Sophia Loren, kaulasta alaspäin.arisel kirjoitti:Piti googlata tuo Lamarr - kovasti on tutunnäköinen, mutta nimi ei äkkiseltään sanonut yhtään mitään.paulaw kirjoitti:Joo. Hedy Lamarr ennemmin. Oli lisäksi vielä fiksu. Kelpaa 3G:llä näpytellä tännekin.hatey kirjoitti:Pyh pah... blondi.![]()
Jos tässä ikäänkuin äänestellään, niin tässä menneiden aikojen tähtössarjassa Anniel - eiku siis - Audrey Hepburn on ylitse muiden. Makuasia tottakai.
Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
Tauvo
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Kyllä minun henkeni pelasti, tai ainakin ehkäisi vakavan vammautumisen, uuden auton törmäysenergiaa absorvoivat rakenteet ja kunnollinen tukevarakeinteinen penkki sivuttais- ja niskatukineen. Siinä kolarissa ei paljoa vaikuttanut minun varovaisuus, tai varomattomuus. Ajoin valtatiella n. kahdeksaakymppiä, kun ykskaks yllättäen eteen tuli stop merkin takaa joku datsunkorolla. Autostani törmäysenergian imi itseensä etupään renkaiden ripustukset, jotka taittuivat auton alle ja etulokasuojat ym, jotka rusinoituivat, sekä ovien sivutörmäyssuojapalkit jotka taipuivat, mutta kestivät. Hyvä penkki esti heilahtamasta vöistâ irti ja niskatuki esti pään retkahduksen. Nykyaikainen auto siis pelasti minut.theinonen kirjoitti:Ei välttämättä, mutta se tärkein turvallisuustekijä on kuitenkin aina siellä kuljettajan korvien välissä. On myös tietty syy miksi niitä törmäystestejä ei tehdä nykyistä isommalla nopeudella. Se on se, että autosta riippumatta tulokset olisivat aina yhtä lohduttomia.KunkkuJ kirjoitti:Eli sinun mielestäsi autojen pitäisi olla vanhoja ja huonoja, että liikenne muuttuisi turvallisemmaksi?theinonen kirjoitti:Tuo uusien autojen näennäisesti parempi turvallisuus on lähinnä kaksiteräinen miekka. Mitä turvallisempi auto sitä varomattomammin ihmiset ajavat siellä liikenteessä, koska luottavat liikaa siihen lisääntyneeseen valheelliseen turvallisuuden tunteeseen. Kun mennään pois taajamanopeuksista niin turvallista autoa ei olekaan.
Joskus aikoinaan miltei sama tilanne, mutta puolta pienemmällä nopeudella kaupunkialueella, autona oli minulla silloin vanha Taunus. Siinä kolarissa sattui minuun paljon enämpi ja Taunus rusentui keulastaan "hallitsemattomasti" törmäysenergian kohdistuessa suuremmassa määrin kuljettajaan, eli minuun.
Kyllä vanhat autot on kivan näköisiä, mutta kolaritilanteessa ne ovat peltisiä ruumisarkkuja.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
iMies
Viesti Kirjoittaja iMies »
+1.paulaw kirjoitti:Joo. Hedy Lamarr ennemmin. Oli lisäksi vielä fiksu. Kelpaa 3G:llä näpytellä tännekin.
Joskin Lamarrin ja Antheilin patentin idean mukaista taajuushyppelyä käytetään oikeasti lähinnä toisen sukupolven matkapuhelinjärjestelmien ilmarajapinnoissa, erityisesti GSM:n.
-
khalima
Viesti Kirjoittaja khalima »
Vertaus on sinänsä varsin hauska. Vertasit autoon, jota ei euroopassa ole valmistettu sitten -82. Tottakai uudet autot on turvallisempia, mutta aika liuta turvallisuus varusteita löytyy jo yhdeksänkymmentäluvun autoistakin. Kuvailemiasi tilanteita valitettavasti syntyy vaikka olisi kuinka varovainen, mutta silti olen samaa mieltä siitä, että suurin turvallisuustekijä on siinä ratin ja selkänojan välissä.hatey kirjoitti:Kyllä minun henkeni pelasti, tai ainakin ehkäisi vakavan vammautumisen, uuden auton törmäysenergiaa absorvoivat rakenteet ja kunnollinen tukevarakeinteinen penkki sivuttais- ja niskatukineen. Siinä kolarissa ei paljoa vaikuttanut minun varovaisuus, tai varomattomuus. Ajoin valtatiella n. kahdeksaakymppiä, kun ykskaks yllättäen eteen tuli stop merkin takaa joku datsunkorolla. Autostani törmäysenergian imi itseensä etupään renkaiden ripustukset, jotka taittuivat auton alle ja etulokasuojat ym, jotka rusinoituivat, sekä ovien sivutörmäyssuojapalkit jotka taipuivat, mutta kestivät. Hyvä penkki esti heilahtamasta vöistâ irti ja niskatuki esti pään retkahduksen. Nykyaikainen auto siis pelasti minut.theinonen kirjoitti:Ei välttämättä, mutta se tärkein turvallisuustekijä on kuitenkin aina siellä kuljettajan korvien välissä. On myös tietty syy miksi niitä törmäystestejä ei tehdä nykyistä isommalla nopeudella. Se on se, että autosta riippumatta tulokset olisivat aina yhtä lohduttomia.KunkkuJ kirjoitti:Eli sinun mielestäsi autojen pitäisi olla vanhoja ja huonoja, että liikenne muuttuisi turvallisemmaksi?theinonen kirjoitti:Tuo uusien autojen näennäisesti parempi turvallisuus on lähinnä kaksiteräinen miekka. Mitä turvallisempi auto sitä varomattomammin ihmiset ajavat siellä liikenteessä, koska luottavat liikaa siihen lisääntyneeseen valheelliseen turvallisuuden tunteeseen. Kun mennään pois taajamanopeuksista niin turvallista autoa ei olekaan.
Joskus aikoinaan miltei sama tilanne, mutta puolta pienemmällä nopeudella kaupunkialueella, autona oli minulla silloin vanha Taunus. Siinä kolarissa sattui minuun paljon enämpi ja Taunus rusentui keulastaan "hallitsemattomasti" törmäysenergian kohdistuessa suuremmassa määrin kuljettajaan, eli minuun.
Kyllä vanhat autot on kivan näköisiä, mutta kolaritilanteessa ne ovat peltisiä ruumisarkkuja.
-George Washington
-
hatey
-
Rauno Repomies
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
Voin muistaa autot väärin, toinen oli varmasti Volvo, mutta toinen saattoi olla myös Disco.
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Se oli vanha discovery ja uusi Espace. Muistan ko jakson hyvin, mutta se smartilla betoniseinään oli karu testi. Ihminen ei olisi kuulemma selvinnyt, mutta smartin ovi saatiin auki ja kiinni vielä kolarin jälkeen. Mitenkähän kävisi, jos testi tehtäisiin uudella discoveryllä uutta espacea vastaan? Auton massa ratkaisee siinä tilanteessa aika paljon.Rauno Repomies kirjoitti:Jossain Top Gearin jaksossa ne tais rusauttaa yheskeet luvun Espacen ja 940 kartano Volvon keulat vatakkain, ja tulos oli kamala.
Voin muistaa autot väärin, toinen oli varmasti Volvo, mutta toinen saattoi olla myös Disco.
-
Citruuna
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Entä jos olisit ollut liikkeellä moottoripyörällä?hatey kirjoitti: Kyllä minun henkeni pelasti, tai ainakin ehkäisi vakavan vammautumisen, uuden auton törmäysenergiaa absorvoivat rakenteet ja kunnollinen tukevarakeinteinen penkki sivuttais- ja niskatukineen
-
hatey
-
Citruuna
Citruuna kirjoitti:Hianoo!hatey kirjoitti:Minulla on niin nätti Davidan avokypärä, sekä hienot nahkavaatteet ja hienot ajolasit, ettei minulle olisi käynyt mitään.
Onhan se sitten turvallisempaa kuin yli 10 v auto...
-
hatey
-
Citruuna
Markkinoinnin uhrihatey kirjoitti:^Ei minulla ole niin wanhaa hoppaa. Min auto on 3 v.
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Niin ja ajattele, jos se auto olisi ollut vanha(yli 5v) Sitikka. Sen lahonneet rakenteet olisivat ottaneet sinut vastaan kuin paras turvatyyny, hidastaen vauhtisi nollaan pehmeästi kuin Hästensin paksuin patja.hatey kirjoitti:Minulla on niin nätti Davidan avokypärä, sekä hienot nahkavaatteet ja hienot ajolasit, ettei minulle olisi käynyt mitään.
-
Citruuna
Hah, et saa mua jatkamaan jutustelua tälläKunkkuJ kirjoitti: Niin ja ajattele, jos se auto olisi ollut vanha(yli 5v) Sitikka. Sen lahonneet rakenteet olisivat ottaneet sinut vastaan kuin paras turvatyyny, hidastaen vauhtisi nollaan pehmeästi kuin Hästensin paksuin patja.
Oon oikeessa ihan kaikesta niinku aina, ihan sama jos joku tyhmä ei tajua ja haluu jankata 8)
-
KunkkuJ
Taas erehdyit. Tarkoitukseni oli saada sinut lopettamaan ja onnistuin siinä täydellisesti! Minä olenkin paljon ovelampi kuin sinä.Citruuna kirjoitti: Hah, et saa mua jatkamaan jutustelua tällä!
-
Citruuna
Et onnistunut, mutta en minäkään...KunkkuJ kirjoitti:Taas erehdyit. Tarkoitukseni oli saada sinut lopettamaan ja onnistuin siinä täydellisesti! Minä olenkin paljon ovelampi kuin sinä.Citruuna kirjoitti: Hah, et saa mua jatkamaan jutustelua tällä!
-
hatey
Tuohan oli jotain ulkomaata. En osannut.Citruuna kirjoitti:Markkinoinnin uhrihatey kirjoitti:^Ei minulla ole niin wanhaa hoppaa. Min auto on 3 v.http://www.youtube.com/watch?v=bHH5si2Y4sw
-
Citruuna
Ranskaa. Ja sisältö noin lyhyesti on "ei se mitä omistetaan, vaan se mitä ollaan".hatey kirjoitti:Tuohan oli jotain ulkomaata. En osannut.Citruuna kirjoitti:Markkinoinnin uhrihatey kirjoitti:^Ei minulla ole niin wanhaa hoppaa. Min auto on 3 v.http://www.youtube.com/watch?v=bHH5si2Y4sw
-
hatey
-
KunkkuJ
Tuollaiset ulkomaankieltä postaavat pitäisi bannata täältä. Ilkeyksissään teki sen kuitenkin!Citruuna kirjoitti: Ranskaa. Ja sisältö noin lyhyesti on "ei se mitä minulla on, vaan se mitä olen".
-
Citruuna
Juu eikä varmaan tarvi odottaa kauaa niin vaanivat silmät tekee senKunkkuJ kirjoitti: Tuollaiset ulkomaankieltä postaavat pitäisi bannata täältä.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
jjari
Viesti Kirjoittaja jjari »
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
Hölömö. Ei tisseillä ole luonteenpiirteitä.Tauvo kirjoitti:Minun mielestäni tässä ketjussa puhutaan edelleen aivan liian vähän maitorauhasista ja niiden erilaisista luonteenpiirteistä.

Toisaalta...
-
Citruuna
mun miälestä tissit pitää erottaa tästä ihan omaksi topiciksi jota ei-kiinnostuneiden ei tarvi nähdä lukiessaan moottoriöljyjuttuja!Tauvo kirjoitti:Minun mielestäni tässä ketjussa puhutaan edelleen aivan liian vähän maitorauhasista ja niiden erilaisista luonteenpiirteistä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka