P.S on sulla Mailia 3Gs kuvaamiseen
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minä taas otan itsestäni arvelluttavia kuvia ja jätän niitä "vahingossa" esille.KunkkuJ kirjoitti:Minulla taas on tapana ottaa hienolla kameralla kuvia ihan peruskohteista.iDock kirjoitti:Itselläni on tapana ottaa ihan perus-digipokkarilla kuvia hienoista kohteista/tilanteista ...
Viesti Kirjoittaja hatey »
ei sillä voi kuvata.Peitsamo kirjoitti:Kehtaavat vielä väittää, etteivät macistit ole elitistejä, snobeja ja vihreiden kannattajia
P.S on sulla Mailia 3Gs kuvaamiseen
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kaikki vaan dissaa maiPhonea, niin en enään viitsi. ;_;Peitsamo kirjoitti:P.S on sulla Mailia 3Gs kuvaamiseen
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Kyllähän ne irti saa, kun ne on sinne laitettukin.redhat kirjoitti:Osaako joku kertoa, pystyykö objektiivin linssejä irroittamaan jotenkin että saisi putsattua sisäpuolelta?
Löytyis pari Yashican objektiiviä jotka ovat ilmeisesti joskus pudonneet järveen ja linssit ovat likaisia sisäpuolelta.
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Dissaavat koska eivät osaa kuvata. Jatka sinä vaan, ei ole välinelaji.Mailia kirjoitti:Kaikki vaan dissaa maiPhonea, niin en enään viitsi. ;_;Peitsamo kirjoitti:P.S on sulla Mailia 3Gs kuvaamiseen
Viesti Kirjoittaja Barkkis »
Jos oikein aletaan saivartelemaan... Canonit tehtiin alunperin Nikonin mittaetsinkameran kopioiksi. Tuohon aikaan Canonilla ei vielä valmistettu itse optiikoita, vaan niihin sopi Nikkor-optiikka.Barkkis kirjoitti:Tiedättekö et mistä kameratehtaat tuli japaniin ?
Amerikkaliset vei ne saksasta näiden hävittyä ms 2. Samoin vei slobot osan itään, esim Zeiss Jena. Molemmissa maissa tuotettiin Leica ja Contax look a like kameroita. Canonkin näytti alussa siltä.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tekemässä kumisaappaita?KunkkuJ kirjoitti:Hah, kateellisten panettelua! Nokiakin teki ennen kumisaappaita ja missä se on nyt?
Viesti Kirjoittaja Ruki »
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Sittenhän ne hokas että kun ei tästä mitään tule, niin alkoivat tehdä kopiokoneita. Muutenhan Canon on tehnyt yhteistyötä Tojotan kanssa, Toyota vai Canon Mark kakkonen. Samaa tekniinkkaa nääs, pikkasen konseptia vaan muutettu.Tauvo kirjoitti:Jos oikein aletaan saivartelemaan... Canonit tehtiin alunperin Nikonin mittaetsinkameran kopioiksi. Tuohon aikaan Canonilla ei vielä valmistettu itse optiikoita, vaan niihin sopi Nikkor-optiikka.
Äläs nyt vähättele, mun mielestä tekevät myös taskulaskimia. Ja siitä tuli mieleen Mitsupatsun pisuaarit.Jamac kirjoitti:Sittenhän ne hokas että kun ei tästä mitään tule, niin alkoivat tehdä kopiokoneita. Muutenhan Canon on tehnyt yhteistyötä Tojotan kanssa, Toyota vai Canon Mark kakkonen. Samaa tekniinkkaa nääs, pikkasen konseptia vaan muutettu.Tauvo kirjoitti:Jos oikein aletaan saivartelemaan... Canonit tehtiin alunperin Nikonin mittaetsinkameran kopioiksi. Tuohon aikaan Canonilla ei vielä valmistettu itse optiikoita, vaan niihin sopi Nikkor-optiikka.
Juu,juu varmaankin, mutta ettikkääs ykski canoni tai nikoni joka oli mittaetsin kamera ennen Leicaa tai Contaxii ( olisko ollu Zeiss ikon sillon tms )Tauvo kirjoitti:Äläs nyt vähättele, mun mielestä tekevät myös taskulaskimia. Ja siitä tuli mieleen Mitsupatsun pisuaarit.Jamac kirjoitti:Sittenhän ne hokas että kun ei tästä mitään tule, niin alkoivat tehdä kopiokoneita. Muutenhan Canon on tehnyt yhteistyötä Tojotan kanssa, Toyota vai Canon Mark kakkonen. Samaa tekniinkkaa nääs, pikkasen konseptia vaan muutettu.Tauvo kirjoitti:Jos oikein aletaan saivartelemaan... Canonit tehtiin alunperin Nikonin mittaetsinkameran kopioiksi. Tuohon aikaan Canonilla ei vielä valmistettu itse optiikoita, vaan niihin sopi Nikkor-optiikka.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Macco »
No ei, kun Hasseli on listalla kuitenkin viimeisenä.KunkkuJ kirjoitti:Onko tuosta ylläolevasta vedettävä sellainen johtopäätös, että mitä vanhempi, sitä parempi ja luotettavampi? Kai se sitten on niin. Niinhän se on meissä ihmisissäkin. 8)
Niinhän se on... Tuo lista oli vielä siitäkin virheellinen, että siinä oli esim kaksisilmäinen Rollei ja Kyllä Hasselbladikin vähän eri sarjaan osuu... Mutta kuitenkin yllätyin Nikonin olevan lähes yhtä vanha kameranvalmistajana kuin Leica.Barkkis kirjoitti:Pilkkua fiilaten ja höyläten mä.. koko yön
Mittaetsin kameraa varmaankin haetaan, kinofilmille tehtyä. Muille filmi formaateille kameroita tuotettu jo kauan ennen niitä.
Mulla on yli 50 vuotta vanha hasselblad wide 38mm ( rullafilmille, ei kinolle laajakulma ). Voin laittaa sen minkä tahansa lajakulman kanssa viivalle ni katotaan pärjääkö muut laadussa. Siihen saa digiperän suoraa kiinni, V- systeemi. Kaupasta löytyy jos haluu.
Viesti Kirjoittaja Macco »
No se Pentaxi.Mailia kirjoitti:Kysäisin tätä pikaisesti jo Twitterissä tänä iltana, joten kysäisen vielä täältäkin; Mikä olisi hyvä (D)SLR aloittelijalle? Sain jo yhden D3000 maininnan ja yhden EOS 1000D ehdotuksen.
Noista kahdesta ehdottomasti Nikon, eikä tämä ole mitään merkkirasismia... Suosittelisin siitä vielä mieluummin mallia 3100, jos vain budjetti antaa myöden. Ja toinen tärkeä asia olisi varoa niitä muovibajonetilla varustettuja optiikoita, joita yrittävät tyrkyttää kittiin mukaan. Samalla rahalla saat oikean Nikkorin optiikan, jonka bajonetti ei murru ensimmäisestä tärähdyksestä.Mailia kirjoitti:Kysäisin tätä pikaisesti jo Twitterissä tänä iltana, joten kysäisen vielä täältäkin; Mikä olisi hyvä (D)SLR aloittelijalle? Sain jo yhden D3000 maininnan ja yhden EOS 1000D ehdotuksen.