Aperture kirjoitti:muoks: Jäi tuo Kunkun oleellinen kysymys huomaamatta. Olet ymmärtänyt kuvion oikein - talous siirtyy normiarkeen - minä pysyn korvessa.
Tarkoittaakos toi nyt sitten sitä että "pääasiahan on että muijalle on töitä, itestä ei ole niin väliä"
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
Ei voi kuin ihailla ja hattua kohottaa tuolla Apelle. On se melkoinen hyppy(vapaa pudotus?) elämässä sieltä Indiasta muuttaa jonnekin korpikuusen juurelle Suomeen ja alkaa hankkia vaatimaton toimeentulonsa polttopuita pilkkomalla. Siinä olisi moni jätkä jo sortunut hattu kourassa yhteiskunnan apua kyselemään...
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Aperture kirjoitti:muoks: Jäi tuo Kunkun oleellinen kysymys huomaamatta. Olet ymmärtänyt kuvion oikein - talous siirtyy normiarkeen - minä pysyn korvessa.
Tarkoittaakos toi nyt sitten sitä että "pääasiahan on että muijalle on töitä, itestä ei ole niin väliä"
Niin noh. Tuota.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
KunkkuJ kirjoitti:Ei voi kuin ihailla ja hattua kohottaa tuolla Apelle. On se melkoinen hyppy(vapaa pudotus?) elämässä sieltä Indiasta muuttaa jonnekin korpikuusen juurelle Suomeen ja alkaa hankkia vaatimaton toimeentulonsa polttopuita pilkkomalla. Siinä olisi moni jätkä jo sortunut hattu kourassa yhteiskunnan apua kyselemään...
Alussa oli suo, kuokka ja Aperture klapeja halkomassa 8)
Viimeksi muokannut Peitsamo, 5.1.2011 klo 9.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KunkkuJ kirjoitti:...On se melkoinen hyppy(vapaa pudotus?) elämässä sieltä Indiasta muuttaa jonnekin korpikuusen juurelle Suomeen ja alkaa hankkia vaatimaton toimeentulonsa polttopuita pilkkomalla. Siinä olisi moni jätkä jo sortunut hattu kourassa yhteiskunnan apua kyselemään...
Tässä on projektia kylliksi saada omat kuviot taas kotimaisiksi. Kauan odotettu taloprojekti vie käytännössä tämän vuoden. Siinä olet oikeassa, että yhteiskunnalta en tarvitse mitään. Muuttoilmoituksen olen tehnyt kun ilmoittauduin takaisin tänne. Haaveena on rakentaa mahdollisimman "omatoiminen" ja riippumaton systeemi keskelle korpea. Tästähän oli kauan sitten puhettakin kun haaveista puhuttiin.
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Aperture kirjoitti: Siinä olet oikeassa, että yhteiskunnalta en tarvitse mitään.
En haluaisi masentaa, mutta tahtoo tämä ikääntyminen tuoda mukanaan lisääntyvää tarvetta yhteiskunnan palveluihin lähinnä sairaanhoidon merkeissä. Vai olitko ennalta fiksu ja kaappasit sieltä maailmalta mukaan yhden indialaisen henkiparantajan? 8)
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Aperture kirjoitti: Siinä olet oikeassa, että yhteiskunnalta en tarvitse mitään.
En haluaisi masentaa, mutta tahtoo tämä ikääntyminen tuoda mukanaan lisääntyvää tarvetta yhteiskunnan palveluihin lähinnä sairaanhoidon merkeissä. Vai olitko ennalta fiksu ja kaappasit sieltä maailmalta mukaan yhden indialaisen henkiparantajan? 8)
Olen minä aika pitkän siivun tehnyt hommia ihan täällä Suomessakin - ja uskoisin että vielä jatkossakin näin teen, mutta tosiaan taloprojekti ensin... Varmasti yhteiskunnan palveluksiakin joskus vielä tarvitaan vaikka suvussa onkin ollut tapana kaatua saappaat jalassa.
Aperturen meininki muistuttaa jo Nälkämaan laulun sanoja. Piti kirjoittamani jotakin muutakin mutta äin aamusta kieli on vielä kankea. Ehkä kahvi auttaa tässä.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Tänne talonpystytyksen keskelle sentäs taitaa mahtua justjust kaffekuppisa kansa tämmönen pirtsakka tätikin, nuiiin, puuh, istahin.
Jaa että korpeen änkee Ape, ei tuhmempi keksintö. Minun tekisi mieli muuttaa Lappiin ainakin talvikaudeksi, kesän voisi purjehtia etelässä.
Olipa jännä sateenkaarenpätkä hetki sitten nähtävissä! Aurinko pilkisti vaisusti pilven takaa ja valaisi ilmassa leijuvia lumihiutaleita saaden aikaan aivan pystysuoran pätkän sateenkaarta. Olen jo oppinut, että en noita onnistu tyydyttävästi kuvaamaan, joten en edes yrittänyt. Komia näky se vaan oli!
Viimeksi muokannut amanita, 5.1.2011 klo 11.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Erño kirjoitti:Mrhh... aamut on saakutti. Yötkin, jos wow-mönjät nakuttavat näppäimistöjään ja huutelevat toisilleen viereisissä huoneissa.
Et saa ilmeisesti itse pelata rauhassa (WoWia)? Vai mikä oli pointti. 8)
Pointti oli se, että WoW-mönjät pelaavat yöt ja päivätkin, eivätkä anna normaaleille ihmisille rauhaa nukkua. Itse en pelaisi tuota peliä, vaikka siitä maksettaisiin minulle. Korkeintaan laittaisin jonkun kiinalaisen pelaamaan puolestani.
Erño kirjoitti:Mrhh... aamut on saakutti. Yötkin, jos wow-mönjät nakuttavat näppäimistöjään ja huutelevat toisilleen viereisissä huoneissa.
Et saa ilmeisesti itse pelata rauhassa (WoWia)? Vai mikä oli pointti. 8)
Pointti oli se, että WoW-mönjät pelaavat yöt ja päivätkin, eivätkä anna normaaleille ihmisille rauhaa nukkua. Itse en pelaisi tuota peliä, vaikka siitä maksettaisiin minulle. Korkeintaan laittaisin jonkun kiinalaisen pelaamaan puolestani.
Wowi hyi maanalainen paikka, aikoinaan kaveri yritti saada mun kortin numeroa, että voisi maksaa omat wowitukset ja nykyään hän on homoseksuaali itse en ymmärrä tuollaista peikko haltija nolife pelaamista. Wowi mädättää aivot
jackdanieels kirjoitti:Wowi hyi maanalainen paikka, aikoinaan kaveri yritti saada mun kortin numeroa, että voisi maksaa omat wowitukset ja nykyään hän on homoseksuaali
Torstaita ja päiväkahveita. Pakkanen on mennyt niin sanotusti persiilleen ja lämpötila siis -2°C. Lunta pukkaa taivaalta hieman. Kahvien jälkeen takaisin liikekannalle ja ihan kaupunkiin asti visiitille.
Kiinnostuneena kurkistelen sade-animaatioita ja kuuntelen tuulen hulvatonta riehuntaa, autoreissu edessä, eikä ihan kauheaan keliin huvittaisi lähteä. Lunta ei Turussa sada, tuulen pieksemät puut sen sijaan tupsauttelevat hauskasti lumensa ...taivaan tuuliin. Jokunen olematon pakkasaste täälläkin vain on, kunpa ei vaan tulisi suojakeliä, se se on talven vitsaus.
On ne tuolla jokkut pilkilläkin, holotnaa puuhaa. Minä juon aamukahvia.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
amanita kirjoitti:On ne tuolla jokkut pilkilläkin, holotnaa puuhaa. Minä juon aamukahvia.
Holotnasta tiedä, mutta hullua. Parhaassa tapauksessa sieltä saa pieniä ja kylmiä sinttejä. Minä luotan passiiviseen tehokalastukseen! Verkot veteen ja kotiin kattomaan telkkaria, se vasta on kalastusta. Eipä silti, aion kokeilla pilkkimistä parin viikon päästä. Sikäli kun päästään saareen. Onko jollain antaa vinkkiä, olisiko morri paras vai vedänkö pystypilkillä? Tarkoitus olisi kalastaa isoja kaloja.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)