Eilen oli Loviisassa pirun kylmää. Auton akku oli jo jonkin aikaa epäilyttänyt minua ja nyt se sitten päätti väsähtää lopullisesti.
Onneksi naapuri oli lähellä. Työnnettiin Pirkka-Volkkari sellaiseen asentoon, että hän pääsee Vitollansa antamaan virtaa. Saatiin tukittua aika hienosti yksi pikkutie
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sitten hän tajusi, että kaapelit ei olekaan autossa. Lähti varastoltaan hakemaan, muttei kaapeleita löytynyt sieltäkään.
Ei auttanut kuin lähteä paikalliseen autotarvikeliikkeeseen, jossa ei myöskään ollut. Onneksi Loviisassa on kuitenkin Pirkka-Volkkareiden myyntiin ja huoltoon erikoistunut liike, josta saimme kaapelit lainaksi.
Taas samat proseduurit, että Vito saatiin mahtumaan siihen viereen niin että kaapelit yltävät. Tottakai laitettiin kaapelit väärässä järjestyksessä, komeat kipinät lensi ja tuli siinä samalla tapettua avuliaan naapurin Mersu.
Soitin paikalliseen Pirkka-Volkkariliikkeeseen, josta pomo lähti uuden akun kanssa tulemaan. Käynnistettiin sillä minun auto ja samalla hän katseli sitä kärähtänyttä Mersua. Siinä oli mennyt iso (muistaakseni 80 tai 150 A) sulake, jonka hän käski korjata kuparilangalla. Mersu tuli kuntoon ja minä ajelin huoltoon jossa laitettiin autooni uusi akku.
Siinä akkua irroitettaessa putosi vielä yksi työkalu moottorin ja pohjalevyn väliin, jonka vuoksi piti auto nostaa vielä ylös.
Ei olisi ikinä onnistunut Turussa. Uskomatonta, että pomo lähti itse tuomaan akkua ja piti huolen, että pojat laittavat sen paikalle ennen kotiin lähtöään. Sanoi vaan minulle kun kehuin heitä: "Mitäs me muutakaan tehtäisiin? Oltaisiin kotona muijien haukuttavana tai sitten istutaan täällä."
Koko lysti 125€.
Se saattaa olla epämahdollista.