* iPhone-takuuhuolto vain EU:n alueella, Suomea lukuunottamatta, suoraan loppukäyttäjille myydyille iPhoneille. Takuun ulkopuoliset huollot kaikille iPhone 3G, 3GS ja 4G-puhelimille.
Eikö iPhonen neljäs versio on iPhone 4 eikä 4G
Viimeksi muokannut masiaro, 27.8.2010 klo 13.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joonas@mcare kirjoitti:Applelta tuli uudet säännökset. Voimme huoltaa nyt kaikki iPhonet (poislukien 2g ja soneran myymät) ostomaasta riippumatta, eli myös suomalaisilta harmaatuojilta/Eu:n ulkopuolelta ostetut puhelimet.
Aivan loistavaa! Nyt pomppas Ompun osakkeet mun silmissä ihan eri svääreihin.
Apple muutti komission vaatimuksesta iPhone-puhelimien takuuehtoja
Elektroniikka- ja tietotekniikkayhtiö Apple on ilmoittanut tarjoavansa jatkossa iPhone-puhelimilleen takuuhuoltopalvelut riippumatta siitä, mistä EU-maasta puhelin on ostettu. Ilmoitus liittyy komission keväällä käynnistämään Apple-yhtiötä koskevaan selvitykseen. Uusi käytäntö hyödyttää erityisesti sellaisia kuluttajia, jotka ovat hankkineet iPhone-puhelimensa ulkomailta jostakin toisesta EU-maasta. Myös Kilpailuvirasto selvitti jokin aika sitten suomalaisten kuluttajien yhteydenottojen perusteella samaa ongelmaa. Koska ongelman todettiin selvityksissä koskevan myös muita jäsenmaita, asiasta ilmoitettiin eteenpäin komissioon, jolla oli tässä tapauksessa parhaat edellytykset asian käsittelyyn.
Huh huh. Uskomatonta käytöstä ruoholahden mcare liikkeessä. Vein Espanjasta ostetun iphone4 sinne korjattavaksi koska keskinappi ei toimi. No heti alkuun asiakaspalvelija tutki puhelinta noin 5 minuuttia ja etsi säröjä tai muita putoamisesta tulevia jälkiä. Selvästi harmistuneena totesi puhelimen muuten priima kunnossa.
Sitten itse asiaan..
Kuten tiedätte niin orginaali kuitit ovat aika heikkoja säilyttämään musteensa. Tämän takia olen toiminut niin että olen scannannut kuitit koneelle.
Vein mukanani kaksi suurennettua kuittia liikkeeseen. (takuu mennu umpuun 28.813) joissa ilmenee selvästi ostopäivämäärä.Ja tämänhän pystyy applen sivuilta varmistamaan.
Myyjä sanoi että puhelin ja kuitti ei täsmää. ELi väitti siis minua valehtelijaksi. Kuitissa lukee iphone blanco ja puhelin on musta väriltään.
Ensinnäkin ostopäivä oli huoltokuittiin merkattu maaliskuu 2011. Mielenkiintoista.
Myyjä rupes inttämään että kopiot kuitista ei kelpaa. Eli pitää olla se hento paperinpala mukana. Aivan uskomatonta.
Nyt sitten kuitti kelpas, yllätys yllätys. Puhelin ostettu Espanjasta joten huoltopyyntö täytyy tehdä espanjasta. Ohessa sanasta sanaan saamani sposti
Nyt saatiin Applelta vastaus kuluttajasuojahakemukseen ja
> valitettavasti hylkäsivät tämän. Applen vastaus: "Reason for
> cancellation: Repair has been declined due to the original purchase
> was done in Spain and the repair is being requested from Finland.for
> EU Consumer Law coverage." Applen mukaan kuluttajasuojahakemus pitäisi
> siis tehdä Espanjasta, joka on laitteen ostopaikka. Mikäli tästä
> halutaan reklamoida niin soittoa Applen suomenkieliseen puhelintukeen
EU-kuluttajasuoja velvoittaa myyjää, ei valmistajaa.
Mikä tässä nyt on niin ihmeellistä?
"Virheilmoituksen voi tehdä paitsi myyjälle myös kaupan välittäneelle elinkeinon- harjoittajalle ja aikaisemmalle myyntiportaalle. Jos tavaralle on annettu takuu, ilmoituksen voi tehdä myös takuunantajalle. Ostaja voi valita kenelle hän virheestä ilmoittaa."
Apple on myöntänyt takuun, joten ilmoituksen voi tehdä myös Applelle. mCare toimii Applen valtuuttamana huoltona, joten ilmoituksen voinee tehdä myös heille. Tai Applelle, joka sen sijaan valtuuttaa mCarea tekemään huollon.
Viimeksi muokannut justiina1, 29.10.2013 klo 15.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ Väärin ymmärretty. Tapauksissa jossa tuotteella on takuu (voimassa), voi virheilmoituksen tehdä myyjälle, takuunantajalle tai näiden välissä olevalle portaalle.
27" iMac (2013), 11" MBA (2013), iPhone 6, iPad Air, Apple TV
.mp5 kirjoitti:^ Väärin ymmärretty. Tapauksissa jossa tuotteella on takuu (voimassa), voi virheilmoituksen tehdä myyjälle, takuunantajalle tai näiden välissä olevalle portaalle.
Ei viitata, vaan kyseisessä ohjeessa on sekä yleistä virhevastuuta että takuuta koskevia asioita. Vapaaehtoisesti annetun takuun lakkaamisen jälkeen noudatetaan ainoastaan yleisen virhevastuun sääntöjä – kuten terve järki ja ko. ohjeen ensimmäinen kappale sanovat.
27" iMac (2013), 11" MBA (2013), iPhone 6, iPad Air, Apple TV
4404075 kirjoitti:Huh huh. Uskomatonta käytöstä ruoholahden mcare liikkeessä. Vein Espanjasta ostetun iphone4 sinne korjattavaksi koska keskinappi ei toimi. No heti alkuun asiakaspalvelija tutki puhelinta noin 5 minuuttia ja etsi säröjä tai muita putoamisesta tulevia jälkiä. Selvästi harmistuneena totesi puhelimen muuten priima kunnossa.
Sitten itse asiaan..
Kuten tiedätte niin orginaali kuitit ovat aika heikkoja säilyttämään musteensa. Tämän takia olen toiminut niin että olen scannannut kuitit koneelle.
Vein mukanani kaksi suurennettua kuittia liikkeeseen. (takuu mennu umpuun 28.813) joissa ilmenee selvästi ostopäivämäärä.Ja tämänhän pystyy applen sivuilta varmistamaan.
Myyjä sanoi että puhelin ja kuitti ei täsmää. ELi väitti siis minua valehtelijaksi. Kuitissa lukee iphone blanco ja puhelin on musta väriltään.
Ensinnäkin ostopäivä oli huoltokuittiin merkattu maaliskuu 2011. Mielenkiintoista.
Myyjä rupes inttämään että kopiot kuitista ei kelpaa. Eli pitää olla se hento paperinpala mukana. Aivan uskomatonta.
Nähtäväksi jää miten asia etenee?
milloin olet ostanut puhelimen ja oletko sen ensimmäinen omistaja. IPhone4 on jo varsin vanha malli.