tgynther kirjoitti:
Jos nyt viittaat mun Epson tulostimeen niin on uusinta uutta eli RX700. Ei vain Epson saa toimitettua sille toimivia skanneriajureita. "Muutama" muukin kärsii samasta vaivasta.
On totta, että kaikki valmistajat eivät vaivaudu tekemään ajureita Windowsille, mutta se on asia jonka kanssa vaan pitää elää. Mulla on aika paljon kokemuksia siitä miten huonosti Windowsissa toimii laitteet joihin on ajurit. Esimerkiksi:
- Tuntemattoman valmistajan bluetooth usb tikku. Windowsissa vaatimanton 8 tunnin asennusrumba, lopputuloksena osa profiileista toimii.
- MS:n Bluetooth tikku+näppis+hiiri. Saa asennettua jos sattuu olemaan alkuperäinen cd tallella. Ajurit saattavat koska tahansa vain hävittää näppiksen, hiiren tai molemmat. Vikaan MS:n tuen mukaan ei siihen auta kuin ajurien uudelleenasennus. Ei paljoa hymyilyttänyt kun tuo tapahtui Assemblyn ekana päivänä. Ei ollut CD:tä mukana.
- WLAN verkkokortti. Toimii välillä ei aina. Yhteys verkkoon syntyy jos syntyy.
- Verkkotulostin. EI toimi, kytkentä usb kaapelilla koneeseen.
- Tv kortin asennus. Sekä analoginen että digitaalinen. Toivoton urakka, ei hyvää lopputulosta millään.
- Hauppagen Mediamaster. Toimi silloin kuin huvitti, väililä meni ihan kivasti tunti tai kaksi. Välillä ei minuuttiakaan.
- 2 monitoria samaan koneeseen. Ei hyvää päivää että noin yksinkertainen homma voi olla niin sekavasti toteutettu. Välillä kuva oli ok, välillä 1. monitori vaihtui toiseen jne. Macissä mulla on 2 monitoria ja toisen tilalle vaihdan välillä tykin. Kertaakaan ei mitään ongelmia.
- Kännykän synkaus PC Suiten kanssa. Huh huh mikä homma, onneksi ei enää edes tartte yrittää.
- Lisäksi lukemattomia uudelleen muita laitteita jotka luojan kiitos olen jo unohtanut.
EIkä koskaan Windowsin toiminnallisuudesta puhuttessa kannata unohtaa verkkokoodia. Tai sitä miten huonoa se on. Olin viime viikolla tädin luona asentamassa uusia ohjelmia niiden pc koneeseen. Oma Macbook oli tietysti mukana apukoneena. Löin sen kaapelilla niiden ADSL boksiin kiinni ja rupesin imuroimaan softia ja päivityspaketteja. Samalla tein rutiinikorjaustoimenpiteitä Windowsilla (uusimmat päivitykset, pientä siivousta jne) Yhtäkkiä koneesta hävisi verkko. Ihan ilman varoitusta yhteys vain katkesi. Huomautin tästä tädille. Sain kuulla pitkän selvityksen siitä kuinka huonon verkkoyhteyden heidän ISP toimittaa. Katkeilee koko ajan ja on hidas. Sama ongelma kuulemma kaikilla naapureilla. En voinut vuodatuksen päätyttyä olla huomauttamatta että Macbook imuroi kokoajan tavaraa verkosta täydellä vauhdilla. Vika tais siis olla jossain muualla kuin verkossa. Hiukan aikaa huoneessa oli aika hiljaista...
Ne laitteet joihin on OS X ajurit/tuki käyttiksessä toimivat käytännössä 100% varmuudella ongelmitta. Edellä mainitut BT tikut toimivat Applessa sillä sekunnilla kun ne heitti koneeseen kiinni. WLAN mun koneissa onkin valmiinaa joten sen kanssa ei tullut ongelmia.
Ei sun näitä juttuja tartte uskoa ja saat vapaasti käyttää Windowsia jos siitä onnelliseksi tulet, mutta ei välttämättä ihan kannata selittää että sen kanssa kaikki toimii hyvin.
tgynther kirjoitti:Applen out-of-the-box on hyvä ja toimiva idea mutta jos vähän haluaa laajentaa kokemusta niin itse olen ainakin törmännyt ongelmiin. Ehkä tässä on se ero että "hehkuttajille" riittää se laatikosta ulos tuleva kokemus ja iPod ja silloin kaikki toimii. Itsellä on ainakin tarvetta sellaisille perusjutuille kuten tulostin/skanneri, muistitikku, kännykän synkronointi jne. (joiden kanssa olen ollut ongelmissa)
Mulla on ollut tietokone vuodesta 1985 ja koskaan ei koneessa ole ollut niin paljon erilaisia lisälaitteita kiinni kuin sinä vajaana 2 vuotena kun mulla on ollut Apple. Tämä kone on todella auttanut minua "laajentamaan kokemusta"