Jaaha, taidat olla kännissä tai muuten jotenkin vähän hankalasti seurattava.Armada kirjoitti:Hieno rajaus kirjoittamaani. Itse huudat ei ole pintajännitteitä potissa ja vielä isolla piste päälle.Kerro toki onko edes yhtäkään pottaa kupolin suojaksi? Itse mainitsin edes yhden plus pikkutietoa materiaaleista linkin kautta,toki sekin voi olla virheellinen koska tunnut tietävän paremmin. Itseltä löytyy tuon Scotin lisäksi Pro-tec ties mihin käyttöön ja fillariin Alpinan potta,noilla mennään millä spekseillä itse huutelet?Jamac kirjoitti:Mitäs jos nyt et kuvittelisi sanoja suuhuni.Armada kirjoitti:Itsellä Scotin rc skimba potta ja jpa siinä on manuaalissa mainittu että "pääppösen" turvallisuuden kannalta suositeltava vaihtoväli on 2-3 vuotta. Ei noi mitään ikuisia ole vaikka ostat mitä tahansa Araita!! Keli pehmittää niitä,aurinko,sade,viima ties mikä. Viisaintahan on ostaa "vähän" käytetty 3 vuotta vanha potta halvalla,vaikka on maksanu ties mitä silloin aikanaan...Olenko missään edes kaukaisesti maininnut jonkun kypärän kestävän jotenkin kauemmin tai jotain vai mitä ihmettä sinä nyt väännät? Minun mieletä on enemmän tai vähemmän uhkarohkea idiootti jos käyttää mitä tahansa kypärää kauemmin kuin valmistaja suosittelee. Mä en kyllä näe mitään viisasta tuossa mainitsemassasi kolme vuotta vanhan kypärän ostossa.
Mopotopic
-
Jamac
Re: Mopotopic
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Liikenneturva ei suosittele enduromallin kypärää liikenteeseen. Syy on näkökentän kapeus. Tästä oli juttua jokin aika lehdesä missä autokoulunopettajia haastateltiin. En tiedä sitten miten on, mutta endurokypärä kuuluu montulle ja normikypärä liikenteeseen. Kerro kokemuksia, koska minua asia vaivaa. Uusi kypärä pitäisi kyllä hommata kun vanhassa alkaa sisukset olemaan vähän kehnossa kunnossa.Antiwäkki kirjoitti:Tuli tosta kypäräkeskustelusta mieleen et tuli ostettua uus kypärä..
http://csimg.pricesavvy.co.uk/srv/GB/29 ... helmet.jpg
-
Armada
Viesti Kirjoittaja Armada »
Kummallinen vastaus,mutta juuri muutakaan ei ollut odotettavissa edellisten perusteella.Jamac kirjoitti:Jaaha, taidat olla kännissä tai muuten jotenkin vähän hankalasti seurattava.Armada kirjoitti:Hieno rajaus kirjoittamaani. Itse huudat ei ole pintajännitteitä potissa ja vielä isolla piste päälle.Kerro toki onko edes yhtäkään pottaa kupolin suojaksi? Itse mainitsin edes yhden plus pikkutietoa materiaaleista linkin kautta,toki sekin voi olla virheellinen koska tunnut tietävän paremmin. Itseltä löytyy tuon Scotin lisäksi Pro-tec ties mihin käyttöön ja fillariin Alpinan potta,noilla mennään millä spekseillä itse huutelet?Jamac kirjoitti:Mitäs jos nyt et kuvittelisi sanoja suuhuni.Armada kirjoitti:Itsellä Scotin rc skimba potta ja jpa siinä on manuaalissa mainittu että "pääppösen" turvallisuuden kannalta suositeltava vaihtoväli on 2-3 vuotta. Ei noi mitään ikuisia ole vaikka ostat mitä tahansa Araita!! Keli pehmittää niitä,aurinko,sade,viima ties mikä. Viisaintahan on ostaa "vähän" käytetty 3 vuotta vanha potta halvalla,vaikka on maksanu ties mitä silloin aikanaan...Olenko missään edes kaukaisesti maininnut jonkun kypärän kestävän jotenkin kauemmin tai jotain vai mitä ihmettä sinä nyt väännät? Minun mieletä on enemmän tai vähemmän uhkarohkea idiootti jos käyttää mitä tahansa kypärää kauemmin kuin valmistaja suosittelee. Mä en kyllä näe mitään viisasta tuossa mainitsemassasi kolme vuotta vanhan kypärän ostossa.
Sovitaan vaan että asia voi olla mielessäsi noin kuin sanot.
-
Antiwäkki
Viesti Kirjoittaja Antiwäkki »
Aika monella, varmaan 78% mun tutuista on enduromallin kypärä, ja yhtä hyvin mun mielestä näkee kun "pottakypärästä". En oo kertaakaa kaatunu, mut luulis suojaavan yhtä hyvin..M.P.T kirjoitti:Liikenneturva ei suosittele enduromallin kypärää liikenteeseen. Syy on näkökentän kapeus. Tästä oli juttua jokin aika lehdesä missä autokoulunopettajia haastateltiin. En tiedä sitten miten on, mutta endurokypärä kuuluu montulle ja normikypärä liikenteeseen. Kerro kokemuksia, koska minua asia vaivaa. Uusi kypärä pitäisi kyllä hommata kun vanhassa alkaa sisukset olemaan vähän kehnossa kunnossa.Antiwäkki kirjoitti:Tuli tosta kypäräkeskustelusta mieleen et tuli ostettua uus kypärä..
http://csimg.pricesavvy.co.uk/srv/GB/29 ... helmet.jpg
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Antiwäkki
Mikä hiton ES-Jonne kypärä? Kaikki Ken Blockista parempiin käyttää endurokypäriä.hatey kirjoitti:^Tee ns käsitesti: Pistä potta päähän ja katso suoraan eteenpäin, liikuta kättä sivullepäin kunnes se katoaa näkökentästä. Siinäpä huomaat että näkökenttä on aikas kapoinen tommosessa ES-Jonne kypärässä.
-
hatey
Hävittälentäjätkin käyttää mageeta kypärää Hornetissa, muttei kadulla.
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ei kulje tuoon enempää teharilla sekä pytyllä? Laitahan suosiolla se kevari.Antiwäkki kirjoitti:Njääh. Eiköhä toi 105km/h ole tarpeeksi.hatey kirjoitti:^ Poraa mäntään 2 reikää, niin tulee kierroksia lisää, kun ei mikään vastusta männän liikettä.
E: Lainausongelma.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Ken Block ajaa nelipyöräisiä. Toiseksi ralli on eri kuin liikenne. Juuri tuo hateyn kertoma asia minulle tuli itsellenikin mieleen. Kokeileminen ei maksa mitään esimerkiksi liikkeessä. Minun oikein piti katsoa kuka on Ken Block, koska miehestä en ole ikinä kuullut. Michael Doohan oli minun aikaan kova sana. Ajat muuttuu kuten idolitkin.Antiwäkki kirjoitti:Mikä hiton ES-Jonne kypärä? Kaikki Ken Blockista parempiin käyttää endurokypäriä.hatey kirjoitti:^Tee ns käsitesti: Pistä potta päähän ja katso suoraan eteenpäin, liikuta kättä sivullepäin kunnes se katoaa näkökentästä. Siinäpä huomaat että näkökenttä on aikas kapoinen tommosessa ES-Jonne kypärässä.
Tuo ES-jonne sanonta tulee siitä kun nuoriso tykkää energiajuomia ja monessa paikkaan se kiellettiin alle 15 vuotiailta. Yleensä niitä juo pojat ja Jonne on pojan nimi. ES-Erkki, ES-Pekka, ES-Toni ei kuullosta niin hyvältä. Minun aikaan nuoria sanottiin pullamössöksi kuten minun vanhempiean ja mummoni aikaan. Ajat muuttuu ja nykynuoriso varmaan käyttää ES-Jonnea kun saavat omat lapsensa
-
Antiwäkki
Okei, jos oot sitä mieltähatey kirjoitti:Endurokypärä soramontun ulkopuolella on ES-Jonne kypärä.
Hävittälentäjätkin käyttää mageeta kypärää Hornetissa, muttei kadulla.
-
hatey
-
Antiwäkki
Sovitaan sitten niinhatey kirjoitti:^ Ota huomioon, että Minä olen Aina oikeassa.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Tässä tätä ES-Jonnekrääsää.Antiwäkki kirjoitti: Mikä hiton ES-Jonne kypärä? Kaikki Ken Blockista parempiin käyttää endurokypäriä.
-
Citruuna
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Sovitaan...? Minä ainakaan en sovi!Antiwäkki kirjoitti:Sovitaan sitten niinhatey kirjoitti:^ Ota huomioon, että Minä olen Aina oikeassa.
-
Jamac
Samaa mieltä.Armada kirjoitti: Kummallinen vastaus,mutta juuri muutakaan ei ollut odotettavissa edellisten perusteella.
-
hatey
Minä sovin tämän yksipuolisesti.Citruuna kirjoitti:Sovitaan...? Minä ainakaan en sovi!Antiwäkki kirjoitti:Sovitaan sitten niinhatey kirjoitti:^ Ota huomioon, että Minä olen Aina oikeassa.
-
Armada
Siis onko kypärissä pintajännitettä vai ei? materiaalista riippumatta??Jamac kirjoitti:Jaaha, taidat olla kännissä tai muuten jotenkin vähän hankalasti seurattava.Armada kirjoitti:Hieno rajaus kirjoittamaani. Itse huudat ei ole pintajännitteitä potissa ja vielä isolla piste päälle.Kerro toki onko edes yhtäkään pottaa kupolin suojaksi? Itse mainitsin edes yhden plus pikkutietoa materiaaleista linkin kautta,toki sekin voi olla virheellinen koska tunnut tietävän paremmin. Itseltä löytyy tuon Scotin lisäksi Pro-tec ties mihin käyttöön ja fillariin Alpinan potta,noilla mennään millä spekseillä itse huutelet?Jamac kirjoitti:Mitäs jos nyt et kuvittelisi sanoja suuhuni.Armada kirjoitti:Itsellä Scotin rc skimba potta ja jpa siinä on manuaalissa mainittu että "pääppösen" turvallisuuden kannalta suositeltava vaihtoväli on 2-3 vuotta. Ei noi mitään ikuisia ole vaikka ostat mitä tahansa Araita!! Keli pehmittää niitä,aurinko,sade,viima ties mikä. Viisaintahan on ostaa "vähän" käytetty 3 vuotta vanha potta halvalla,vaikka on maksanu ties mitä silloin aikanaan...Olenko missään edes kaukaisesti maininnut jonkun kypärän kestävän jotenkin kauemmin tai jotain vai mitä ihmettä sinä nyt väännät? Minun mieletä on enemmän tai vähemmän uhkarohkea idiootti jos käyttää mitä tahansa kypärää kauemmin kuin valmistaja suosittelee. Mä en kyllä näe mitään viisasta tuossa mainitsemassasi kolme vuotta vanhan kypärän ostossa.
Sovitaan vaan että asia voi olla mielessäsi noin kuin sanot.
-
Jamac
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
On huomattava, että asia on niin kuin kirjoitin.Armada kirjoitti: Siis onko kypärissä pintajännitettä vai ei? materiaalista riippumatta??
Kysymys on siitä, että oli asia miten päin vaan tai aivan poikittain niin kypärää tulee käsitellä huolellisesti ja riittävällä varovaisuudella, niin että sen rakenteeseen ei tule vaurioita.Mikael K. kirjoitti:-- pintajännite tai miksi sitä voikaan kutsua --
-
Antiwäkki
Painotan sanaa yksipuolisestihatey kirjoitti:Minä sovin tämän yksipuolisesti.Citruuna kirjoitti:Sovitaan...? Minä ainakaan en sovi!Antiwäkki kirjoitti:Sovitaan sitten niinhatey kirjoitti:^ Ota huomioon, että Minä olen Aina oikeassa.
-
Hieno
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Juuri näin. Ei ole olemassa mitään nolompaa.Tauvo kirjoitti:Tässä tätä ES-Jonnekrääsää.Antiwäkki kirjoitti: Mikä hiton ES-Jonne kypärä? Kaikki Ken Blockista parempiin käyttää endurokypäriä.
-
Antiwäkki
http://www.playbike.fi/store/images/com ... _07-10.jpg
-
Armada
Olen täysin samaa mieltä kummassakin noista kohdista.Mikael K. kirjoitti:On huomattava, että asia on niin kuin kirjoitin.Armada kirjoitti: Siis onko kypärissä pintajännitettä vai ei? materiaalista riippumatta??
Kysymys on siitä, että oli asia miten päin vaan tai aivan poikittain niin kypärää tulee käsitellä huolellisesti ja riittävällä varovaisuudella, niin että sen rakenteeseen ei tule vaurioita.Mikael K. kirjoitti:-- pintajännite tai miksi sitä voikaan kutsua --
-
Jamac
-
thoug
Viesti Kirjoittaja thoug »
Itse en yli 3v vanhaa kypärää käyttäisi moottoripyöräilessä, kartingissa olen vanhaakin käyttänyt. Kun visiiriä joutuu vaihtaa kerran vuoteen, niin kyllä huomaa että niitä naarmuja tulee, varmasti muuallekin. En sano etteikö kypärä enää kestäisi mutta miksi ottaa riski.Jamac kirjoitti:Kyllä kypärän kanssa kannattaa olla huolellinen ja noudattaa valmistajan suosittelemaa maksimi käyttöikää.
Nikon D500, Nikkoreita +
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka