Anniel kirjoitti:KunkkuJ kirjoitti:Mitä erikoisen hienoa ja nautinnollista on siinä, että pääsee täällä kertoilemaan toisille, mitä juo parhaillaan ja miten paljon?
Tekopyhyysketjuun siitä murisemaan

Kuka tommosekin on mennyt avaamaan!?
hatey kirjoitti:Minullapa on paljon viunaa kaapissa, mutta enpäs juo sitä. 8)
Mulla on vaan vähän viinaa kaapissa, mutta en myöskään juo sitä; joskus kyllä saatan pikku sipsun nappaista, kuten eilen illalla kuuman veden kera.
Macco kirjoitti:Latvastalaho kirjoitti:Ja ennenkaikkea... alkoholi ei määrää elämääni, vaan itse määrään milloin alkoholia otan.
Veit jalat suustani. Alkoholin käytössä on eriytettävä toisistaan kohtuukäyttö ja ongelmakäyttö.
Raitistuneille alkoholisteille ja heidän omaisilleen pienikin alkoholiannos voi olla punainen vaate, kun ei ymmärretä tuota ylläolevaa; eikä sitä tietenkään voidakaan ymmärtää, jos ja kun omalla tai sen omaisen kohdalla ensimmäinen huikka aloittaa kolmen viikon putken...
KunkkuJ kirjoitti:Ongelmahan tässä ei todellakaan ole alkoholin käyttö, vaan sen liikakäyttö. Jos ihmiset tykkäävät nauttia alkoholia vaikkapa seurustelujuomana kotonaan, tai tarjota sitä vierailleen, mikäs siinä. Eikös sellainen ole täysin jokaisen oma asia? Huomio pitäisi keskittää sen pohtimiseen, mikä saa ihmiset juomaan liikaa? En oikein jaksa uskoa siihen, että ongelmaa ratkaistaisiin mainostamiskielloilla, tekemällä ostaminen vaikeammaksi tai moralisoimalla.
Uskon, että moni alkoholin kohtuukäyttäjä osaa oikeasti nauttia juomistaan. Mutta moniko liikakäyttäjä oikeasti nauttii siitä, mitä tekee?
Liikakäyttäjä ei hallitse itseään - ensimmäinen ryyppy saattaa viedä kaiken. Olen toisinaan tuonut esille aikanaan radiosta kuulemaani A-klinikkasäätiön toiminnanjohtajan haastattelua, jossa hän kertoo tavanneensa alkoholisteja, joiden alamäki on alkanut ensimmäisestä ryypystä - alkoholi kolahtaa aivojen nautintoreseptoreihin niin kovalla voimalla, ettei millään muulla enää ole merkitystä; tämä näin lyhyesti sanottuna, tarkempaa tietoa
A-klinikkasäätiön sivuilta.
Tässä muita linkkejä, joista saattaa olla hyötyä kenelle tahansa, joka jonkun alkoholiongelman kanssa joutuu tekemisiin. Se joku voi olla esimerkiksi hyvä kaveri, jonka huomaat vielä lähes sammumistilassa hamuavan pöydältä jonkun muun pohjia...
http://www.lasinenlapsuus.fi/
http://www.paihdelinkki.fi/