Ja jos vaikka esim:Mazda tekisi propaganda-pelin Volvo-pelistä, niin tekisi varmaan samanlaisen kuin Burnout. Volvojen romuttamista.MacArthur kirjoitti:Volvosta tulee myös peli XBoxille, jota voi pelata autokaupoissa ja se on (onneksi) ilmainen. Sitä jaetaan autokaupoissa. Mutta se ei ole sellainen kuin Burnout. Siinä ajetaan rauhallisesti!!!!!! Voi kun harmittaa[:(]
Volvo
-
MacArthur
- Viestit: 123
- Liittynyt: 11.6.2005 klo 15.30
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja MacArthur »
-
biblo
- Viestit: 2180
- Liittynyt: 5.5.2005 klo 23.41
- Paikkakunta: Turku
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja biblo »
Tosin "vähän" vanhempaa mallia: 245 vm.83 B21ET-koneella.
Kyllähän tuo tuuppasi jo vakiona 170hv:llä hienosti eteenpäin.
Pienien fiilauksien jälkeen autosta jarrutettiin n.223hv.
Kyllä kelpasi ajella.Sähköherkutkin löytyi vaikka vanhus olikin kyseessä.
-
Jezze
- Viestit: 1836
- Liittynyt: 7.3.2004 klo 13.01
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Varmaan kesällä liikahtikin ihan hyvin...biblo kirjoitti:Itselläkin oli tuollainen turbovolvo joskus aiemmin.
Tosin "vähän" vanhempaa mallia: 245 vm.83 B21ET-koneella.
Kyllähän tuo tuuppasi jo vakiona 170hv:llä hienosti eteenpäin.
Pienien fiilauksien jälkeen autosta jarrutettiin n.223hv.
Kyllä kelpasi ajella.Sähköherkutkin löytyi vaikka vanhus olikin kyseessä.
-
NOx
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja NOx »
-
thebanzai
- Viestit: 1023
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 9.33
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
edit: volvokuskit kyllä ovat vaikuttaneet ihan hyväkäytöksisiltä liikenteessä...enemmän on näkynyt olen-nelikymppinen-ostin-mustan-audin-saksasta-ajattelen-vain-itseäni -kuskeja..
-
khalima
- Viestit: 627
- Liittynyt: 16.12.2004 klo 14.06
- Paikkakunta: Tampere
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja khalima »
Volvo kuskit tuntuvat olevan vaan niitä kusipäisiä ohituskaista kaahareita....jopa pahempia kuin bmw kuskis...
Aikasempi volvo ketju
-George Washington
-
biblo
- Viestit: 2180
- Liittynyt: 5.5.2005 klo 23.41
- Paikkakunta: Turku
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja biblo »
Jezze kirjoitti:Varmaan kesällä liikahtikin ihan hyvin...biblo kirjoitti:Itselläkin oli tuollainen turbovolvo joskus aiemmin.
Tosin "vähän" vanhempaa mallia: 245 vm.83 B21ET-koneella.
Kyllähän tuo tuuppasi jo vakiona 170hv:llä hienosti eteenpäin.
Pienien fiilauksien jälkeen autosta jarrutettiin n.223hv.
Kyllä kelpasi ajella.Sähköherkutkin löytyi vaikka vanhus olikin kyseessä.
Juu kyllähän se riittävästi minulle.
Omaksi puolustukseksi voin katukaahailusta sanoa että kaupungissa ei hulluteltu.
Pari skabaa otin liikennevaloissa.Muuten tuo kumminsulattelu jäi sivuteille/suljetuille alueille.
-
Cajin
- Viestit: 44
- Liittynyt: 14.1.2005 klo 23.43
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja Cajin »
autoilla kovaa ajaminen on asia erikseen, jos haluatte opetella ajamaan kovaa niin sitten varatkaa pari settiä renkaita ja jarrupaloja volvoihin, sitten vaan radalle.
minun mielestä nuo radalle.com -tapahtumat ovat vääriä tilanteita radalla ajamisen tutustumiseen, siellä on melko paljon näitä olevinaan racing-miehiä jotka loppujen lopuksi on vaan auton tuunaajia ja ihmettelevät kun joku menee diiselivehkeellä ohi kurvissa.
suosittelisin menemään ihan radalle vaan kun on ajopäivä ja katsella miten esimerkiksi treenaavat kuskit ajavat...
kyse ajamisessa on kuitenkin tekniikasta, ei nopeudesta...
autokeskustelut ja tehokeskustelut pitäisi tällä tasolla pitää erillään, minun mielestä...
nimittäin tälläset perusautot kuten T5-volvot ja bemarit ja audit, ovat kuitenkin melko tehottomia paskoja, vaikka muissa asioissa ovatkin hyviä, tarkoitan siis miellyttävyyttä ja käyttäytymistä ja toimivuutta jne... mutta esimerkiksi alusta-ratkaisut ja tekniikka on kuitenkin melko surkeaa ja aika naurettavasti toteutettua..
200hv, ei todellakaan ole paljoa 1500 kiloa painavassa autossa.
kuinka moni voi oikeasti väittää osaavansa ajaa?
ajokokemus määrällisesti (vuosissa ja kilometreissä) ei todellakaan korvaa sitä että onko opetellut ajamaan hyvin...
pahoittele paatostani ja sekavaa kirjoitustapaani
-C-
-
Jezze
- Viestit: 1836
- Liittynyt: 7.3.2004 klo 13.01
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Osa on osa ei....siis kaahareita.khalima kirjoitti:Btw: Onkos tämä edelleen Jezzen kanta volvo kuskeihin:
Volvo kuskit tuntuvat olevan vaan niitä kusipäisiä ohituskaista kaahareita....jopa pahempia kuin bmw kuskis...
Aikasempi volvo ketju
-
MarQ
- Viestit: 1382
- Liittynyt: 26.9.2004 klo 17.49
- Paikkakunta: tre
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja MarQ »
vitsillä kysyin kun näytti useammassa ketjussa olevan sama viesti moneen kertaanMacArthur kirjoitti:En minä kiinni halua Kilposta ottaa, ja se postauksien määrä on minulle hälläväliä-asia. Että silleen.MarQ kirjoitti:yrittääkö se artturi ottaa kilposen kiinni postausten määrässä vai mist on kyse?
-
NOx
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja NOx »
Moottoripyörä kiihtyy luonnostaan vikkelästi. Jotta saisi kiihdytettyä yhtä hitaasti kuin autot, on pakko tinkiä siitä luonnolliselta tuntuvasta kiihtyvyydestä. Käytännössä moottoripyörällä kiihdyttää 0-100 km/h ja pysäyttää vauhdin nollaan samassa ajassa ja matkalla mikä autolla kestää pelkästään kiihtyä. Toissa kesänä tuli yksi jannu Seatillaan uhoamaan kun menin tankkaamaan. En oikein tajunnut mistä oli kyse. Lopulta selvisi että oltiin ajettu kilpaa jo useammat liikennevalot. Raukka oli varmaan takonut vaihdetta apinan raivolla sisään ja polkenut kaasupoljinta konehuoneen puolelle meikäpojan katsellessa maisemia SV 650:n satulassa. Kyseessä ei siis todellakaan mikään Supersport vaan tuikitavallinen peruspyörä.Cajin kirjoitti:eteenpäin tapahtuvan kiihtyvyyden (esim.0-100km/h) on jotenkin todennut tarpeettomaksi näissä ratahommissa ja moottoripyörällä, ei minua ainakaan kiinnosta joku T5-volvon kiihtyvyys kun se ei oikeasti ole mitään, varsinkin jos on jollain pyörällä ajanut jotka taas kiihtyy useimmat siihen sataseen sen alle neljä sekuntia.
No juuri tätä tarkoitin. Voi totuus valjeta kun noin käy. Radalle.com tapahtumien idea on nimenomaan kokeilla oman auton ja omien taitojen äärirajoja. Tuolla se on paljon turvallisempaa kuin liikenteessä. Oikea rata-ajo on tosiaan asia erikseen, sekä motolla että autolla.minun mielestä nuo radalle.com -tapahtumat ovat vääriä tilanteita radalla ajamisen tutustumiseen, siellä on melko paljon näitä olevinaan racing-miehiä jotka loppujen lopuksi on vaan auton tuunaajia ja ihmettelevät kun joku menee diiselivehkeellä ohi kurvissa.
Aika harva oikeasti osaa ajaa. Niinpä vaikka 200 hv/1500 kg onkin vähän radalla niin kadulla ja maantiellä se voi olla aivan liikaa suhteessa kuljettajan taitoihin. Onhan noita nähty kun auto karkaa käsistä ihan vaan liikennevaloista kiihdyttäessä. Etuveto nykäiseekin äkkiä johonkin suuntaan, 225:n tassu nappaa uran reunaan tai mopon perä tulee rinnalle, tähän päälle liioiteltu korjaava ohjausliike ja ollaankin naapurin kanssa kylki kyljessä tai muuten vaan kyljellään.kuinka moni voi oikeasti väittää osaavansa ajaa?
edit: korjattu quote
-
Cajin
- Viestit: 44
- Liittynyt: 14.1.2005 klo 23.43
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja Cajin »
en lähde nyt pointtaamaan mitään, mutta minun tuo paatos nyt ei ollutkaan kovin järkevä "kannanotto", mutta tulipa sanottua, pahoitteluni siitä.
autolla oikeasti hyvin ajaminen (kovaa, ja tilanteissa millon mennään oikeasti kovaa...) on vaikeaa eikä sitä opi jos ei aktiivisesti harjoittele, sama homma pyörien kans, monet ajaa pyörillä tappovauhtia tilanteisiin, sitten kun tulee auto kurvissa vastaan sinun kaistalla niin paniikki iskee ja lukkohartiat päälle, sekin on sellainen että pitäis harjoitella, paljon...
olet aivan oikeassa että 200hv ja 1500kg on paljon tieliikenteessä, mutta pointtini oli siinä, että kannattaisi ihmisten unohtaa nämä teho keskustelut, tai jos niistä haluaa puhua niin on syytä puhua siitä että kuinka sitä osaa käyttää hyödyksi tieliikenteessä, eikä suinkaan rehvasteluvälineenä.
sv, rokkaapi ja volovo on hyvä auto
eiköhän me lopeteta autokeskustelut tähän, nämä on aina sellasia mitkä herättää tunteita ja mielipiteitä niin paljon, ettei passaa innostua liikaa =)
nimim. tl1000r, vtr1000f, sti imp ja a-lanssi.
-
MacArthur
- Viestit: 123
- Liittynyt: 11.6.2005 klo 15.30
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja MacArthur »
Vain 2:ssa ketjussa.[H] Joskus tämä kone lataa kauan, siksi olen vahingossa painanut monta kertaa Lähetä-nappia.MarQ kirjoitti:vitsillä kysyin kun näytti useammassa ketjussa olevan sama viesti moneen kertaanMacArthur kirjoitti:En minä kiinni halua Kilposta ottaa, ja se postauksien määrä on minulle hälläväliä-asia. Että silleen.MarQ kirjoitti:yrittääkö se artturi ottaa kilposen kiinni postausten määrässä vai mist on kyse?
-
NOx
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja NOx »
Olen itsekin vetänyt hartiat lukkoon pahasti. Oli muutama vuosi ajamatta kun ei ollut omaa pyörää. Kaveri sitten osti RD350LC:n ja pitihän sillä lähteä koeajolle. Tuli mutka ja liikaa vauhtia, alla vieras pyöräs ja paniikki iski. Ei vain toiminut normaalit reaktiot ja suurin piirtein pystyasennossa rysäytin syreenipuskan läpi jonkun maatalon pihamaalle. Onneksi ei tullut muita vahinkoja kuin 98% pudotus staminaan. Hyvä varoitus kerrassaan eikä ole unohtunut.autolla oikeasti hyvin ajaminen (kovaa, ja tilanteissa millon mennään oikeasti kovaa...) on vaikeaa eikä sitä opi jos ei aktiivisesti harjoittele, sama homma pyörien kans, monet ajaa pyörillä tappovauhtia tilanteisiin, sitten kun tulee auto kurvissa vastaan sinun kaistalla niin paniikki iskee ja lukkohartiat päälle, sekin on sellainen että pitäis harjoitella, paljon...
V-Twinin voima puhuu? Itsellä samat haaveet, gsx750r vaihtoon ja alle sv1000 tai vtr1000f. Ducatit ei tunnu kotoisalta vaikka vääntöpuoli ja muu tekniikka onkin periaatetasolla kunnossa.nimim. tl1000r, vtr1000f, sti imp ja a-lanssi.
-
Cajin
- Viestit: 44
- Liittynyt: 14.1.2005 klo 23.43
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja Cajin »
Vtr on loistava pyörä vähän joka tilanteessa, tasainen, se on hyvä tai huono, ihan mistä tykkää, itse tykkäsin, vaikka TL olikin hieman "piikkisempi" kulkemaan.
SV1000:sta en ole oikein ajanut, mutta varmasti pikkasen fiksumpia ratkaisuja kuin TLissä...
nimim. pari kirosanaa päässyt kun TL:ää kasailin
VTR:t on vaan huomattavasti halvempia, kaikinpuolin, tekniikkakin on hieman "järkevämmin" ratkaistu kun Suzukin kikkailuissa, mutta emmä usko että sekään mikään häksätin on, varmasti pikkasen toimintavarmempia kuin Ducatit, vaikka niissä onkin se "jokin" juttu miksi ne kiinnostaa, vähän kun vanhat ranskalaiset autot
kaverilla olis myytävänä ampiaisperä 600gsx-r, rakennettu lunaripyörästä ja tosi hyväkuntoinen, parempi kuin moni käytetty, hintakin on enemmän kuin kohtuullinen, siitä sais joku oivan pyörän esimerkiksi ratahommiin.
koittamallahan se selviää, mutta rivinelosta ei enää kiinnosta ostaa...
-
kallekilponen
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Haluasisin muistuttaa, että ajan aina liikennesääntöjen ja rajoitusten mukaan.Kurtbyy kirjoitti:Tuollaisia Volvo-kuljettajia näkyy Suomen teillä paljon. [:@]
1. Yritäppäs samaa kiihtyvyyttä talvikelillä sillä pyörälläsi? Eiköhän AWD lähde aikalailla kivemmin liikkeelle.Cajin kirjoitti:...minusta homma on kuitenkin niin että kun joku väittää että "hänen autonsa se kiihtyy kuule alta kahdeksaan sekuntiin nollasta sataan" niin minua ei loppujen lopuksi kiinnosta paskan vertaa, minusta tuollainen asia vaan kertoo sen että tämä henkilö ei oikeasti taida ymmärtää autoista ja tehoista mitään ja aika monesti sitten tämän tyyppiset keskustelut loppuu melko lyhyeen...varsinkin kun tätä eteenpäin tapahtuvan kiihtyvyyden (esim.0-100km/h) on jotenkin todennut tarpeettomaksi näissä ratahommissa ja moottoripyörällä, ei minua ainakaan kiinnosta joku T5-volvon kiihtyvyys kun se ei oikeasti ole mitään, varsinkin jos on jollain pyörällä ajanut jotka taas kiihtyy useimmat siihen sataseen sen alle neljä sekuntia.
-C-
2. Pointti tuossa volvossa ei olekaan, että se olisi mikään urheiluaito. Vaan se, että se näyttää ihan samalta kuin muutkin autot värikin on mahdollisimman tylsä ja tavallinen...(ulkoisesti sen erottaa vain pakoputkista ja T5 AWD merkinnästä)...mutta kun esim haluan a.) päästä ohi rekasta b.) jättää muut raapimaan liikennevaloihin se onnistuu oikein mukavasti ja liikenneturvallisuutta vaarantamatta.
-
NOx
- Viestit: 2631
- Liittynyt: 12.4.2004 klo 3.34
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja NOx »
Olet oikeassa, keskimäärin autolla pääsee vähemmällä eikä tarvitse kovasti kerrospukeutua. Cajinin kalusto näyttää tosiaan olevan talviajoon ylipäätään sopimatonta. Enduro-moto ja sopivat renkaat alle niin homma toimii ja edetään vielä silloinkin kun AWD:t on pohjastaan kiinni. Kiihtyvyyskään ei ole mikään ongelma. Nykyään talviajo motolla on kuitenkin pääasiassa jäärata-ajoa tai enduroa kevättalven hangilla pusikossa eli harrastusajoa. Talviajo moottoripyörällä oli ennen muinoin arkipäivää, autoja ei ollut mutta moottoripyöriä sai. Siispä ajettiin talvetkin motolla eikä siinä mitään kummaa ollut. Nykyään moottoripyörä tieliikenteessä talvella on harvinaisuus vaikka Espoossa toimiikin mp-lähettipalvelu ympäri vuoden.kallekilponen kirjoitti:
1. Yritäppäs ssamaa kiihtyvyyttä talvikelillä sillä pyörälläsi? Eiköhän AWD lähde aikalailla kivemmin liikkeelle.
Kiihtyvyys 0-100 km/h taisi olla se mihin Cajinkin kiinnitti huomiota kun se oli tähän asti pääasiassa esillä. Ripeänäkin pidetty auto on motoristin silmin lähinnä betoniporsas siinä edessä, olipa kyseessä kiihdytys tai ohituskiihtyvyys. Autojen kesken vertailtuna T5 on selvästi nopeampi kuin keskiarvo vaikka ohituskiihtyvyydessä dieselit ovatkin samalla viivalla. Ja nelivetoa on tosiaan helpompi kiihdyttää kuin etuvetoa keskimäärin kun ohjaus ei vetele niin rankasti. No oli miten oli niin onnea vain talviajoon. Kannattaa pitää mielessä ettei neliveto pysähdy yhtään sen paremmin kuin puolivetoinenkaan. Pikemminkin päinvastoin kun sitä vauhtia kertyy liukkaalla ehkä tarpeettomastikin ennen niitä seuraavia valoja.2. Pointti tuossa volvossa ei olekaan, että se olisi mikään urheiluaito. Vaan se, että se näyttää ihan samalta kuin muutkin autot värikin on mahdollisimman tylsä ja tavallinen...(ulkoisesti sen erottaa vain pakoputkista ja T5 AWD merkinnästä)...mutta kun esim haluan a.) päästä ohi rekasta b.) jättää muut raapimaan liikennevaloihin se onnistuu oikein mukavasti ja liikenneturvallisuutta vaarantamatta.
-
khalima
- Viestit: 627
- Liittynyt: 16.12.2004 klo 14.06
- Paikkakunta: Tampere
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja khalima »
Jezze kirjoitti:
Siis kyllä mulla ajokortti on ollu jo lähempänä 3 vuotta ja kaikenlaisia autoja ajellu, en tosin mitään vm. 2000 vanhempia.
Kyllä olet jäänyt paitsi suuresta ajonautinnosta. Meinaan kun pääsee ajamaan 1950- luvun Cadillacciä niin se on ajokokemus vailla vertaa..
-George Washington
-
kallekilponen
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Se on vahvasti mielessä...varsinkin kun ensiasennusrenkaiden pito ei ole ihan samaa luokkaa kuin edellisten talvikumien...NOx kirjoitti:Kannattaa pitää mielessä ettei neliveto pysähdy yhtään sen paremmin kuin puolivetoinenkaan. Pikemminkin päinvastoin kun sitä vauhtia kertyy liukkaalla ehkä tarpeettomastikin ennen niitä seuraavia valoja.
-
Jezze
- Viestit: 1836
- Liittynyt: 7.3.2004 klo 13.01
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Älä nyt 9-vuotiaan raivolla käy muitten päälle.MacArthur kirjoitti:Hei, eläpäs hauku meitä!!!! senkin ***un asiantuntija[:@] enkä ole sekaisin, itse olet!!!!!!!!!![:@]skoopa kirjoitti:te ootte kaikki ihan sekasin, v*tun asiantuntijat
-
MacArthur
- Viestit: 123
- Liittynyt: 11.6.2005 klo 15.30
Re: Volvo
Viesti Kirjoittaja MacArthur »
Pakko kai se jotenkin saada pois nuo haukkujat pois täältä. Niitähän olisi sitten joka paikassa! miten sitten tehdään?[:O]Jezze kirjoitti:Älä nyt 9-vuotiaan raivolla käy muitten päälle.MacArthur kirjoitti:Hei, eläpäs hauku meitä!!!! senkin ***un asiantuntija[:@] enkä ole sekaisin, itse olet!!!!!!!!!![:@]skoopa kirjoitti:te ootte kaikki ihan sekasin, v*tun asiantuntijat
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit