Muistathan, että montullakaan ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa ja myöhäisestä pärräyksestä pitää ilmoittaa myös naapurustolle. Nuo montulla ajavat juipit ärsyttää vielä enemmän kuin nuo skobat ruudussa tai liikenteessä. Osa monttulla kävijöistä osaa käyttäytyä, mutta ne on harvassa. Itse olen laittanut puomit omalle montulle, mutta eipä se niitä estä. Miljoona kertaa pitää sanoa, että täällä ei saa ajaa. Aina vaan on joku uusi yrittämässä ja tuntuu, että ruotsalaisetkaan ei ymmärrä Suomessa olevaa lakia. Olen yhden ruottalaisenkin karkoittanut. Tästä pitäisi saada valistuskampanja, että toisten maille ei tulla moottoriajoneuvolla ilman lupaa. Uskon, että sinä osaat käyttäytyäHieno kirjoitti:No eipä ole eilisen monttu-reissun jälkeen päässyt ajamaan kun kaasuvaijeri hajosi.
Mopotopic
-
M.P.T
Re: Mopotopic
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Hieno
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Uskon että tämä paikka on ihan yleisessä käytössä koska siellä on vähän väliä joku auton kanssa ja jonkun muun. Paikka on vanha jokkisrata.M.P.T kirjoitti:Muistathan, että montullakaan ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa ja myöhäisestä pärräyksestä pitää ilmoittaa myös naapurustolle. Nuo montulla ajavat juipit ärsyttää vielä enemmän kuin nuo skobat ruudussa tai liikenteessä. Osa monttulla kävijöistä osaa käyttäytyä, mutta ne on harvassa. Itse olen laittanut puomit omalle montulle, mutta eipä se niitä estä. Miljoona kertaa pitää sanoa, että täällä ei saa ajaa. Aina vaan on joku uusi yrittämässä ja tuntuu, että ruotsalaisetkaan ei ymmärrä Suomessa olevaa lakia. Olen yhden ruottalaisenkin karkoittanut. Tästä pitäisi saada valistuskampanja, että toisten maille ei tulla moottoriajoneuvolla ilman lupaa. Uskon, että sinä osaat käyttäytyäHieno kirjoitti:No eipä ole eilisen monttu-reissun jälkeen päässyt ajamaan kun kaasuvaijeri hajosi.
-
M.P.T
Niin ne luulee minunkin montusta. Aina sama vastaus kun kysyn miksi ajetaan ilman lupia. Vedotaan siihen, että ennenkin on ajettu ja muutkin ajaa. Kieltomerkit revitään aina ja narut kiskotaan irti. Ne ennen ajavatkin ajoivat ilman lupia. Hevoset ja koirat säikkyy pärinää. Koiria ja hevosia tytöt ulkoiluttaa tuolla mun radalla. Tule joskus käymään niin näet millaiselle radalle olen kiellon antanut. Kun kaikki sotketaan ja ajetaan yöt niin pakko kieltää. Alan harrastajat on jopa kysyneet tuota vuokralle. Voin sanoa, että on yksi parhaista paikoista täällä.Hieno kirjoitti:Uskon että tämä paikka on ihan yleisessä käytössä koska siellä on vähän väliä joku auton kanssa ja jonkun muun. Paikka on vanha jokkisrata.M.P.T kirjoitti:Muistathan, että montullakaan ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa ja myöhäisestä pärräyksestä pitää ilmoittaa myös naapurustolle. Nuo montulla ajavat juipit ärsyttää vielä enemmän kuin nuo skobat ruudussa tai liikenteessä. Osa monttulla kävijöistä osaa käyttäytyä, mutta ne on harvassa. Itse olen laittanut puomit omalle montulle, mutta eipä se niitä estä. Miljoona kertaa pitää sanoa, että täällä ei saa ajaa. Aina vaan on joku uusi yrittämässä ja tuntuu, että ruotsalaisetkaan ei ymmärrä Suomessa olevaa lakia. Olen yhden ruottalaisenkin karkoittanut. Tästä pitäisi saada valistuskampanja, että toisten maille ei tulla moottoriajoneuvolla ilman lupaa. Uskon, että sinä osaat käyttäytyäHieno kirjoitti:No eipä ole eilisen monttu-reissun jälkeen päässyt ajamaan kun kaasuvaijeri hajosi.
-
Kain
Viesti Kirjoittaja Kain »
Minulla pari vuotta sitten irtosi pakoputki.Hieno kirjoitti:No eipä ole eilisen monttu-reissun jälkeen päässyt ajamaan kun kaasuvaijeri hajosi.
Oli muuten mukavat äänet ajellessa loppumatkaa.
Eipähän nyt tarvitse huolehtia siitä koska…
-
Hieno
No tosiaan, paikan päällä ei ole naruja eikä kieltomerkkejä. Eikä siinä paljon ole asutusta.M.P.T kirjoitti:Niin ne luulee minunkin montusta. Aina sama vastaus kun kysyn miksi ajetaan ilman lupia. Vedotaan siihen, että ennenkin on ajettu ja muutkin ajaa. Kieltomerkit revitään aina ja narut kiskotaan irti. Ne ennen ajavatkin ajoivat ilman lupia. Hevoset ja koirat säikkyy pärinää. Koiria ja hevosia tytöt ulkoiluttaa tuolla mun radalla. Tule joskus käymään niin näet millaiselle radalle olen kiellon antanut. Kun kaikki sotketaan ja ajetaan yöt niin pakko kieltää. Alan harrastajat on jopa kysyneet tuota vuokralle. Voin sanoa, että on yksi parhaista paikoista täällä.Hieno kirjoitti:Uskon että tämä paikka on ihan yleisessä käytössä koska siellä on vähän väliä joku auton kanssa ja jonkun muun. Paikka on vanha jokkisrata.M.P.T kirjoitti:Muistathan, että montullakaan ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa ja myöhäisestä pärräyksestä pitää ilmoittaa myös naapurustolle. Nuo montulla ajavat juipit ärsyttää vielä enemmän kuin nuo skobat ruudussa tai liikenteessä. Osa monttulla kävijöistä osaa käyttäytyä, mutta ne on harvassa. Itse olen laittanut puomit omalle montulle, mutta eipä se niitä estä. Miljoona kertaa pitää sanoa, että täällä ei saa ajaa. Aina vaan on joku uusi yrittämässä ja tuntuu, että ruotsalaisetkaan ei ymmärrä Suomessa olevaa lakia. Olen yhden ruottalaisenkin karkoittanut. Tästä pitäisi saada valistuskampanja, että toisten maille ei tulla moottoriajoneuvolla ilman lupaa. Uskon, että sinä osaat käyttäytyäHieno kirjoitti:No eipä ole eilisen monttu-reissun jälkeen päässyt ajamaan kun kaasuvaijeri hajosi.
-
Hieno
-
TR8
-
applerules!
Re: Mitä teet juuri nyt?
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Minulla on skyteam PBR, 50-pyttynen versio, taisi siitä 125 olla myös. mahtava ajopeli, ja äärimmäisen luotettava.M.P.T kirjoitti:Sen ainakin huomaa, koska savuttaa ihan mukavasti. Joskus tuohon ruoholeikkuriin joutunut heittää sahabensaa ja kyllä muuten savuttaa. Minulle kun se yli puolentoista gallonan tankki ei riitä. Tankin koko on ilmoitettu gallonoissa, koska leikkuri on jenkki vehje. Huomaahan se siitäkin, että siinä on mukitelineet ja ajovalot "nauraa"Jamac kirjoitti:No ei se todellakaan mene siitä miksikään. Mutta älkää nyt pistäkö sanojan mun suuhuni, että väittäisin jotta kaksitahtibensalla jotenki kannattaisi ajaa.Mutta jos nyt tankillisen ajaa niin sillä ei ole mitään merkitystä.
Onko nykyäänkin muka 2T mopoja/skoottereita olemassa tai saati juuri liikenteessä? Olettaisi niiden olevan kunnon nelitahtisia kaikki.Ei juuri papikoita näy tiellä saati Suzuki PV:eitä. Olisiko kenelläkään kokemusta skyteam monkeystä? Mieluiten siitä isommasta moottoripyöräksi luokiteltavasta. Olen muutamaa skootteria kokeillut ja todennut ne hengenvaarallisiksi. Niillä on vaikeampaa ajaa kuin jollain tonnisella tai viisisatasella moottoripyörällä. Minä kaipaan jotain polvienväliin ja skootterin ajoasentokin on niin epäergonominen.
Par viikkoo sitten tajusin että olin ajellut jo pidemmän aikaa ilman moottorioljyä, ei haitannut konetta
-
Hieno
Täällä on ainakin 90 % 2-tahtisia. Myös on papiskoja ja muutama kolme PV:eetä. Mankejakin löytyy.M.P.T kirjoitti: Onko nykyäänkin muka 2T mopoja/skoottereita olemassa tai saati juuri liikenteessä? Olettaisi niiden olevan kunnon nelitahtisia kaikki.Ei juuri papikoita näy tiellä saati Suzuki PV:eitä.
-
hatey
Viesti Kirjoittaja hatey »
Eikös skootterimopoista suurin osa ole 2-tahtisia?Hieno kirjoitti:Täällä on ainakin 90 % 2-tahtisia. Myös on papiskoja ja muutama kolme PV:eetä. Mankejakin löytyy.M.P.T kirjoitti: Onko nykyäänkin muka 2T mopoja/skoottereita olemassa tai saati juuri liikenteessä? Olettaisi niiden olevan kunnon nelitahtisia kaikki.Ei juuri papikoita näy tiellä saati Suzuki PV:eitä.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
tuomaril
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Kyllä kai. Tosin kyllä parilla kaverilla on nelari skoba tai mopo.hatey kirjoitti:Eikös skootterimopoista suurin osa ole 2-tahtisia?Hieno kirjoitti:Täällä on ainakin 90 % 2-tahtisia. Myös on papiskoja ja muutama kolme PV:eetä. Mankejakin löytyy.M.P.T kirjoitti: Onko nykyäänkin muka 2T mopoja/skoottereita olemassa tai saati juuri liikenteessä? Olettaisi niiden olevan kunnon nelitahtisia kaikki.Ei juuri papikoita näy tiellä saati Suzuki PV:eitä.
-
Hieno
Koulussa vain yksi käy skootterilla ja se on 2-tahtinen.hatey kirjoitti:Eikös skootterimopoista suurin osa ole 2-tahtisia?Hieno kirjoitti:Täällä on ainakin 90 % 2-tahtisia. Myös on papiskoja ja muutama kolme PV:eetä. Mankejakin löytyy.M.P.T kirjoitti: Onko nykyäänkin muka 2T mopoja/skoottereita olemassa tai saati juuri liikenteessä? Olettaisi niiden olevan kunnon nelitahtisia kaikki.Ei juuri papikoita näy tiellä saati Suzuki PV:eitä.
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
Varmaankin huomautetut lähtevät kiltisti pois, eivätkä enää tule uudestaan?M.P.T kirjoitti:Muistathan, että montullakaan ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa ja myöhäisestä pärräyksestä pitää ilmoittaa myös naapurustolle. Nuo montulla ajavat juipit ärsyttää vielä enemmän kuin nuo skobat ruudussa tai liikenteessä. Osa monttulla kävijöistä osaa käyttäytyä, mutta ne on harvassa. Itse olen laittanut puomit omalle montulle, mutta eipä se niitä estä. Miljoona kertaa pitää sanoa, että täällä ei saa ajaa. Aina vaan on joku uusi yrittämässä ja tuntuu, että ruotsalaisetkaan ei ymmärrä Suomessa olevaa lakia. Olen yhden ruottalaisenkin karkoittanut. Tästä pitäisi saada valistuskampanja, että toisten maille ei tulla moottoriajoneuvolla ilman lupaa.
Puomeilla, kylteillä tai yleistiedossa olevalla kiellolla ei ole mitään merkitystä - kakarat saavat nykyään tehdä mitä huvittaa, eikä ainakaan heidän vanhempiaan kiinnosta pätkääkään, vaikka ajelisivat nurmikkosi liejuksi. Jossain mainostettu "Tunkeutujat ammutaan" -kyltti saattaisi auttaa paremmin, etenkin kun ilmaantuisit haulikon kera paikalle toisinaan. Valitettavasti Suomen laki ei salline tuota.
-
M.P.T
Kun tuollaista käytöstä esiintyy niin kotimaisilta ja ulkomaalaisilta päristelijöiltä. Yli 50v ei ole ongelmaa, mutta nuoremmista kylläkin. Huomautus ei aina tehoa, koska pian on uudet yrittäjät paikalla. Pitää laittaa siimaa puiden väliin niin oppivat. Itseään saavat syyttää, jos siihen ajaisivat. Toinen keino on hyppyesteet, koska koiria ja hevosia ne eivät häiritse. Toisaalta mun ei tarvitse kuin karjaista ruma sana niin puntti tutisee niillä. Saa nähdä monta häirikköä tämän kesän aikaan saa häätää. On ikävää kun kaikki taimet ajetaan surutta kumoon. Ei muuta kuin hirviaitaa hommaamaanarisel kirjoitti:Varmaankin huomautetut lähtevät kiltisti pois, eivätkä enää tule uudestaan?M.P.T kirjoitti:Muistathan, että montullakaan ei saa ajaa ilman maanomistajan lupaa ja myöhäisestä pärräyksestä pitää ilmoittaa myös naapurustolle. Nuo montulla ajavat juipit ärsyttää vielä enemmän kuin nuo skobat ruudussa tai liikenteessä. Osa monttulla kävijöistä osaa käyttäytyä, mutta ne on harvassa. Itse olen laittanut puomit omalle montulle, mutta eipä se niitä estä. Miljoona kertaa pitää sanoa, että täällä ei saa ajaa. Aina vaan on joku uusi yrittämässä ja tuntuu, että ruotsalaisetkaan ei ymmärrä Suomessa olevaa lakia. Olen yhden ruottalaisenkin karkoittanut. Tästä pitäisi saada valistuskampanja, että toisten maille ei tulla moottoriajoneuvolla ilman lupaa.![]()
Puomeilla, kylteillä tai yleistiedossa olevalla kiellolla ei ole mitään merkitystä - kakarat saavat nykyään tehdä mitä huvittaa, eikä ainakaan heidän vanhempiaan kiinnosta pätkääkään, vaikka ajelisivat nurmikkosi liejuksi. Jossain mainostettu "Tunkeutujat ammutaan" -kyltti saattaisi auttaa paremmin, etenkin kun ilmaantuisit haulikon kera paikalle toisinaan. Valitettavasti Suomen laki ei salline tuota.
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
Seuraavana päivänä käyt laskemassa jäljelle jääneet mopot, ja laitat ne myyntiin.
-
M.P.T
Käy nyysimässä kun ne pitää ruokataukoa. Sitten on eväspapereita pitkin tonttia. Ihmiset roskaa hirveästi. Pitäisi varmaan kerätä kuorma-autoon kaikki ja pudottaa keskustaan. Ei ole kauaakaan kun löytyi telkkari, imuri, vhs-nauhuri, sohva ja yms. Pulloja ei onneksi ole vielä rikottu. Niissä kärsisi koirantassut. Pitää varmaan periä sakko maksu kun ei ole lupaa. 50euron tarkastusmaksu.arisel kirjoitti:Viritä kolmemetrinen aita alueen ympärille, laita kieltokyltti ja jätä portti auki - kun alkaa kuulua pärinää, laita portti lukkoon ja mene takaisin kotiin.
Seuraavana päivänä käyt laskemassa jäljelle jääneet mopot, ja laitat ne myyntiin.
-
tuomaril
-
hatey
e: Tarttiskohan kaasuvaijeri hiukka öljyä, jos noin tahmaa?
-
tuomaril
Äh. Siis en tietenkään antanut yhtään kaasua kun jarrutin.hatey kirjoitti:^Kannattaa löysätä kaasua, kun jarruttaa.
-
hatey
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
No siinä tuli taas neuvo kuin suoraan 1960-luvulta. Älä vaan noudata sitä.hatey kirjoitti:Öljyä se vaijeri.
-
TR8
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Tais kaasu hieman hirttää kiinni..? On kyllä ikävää kun niin käy, vaikea ajaa kuulemma. Toivottavasti ei tule hirttämään kunnolla kiinni,tuomaril kirjoitti:Äh. Siis en tietenkään antanut yhtään kaasua kun jarrutin.hatey kirjoitti:^Kannattaa löysätä kaasua, kun jarruttaa.
-
hatey
Tuskin siinä on elektronista vaijeriakaan, joka muistikampaa päivittämällä korjaantuisi?KunkkuJ kirjoitti:No siinä tuli taas neuvo kuin suoraan 1960-luvulta. Älä vaan noudata sitä.hatey kirjoitti:Öljyä se vaijeri.
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ei kun kyse oli vaijerin rasvaamisesta. Siinä sinun viime vuosisadan alun pelissä se olisi järkevää ja hyödyllistä, mutta nykyisin useissa vaijereissa on kuoren sisällä silikonisukka, jonka sisällä itse vaijeri liikkuu. Tämä sukka ei tykkää öljystä yhtään, vaan turpoaa ja alkaa ahdistaa vaijerin kulkua. Eli tällaisiin vaijereihin EI saa laittaa öljyä!hatey kirjoitti:Tuskin siinä on elektronista vaijeriakaan, joka muistikampaa päivittämällä korjaantuisi?KunkkuJ kirjoitti:No siinä tuli taas neuvo kuin suoraan 1960-luvulta. Älä vaan noudata sitä.hatey kirjoitti:Öljyä se vaijeri.
-
hatey
Minulla on sukat jalassa ja vaijerissa on metallisisus, jossa vaijeri liikkuu. Siellä mitään sukkia tarvita. Pyhpah nykytouhuja, joita ei edes voi korjata. Ennenvanhaan sentäs tehtiin laitteet semmoiseksi, että niitä pystyi korjaamaan ja huoltamaan, päinvastoin kuin nykyisiä kuttaperkka ja silikonisukkavaijereita. Mitäkä etua tuollakin saavutetaan verrattuna vanhanajan kunnon vaijeriin?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka