Tärkeintä on jotta koneita myydäänpepe82 kirjoitti:...
Muuten ei kait sitten hirveästi tarkasta noita opiskelija-alennuksia, kun pistin siihen education sivuun vaan, että Takk ja Tampere. Opiskelija-alen sain ja sillä mennään. Tuntuu vaan oudolta, että olen täyspäivätöissä ja aikuiskoulutuksessa niin irtoaa alet ilman mitään selvityksiä.
Minkä iMacin ostit tai ostat?
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Paljon enemmänkin kuin puolet.pepe82 kirjoitti:Tilattu on 24 tuumanen 2.4 gigahertsinen imac. 500g kovalevyä extrana. Tarkoituksena ottaa joko kolme tai neljä gigaa keskusmuistia koneeseen. En viitsinyt vaan pakettiin lisätä tuota, kun applen muisti niin pirskatin kallista. Verkkokaupassa puolet halvempaa.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... sc&start=0
No ne alet on Applen mitoissa pieniä ja lisäksi lepsukin opiskelijoille myynti on erityisen järkevää kun moni pääsee myöhemmin hyviin asemiin ja voi jopa päättää tietotekniikkahankinnoista ja silleen, ei Applen kannata olla turhan tarkka niin kauan kuin opiskelija-asiakkaiden määrä pysyy jossain raameissa. Lisäksi opiskelijoiden ostoissa on rajoitukset per vuosi, ei nekään tiukat mutta kumminkin.pepe82 kirjoitti:Muuten ei kait sitten hirveästi tarkasta noita opiskelija-alennuksia, kun pistin siihen education sivuun vaan, että Takk ja Tampere. Opiskelija-alen sain ja sillä mennään. Tuntuu vaan oudolta, että olen täyspäivätöissä ja aikuiskoulutuksessa niin irtoaa alet ilman mitään selvityksiä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Repe Ruutikallo
Ei ihme, sillä overall performance kasvaa 2,4:ään verrattuna jopa hitusen enemmän kuin kellotaajuus. Ja mikä huomattavaa, hinnannousuprosentti on alle suorituskyvyn nousuprosentin: Maksat 13,7 % enemmän ja saat tehoa 16,9 % lisää...
-
L_A_G
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Repe Ruutikallo
Ei, koska se ei mua kiinnosta. Mua kiinnostaa iMacin mallien kiinnostavuuden keskinäiset suhteet.L_A_G kirjoitti:Olisko mahdollista vielä lisätä ruotsin Macworldissakin ollut: En ole ostamassa uutta iMaccia-vaihtoehto? Sitä minä ainakin äänestin.
Hompussahan voi suoraan vähentää tähän kyselyyn vastanneet kokonaisjäsenmäärästä 111xx, jolloin saa tulokseksi kaikki foorumilaiset jotka eivät ole tänä syksynä iMacia hankkimassa. Kätevää!
-
L_A_G
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Niin mutta monet rekisteroityneet evät enää käytä foorumeita/ovat vaihtaneet nimimerkkiä tai sitten eivät ole käyneet pitkään aikaan. Oli miten oli, mielestäni totuutta lähmpänä olenvan tuloksen saisi lisäämällä: En ole ostamassa uutta iMaccia-vaihtoehdon.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei, koska se ei mua kiinnosta. Mua kiinnostaa iMacin mallien kiinnostavuuden keskinäiset suhteet.L_A_G kirjoitti:Olisko mahdollista vielä lisätä ruotsin Macworldissakin ollut: En ole ostamassa uutta iMaccia-vaihtoehto? Sitä minä ainakin äänestin.![]()
Hompussahan voi suoraan vähentää tähän kyselyyn vastanneet kokonaisjäsenmäärästä 111xx, jolloin saa tulokseksi kaikki foorumilaiset jotka eivät ole tänä syksynä iMacia hankkimassa. Kätevää!
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Repe Ruutikallo
Ööh. Mitä ihmeen totuutta? Voithan laittaa ihan minkälaisen oman äänestyksen haluat, jos tuo kiinnostaa. Mä halusin tehdä tietynlaisen "myyntitilaston" ja silloin se on näin. Ihan tarkoituksella ja harkitusti.L_A_G kirjoitti:Niin mutta monet rekisteroityneet evät enää käytä foorumeita/ovat vaihtaneet nimimerkkiä tai sitten eivät ole käyneet pitkään aikaan. Oli miten oli, mielestäni totuutta lähmpänä olenvan tuloksen saisi lisäämällä: En ole ostamassa uutta iMaccia-vaihtoehdon.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei, koska se ei mua kiinnosta. Mua kiinnostaa iMacin mallien kiinnostavuuden keskinäiset suhteet.L_A_G kirjoitti:Olisko mahdollista vielä lisätä ruotsin Macworldissakin ollut: En ole ostamassa uutta iMaccia-vaihtoehto? Sitä minä ainakin äänestin.![]()
Olen sen verran tyytyväinen pollin osanottoon, että alan harkita samanlaista päivitetystä Ministä. Siinä ei sitten olisikaan kuin kaksi täppää...
-
Micael
Uusi iMac tilauksessa
Viesti Kirjoittaja Micael »
Repen linjoilla ollaan sikäli, että tällainen iMac-mallien keskinäinen vertailu/myyntitilasto on hauskempi ilman tietoa siitä moniko EI aio ostaa uutta iMacia.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ööh. Mitä ihmeen totuutta? Voithan laittaa ihan minkälaisen oman äänestyksen haluat, jos tuo kiinnostaa. Mä halusin tehdä tietynlaisen "myyntitilaston" ja silloin se on näin. Ihan tarkoituksella ja harkitusti.L_A_G kirjoitti:Niin mutta monet rekisteroityneet evät enää käytä foorumeita/ovat vaihtaneet nimimerkkiä tai sitten eivät ole käyneet pitkään aikaan. Oli miten oli, mielestäni totuutta lähmpänä olenvan tuloksen saisi lisäämällä: En ole ostamassa uutta iMaccia-vaihtoehdon.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei, koska se ei mua kiinnosta. Mua kiinnostaa iMacin mallien kiinnostavuuden keskinäiset suhteet.L_A_G kirjoitti:Olisko mahdollista vielä lisätä ruotsin Macworldissakin ollut: En ole ostamassa uutta iMaccia-vaihtoehto? Sitä minä ainakin äänestin.![]()
Olen sen verran tyytyväinen pollin osanottoon, että alan harkita samanlaista päivitetystä Ministä. Siinä ei sitten olisikaan kuin kaksi täppää...
Ja sitten oma vastaus: tilattu on tehokkaampi 20" iMac 2gigan muistilla ja langattomalla mahtihiirellä suoraan maahantuojalta..
-
Matt
-
Bule
Viesti Kirjoittaja Bule »
jep.. sepä juuri. No hyvää kannattaa odottaa, vai miten se menee. En ole ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin, ajattelin yrittää nauttia helteistä, kun muutenkin tulee ihan liikaa istuttua ruudun edessä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Langaton näppis? Eihän se muuten noin kauan voi kestää...Bule kirjoitti:halvempi kakkosnelonen tulossa. Tosin hamassa tulevaisuudessa, order status kertoo että toimitus mulle ois lokakuun eka... no onhan tuota aika pitkään odoteltukin, ensimmäinen mäkki!!
-
sepeto
-
Brutal
-
Repe Ruutikallo
TV-viritin. Katso vaikka Apple Storesta malleja.Matt kirjoitti:Kunhan rahatilanne sallii...niin tuo 24" terhakkaampi malli taitaa lähteä tilaukseen.
Mitä lisäheebeleitä pitää hankkia, jotta iMaccia voi käyttää tv:na?
-
r.wagner
-
Repe Ruutikallo
Koska tuota tillausta voi muutella, niin kehotan vielä harkitsemaan sitäkin vaihtoehtoa, että tilaisitkin koneesi nyt 2,8-prossulla ja ottaisit AppleCarelle "vuoden maksuajan". Sille AC:llehan on tosiaan vuoden miettimisaika eli takuuaikana osto — siis vielä lokakuun alussa 2008 — onnistuu. Rahaa menisi nyt suunnilleen saman verran, mutta saisit selvästi tykimmän koneen.r.wagner kirjoitti:Moi,
tilattu on 24" iMac 2.4 ghz prossulla, langaton näppis ja hiiri, Applecare ja Airport express.
Toimituspäivä lokakuun 9.
-
r.wagner
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
Joo kiitos, ihan hyvä idea. koneeni maksaa lähes saman kun siinä on applecare ja airportexpress + langattomat näppikset mukana. Mutta 2.4 on ihan riittävä. Tämä on minulle unelmien kone ilman kompromiseja.Repe Ruutikallo kirjoitti:Koska tuota tillausta voi muutella, niin kehotan vielä harkitsemaan sitäkin vaihtoehtoa, että tilaisitkin koneesi nyt 2,8-prossulla ja ottaisit AppleCarelle "vuoden maksuajan". Sille AC:llehan on tosiaan vuoden miettimisaika eli takuuaikana osto — siis vielä lokakuun alussa 2008 — onnistuu. Rahaa menisi nyt suunnilleen saman verran, mutta saisit selvästi tykimmän koneen.r.wagner kirjoitti:Moi,
tilattu on 24" iMac 2.4 ghz prossulla, langaton näppis ja hiiri, Applecare ja Airport express.
Toimituspäivä lokakuun 9.
-
Topsi
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Tiedän, että tuo kommentti on hieman kieli poskella kirjoitettua, mutta ajatusvirhehhän tuossa on: Ei prosessori ole koko kone.Repe Ruutikallo kirjoitti:Extremet on kiristäneet kovasti tahtia viime tunteina. Siis 2,8:t.
Ei ihme, sillä overall performance kasvaa 2,4:ään verrattuna jopa hitusen enemmän kuin kellotaajuus. Ja mikä huomattavaa, hinnannousuprosentti on alle suorituskyvyn nousuprosentin: Maksat 13,7 % enemmän ja saat tehoa 16,9 % lisää...
Jos pelkkää prosessoria ostettaessa hinta nousee vähemmän kuin kellotaajuus, tuo olisi oikein, mutta kun kyseessä on kone, jonka arvosta ehkä n. 20-30% tulee prosessorista. Eli oikeastaan tuo tehon nousu muuttuukin suhteessa paljon kalliimmaksi.
(jos nyt ei joku tajunnut, niin lisätään vielä toinen esimerkki: lisätään 1Gt malliin toinen giga muistia (130 e), jolloin (koko koneen) hinta nousee vain alle 10%, mutta saat silti 100% tykimmän koneen.... (100% enemmän muistia))
-
Repe Ruutikallo
No, et sä nyt ihan jäljillä taida olla, kun sotket kellotaajuudet, prosessoritehon ja kokonaissuorituskyvyn keskenään.Topsi kirjoitti:Tiedän, että tuo kommentti on hieman kieli poskella kirjoitettua, mutta ajatusvirhehhän tuossa on: Ei prosessori ole koko kone.Repe Ruutikallo kirjoitti:Extremet on kiristäneet kovasti tahtia viime tunteina. Siis 2,8:t.
Jos pelkkää prosessoria ostettaessa hinta nousee vähemmän kuin kellotaajuus, tuo olisi oikein, mutta kun kyseessä on kone, jonka arvosta ehkä n. 20-30% tulee prosessorista. Eli oikeastaan tuo tehon nousu muuttuukin suhteessa paljon kalliimmaksi.
(jos nyt ei joku tajunnut, niin lisätään vielä toinen esimerkki: lisätään 1Gt malliin toinen giga muistia (130 e), jolloin (koko koneen) hinta nousee vain alle 10%, mutta saat silti 100% tykimmän koneen.... (100% enemmän muistia))
Overall performance on overall performance, siihenhän kuuluu tietyn kokonaissuorituskykyä mittaavan tehtävä- ja mittauskokonaisuuden ajo. Muistia lisäämällä op:a saa tietysti parannettua (paljon esittämääsi halvemmallakin) prosessorista riippumatta, mutta enpä arvaile kuinka paljon se näkyisi op:ssa.
Jos op paranee 2,8 Core 2 Extremellä 2,4 Core 2 Duosta 17 %, on tietysti selvähköä että itse prossutehon kasvu on jonkin verran enemmän kuin 17 %, eikö?
-
Repe Ruutikallo
Raportti
1. 24" 2,4, 34 kpl
2. 20" 2,4, 28 kpl
3. 24" 2,8, 22 kpl
4. 20" 2,0, 15 kpl
Eli siis meillä järjestys on varsin selvä toisin kuin Ruotsissa. En enää löytänyt svedujen pollia, mutta tuskin siihen suuria muutoksia olisikaan tullut enää 350 vastaajan jälkeen. Se kun alkaa olla tilastollisesti edustava otos.
Luulen että halvimman mallin osuus olisi meillä inansa suurempi ilman sen euro-lisää, siis jos hinta olisi muiden mallien rinnalla johdonmukaiset 1149 – 1159 €.
-
Topsi
Viesti Kirjoittaja Topsi »
No joo, tässä nyt toinen selittää seipäästä ja toinen miten se nyt menikään...Repe Ruutikallo kirjoitti:No, et sä nyt ihan jäljillä taida olla, kun sotket kellotaajuudet, prosessoritehon ja kokonaissuorituskyvyn keskenään.Topsi kirjoitti:Tiedän, että tuo kommentti on hieman kieli poskella kirjoitettua, mutta ajatusvirhehhän tuossa on: Ei prosessori ole koko kone.Repe Ruutikallo kirjoitti:Extremet on kiristäneet kovasti tahtia viime tunteina. Siis 2,8:t.
Overall performance on overall performance, siihenhän kuuluu tietyn kokonaissuorituskykyä mittaavan tehtävä- ja mittauskokonaisuuden ajo. Muistia lisäämällä op:a saa tietysti parannettua (paljon esittämääsi halvemmallakin) prosessorista riippumatta, mutta enpä arvaile kuinka paljon se näkyisi op:ssa.
Jos op paranee 2,8 Core 2 Extremellä 2,4 Core 2 Duosta 17 %, on tietysti selvähköä että itse prossutehon kasvu on jonkin verran enemmän kuin 17 %, eikö?
Tarkoitin omassa kommentissani, että koko koneessa on toki paljon muutakin kuin "teho". On kotelo, näyttö, jalusta, kamera, infrapuna, optinen asema, kiintolevy, ohjelmisto, hiiri, näppis, pakkaus, ohjeet jne jne jne... sitten on muutama suorituskykyyn vaikuttava komponentti, kuten prossu, muistit, näyttis ja piirisarja. (ja jos nyt tässä tartut siihen että kyllähän esim. kovalevy voi vaikuttaa suorituskykyyn niin osoitat lopullisesti ymmärtämättömyytesi)
Mutta, kun maksetaan koneesta, maksetaan koko ylläolevasta kokonaisuudesta, ei pelkästä suorituskyvystä.
sen takia seuraavanlainen lause: "hinnannousuprosentti on alle suorituskyvyn nousuprosentin: Maksat 13,7 % enemmän ja saat tehoa 16,9 % lisää... " on suorastaan harhaanjohtava. Vai oletko samaa mieltä?
tuo on ihan yhtä harhaanjohtava kuin tämäkin muistin tapauksessa: "Maksa vain 10% enemmän ja saat muistia 100% lisää"...
Molemmat ovat totta, mutta kun lausetta tarkennetaan hieman, tähän tyyliin: "Maksa vain 10% koko koneesta enemmän, niin saat muistia 100% lisää" niin lukijalle heti välittyy tieto että tuossa verrataan kahta erillistä asiaa, koko konetta ja siinä olevaa muistia ristiin, mikä ei tietenkään ole kovin järkevää.
-
Repe Ruutikallo
-
Repe Ruutikallo
-
terppa
-
Repe Ruutikallo
-
Marquee
Viesti Kirjoittaja Marquee »
Melkoinen järki versus tunteet kamppailu on täälläkin odotettavissa...
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka