Olipahan taas lähellä ettei jalankulkija jäänyt alle.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viesti Kirjoittaja redhat »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Käy Tampereella. Silloin huomaat kuinka nopea rekka on verrattuna paikallisiin hitureihin.janio kirjoitti: Myös liikennevaloista lähtö on itsellä rekkaa liukkaampaa...
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
hatey kirjoitti:Se välähtää myös päivällä, eikä sitä voi olla huomaamatta.tai siis...en minä tiedä, olen kuullut.
![]()
Se on hyvä tietää kun tänään ajoin ilman navigaattoria telkkäpöntön ohitse ja en huomannut välähdystä. 60kmh alue kyseisessä kohdassa ja mittaria katsoessa nopeutta oli 64-66kmh (oli siinä valkoisen viivan korvilla), että tällä kertaa pääsi vähällä. Toisaalta, jos salama on rikkiAnghorn kirjoitti:Juu, et voi missata välähdystä päivälläkään. Paitsi jos ajat silmät kiinni ja pää jalkojen välissä (ei väliä kenen jalat).
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Ymmärsin varmaan jotain väärin, mutta miksi niihin pitäisi ajaa alle rajoituksen?M.P.T kirjoitti:Pitää vaan muistaa ottaa navigaattori aina mukaan, että voi ajaa noihin kohtiin 10kmh alle rajoituksen.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Ilkivaltaa on tehty monesti ja joissain tapauksissa poliisi on antanut armoa. Hellpoahan noita nopeuksia on muutella. Nollatoleranssiviikoilla pitää olla tarkempi. Itse en ainakaan saa pidettyä esim 80kmh nopeutta kilometriä pidempään. Ainakin GPS tuntuu aaltoilevan välillä.Anghorn kirjoitti:Ymmärsin varmaan jotain väärin, mutta miksi niihin pitäisi ajaa alle rajoituksen?M.P.T kirjoitti:Pitää vaan muistaa ottaa navigaattori aina mukaan, että voi ajaa noihin kohtiin 10kmh alle rajoituksen.
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Mitä? Eihän niin saa tehdä! Tuollainen hiljentely se vasta vaarallista ja ärsyttävää on. Niiden tolppien kohdalla kuuluu ajaa just rajoituksen mukaan tai korkeintaan 5km ylinopeutta. 8)M.P.T kirjoitti: Pitää vaan muistaa ottaa navigaattori aina mukaan, että voi ajaa noihin kohtiin 10kmh alle rajoituksen.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Silloinhan se kamera räpsähtää. 5 kmh ylityksestä taitaa tulla jo sakko tai huomautus. Ainakin työkaveri sai 2kmh ylityksestä ennen kesälomaa huomautuksen. Eli, jos 3kmh vähennys pitää paikkaansa niin hän on ajanut juuri 5kmh ylinopeutta.KunkkuJ kirjoitti:Mitä? Eihän niin saa tehdä! Tuollainen hiljentely se vasta vaarallista ja ärsyttävää on. Niiden tolppien kohdalla kuuluu ajaa just rajoituksen mukaan tai korkeintaan 5km ylinopeutta. 8)M.P.T kirjoitti: Pitää vaan muistaa ottaa navigaattori aina mukaan, että voi ajaa noihin kohtiin 10kmh alle rajoituksen.
Viesti Kirjoittaja redhat »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sakko tulee tosiaan vasta 8 km/h ylinopeudesta, ja siihen tulee vielä lisää 3 km/h mittarivirhevähennystä, eli tosiaan täytyy olla 12 km/h ylinopeutta, että sakko tulee. Huomautus toki voi tulla pienemmästäkin ylinopeudesta, varsinkin jos on meneillään jokin nollatoleranssikampanja.M.P.T kirjoitti:Silloinhan se kamera räpsähtää. 5 kmh ylityksestä taitaa tulla jo sakko tai huomautus. Ainakin työkaveri sai 2kmh ylityksestä ennen kesälomaa huomautuksen. Eli, jos 3kmh vähennys pitää paikkaansa niin hän on ajanut juuri 5kmh ylinopeutta.KunkkuJ kirjoitti:Mitä? Eihän niin saa tehdä! Tuollainen hiljentely se vasta vaarallista ja ärsyttävää on. Niiden tolppien kohdalla kuuluu ajaa just rajoituksen mukaan tai korkeintaan 5km ylinopeutta. 8)M.P.T kirjoitti: Pitää vaan muistaa ottaa navigaattori aina mukaan, että voi ajaa noihin kohtiin 10kmh alle rajoituksen.
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Jos tuo ei ole lakikiveen hakattuna nähtävissä, niin en luottaisi.kallekilponen kirjoitti:tosiaan täytyy olla 12 km/h ylinopeutta, että sakko tulee.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Olisihan tuo älytöntä, jos 60kmh alueella ajaisit tutkaan 66kmh ja saisit siitä tyyliin 400€ sakot. Minun mielestä tuo ei olisi edes huomautuksen paikka. Miten voit varmistaa, että nopeus pysyy kohdallaan? Et mitenkään, koska auton vauhti aaltoilee muutenkin. Pieni alamäki tulee niin se nopeus nousee vaikka et koskisi kaasuun ollenkaan. Tämä johtaisi jatkuvaan alinopeuteen ja vaarallisiin ohituksiin. Ympäristö vain kärsisi asiasta, koska päästöt lisääntyisi. Toivotaan, että poliiseilla on vielä aivot siellä silmien takana.Le Corbusier kirjoitti:Jos tuo ei ole lakikiveen hakattuna nähtävissä, niin en luottaisi.kallekilponen kirjoitti:tosiaan täytyy olla 12 km/h ylinopeutta, että sakko tulee.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Autoissa on ollut jo lukuisten vuosikymmenien ajan vakiovarusteena nopeusmittari. Siihen voi katsoa myös alamäkeen ajaessa.M.P.T kirjoitti:Miten voit varmistaa, että nopeus pysyy kohdallaan?
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja thoug »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Moottorijarrutusta kehiin?hatey kirjoitti:^Ei automaatissa.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
Poliisin sivuilla on sakkolaskuri. Siitä vaan räknäilemään.M.P.T kirjoitti: Paljon muuten on ylinopeudesta saatu sakko? Tiedän, että tulot vaikuttaa, mutta milloin tulee 400€ tai 900€ sakko? Parkkisakko on 60€ ainakin Jyväskylässä, mutta ylinopeussakko ei ole ympäristöstä kiinni. Milloin lähtee kortti hyllylle? Mikä vaikuttaa asiaan?
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minun auto ei kyllä välttämättä jarruta moottorilla, jos ajaa alamäkeen 80km/h 6-vaihteella. Silloin voi olla niin, että vakionopeussäätimelläkin vauhti kiihtyy. Tarkkana siis pitää olla, jos haluaa tarkasti mennä.thoug kirjoitti:^ Jalan nosto kaasupolkimelta riittänee
Viesti Kirjoittaja thoug »
Mitä vakionopeuden säädin tuumaa tehdä, jos automaattivaihteinen auto päättää alamäkeen kiihtyä? Vai eikö automaateissa muka ole moista?hatey kirjoitti:^Toimii juurikin manuaalivaihteisessa, mutta ei perinteisessä automaatissa.
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Kyllä se Vulvassa toimii.hatey kirjoitti:^Toimii juurikin manuaalivaihteisessa, mutta ei perinteisessä automaatissa.
Viesti Kirjoittaja hatey »
Ei toimi. Sama Fordin tekniikka. Siis ei siinä vauhti kiihdy, kun nostaa jaljan kaasulta, mutta ei se mikään moottorijarrutus ole, vauhti ei vain lisäänny vaan hiipuu pikkuhiljaa kun bensan tulo vähenee. Oikea manuaalivaihteisen moottorijarrutus on ihan erillainen.tuomaril kirjoitti:Kyllä se Vulvassa toimii.hatey kirjoitti:^Toimii juurikin manuaalivaihteisessa, mutta ei perinteisessä automaatissa.