M.P.T kirjoitti:Muistathan, että montullakaan ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa ja myöhäisestä pärräyksestä pitää ilmoittaa myös naapurustolle. Nuo montulla ajavat juipit ärsyttää vielä enemmän kuin nuo skobat ruudussa tai liikenteessä. Osa monttulla kävijöistä osaa käyttäytyä, mutta ne on harvassa. Itse olen laittanut puomit omalle montulle, mutta eipä se niitä estä. Miljoona kertaa pitää sanoa, että täällä ei saa ajaa. Aina vaan on joku uusi yrittämässä ja tuntuu, että ruotsalaisetkaan ei ymmärrä Suomessa olevaa lakia. Olen yhden ruottalaisenkin karkoittanut. Tästä pitäisi saada valistuskampanja, että toisten maille ei tulla moottoriajoneuvolla ilman lupaa.
Varmaankin huomautetut lähtevät kiltisti pois, eivätkä enää tule uudestaan?
Puomeilla, kylteillä tai yleistiedossa olevalla kiellolla ei ole mitään merkitystä - kakarat saavat nykyään tehdä mitä huvittaa, eikä ainakaan heidän vanhempiaan kiinnosta pätkääkään, vaikka ajelisivat nurmikkosi liejuksi. Jossain mainostettu "Tunkeutujat ammutaan" -kyltti saattaisi auttaa paremmin, etenkin kun ilmaantuisit haulikon kera paikalle toisinaan. Valitettavasti Suomen laki ei salline tuota.