Oma käyttöni sis. runsasta datausta, pelaamista, bt:n käyttöä. Pari puhelua. Mielestäni ihan ok kesto, toivoisin kuitenkin pääseväni parempaan "valmiudessa" kestoon.
Viesti Kirjoittaja micqo »
Viesti Kirjoittaja Legge »
Joo, toi peli kuluttaa akkua aika reippaasti. Itse olen ihan koukussa ko. peliinLegge kirjoitti:Angry Birdsiä pelatessa olen pannut merkille, että sillä saa kyllä akkua kulumaan. Toisaalta tuon parissa viettää helposti huomaamatta melko pitkiä sessioita
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Viesti Kirjoittaja Aslan »
Viesti Kirjoittaja mr.hemmo »
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
6 tunnin käytöllä pääsee nelosella n. 24h valmiusaikaan, joskus pitempäänkin.Aslan kirjoitti:Aika pieniä käyttöjä teillä.
Minulla 3GS:n keskiarvo taitaa olla käyttöä 6h ja valmiustilaa 12h. Ja lataukseen. 8)
Useimmiten 4-8h päivässä käyttöä. Mitenköhän mahtaa muuttua kun Nelonen joskus tulee taloon...
Viesti Kirjoittaja crsh »
Viesti Kirjoittaja kronos »
Viesti Kirjoittaja strong »
Viesti Kirjoittaja iMika »
Juuri näin, jos tiedän ettei latausmahdollisuutta ole niin osaan suhteuttaa käyttöni sen mukaan. Ja jos haluaa pitkää akun kestoa niin siihen riittää se 29 euron nokia.kronos kirjoitti:Nelosen akunkesto on ihan suoraan käytöstä kiinni. Pienellä käytöllä akku voi kestää 3 pv. ja ahkeralla käytöllä ei edes vuorokautta, kaikki on kiinni siitä kuinka ahkerasti puhelinta käytät ja mitä ominaisuuksia sinulla on puhelimessa käytössä — 3G, Bluetooth, postin nouto, Wi-Fi jne. tietenkin kasvattavat akun kulutusta.
Itse olen akun kestoon ihan tyytyväinen.
iMika kirjoitti:Juuri näin, jos tiedän ettei latausmahdollisuutta ole niin osaan suhteuttaa käyttöni sen mukaan. Ja jos haluaa pitkää akun kestoa niin siihen riittää se 29 euron nokia.kronos kirjoitti:Nelosen akunkesto on ihan suoraan käytöstä kiinni. Pienellä käytöllä akku voi kestää 3 pv. ja ahkeralla käytöllä ei edes vuorokautta, kaikki on kiinni siitä kuinka ahkerasti puhelinta käytät ja mitä ominaisuuksia sinulla on puhelimessa käytössä — 3G, Bluetooth, postin nouto, Wi-Fi jne. tietenkin kasvattavat akun kulutusta.
Itse olen akun kestoon ihan tyytyväinen.
Viesti Kirjoittaja iMika »
Löytyisikö tuohon linkkiä?mr.hemmo kirjoitti: + eilen sain uuden verkkokaupasta ostetun laturisetinusb kela + verkkovirta + autolaturi joten tuskin tulee hätää
Viesti Kirjoittaja Slayer665 »
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
Viesti Kirjoittaja Slayer665 »
heheEsa66 kirjoitti:Ettei nyt tullu iPadista näpättyä kuva
tossa : http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8536iMika kirjoitti:Löytyisikö tuohon linkkiä?mr.hemmo kirjoitti: + eilen sain uuden verkkokaupasta ostetun laturisetinusb kela + verkkovirta + autolaturi joten tuskin tulee hätää
Viesti Kirjoittaja espionage »
Nyt annoin akun tyhjentyä, latasin täyteen ja laitoin yöksi pöydälle. Nyt WiFi poissa ja hups, akkua oli kulunut vajaan 30% sijaan 1 (!) prosentti. Joko tämä akku arpoo tai tuo WiFi tosiaan söi tuota älyttömästi...Tää akkukesto on vähän hmm ja niin ja näin. Illalla oli 96% ja aamulla 68%. En tehnyt mitään (wifi ja gps päällä toki). Koklaillaan vielä mutta eihän tällainen peli vetele.
Viesti Kirjoittaja dzam »
Viesti Kirjoittaja BatMac »
Korjatkaa jos olen väärässä, mut mulla on sellainen mielikuva että kun akku tulee täyteen, niin se ei enää lataudu vaikka se olisi piuhan päässä koko yön eli se alkaa ns. purkautumaan…dzam kirjoitti:Sain maanantaina nelosen vihdoin itellenikin. Mua hämmästytti jo tiistai-aamuna kun otin yön latauksen jälkeen puhelimen pois laturista, ja se näytti että akussa on latausta 93% verran, vaikka kaiken järjen mukaan koko yön ladattua pitäis olla 100%. No, eilen akku kesti ihan hyvin koko päivän räpläilyjä ilman ongelmia, mutta pistin yöksi taas puhelimen laturiin ja sama lopputulos: aamulla akkua jäljellä 93%. Otin puhelimen irti laturista ja takaisin hetkeksi (15-20min), jonka aikana se täyttyi 100% asti.
Samankaltaisia kokemuksia? Korjaantuuko kun akkua on ladattu vähän useammin? Vai mistä tää johtuu?
Viesti Kirjoittaja dzam »
Hmm, en tiedä oletko oikeassa vai väärässä, mutta ei mulla aiemmat iPhonet oo tämmöstä samankaltaista tehnyt. Toisaalta kuulostais ihan reasonablelta, koska täyteen se akku kuitenkin menee jos sen lataa vähänkään "nopeammalla aikavälillä". Harmi vaan jos ei voi mukamassa yöksi lataukseen tuon takia pistää, koska usein se aika päivästä jolloin puhelimen pystyy lataukseen pistämään on yö - enkä mä nyt ala keskellä yötä nousemaan ottamaan puhelinta pois laturista.micqo kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mut mulla on sellainen mielikuva että kun akku tulee täyteen, niin se ei enää lataudu vaikka se olisi piuhan päässä koko yön eli se alkaa ns. purkautumaan…dzam kirjoitti:Sain maanantaina nelosen vihdoin itellenikin. Mua hämmästytti jo tiistai-aamuna kun otin yön latauksen jälkeen puhelimen pois laturista, ja se näytti että akussa on latausta 93% verran, vaikka kaiken järjen mukaan koko yön ladattua pitäis olla 100%. No, eilen akku kesti ihan hyvin koko päivän räpläilyjä ilman ongelmia, mutta pistin yöksi taas puhelimen laturiin ja sama lopputulos: aamulla akkua jäljellä 93%. Otin puhelimen irti laturista ja takaisin hetkeksi (15-20min), jonka aikana se täyttyi 100% asti.
Samankaltaisia kokemuksia? Korjaantuuko kun akkua on ladattu vähän useammin? Vai mistä tää johtuu?
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
EIhän noita latureita kai tarvita montaa, itsellä ainakin parhaillaankin tuossa työpöydällä latailee USB:n kautta. Ylimääräinen piuha vaan duuniin, jos toimistossa työskentelee niin USBejakin varmaan löytyyBatMac kirjoitti:Akun osalta iPhone 4 on kyllä mun mielestä hankala laite paljon puhuvalle ja asioita netin yli hoitavalle käyttäjälle. Täytyy omaksua ihan uudenlainen latauspolitiikka verrattuna edelliseen Nokian N95 puhelimeen. Enää ei riitä että on laturi himassa ja autossa, nyt olen joutunut hommaamaan myös toimistolle erillisen laturin, koska yön yli ladatussa akussa ei välttämättä ole virtaa kuin 20-30% iltapäivällä ja jos joutuu lähtee ilman autoa jonnekin, niin puhelimen akku on loppu ennen kuin pääsee taas latauspaikkaan.
Kun tietää miten ja mihin nelosta käyttää, niin osaa varautua akun kulumiseen ja viljellä toimintaympäristöön latureita
Viesti Kirjoittaja Jukava »
Akkuhan ylikuumenisi jos latausta ei lopetettaisi, joten kyllä se nykyakuissa tosiaankin lopetetaan kun akku on täynnä.micqo kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mut mulla on sellainen mielikuva että kun akku tulee täyteen, niin se ei enää lataudu vaikka se olisi piuhan päässä koko yön eli se alkaa ns. purkautumaan…dzam kirjoitti:Sain maanantaina nelosen vihdoin itellenikin. Mua hämmästytti jo tiistai-aamuna kun otin yön latauksen jälkeen puhelimen pois laturista, ja se näytti että akussa on latausta 93% verran, vaikka kaiken järjen mukaan koko yön ladattua pitäis olla 100%. No, eilen akku kesti ihan hyvin koko päivän räpläilyjä ilman ongelmia, mutta pistin yöksi taas puhelimen laturiin ja sama lopputulos: aamulla akkua jäljellä 93%. Otin puhelimen irti laturista ja takaisin hetkeksi (15-20min), jonka aikana se täyttyi 100% asti.
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”