällä sitä hinkumaasi huomiota suht helpolla, eikä sitä huomiota siellä oikeassa elämässä ilmeisesti juuri tule, et maltakaan jättää tätä pikku estradia ihan noin vaan.
Mutta juu, näinhän se kuvio tyypillisesti menee näillä netin hiekkalaatikoilla.
No yhyy.ih kirjoitti:Naulan kantaan.tuhnu kirjoitti:Sama esiintyy vaikka kuin monessa threadissa. Ärsyttää kun joskus suht harmittomaan turhautuneeseen postaukseen tulee nää muutamat foorumin besserwisserit jauhamaan,jupasierra kirjoitti:Tuota "mikä apleissa ärsyttää"-trhaedia kun lukee, selviää asian ydin hyvin.
Pikkasen ketjun aihetta sivuten, mutta kunhan ärsyttää joskus.
Elämä on.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, ja aika monta erilaista kulkijaakin. Monesti niinä eri tyyleillä lontostajia ärsyttää mitä erilaisemmat asiat, ja usein sitten sitä saa mitä tilaa.
-
Lemoncake
Viesti Kirjoittaja Lemoncake »
Olen siinä samaa mieltä, että välillä turhaan heitellään mainitsemiasi kommentteja. Kannattaa kuitenkin muistaa mikä foorumi tämä on. Ei hopeinen mikkis tai hopeinen maanalaisen paikan pakkarti. Tämä on hopeinen omena, johon on tarkoitus kerääntyä Applen tuotteita käyttäviä ihmisiä keskustelemaan Applen tuotteista. Olisi oikeastaan outoa, jos ei täällä esiintyisi välillä tuollaisia letkautuksia ihan aiheettomastikin. Tilanne on sama kaikilla "fani" foorumeilla. Monesti oman postauksen vastauksiin pystyy vaikuttamaan hyvin paljon itse. Jos postaus on harmittoman turhautunut on yleensä vastauskin harmittoman turhautunut.tuhnu kirjoitti: Sama esiintyy vaikka kuin monessa threadissa. Ärsyttää kun joskus suht harmittomaan turhautuneeseen postaukseen tulee nää muutamat foorumin besserwisserit jauhamaan, että ei sua nyt kertakaikkiaan voi tuollanen ärsyttää tai "painu sitten ostamaan se nokia/windows/acer, jos ne kerta on niin hyviä" ja mieluiten käytetään jotain winblows, micro$oft tai muuta hassuttelunimeä. Tän jälkeen parit samanoloset kaverit komppaa jollain nasevalla onelinerilla tai hymiöillä. Tässä vaiheessa jos tää alkuperänen postaaja ei tajua "palata ruotuun" ja niellä vitutustaan, niin homma etenee sillä lailla, että joku alkaa ehdottaa muita foorumeita, kun tämä ei selvästikkään oo häntä varten. Pikkasen ketjun aihetta sivuten, mutta kunhan ärsyttää joskus.
Nyt on hassuttelunimiä käytetty ja kehotettu olla ärsyyntymästä asiasta. Niin ja epäsuorasti kai vähän vihjailtu, että kannattaa ehkä vierailla muillakin foorumeilla
Yksi syy miksi itseäni ärsyttää iPhone on se, että hopeisessa omenassa kaikenlaiset vänkäysketjut ja muut vastaavat ovat lisääntyneen ainakin kymmenenkertaisesti puhelimen julkaisun jälkeen.
-
Legge
Viesti Kirjoittaja Legge »
-
TheKraken
-
kusti50
Viesti Kirjoittaja kusti50 »
G5 / DC2.0 / 10.5.8/ 7 G / 1x1000G+2x500G 7200rpm
-
Ponke
Viesti Kirjoittaja Ponke »
Saahan siitä rahaa takas, kun aparaatin myy. Ja mutu tuntumalla sanon, että nämä omenat pitävät arvonsa paremmin kuin peeceet(juu blaa blaa mäkki on peecee). Vai pitääkö?jupasierra kirjoitti:Rahoilleen saa vastinetta käyttötarpeen mukaan, mutta miksi maksaa ylihinoitellusta tuotteesta vaan sen takia että siinä lukee ¤¤¤ ¤¤¤¤
-
Peitsamo
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
http://www.apple.com/fi/getamac/whymac/TheKraken kirjoitti:Minua ärsyttää suuresti ne uudet käyttäjät, jotka tänne rekisteröidyttyään lopettavat sen ekan postauksensa: "Mulle kun väitettiin, että Maccien kanssa ei joudu säätämään" tms
Tuolta rivien välistä voi lukea tuon lupauksen ihan juuri noinkin
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka