Itse lähden koittamaan tänään onnea tuon oman laitteen kanssa. Soitin Applen aspaan ja koska minullakin oli jälleenmyyjältä ostettu laite niin kehoittivat ottamaan sinne yhteyttä ja sitä kautta laite lähtisi huoltoon. Vien tänään laitteen näytettäväksi Expertille ja katsotaan mitä he tuumaavat. Toivottavasti huoltokierros ei kestä ikuisuuksia (kokemuksia applen huollosta?). Kerronpa sitten vielä kokemuksia kuinka kävi ja paraniko näyttö vai mentiinkö ojasta allikkoon. Välillä toivoisi, ettei olisi niin kultasilmä. Tiedän, että moni olisi tuohon nykyiseenkin tilanteeseen tyytyväinenjomppeli kirjoitti:Oma tilanne tuon keltaisuuden osalta. Kun laite tuli jällenmyyjältä niin otanko sinne yhteyttä tai suoraan applelle.? En vielä ole päättänyt lähden ku heti kokeilemaan onnea kun mitä macrumorsia lukenut niin tilalle tuleva on ollut samanlainen tai pahempi.
.
iPad 3rd Gen - ongelmia / vikoja
-
LyijyS
Re: iPad 3rd Gen - ongelmia / vikoja
Viesti Kirjoittaja LyijyS »
-
Keisar1
Viesti Kirjoittaja Keisar1 »
AirPort Extreme iPad Pro 128GB AppleTV 4th generation
-
VilberttoCarlos
Viesti Kirjoittaja VilberttoCarlos »
Eli wlanissa yleensä pyörin, mutta jos haluaa 3G:tä käyttää ja ottaa wifin pois niin tulee: "Mobiiliverkkoa ei voitu aktivoida" tjsp. Tällöin on pitänyt sammuttaa iPadi ja sitten, kun avautuu ja pistää PIN-koodin simiin niin toimii normaalisti ja hyvin.
Any ideas?
-
jomppeli
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
exlex
Viesti Kirjoittaja exlex »
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
mmmvuori
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Paskat tulee. Taino, ehkä yrittävät mutta saa nähä. Tämä vaiva on vaivannut ip4s:ää koko sen ajan kun se on mulla ollut, ja muistaakseni ip4:ssä oli sama juttu.exlex kirjoitti:Sama täällä, että 3G ei lähde käyntiin välillä, kun poistun wlan alueelta. Sanoo vain, ettei saa yhteyttä. Taitaa tulla päivitys tähän seuraavassa päivityksestä.
Itsellä ei tosin tartte koko laitetta sammuttaa, riittää kun renklaa 3G:tä tai mobiilidataa poispäällepoispäälle X kertaa.
Vittumainen juttu kyllä ehdottomasti.
-
exlex
Viesti Kirjoittaja exlex »
Jos kyse on oikeasti softaviasta, niin kyllä se päivitys sieltä tulee.mmmvuori kirjoitti:Paskat tulee. Taino, ehkä yrittävät mutta saa nähä. Tämä vaiva on vaivannut ip4s:ää koko sen ajan kun se on mulla ollut, ja muistaakseni ip4:ssä oli sama juttu.exlex kirjoitti:Sama täällä, että 3G ei lähde käyntiin välillä, kun poistun wlan alueelta. Sanoo vain, ettei saa yhteyttä. Taitaa tulla päivitys tähän seuraavassa päivityksestä.
Itsellä ei tosin tartte koko laitetta sammuttaa, riittää kun renklaa 3G:tä tai mobiilidataa poispäällepoispäälle X kertaa.
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
WhatUpDoe
Viesti Kirjoittaja WhatUpDoe »
No eipä tuo kyllä normaalia ole. Auttaisiko esim pin-koodin kyselyn poistaminen?mmmvuori kirjoitti:Paskat tulee. Taino, ehkä yrittävät mutta saa nähä. Tämä vaiva on vaivannut ip4s:ää koko sen ajan kun se on mulla ollut, ja muistaakseni ip4:ssä oli sama juttu.exlex kirjoitti:Sama täällä, että 3G ei lähde käyntiin välillä, kun poistun wlan alueelta. Sanoo vain, ettei saa yhteyttä. Taitaa tulla päivitys tähän seuraavassa päivityksestä.
En oo ite kokenu vastaavia ongelmia ikinä (vastaavilla laitteilla).
-
Furien
Viesti Kirjoittaja Furien »
-
mmmvuori
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Ei ole pinkyselyä päällä, eli tuolla ei ole merkitystä. Itse ongelma on erikoinen, sillä välillä se ilmenee hyvinkin tiheästi, joskus taas ongelma ilmenee joka päivä.WhatUpDoe kirjoitti:No eipä tuo kyllä normaalia ole. Auttaisiko esim pin-koodin kyselyn poistaminen?mmmvuori kirjoitti:Paskat tulee. Taino, ehkä yrittävät mutta saa nähä. Tämä vaiva on vaivannut ip4s:ää koko sen ajan kun se on mulla ollut, ja muistaakseni ip4:ssä oli sama juttu.exlex kirjoitti:Sama täällä, että 3G ei lähde käyntiin välillä, kun poistun wlan alueelta. Sanoo vain, ettei saa yhteyttä. Taitaa tulla päivitys tähän seuraavassa päivityksestä.
En oo ite kokenu vastaavia ongelmia ikinä (vastaavilla laitteilla).
Itse epäilen jotain verkkoihin liittyvää: jossain vaiheessa tilanne oli Saunalahden verkossa sietämätön, ja niin se oli muistaakseni monella muillakin - täälläkin käytiin paljon keskustelua aiheesta. Homma parani, ja nyt tuota on tapahtunut aika harvoin - tosin olen myös vaihtanut operaattorin Dnahan.
Dna:n kanssa on sitte toista pulmaa: puhelin tippuu erittäin usein 3G -verkosta, etenkin täällä periferiassa missä olen duunissa eli Korsossa. Pitää tehdä nuo ränklytykset että saa 3gn taas kiinni. Tämä keljuttaa jo aika paljon kun käytän lähes joka päivä tetheröinnillä verkkoa. Tämätosin lienee Dnan paskan verkon vika, saunis toimi tässä mielessä paljon paremmin täällä Korsoossa.
Takuuseen ei laitetta viitti viedä, kun on anturi punainen vaikka luuri ei missään ole uinutkaan
-
JLuu
Viesti Kirjoittaja JLuu »
En kerinnyt lukea koko ketjua mutta onko muilla tullut vastaan että olisi takakansi halki?
Vaihdoin vaimoni iPad 64gb 4g sim korttia ja huomasin että takakannessa on halkeama. Ei ole kertaakaan tippunut tai muuta vastaavaa...
-
Anaxagore
Viesti Kirjoittaja Anaxagore »
Moi,JLuu kirjoitti:Moro,
En kerinnyt lukea koko ketjua mutta onko muilla tullut vastaan että olisi takakansi halki?
Vaihdoin vaimoni iPad 64gb 4g sim korttia ja huomasin että takakannessa on halkeama. Ei ole kertaakaan tippunut tai muuta vastaavaa...
Olen nähnyt ipadeissa useamman suoraan paketista otettuna naarmuisen ja yhden vääntyneet alumiinitakakannen. Applella taitaa olla noiden ipadien laadunvalvonnassa parannettavaa, sillä macbook proissa ja airissa en ole nähnyt vastaavia. Tämä siis mitä olen nähnyt itse ostamissani ja kavereiden ostamissa laitteissa...
Ei muutakuin valittamaan ostopaikkaan. Kyllä 799e hintaan pitää saada moitteettomasti viimeistelty laite.
iPhone 4S 16GB
iPhone 3GS 8GB
Macbook Pro 13" i5 8GB/320GB
Macbook Air 11.6" i5 4GB/128GB
Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Apple TV 2
-
Vekkuli
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Minäkin olen törmännyt samaan ongelmaan. Liittymänä soneraexlex kirjoitti:Sama täällä, että 3G ei lähde käyntiin välillä, kun poistun wlan alueelta. Sanoo vain, ettei saa yhteyttä. Taitaa tulla päivitys tähän seuraavassa päivityksestä.
-
JLuu
Viesti Kirjoittaja JLuu »
Anaxagore kirjoitti:Moi,JLuu kirjoitti:Moro,
Olen nähnyt ipadeissa useamman suoraan paketista otettuna naarmuisen ja yhden vääntyneet alumiinitakakannen. Applella taitaa olla noiden ipadien laadunvalvonnassa parannettavaa, sillä macbook proissa ja airissa en ole nähnyt vastaavia. Tämä siis mitä olen nähnyt itse ostamissani ja kavereiden ostamissa laitteissa...
Ei muutakuin valittamaan ostopaikkaan. Kyllä 799e hintaan pitää saada moitteettomasti viimeistelty laite.
Juu meinaankin viedä sen tiistaina takaisin. Huoltoon kun soitin niin sanoi että pitää katsoa meneekö takuuseen, mutta pakko mennä kun ei oo tippunut tai muuten itse aiheutettu...
-
jomppeli
-
dev null
Viesti Kirjoittaja dev null »
Mulla on yläreunasta vähän kellertävä muutaman sentin matkan koko leveydeltä. Meni toista päivää ennen kuin huomasin joten ei järkyttävän paha vika tämän laitteen kohdalla.jomppeli kirjoitti:Onko vain parilla homppulaisella sattunut keltaiset ruudut?
-
jomppeli
-
jjuka
Viesti Kirjoittaja jjuka »
Itseäni hieman jännitti ennen kuin tämän uuden iPadin sain, koska olin lukenut jonkin verran näistä keltaisista näytöistä uusissa padeissa. Kuitenkin kun padin sain niin vertasin entiseen iPad 2:eeni ja huomasin, että kakkosessa oli huomattavasti kellertävämpi näyttö kuin tässä uudessa (en ollut edes pitänyt kakkosen näyttöä kellertävänä ennen kuin vertasin uuteen). Kannattaa siis laittaa huoltoon, koska kyllä näitä kunnollisia on.jomppeli kirjoitti:Onko vain parilla homppulaisella sattunut keltaiset ruudut? Alkaa häiritsemään itseäni päivä päivältä enemmän. Kaippa se pitäis huoltoa koittaa jos sattuis tuuri ja tulis tasaisen värinen ruutu.
-
Keisar1
Mikä nettipaketti sulla on Soneralta?jomppeli kirjoitti:Kokeilin äsken ja mulla alkaa kyllä 3G heti pelittämään ilman mitään virheilmoituksia kun kytken wifin pois. Sonera liittymänä.
-
Keisar1
Soitin Applen tukeen. Kehoittivat tekemään tehdasasetus resetoinnin. Mikäli se ei auta otan uudelleen tukeen yhteyttä. Sitten joko uusi laite tai huolto. Applen kaveri rupesi selvittämään onko vastaavia ongelmia raportoitu Applelle. Llupasi olla asiasta yhteydessä...Keisar1 kirjoitti:Cellular data ei aktivoidu aina kun poistuu WiFistä. Onko muilla sama ongelma? Joutuu aina nollaamaan internet-asetukset että lähtee toimimaan. Soneran fiksu netti käytössä... Tosi fiksu.
Muutaman kerran 3G on toiminut mutta 95%:sesti ei....
Laitoin iPad2:n myyntiin... En tiedä oliko oikea päätös...
-
VilberttoCarlos
Viesti Kirjoittaja VilberttoCarlos »
Yleensä wlanissa pyörin, mutta sitten kun lähtee muualle niin ei tuo hirveän raskasta ole käynnistää uudelleen. Aika nopeasti sen tekee.
Kyllähän toi tietenkin silti vähän häiritsee, että jos päivityksen mukana tulisi apua tuohon niin olisi kyllä hyvä. Laitetta (iPad "3) en kyllä lähtisi ikinä myymää tuon takia.
-
LyijyS
Viesti Kirjoittaja LyijyS »
Kuten joku minuakin neuvoi aikaisemmin, niin huoltoon vaan mikäli näytön virheet haittaavat. Itse en ainakaan saa niistä silmiäni irti kun ne kerran havaitsee. Ja laite, jonka tehtävänä on toimia näyttönä ei voi olla juuri sillä saralla puutteellinen. Jos ei tule nyt oma laite huollosta takaisin kunnossa niin mietin mitä sitten teen, kauppojen peruminen hyvinkin mahdollista. Värivirheellistä laitetta en hyväksy tässä hintaluokassa.jomppeli kirjoitti:Pari kuvaa lisää. 50% taustavalo ja auto brightness off.
-
jomppeli
Keisar1 kirjoitti:Mikä nettipaketti sulla on Soneralta?jomppeli kirjoitti:Kokeilin äsken ja mulla alkaa kyllä 3G heti pelittämään ilman mitään virheilmoituksia kun kytken wifin pois. Sonera liittymänä.
Täysnetti se taitaa olla. 20gt tiedonsiirtoa ainaski.
-
Keisar1
Ok. Itselläni muistaakseni fiksunetti.jomppeli kirjoitti:Keisar1 kirjoitti:Mikä nettipaketti sulla on Soneralta?jomppeli kirjoitti:Kokeilin äsken ja mulla alkaa kyllä 3G heti pelittämään ilman mitään virheilmoituksia kun kytken wifin pois. Sonera liittymänä.
Täysnetti se taitaa olla. 20gt tiedonsiirtoa ainaski.
Entäs Te muut Soneran liittymäläiset??
-
turncoat
Viesti Kirjoittaja turncoat »
Törmäsin myös tuohon ongelmaan DNA:n dataprepaid-liittymällä, reilun viikon toimi automaattisesti hyvin, mutta ykskaks ei enää toiminut. Homma korjautui kun kirjoitin APN:n oikein (oletus on internet, ohjeen mukaan pitää olla prepaid.dna.fi). En tiedä oliko tuo oikea korjaus, mutta eipä ole enää temppuillut. Kannattaa ainakin tarkistaa, saman operaattorin eri liittymätyypeissä voi olla eri APN. Eikä osaa iPad kaikkia operaattoriasetuksia oikein automaagisesti.Keisar1 kirjoitti:Cellular data ei aktivoidu aina kun poistuu WiFistä. Onko muilla sama ongelma? Joutuu aina nollaamaan internet-asetukset että lähtee toimimaan. Soneran fiksu netti käytössä... Tosi fiksu.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka