Olen päättänyt vihdoin astua Macin maailmaan pitkän tappelun Windowsin ja PC:n kanssa.Haluaisin tehokkaan Macin josta löytyisi potkua työhön (Valokuvaus,Graafikko,Tatuoija) mutta silti liikkuvuus olisi suopaisaa.Olen siis päätynyt ehkä Macbook Pron ostoon.Haluaisin kuitenkin pystyä tekemään töitä tarpeeksi hyvin omenalla joka ei hyytyisi.Kotona/Töissä olisi hienoa saada liitettyä Full HD näyttöön/Applen Cinemaan tai muuhun korkealaatuiseen näyttöön.Haluaisin myös säilyttää omenaa matkoilla ja saada tietokoneeni pysymään aina mukana (treenikselle,kouluun jne.).
Haluan myös mahdollisuutena pitää pientä videoeditointia iMoviella,Premierillä,After Effectsillä tai Vegasilla.
Olen miettinyt tätä fläppiä: http://www.mustapekka.fi/verkkokauppa/a ... 55967-569/
Ensin miettisin 13" mutta päätin että lisänäyttis on hyvä juttu näissä vaativissa töissä.Kyseinen 15":n Mac olisi viellä hinnaltaan sopiva (osamaksulla maksan ja joko 6kk/24kk hinnoissa alle 200,-/kk) iso SSD ja RAM tuo lisäpotkua ja nopeutta jota haluan.
Todelliset kysymykseni:
1: Löytyykö tästä mallista tarpeeksi potkua pyörimään hyvin external näytön kanssa?
(vanha koneeni sisältää kivikautisia osia:8800gt,4gb ram,3,2ghz Dual Core.joista puhti loppuu. Verrattuna siihen miten MBP pärjää?Olen hieman ruosteessa nykyraudasta)
2:Onko järkevää ostaa MBP:tä aluksi työkoneeksi ja myöhemmin ostaa Mac Pro/iMac kunnolla hommiin MBP:n rinnalle,jolloin omenakirja jäisi lähinnä matka/sohvatarkoitukseen?
3:Jos joltain löytyy ideaa ja suosituksia toisesta MBP:Stä (Ei 17" aivan liian iso ja järeä kuljetuksiin) olisin kiitollinen. HUOM! Budjetti on todella alhainen opiskelijaelämän ansiosta mutta työkone saatava!!
4:Onko sillä apunäytönohjaimella niin paljon väliä Photoshop(+muut),iMovien(+muut) ja Audion(teko) hallinnassa ja pyörityksessä? Eli voiko 13" mallin ostaa vai kannattaako 15" enemmän?
Kiitoksia ajastanne ja olkaa kilttejä ja vastatkaa 4:än kysymykseen mahd. tarkasti ja myös nämä mielipiteet ja suositukset ovat tärkeitä!
Kiitos
P.S taisi mennä väärään palstaan