Crave kirjoitti: iPadilla pääsee mukavasti muutamalla kosketuksella koti koneelle / auttamaan tuttuja.
Voisitko ystävällisesti kertoa, saako sen yhteyden kotikoneelle ilman että kotikone on päällä ja jos saa, niin miten, sillä itse en sitä vielä ratkaissut.
micqo kirjoitti:Voisitko ystävällisesti kertoa, saako sen yhteyden kotikoneelle ilman että kotikone on päällä ja jos saa, niin miten, sillä itse en sitä vielä ratkaissut.
Miten tämä voisi olla mitenkään mahdollista? Sarkasmi sen kun jatkuu?
Crave kirjoitti: iPadilla pääsee mukavasti muutamalla kosketuksella koti koneelle / auttamaan tuttuja.
Voisitko ystävällisesti kertoa, saako sen yhteyden kotikoneelle ilman että kotikone on päällä ja jos saa, niin miten, sillä itse en sitä vielä ratkaissut.
Jos koneesi kotona on unessa, voit herättää masiinan esimerkiksi iOS:n ohjelmalla iNet WOL (koneen tulee olla verkkokaapelilla kiinni + porttiohjaukset oikein modeemissa/reitittimessä TAI jos käytössä Airport Extreme / Timecapsule niin myös wlanin kautta saat nukkuvan koneen hereille). Teamviewerin tulee olla käynnissä koneellasi että saat siihen yhteyden. Yhteyshän muodostetaan kirjaamalla esim iphonella teamvieweriin kotikoneesi teamviewerin ilmoittama ID (joka ei muutu) ja kotikoneesi TW:n salasana. Käytännössä joudut asettamaan kotikoneen Teamvieweriin oman salasanan, sillä TW muussa tapauksessa generoi automaattisesti vaihtuvan salasanan joka vaikeuttaa toki pääsyä ulkopuolelta.
ELI omassa koneessa TW aina päällä, jossa oma salasana ja ID tallessa -> iphonella TW auki ja ei muuta kö yhdistämään.
[Offtopic] Äärimmäisen kätevä ohjelma ollut TeamViewer etätukihommissa varsinkin perheenjäsenille. Toimii kun junan vessa ja on ilmainen yksityiskäytössä. TW:n sivuilta voi autettavaa kohdetta pyytää lataamaan TW Quicksupport joka ei asenna koneelle mitään, avaa vain clientin ja kertoo ID:n ja passun. Helppo ja nopea sitten yhdistää ja jeesata ilman että tarttee vaivautua omalta toimistotuolilta mihkää... [/Offtopic]
Viimeksi muokannut Frequency, 28.12.2010 klo 7.59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
micqo kirjoitti:Voisitko ystävällisesti kertoa, saako sen yhteyden kotikoneelle ilman että kotikone on päällä ja jos saa, niin miten, sillä itse en sitä vielä ratkaissut.
Miten tämä voisi olla mitenkään mahdollista? Sarkasmi sen kun jatkuu?
Tässä ei ole kyse sarkasmista, vaan tietämättömyydestä.
Viimeksi muokannut micqo, 28.12.2010 klo 9.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos koneesi kotona on unessa, voit herättää masiinan esimerkiksi iOS:n ohjelmalla iNet WOL (koneen tulee olla verkkokaapelilla kiinni + porttiohjaukset oikein modeemissa/reitittimessä TAI jos käytössä Airport Extreme / Timecapsule niin myös wlanin kautta saat nukkuvan koneen hereille). Teamviewerin tulee olla käynnissä koneellasi että saat siihen yhteyden. Yhteyshän muodostetaan kirjaamalla esim iphonella teamvieweriin kotikoneesi teamviewerin ilmoittama ID (joka ei muutu) ja kotikoneesi TW:n salasana. Käytännössä joudut asettamaan kotikoneen Teamvieweriin oman salasanan, sillä TW muussa tapauksessa generoi automaattisesti vaihtuvan salasanan joka vaikeuttaa toki pääsyä ulkopuolelta.
ELI omassa koneessa TW aina päällä, jossa oma salasana ja ID tallessa -> iphonella TW auki ja ei muuta kö yhdistämään.
Kiitos vastauksesta
Olen ymmärtänyt väärin tämän ohjelman käyttötarkoituksen. Näin ollen tämä ohjelma/palvelu ei palvele minua. Oletin että offline-yhteys on mahdollista kun kone on kiinni. Olisi ollut huippua saada etäyhteys kotikoneeseen tienpäällä ja päästä käsiksi tiedoistoihin olipa sitten missä tahansa.
Viimeksi muokannut micqo, 28.12.2010 klo 9.42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuli tarpeeseen tänään neuvoa vanhuksia etäyhteydellä (Mac --> PC) ja muistin lukaisseeni tämän keskustelun. Kivuttomasti sai etäyhteyden ja jopa vastapuolella sovellus ei aiheuttanut ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Voin suositella, ainakin tähän tarpeeseen.