ja vaikka vähän pidemmänkin aikaaKunkkuJ kirjoitti: Vaikka olikin tyhmä rakenne, kai minun pitää pidättäytyä nyt vähän aikaa sitikan mollaamisesta...![]()
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
ja vaikka vähän pidemmänkin aikaaKunkkuJ kirjoitti: Vaikka olikin tyhmä rakenne, kai minun pitää pidättäytyä nyt vähän aikaa sitikan mollaamisesta...![]()
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Älä edes yritä! Kyllä kansa tietää ja täällä sitä tietoa jaetaan.Citruuna kirjoitti: ja vaikka vähän pidemmänkin aikaa
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
blääähhh!!!KunkkuJ kirjoitti:Älä edes yritä! Kyllä kansa tietää ja täällä sitä tietoa jaetaan.Citruuna kirjoitti: ja vaikka vähän pidemmänkin aikaa
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
hatey kirjoitti:Juu onhan nuo samaa näköä, ja tuo nappisilmä Largo on kyllä varmatoiminen vehe. Itse 160 000 km tommosella nappisilmällä aikoinaan tuli ajettua, iman suurempia murheita. Kytkin meni 120 000 km kohilla ja virranjakaja suunnilleen samoihin aikoihin. Eipä muuta, paitsi tietty pakoputki pariin kertaan.
Mutta Tuosta Largosta puuttuu se jokin status, joka Macillä vielä on, vaikka se statusarvokin on katoamassa kun Macistä tulee koko ajan enemmän suuren käyttäjämassan kone.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Sinäkö haluaisit USA:n tyyppisen yhteiskuntajärjestelmän, jossa joutuu maksamaan itse opiskelunsa, sairaanhoitonsa, ym? Veroahan se ero siinä auton hinnassa pääasiassa on ja noita em. palveluja niillä verorahoilla kustannetaan.mikaw_ kirjoitti:Kannattaa ostaa 500 euron halvin rassi mitä löytää ja vaarantaa oma henkensä samalla, muu on liian kallista. Autot kuin lähes kaikki muukin on Lottolandiassa törkeän ylihinnoiteltua. Chevy Camaro tulee Suomeen myyntiin, hintaa vaatimattomat 70 000 euroa. Sama rassi jenkeissä 20 000 euroa. Oli taas niin kylmä suihku, kun tuli katseltua autosivustoja.
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Tuohon voisi lisätä, että dzenkeillä on biljoonittain velkaa - suuri osa rahoista käytetty siihen, että saadaan välillisesti kuluttajahinnat alas.KunkkuJ kirjoitti:Sinäkö haluaisit USA:n tyyppisen yhteiskuntajärjestelmän, jossa joutuu maksamaan itse opiskelunsa, sairaanhoitonsa, ym? Veroahan se ero siinä auton hinnassa pääasiassa on ja noita em. palveluja niillä verorahoilla kustannetaan.mikaw_ kirjoitti:Kannattaa ostaa 500 euron halvin rassi mitä löytää ja vaarantaa oma henkensä samalla, muu on liian kallista. Autot kuin lähes kaikki muukin on Lottolandiassa törkeän ylihinnoiteltua. Chevy Camaro tulee Suomeen myyntiin, hintaa vaatimattomat 70 000 euroa. Sama rassi jenkeissä 20 000 euroa. Oli taas niin kylmä suihku, kun tuli katseltua autosivustoja.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Tavallaan näin. Ajattelinkin tuota auton statusta suhteutetuna aikaan, jolloin nappisilmät olivat liikenteessä. Silloin kun omani ostin uutena, niin sain kuulla irvailua monesta suunnasta. Vaikka autona, siis kehonkuljetusvälineenä paikasta A paikkaan B, Largo toimitti asiansa hyvin. Hankintahinta oli halpa, Mäcilla taasen hinta ei ole koskaan ollut halpa, päinvastoin, ilmaa on varmaan puolet hinnasta. Se lienee sitä statusta?wiljam.i kirjoitti:hatey kirjoitti:Juu onhan nuo samaa näköä, ja tuo nappisilmä Largo on kyllä varmatoiminen vehe. Itse 160 000 km tommosella nappisilmällä aikoinaan tuli ajettua, iman suurempia murheita. Kytkin meni 120 000 km kohilla ja virranjakaja suunnilleen samoihin aikoihin. Eipä muuta, paitsi tietty pakoputki pariin kertaan.
Mutta Tuosta Largosta puuttuu se jokin status, joka Macillä vielä on, vaikka se statusarvokin on katoamassa kun Macistä tulee koko ajan enemmän suuren käyttäjämassan kone.
Minä olisin suurin piirtein juurikin päinvastaista mieltä![]()
Tosi harvoin enää tulee kaupungilla vastaan hyvin pidettyä kanttiladaa. Nappisilmillä tai niillä laatikoilla. Toki näitä vähän uudempia Samaroita ja 110:jä aina silloin tällöin, mutta noita vanhempia harvemmin.
Itse ainakin katson tiettyä ihailua tuntien, kun tuollaisen hyvin pidetyn vanhemman mallisen Ladan näkee liikenteessä. Se on kuitenkin vaatinut ylläpitäjältään tiettyä asennetta ja antaumusta. Oli ne sen verran herkkiä ruostumaan helmoista yms.
Minusta taas mac ei enää omaa statusarvoa, jos lie koskaan omannutkaan. Minusta Mac ja Citikka on vähän samaa sarjaa tuotemerkkeinä. Molemat herättävät tunteita ja molemmilla omat käyttäjänsä. Mutta tuosta statusarvosta en nyt sanoisi ...
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Heh, arvasin että joku tuo nämä "argumentit" pöytään. Joku sen opiskelun ja sairaanhoidon nytkin maksaa. Ei ne taivaasta tipu Hyvinvointivaltioonkaan.KunkkuJ kirjoitti:Sinäkö haluaisit USA:n tyyppisen yhteiskuntajärjestelmän, jossa joutuu maksamaan itse opiskelunsa, sairaanhoitonsa, ym? Veroahan se ero siinä auton hinnassa pääasiassa on ja noita em. palveluja niillä verorahoilla kustannetaan.mikaw_ kirjoitti:Kannattaa ostaa 500 euron halvin rassi mitä löytää ja vaarantaa oma henkensä samalla, muu on liian kallista. Autot kuin lähes kaikki muukin on Lottolandiassa törkeän ylihinnoiteltua. Chevy Camaro tulee Suomeen myyntiin, hintaa vaatimattomat 70 000 euroa. Sama rassi jenkeissä 20 000 euroa. Oli taas niin kylmä suihku, kun tuli katseltua autosivustoja.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Nyt ei auennut ajatuksesi. Joku ne valtion menot tosiaan maksaa. Me kaikki yhdessä. Auton ostajat auton hinnassa ja kuka mitenkin. Minun pointtini oli siinä, ettei ole mitään järkeä verrata Suomen hintoja jonkun konkurssikypsän, onnettomasti jäsenilleen palveluja tarjoavan kehitysmaan hintoihin.mikaw_ kirjoitti:Heh, arvasin että joku tuo nämä "argumentit" pöytään. Joku sen opiskelun ja sairaanhoidon nytkin maksaa. Ei ne taivaasta tipu Hyvinvointivaltioonkaan.
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Mutta voisi verrata esimerkiksi muiden länsimaiden hintoihin.KunkkuJ kirjoitti:Nyt ei auennut ajatuksesi. Joku ne valtion menot tosiaan maksaa. Me kaikki yhdessä. Auton ostajat auton hinnassa ja kuka mitenkin. Minun pointtini oli siinä, ettei ole mitään järkeä verrata Suomen hintoja jonkun konkurssikypsän, onnettomasti jäsenilleen palveluja tarjoavan kehitysmaan hintoihin.mikaw_ kirjoitti:Heh, arvasin että joku tuo nämä "argumentit" pöytään. Joku sen opiskelun ja sairaanhoidon nytkin maksaa. Ei ne taivaasta tipu Hyvinvointivaltioonkaan.
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Mikä sun kanta on henkilöverotukseen? Tasavero vai progressiivinen? Tai onko jokin vielä parempi ehdotus?Sleepperi kirjoitti:Mutta voisi verrata esimerkiksi muiden länsimaiden hintoihin.KunkkuJ kirjoitti:Nyt ei auennut ajatuksesi. Joku ne valtion menot tosiaan maksaa. Me kaikki yhdessä. Auton ostajat auton hinnassa ja kuka mitenkin. Minun pointtini oli siinä, ettei ole mitään järkeä verrata Suomen hintoja jonkun konkurssikypsän, onnettomasti jäsenilleen palveluja tarjoavan kehitysmaan hintoihin.mikaw_ kirjoitti:Heh, arvasin että joku tuo nämä "argumentit" pöytään. Joku sen opiskelun ja sairaanhoidon nytkin maksaa. Ei ne taivaasta tipu Hyvinvointivaltioonkaan.
Ei mitään järkeä siinä, että valtio rankaisee erityisesti auton (tai minkään muun asian) omistamisesta. Kaikkeen sama X% alvi eikä muita veroja, sillä siisti.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Oikeastaan olet oikeassa. Se on oikeastaan totta, että kannattaa hommata se max 500€ auto. Tämä on järjellä valittu päätös, koska auton arvo laskee kuin kissan häntä. Käyttökustannukset on pieniä yms ja kun tulee katsastuksen aika niin kannattaa katsoa viekö sen romikselle ja ottaa 50€ kätöseen vai katsastaako sen sillä about 80€. maksat 500€ joka vuosi autostasi ja saat vuoden lopussa 50€ takaisin. Näin saat auton max 450€ välirahalla ja tietenkin kannattaa ostaa sellainen, jossa sitä leimaa on.mikaw_ kirjoitti:Kannattaa ostaa 500 euron halvin rassi mitä löytää ja vaarantaa oma henkensä samalla, muu on liian kallista. Autot kuin lähes kaikki muukin on Lottolandiassa törkeän ylihinnoiteltua. Chevy Camaro tulee Suomeen myyntiin, hintaa vaatimattomat 70 000 euroa. Sama rassi jenkeissä 20 000 euroa. Oli taas niin kylmä suihku, kun tuli katseltua autosivustoja.
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Noiden ero on pelkkiä lillukanvarsia. Oleellista olisi, että tuet ja verotus ronkittaisiin yhteensä niin, että tuloloukut häviäisivät täysin ja kenenkään ei ikinä kannattaisi jäädä paikalleen istumaan jos voi tehdä töitä. Jos tuloverotukseen jotain sanon, niin sen, että minusta alvit pitäisi poistaa (tai säätää niin alas kuin EU:ssa sallittua) ja homma hoitaa tuloverotuksella.Le Corbusier kirjoitti:Mikä sun kanta on henkilöverotukseen? Tasavero vai progressiivinen? Tai onko jokin vielä parempi ehdotus?Sleepperi kirjoitti:Mutta voisi verrata esimerkiksi muiden länsimaiden hintoihin.KunkkuJ kirjoitti:Nyt ei auennut ajatuksesi. Joku ne valtion menot tosiaan maksaa. Me kaikki yhdessä. Auton ostajat auton hinnassa ja kuka mitenkin. Minun pointtini oli siinä, ettei ole mitään järkeä verrata Suomen hintoja jonkun konkurssikypsän, onnettomasti jäsenilleen palveluja tarjoavan kehitysmaan hintoihin.mikaw_ kirjoitti:Heh, arvasin että joku tuo nämä "argumentit" pöytään. Joku sen opiskelun ja sairaanhoidon nytkin maksaa. Ei ne taivaasta tipu Hyvinvointivaltioonkaan.
Ei mitään järkeä siinä, että valtio rankaisee erityisesti auton (tai minkään muun asian) omistamisesta. Kaikkeen sama X% alvi eikä muita veroja, sillä siisti.
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kaverilla on tuollainen Volvo, siinä on tosi mukavat istuimet.NeliX4 kirjoitti:Seuraavaks koeajoon Volvo V50 1.6D ja 2.0F. Näytti tuo etanolibensa olevan diisselin kanssa suunnilleen saman hintaista.
Viesti Kirjoittaja masa »
Onpi sitten tuo 1,6 D PSA:n (Peugeot/Citroen) tuotantoa... my 2snt..Tauvo kirjoitti:Kaverilla on tuollainen Volvo, siinä on tosi mukavat istuimet.NeliX4 kirjoitti:Seuraavaks koeajoon Volvo V50 1.6D ja 2.0F. Näytti tuo etanolibensa olevan diisselin kanssa suunnilleen saman hintaista.
Edit: se 1,6D siis on kaverilla.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyllä T5 on ainoa sopiva moottorivaihtoehto ko. autoon.masa kirjoitti:Onpi sitten tuo 1,6 D PSA:n (Peugeot/Citroen) tuotantoa... my 2snt..Tauvo kirjoitti:Kaverilla on tuollainen Volvo, siinä on tosi mukavat istuimet.NeliX4 kirjoitti:Seuraavaks koeajoon Volvo V50 1.6D ja 2.0F. Näytti tuo etanolibensa olevan diisselin kanssa suunnilleen saman hintaista.
Edit: se 1,6D siis on kaverilla.
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
kallekilponen kirjoitti:Kyllä T5 on ainoa sopiva moottorivaihtoehto ko. autoon.masa kirjoitti:Onpi sitten tuo 1,6 D PSA:n (Peugeot/Citroen) tuotantoa... my 2snt..Tauvo kirjoitti:Kaverilla on tuollainen Volvo, siinä on tosi mukavat istuimet.NeliX4 kirjoitti:Seuraavaks koeajoon Volvo V50 1.6D ja 2.0F. Näytti tuo etanolibensa olevan diisselin kanssa suunnilleen saman hintaista.
Edit: se 1,6D siis on kaverilla.
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Äkkiä vaihtoon. Ei ole montaa kilometriä jäljellä...kallekilponen kirjoitti:Kyllä se oikein mukavasti on kulkenut viimeiset kuusi vuotta.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »