Kysyisin semmosta että mun koneessa ei ole virustorjunta ohjelmaa, niin pitääkö mun ehdottomasti hommaa sellainen? Mun yksi ystävä sanoo että mun ei tarvii. .

Viesti Kirjoittaja P-V »
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Viesti Kirjoittaja P-V »
En ymmärtänyt kaikkia mitä kirjoitit, mutta ilmeisesti en tarvitse sitä ohjelmaahrmh kirjoitti:Tästä on puhuttu ja tämä herättää kysymyksiä aina uusissa käyttäjissä.
Varsinaisia viruksia ei ole olemassakaan ja tästä syystä niitä torjuntaohjelmia ei tule myöskään ovista ja ikkunoista. Palomuuri löytyy koneesta ja sitä voi käyttää mikäli sinusta tuntuu siltä.
Huomio, että virukset ovat ohjelmia. Ohjelman asentaaksesi tähän käyttöjärjestelmään tarvitsee sinun antaa pääkäyttäjän salasana. Toisin sanoen, vaikka joku saku sammakko nyt koodaisi naapurissasi sen pahan streptococcus-a -viruksen mäkkiisi ja lähettäisi sen puhelinlangat laulaen sinun huoneistoasi ja tietokoneraukkaasi kohti, tulee sinun antaa se viimeinen silaus tässä, asentaa se ohjelma ja antaa tietokoneen pyytäessä salasanaa ohjelman asennuksen vuoksi.
Minä en usko, että sinulle iskee virus koneeseesi, älä pelkää, mutta:
Jos jostain kumman syystä koneeseesi iskee se, niin muista mikä päivä nyt on.
(Lauantai, lottoarvonta)
(itselläni siis ei ole virusohjelmaa asennettuna, eikä luultavasti monella muullakaan täällä olevalla käyttäjällä. Miksi? Siksi, koska olemme niin huono markkina-alue virusten levittäjille ja käyttöjärjestelmämme toimii niin vankalla pohjalla, että siihen on hankalampi saada 'kulovalkean tavoin' leviäviä haittaohjelmia)
viisaammat korjatkoon virheet.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”