Nälkä lähti. Bockia on vielä vähän jäljellä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Oliiviöljy rypsiöljyksi parantaa tilannetta huomattavasti Omega-3 suhteen.Peitsamo kirjoitti:^^ Käsittääkseni rasvoissa tärkeintä olisi se, että niiden saanti olisi tasapainossa. Suomalaiset saavat ravinnosta aivan liikaa omega 6:sta (levitteet, öljyt etc.), mutta kolmosta ei tule sitten juurikaan, koska rasvaisia kaloja ei syödä tarpeeksi.
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Ruokavaliossamme on liikaa omega-6-rasvahappoa ja liian vähän omega-3-rasvahappoja.arisel kirjoitti:^ Sanotko tuon uudestaan!?
Viesti Kirjoittaja MacMees »
Oliiviölljy ON parempaa. Maultaan ja terveysvaikutuksiltaan.arisel kirjoitti:^ Hämmentävää!![]()
Olen kuullut - en tutkinut - oliiviöljyssä ja rypsiöljyssä olevan jokseenkin samoja aineita, mutta jostain syystä oliiviöljy on kuulemma parempaa; tämä täytynee selvittää tarkemmin - jos se sitten on mahdollista...
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Viesti Kirjoittaja iMies »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja iMies »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Kuulostaa hyvältä. Menee testiin. Palaan aiheeseen myöhemmin, kun ruoka on syöty.iMies kirjoitti:Paistetaan. Pippuroidaan. --
Viesti Kirjoittaja richidi »
Viesti Kirjoittaja iDock »
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Minäkin luulin aina tehneeni hyvää bolognesea, kunnes matkustin Italiaan ja vasta löysin hyvää bolognesea.iDock kirjoitti:Spaghetti-bolognesea tuli taas laitettuaHyvää on! Paranee joka kerralla.
Näin on, Italiassa se osataanViizei kirjoitti:Minäkin luulin aina tehneeni hyvää bolognesea, kunnes matkustin Italiaan ja vasta löysin hyvää bolognesea.iDock kirjoitti:Spaghetti-bolognesea tuli taas laitettuaHyvää on! Paranee joka kerralla.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kivan oloinen paikka, vaikka itse siellä olen vain kahvit juonut.Tauvo kirjoitti:Ruokaostoksilla tuli nälkä. Greenzissä söin välipalaksi lohisalaatin ja kahvin. Oli todella maukas ja tuore salaatti, sekä miellyttävän suolaiset krutongit. Menen varmasti uudestaan, menkää muutkin.
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
On ne jänniä, nämä tämmäset. Kun olin vielä köyhä, ja juoduin käymään töissä, työterveyshoitaja saarnasi minulle noin promillen suosituksista poikkeavasta kolesteroliarvostani. Katsoin tyttöä silmiin kysyvästi, ja ilman sanoja yritin kommunikoida hänelle: "Oletko tosissasi?" Plikka oli minun ikäiseni, ja sanotaan nyt niin, ettei varmastikaan ollut kovin nirso ruoan suhteen. Minulle kyllä olisi pitänyt kelvata leivän päälle joku rasvaton kenkäplankki ja kutterinpurusta valmistettu leikkele. Ilmeisesti säännöllinen ulkoilu ja 23,5 painoindeksi olivat niihin aikoihin resepti työkyvyttömyyteen. Eipä siinä kauaa kestänyt, kun huomasin, että tuleva sosiaalitantta oli vain opetellut jonkun mantran ulkoa, ja siitähän minä sitten sainkin idean kyseenalaistaa nämä näkemykset ja parikymmentä minuuttia auottuani päätäni täti kyllästyi, ja sanoi kaiken olevan OK. Oli kyllä hupaisin terkkarikäynti koskaan.arisel kirjoitti: Olen aina syönyt sianrasvaa kastikkeena herkkuruokani kylkisiivujen kanssa - kolesteroliarvoni ovat silti olleet kunnossa; nyt käsittääkseni selvän liikunnan vähenemisen myötä kolesteroliarvoja pitäisi hiukan säätää. Meillä kuitenkin on käytetty sekä kylmäpuristettua oliiviöljyä, että tavallista rypsiöljyä. Eikä niitä possunsiivuja sentään päivittäin ole syöty - ei aina edes viikoittain tai kuukausittain, mutta asiasta työterveydenhoitajalle joitakin vuosia sitten mainitessani tuli välitön kolesterolimittauspassitus!![]()
Olin tosin selvästi soukempi kuin kyseinen hoitaja...![]()
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Nää nykynaiset osaavat kouluttaa miehiään. Katsos:amanita kirjoitti:Sopinee ruoka-topicissa kysellä, milloin ja miten te herrat keittotaitoiset olette lajista kiinnostuneet? Äimistyneenä olen ketjua seurannut ja hämmästys herrojen innon ja taituruuden suhteen sen kuin kasvaa.
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Minä silloin, kun piti ruokkia aika monta suuta hyvin vähällä rahalla. Olisi tietysti ollut kiva jatkaa Lehtovaarassa, Elitessä, Kosmoksessa, Bellevuessa ja Timo T. Kaukosen kuppiloissa skruudaamista, mutta fyrkkaa ei ollut tarpeeksi.amanita kirjoitti:Sopinee ruoka-topicissa kysellä, milloin ja miten te herrat keittotaitoiset olette lajista kiinnostuneet?
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Me nykymiehet emme vielä osaa kouluttaa naisiamme tekemään hyvää ruokaa.paulaw kirjoitti:Nää nykynaiset osaavat kouluttaa miehiään.¨amanita kirjoitti:Sopinee ruoka-topicissa kysellä, milloin ja miten te herrat keittotaitoiset olette lajista kiinnostuneet? Äimistyneenä olen ketjua seurannut ja hämmästys herrojen innon ja taituruuden suhteen sen kuin kasvaa.