Herää vaan kysymys, että käytetäänkö tota konetta?holviala kirjoitti:...Win98 eikä siinäkään ikinä ole ollut mitään ongelmia (sama asennus ollut nyt nelisen vuotta)
Mac mini kiinnostaa PC-käyttäjiä
-
Rewes
Re: Mac mini kiinnostaa PC-käyttäjiä
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Lakki
Viesti Kirjoittaja Lakki »
Hmm... yks mun käyttämistä koneista on tuliterä Dell. Siinä kyllä WinXP:nkoneistaja kirjoitti:Itse käyttelen Windows-puolella S3 Standbyta, joka sammuttaa myös koneen tuulettimet, eli vastaa siis OS X:n Sleep-toimintoa. Ihan kivasti on kone pysynyt kuukaudenkin pystyssä ilman että on kertaakaan pitänyt ottaa Shut Down. Omasta mielestäni XP on ainakin ihan hemmetin vakaa. Miinusta toki spyware yms. muista ongelmia, mutta yleisyys tuo tietysti mukanaan lieveilmiöitä.
oma stand by sammuttaa myös tuulettimet ja muut pyörivät. Luulisin,
ainakin. Kone on vain niin hiljainen, ettei sen käyntiääntäkään juuri kuule.
Kyse on kaiketi jonkinsortin uskonnollisesta palosta. Asiaan kuuluukoneistaja kirjoitti: Ei voi kuin ihmetellä tätä jatkuvaa vastakkainasettelua. Jos ei ole OS X vs. Windows, niin sitten OS X vs. Linux. Mielestäni se, että on olemassa muitakin hyviä käyttiksiä ei tee OS X:stä mitenkään huonompaa.
(tietokone)maailman jäsentäminen kahdella pensselillä. Toinen
musta, toinen valkoinen.
-
Lakki
Jepulis. Työkaveri, jolle tietokoneet ovat vain teknisemminZipe kirjoitti:Juu! Mitäpä sitä konetta päällä pitämään jos sitä ei käytä. Mua ei kiinnosta hakea mitään uptime ennätyksiä. Mulle riittää kun kone toimii kun sen päälle laitan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Siis uptime on keskimäärin alle 16 tuntia?Zipe kirjoitti: Sammutan koneen joka ilta ja laitan päälle kun herää tai tarvitsen konetta.
edistyneempiä talttoja, kertoi taannoin hajonneesta Win NT4-laatikostaan,
jonka virtanapin hajottua oli käyttänyt konetta putkeen kaksi vuotta.
-
mestari
Viesti Kirjoittaja mestari »
-
Zipe
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Asiakkaan kanssa voi jutella tuon 2 minuuttia ja jos ei keksi puhuttavaa ja asiakas ei jaksa 2 min odottaa niin ainahan sitä voi ottaa vaikka soitto pyynnon.kallekilponen kirjoitti:On se jos asiakas odottaa puhelinlinjan toisessa päässä!Zipe kirjoitti:Kun ikää tulee lisää niin ehkä ymmärrät, että ei elämä ole 2 minuutista kiinni!MarQ kirjoitti:onpa kiireistä tämä nykymeno... [:S]kallekilponen kirjoitti: En minä ainakaan malttaisi odottaa koneen buuttausta.
Haluan, että kone on käynnissä heti, kun lasken käteni hiirelle.
Böönis iskee jos elämän järjestää minuutin tarkkudella...
Mutta itse aiheeseen: Varmasti mini kiinnostaa myös muita kuin macin käyttäjiä. Minihän on edullinen, komea ja loistava kone normaaliin käyttöön ja jos tilalle joskus hommaa uudemman ja nopeamman macin, niin mini joutaa hyvin vaikka telkkarin viereen viihdekeskukseksi.
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
koneistaja
Viesti Kirjoittaja koneistaja »
Hmm... en nyt saanut ihan selvää mitä tarkoitit tuossa, mutta Windowsissa on kaksi standby-modea. Toinen, vanhempi S1 ei sammuta kaikkia tuulettimia, kun taas uudempi S3 sammuttaa kaikki tuulettimet. Kaikki emolevyt, näytönohjaimet ja prosessorit eivät toki tue tuota S3:sta, mutta uudemmat useimmiten rojut toimivat.Lakki kirjoitti:Hmm... yks mun käyttämistä koneista on tuliterä Dell. Siinä kyllä WinXP:n
oma stand by sammuttaa myös tuulettimet ja muut pyörivät. Luulisin,
ainakin. Kone on vain niin hiljainen, ettei sen käyntiääntäkään juuri kuule.
-
Lakki
Sit se varmaan on toi S3 -- plus että rojut ovat tarpeeksi uusiakoneistaja kirjoitti: kun taas uudempi S3 sammuttaa kaikki tuulettimet. Kaikki emolevyt, näytönohjaimet ja prosessorit eivät toki tue tuota S3:sta, mutta uudemmat useimmiten rojut toimivat.
S3-tuentaan. Ja toisin kuin palstalla tunnutaan aika ajoin
Macin hyvänä piirteenä pidettävän, (tätä) WinXP:tä sitä ei todellakaan
tarvi bootata joka toinen päivä
-
jarski
Viesti Kirjoittaja jarski »
hohhoijaa tällaisista paukapää kommenteista ei olla kaukana väittämistä:Rewes kirjoitti:OS X on valovuosia Linuxia parempi. Linux on serveripuolen softaa, muuten lähinnä vitsi.
mun isä on varppina voimakkaampi kuin sun isä
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mun käytössä valovuosia siellä, jonkun muun käytössä valovuosia muualla. Tämä on 100% totuus ja muuta ei ole.jarski kirjoitti:hohhoijaa tällaisista paukapää kommenteista ei olla kaukana väittämistä:Rewes kirjoitti:OS X on valovuosia Linuxia parempi. Linux on serveripuolen softaa, muuten lähinnä vitsi.
-
Zipe
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Sano sitten pieni hetki!kallekilponen kirjoitti:Tukihommissa "odota" on sana, jota on hyvä välttää... [:^)]
-
BugsBunny
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
MarQ
Viesti Kirjoittaja MarQ »
ei se kalle elämä oo niin vakavaakallekilponen kirjoitti:Ollaanpas sitä huimoristisia.[:S]
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Rewes
Ei pidä ottaa hernettä nenään, mutta näin se on. Voiko joku oikeasti väittää, että Linux olisi normaali käytössä parempi, kun OS X 10.3??? Ja mun isä on ihan varmana voimakkaampi kun sun.[H]jarski kirjoitti:hohhoijaa tällaisista paukapää kommenteista ei olla kaukana väittämistä:Rewes kirjoitti:OS X on valovuosia Linuxia parempi. Linux on serveripuolen softaa, muuten lähinnä vitsi.
-
jamo
Viesti Kirjoittaja jamo »
Muistakaapas nyt ennen kuin inttämään alatte että valovuosi on etäisyyden eli matkan yksikkö ja tarkoittaa valon vuodessa kulkemaa matkaa. Valovuodella ei siis mitata aikaa.
-
Rewes
Daa?? Kuka tässä mitään aikaa oli mittaamassa?[:|]jamo kirjoitti:Nyt on ihan pakko:
Muistakaapas nyt ennen kuin inttämään alatte että valovuosi on etäisyyden eli matkan yksikkö ja tarkoittaa valon vuodessa kulkemaa matkaa. Valovuodella ei siis mitata aikaa.
-
Invariant
Viesti Kirjoittaja Invariant »
Riippuu siitä, mikä on normaalikäyttöä, ja käyttääkö Linuxia PC:ssä vai Macissa. Tehokkaasta Macista saa maksaa maltaita. Ei, G4-prosessoria ei vakavalla naamalla voi väittää tehokkaaksi, jos verrataan PC-puolen vaihtoehtoihin. Jos käyttää etupäässä vapaita ohjelmistoja eikä tarvitse OS X:n hienoa ja helppoa käyttöliittymää tai iLife-ohjelmia ynnä muita, niin Linux-PC on mielestäni parempi ratkaisu kuin Mac ja OS X. Mac-koneeseen OS X on useimmiten järkevin vaihtoehto.Rewes kirjoitti:Ei pidä ottaa hernettä nenään, mutta näin se on. Voiko joku oikeasti väittää, että Linux olisi normaali käytössä parempi, kun OS X 10.3??? Ja mun isä on ihan varmana voimakkaampi kun sun.[H]
Minulla on iBook ja Linuxilla varustettu PC. Kannettava Mac ja OSX ovat siinä mielessä kivat, että eipähän tarvitse tehdä mitään virityksiä, jotta saa virransäästöt, nukkumisen yms. kuntoon. Käytettävyys on myös loistava. Kuitenkin pidän Linuxia parempana käyttöjärjestelmänä, jos ajatellaan käyttöjärjestelmän ydintä, tiedostojärjestelmiä yms. teknisiä asioita. Linux-jakeluissa käytettävissä työpöytäympäristöissä sen sijaan on monen mielestä (minunkin) parantamisen varaa OS X:ään verrattuna.
-
makke
Viesti Kirjoittaja makke »
OS X on hieno käyttöjärjestelmä, mutta pidän Linuxista itse paljon enemmän (mitään yksittäistä syytä tähän en osaa nyt kertoa, syitä on niin monia) ja se säilyy jatkossakin pääkäyttöjärjestelmänä verkossa (n. 20 Linux-konetta, muutama Mac). Muutaman vuoden käytön aikana OS X ei ole saanut minua "valtaansa", kuten Linux. Ajan kaikissa Maceissani dual-boottina Linuxia ja OS X:ää.
Toiset pitää äideistä, toiset isoäideistä. Turhapa näistä kiistellä.
-
xforgivenx
Viesti Kirjoittaja xforgivenx »
noh, ehkä noinkin. meil menee tääl töissä 5 minsaa jos koneen buuttaa alusta asti. se on kyllä aivan liikaa jos jumitus sattuu just ennen lähetystä. sitä varten koneet sammutetaankin joka ilta ja aamuteeveen (uutisia siis leikataan) jälkeen varmuuden vuoksi vielä buutataan kertaalleen. siitäkin huolimatta välillä kone vaan menee juntturaan (tosin aika harvoin= ehkä kerran kuussa). mut ei oo kauheen kivaa.
hups meni offtopiciks.
-
SamppaM
Viesti Kirjoittaja SamppaM »
Lopulta Apple julkaisi Mac Minin. Uusi koneeni saapui torstaina. Yksi asia vain harmittaa: Tietokoneen myynti 256Mt:n muistilla pitäisi kieltää lailla. Perussovellukset toimivat, mutta RAW-kuvien käsittely ei onnistu. Tilauksessa on Kingstonin 1Gt:n muistipalikka.
Olen ollut erittäin tyytyväinen, kouluarvosanaksi 10-. Mac Mini on PC-käyttäjälle kätevä laite. Ostin ensin Mac Minin mukana näppäimistön ja hiiren. Samsungin 19" LCD-näyttö on yhä huippuluokkaa, joten siitä en vielä luovu. Kunhan syksyllä Applen näyttöjen hinta laskee, niin ostan 20" litteän näytön kaveriksi (600 erkkiä ja tulee kaupat, 840 erkkiä on hieman liikaa kun vanha toimii).
Joskus tulevaisuudessa voi sitten ostaa kunnon työaseman (G6? Vai siirtyykö ne tosiaan Intelin prossuihin?).
-
jonesb
Viesti Kirjoittaja jonesb »
OT: Heh, tää on kyllä niin hauskaa aina lukea kun windows-käyttäjät puolustelevat kantaansa. Meillä kotona oli ennen noita puuceita, itsellä oma, muulla perheellä sitten oma vehje. Ikinä ei ollut kuulemma muidenporukoiden koneessa mitään vikaa, kaikki kuulemma toimi kuten piti. Ja niin, ne kerrat kun sitä joutui itse käyttämään tuli poistettua keskimäärin 200 virusta per kerta ja erilaisia adware ja haittaohjelmia lähes toinen mokoma, vaikka niin vakuuttelivat.
Kyllä XP toimii ihan hyvin, sitä on vain päivitettävä jatkuvasti ja vähän viriteltävä, atk-tukena duunissa ollessani (pari isoa korporaatiota) olen ollut mukana toteuttamassa ja oppimassa miten XPstä tehdään toimiva (niin se ei ole se mitä saa kaupasta pahvipakkauksesta), mutta tavalliset käyttäjät yleensä vain nolaavat itsensä linux ja mac-porukoiden edessä väittämällä että haittaohjelmia, viruksia tai ylipäätään ongelmia ei ole.
Ja vielä lisäys, pc-käyttäjät jotka luulevat että netistä saadut ilmaiset virus skanennerit toimivat, käykääs hakemassa ne kaupasta ihan kunnon vehkeet, että varmasti kadu.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka