Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Viesti Kirjoittaja arttula »
Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.
Viesti Kirjoittaja mercury »
(Simultaani)tulkki on tekemisissä lähinnä puhutun kielen kanssa. Kääntäjä kirjoitetun kielen kanssa. Kääntäjältä vaaditaan virheetöntä ja laajaa käännettävien kielten tuntemusta. Tulkilta taas aika isoa määrää kaikenlaista muuta, esimerkiksi keskittymiskyky, kuulo ja oman ilmaisun selkeys pitää olla hyvät. Hälyäänien sieto ja puheen erottaminen hälystä ovat myös aika ratkaisevia ominaisuuksia.Anghorn kirjoitti:Tulkille ei riitä pelkästään kohtalainen kuullunymmärtäminen, kyllä se on varmaan suurimmaksi osaksi kirjoitettuun kieleen perustuvaa työtä tulkilla kuin tulkilla.
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Pikkuhiljaa.arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Viesti Kirjoittaja iDock »
Öhöm...tuomaril kirjoitti:Pikkuhiljaa.arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Enkä ole hemmoteltu!
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Näin se on. Mutta luultavasti tie simultaanitulkiksi kulkee useimmin kirjoitetun kielen kääntämisen kautta. Tämä ystävänikin opiskeli ensin kielten maisteriksi ja kielten opettajaksi, sitten jatkoi simultaanitulkiksi. Sen verran sivusta seurasin, että ei ole joka pojan tai tytön hommaa se!mercury kirjoitti:(Simultaani)tulkki on tekemisissä lähinnä puhutun kielen kanssa. Kääntäjä kirjoitetun kielen kanssa. Kääntäjältä vaaditaan virheetöntä ja laajaa käännettävien kielten tuntemusta. Tulkilta taas aika isoa määrää kaikenlaista muuta, esimerkiksi keskittymiskyky, kuulo ja oman ilmaisun selkeys pitää olla hyvät.
Niin?iDock kirjoitti:Öhöm...tuomaril kirjoitti:Pikkuhiljaa.arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Enkä ole hemmoteltu!
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Siihen löytyy apu lähimmästä kirjastosta. Luet vaikka kirjan viikossa niin kieli kehittyy ja opit käyttämään sitä. Ei se sen vaikeampaa ole.tuomaril kirjoitti: No voi! En minä niitä osaa kirjottaa tai lukea.
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
Minä en alentuisi moiseen.Harkoosi kirjoitti:Tanssin näköjään wanhoissa.![]()
Ehkäpä se on ihan kivaa
Viesti Kirjoittaja Kain »
Minä alennuin jo.tuomaril kirjoitti:Minä en alentuisi moiseen.Harkoosi kirjoitti:Tanssin näköjään wanhoissa.![]()
Ehkäpä se on ihan kivaa
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Se on. Ota vaan ilo irti niistä harjoituksista. Ja nappaa ajoissa mukava pari, niin hyvin menee.Harkoosi kirjoitti:Tanssin näköjään wanhoissa.![]()
Ehkäpä se on ihan kivaa
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Sama... v###n prosenttilaskut!! KUOLKAA #######SSÄ!!!arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.Noksu kirjoitti:Sama... päivänkakkaran prosenttilaskut!! KUOLKAA #######SSÄ!!!arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Viesti Kirjoittaja pallo »
Viesti Kirjoittaja Kain »
Miksi ihmeessä pitäisi ponnistella, kun isiltä kinuamalla saan kaiken?Erño kirjoitti:Jos ei tajua, niin sitten kannattaa takoa järkeä päähän, tai motivoida paremmin.
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kyllä sinit ja cosinit ja tangentit olivat minun suosikkejani. Miten muuten voit saada pitkän esineen mahtumaan auton tavaratilaan kuin laskemalla sen tarvitseman tilan vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan?Mailia kirjoitti:Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Trigonometria ja geometria ovat muuten varsin hyödyllisiä asioita myös siellä reaalimaailman puolella. Mielestäni peruskoulussa voisi panostaa enemmän tuon kaltaisiin tärkeisiin asioihin kaiken muun roskan sijaan. Poistetaan vaikka uskonnonopetus ja laitetaan trigonometriaa tilalle.Tauvo kirjoitti:Kyllä sinit ja cosinit ja tangentit olivat minun suosikkejani. Miten muuten voit saada pitkän esineen mahtumaan auton tavaratilaan kuin laskemalla sen tarvitseman tilan vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan?Mailia kirjoitti:Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kokeilemalla.Tauvo kirjoitti:Miten muuten voit saada pitkän esineen mahtumaan auton tavaratilaan kuin laskemalla sen tarvitseman tilan vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan?
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
Mailia kirjoitti:Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
Viesti Kirjoittaja richidi »