Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.
Koulussa ja välitunnilla
-
arttula
Re: Koulussa ja välitunnilla
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
(Simultaani)tulkki on tekemisissä lähinnä puhutun kielen kanssa. Kääntäjä kirjoitetun kielen kanssa. Kääntäjältä vaaditaan virheetöntä ja laajaa käännettävien kielten tuntemusta. Tulkilta taas aika isoa määrää kaikenlaista muuta, esimerkiksi keskittymiskyky, kuulo ja oman ilmaisun selkeys pitää olla hyvät. Hälyäänien sieto ja puheen erottaminen hälystä ovat myös aika ratkaisevia ominaisuuksia.Anghorn kirjoitti:Tulkille ei riitä pelkästään kohtalainen kuullunymmärtäminen, kyllä se on varmaan suurimmaksi osaksi kirjoitettuun kieleen perustuvaa työtä tulkilla kuin tulkilla.
-
tuomaril
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Pikkuhiljaa.arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
-
iDock
Viesti Kirjoittaja iDock »
Öhöm...tuomaril kirjoitti:Pikkuhiljaa.arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Enkä ole hemmoteltu!
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Näin se on. Mutta luultavasti tie simultaanitulkiksi kulkee useimmin kirjoitetun kielen kääntämisen kautta. Tämä ystävänikin opiskeli ensin kielten maisteriksi ja kielten opettajaksi, sitten jatkoi simultaanitulkiksi. Sen verran sivusta seurasin, että ei ole joka pojan tai tytön hommaa se!mercury kirjoitti:(Simultaani)tulkki on tekemisissä lähinnä puhutun kielen kanssa. Kääntäjä kirjoitetun kielen kanssa. Kääntäjältä vaaditaan virheetöntä ja laajaa käännettävien kielten tuntemusta. Tulkilta taas aika isoa määrää kaikenlaista muuta, esimerkiksi keskittymiskyky, kuulo ja oman ilmaisun selkeys pitää olla hyvät.
-
tuomaril
Niin?iDock kirjoitti:Öhöm...tuomaril kirjoitti:Pikkuhiljaa.arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Enkä ole hemmoteltu!
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Siihen löytyy apu lähimmästä kirjastosta. Luet vaikka kirjan viikossa niin kieli kehittyy ja opit käyttämään sitä. Ei se sen vaikeampaa ole.tuomaril kirjoitti: No voi! En minä niitä osaa kirjottaa tai lukea.
-
Harkoosi
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
Ehkäpä se on ihan kivaa
-
tuomaril
Minä en alentuisi moiseen.Harkoosi kirjoitti:Tanssin näköjään wanhoissa.![]()
Ehkäpä se on ihan kivaa
-
Kain
Viesti Kirjoittaja Kain »
Minä alennuin jo.tuomaril kirjoitti:Minä en alentuisi moiseen.Harkoosi kirjoitti:Tanssin näköjään wanhoissa.![]()
Ehkäpä se on ihan kivaa
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Se on. Ota vaan ilo irti niistä harjoituksista. Ja nappaa ajoissa mukava pari, niin hyvin menee.Harkoosi kirjoitti:Tanssin näköjään wanhoissa.![]()
Ehkäpä se on ihan kivaa
-
tuomaril
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Asia tuli mieleen kun lukaisin aamun lehden.
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
Minua on retuutettu niskavilloista, jos tein jotain pöjää. Sekä isän, että äidin puolesta. Opin pitämään pöljäilyt salassa paremmin, enkä edes aiheuttanut juurikaan pahennusta sen jälkeen. Win-win.
Koulussa tuli jälki-istuntoa, mutta sehän ei tepsinyt, koska opin vain ilkeilemään paremmin. Paperille/taululle kirjoittaminenkaan ei toimi. Lopulta osasin vältellä kaikki "tuomiot" ja jos sellaisia sattui tulemaan, niin jätin lusimatta/tekemättä.
Ei noilla peloitteilla ole mitään vaikutusta. Omilla aivoillaan ajatteleva lapsi kyllä tajuaa itse miten käyttäytyä. Jos ei tajua, niin sitten kannattaa takoa järkeä päähän, tai motivoida paremmin.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Noksu
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Sama... v###n prosenttilaskut!! KUOLKAA #######SSÄ!!!arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
-
Erño
Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.Noksu kirjoitti:Sama... päivänkakkaran prosenttilaskut!! KUOLKAA #######SSÄ!!!arttula kirjoitti:Kas ! Alkaako hemmotellulle kakarallekin pikkuhiljaa aikuiselämän realiteetit kirkastumaan ?tuomaril kirjoitti: Voi jeesus mihin olen pääni pistänyt.![]()
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
Kain
Viesti Kirjoittaja Kain »
Miksi ihmeessä pitäisi ponnistella, kun isiltä kinuamalla saan kaiken?Erño kirjoitti:Jos ei tajua, niin sitten kannattaa takoa järkeä päähän, tai motivoida paremmin.
Jos ei, niin alan hankalaksi, niin silloin viimeistään saan haluamani.
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kyllä sinit ja cosinit ja tangentit olivat minun suosikkejani. Miten muuten voit saada pitkän esineen mahtumaan auton tavaratilaan kuin laskemalla sen tarvitseman tilan vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan?Mailia kirjoitti:Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
-
theinonen
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Trigonometria ja geometria ovat muuten varsin hyödyllisiä asioita myös siellä reaalimaailman puolella. Mielestäni peruskoulussa voisi panostaa enemmän tuon kaltaisiin tärkeisiin asioihin kaiken muun roskan sijaan. Poistetaan vaikka uskonnonopetus ja laitetaan trigonometriaa tilalle.Tauvo kirjoitti:Kyllä sinit ja cosinit ja tangentit olivat minun suosikkejani. Miten muuten voit saada pitkän esineen mahtumaan auton tavaratilaan kuin laskemalla sen tarvitseman tilan vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan?Mailia kirjoitti:Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
Aiemmin ketjussa mainitut prosenttilaskut taas... BUHAHAAAA.... Eikös kertolasku opeteta jo ala-asteella.
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kokeilemalla.Tauvo kirjoitti:Miten muuten voit saada pitkän esineen mahtumaan auton tavaratilaan kuin laskemalla sen tarvitseman tilan vasemmasta alakulmasta oikeaan yläkulmaan?
-
Harkoosi
Viesti Kirjoittaja Harkoosi »
Mailia kirjoitti:Ei derivaatat nyt niin inhottavia ole. Itseä aina enemmän ärsytti geometria, analyyttinen geometria ja trigonometria.Erño kirjoitti:Odottakaapa derivaattoja ja paraabeleja... neliöjuuria yms.
Meillä tuli tänää lyhyessä matikassa derivaatta, ei ollu yhtää vaikee, mut eipä se varmaan kuulukkaan lyhyellä olla onneksi.
-
richidi
Viesti Kirjoittaja richidi »
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka