...minusta homma on kuitenkin niin että kun joku väittää että "hänen autonsa se kiihtyy kuule alta kahdeksaan sekuntiin nollasta sataan" niin minua ei loppujen lopuksi kiinnosta paskan vertaa, minusta tuollainen asia vaan kertoo sen että tämä henkilö ei oikeasti taida ymmärtää autoista ja tehoista mitään ja aika monesti sitten tämän tyyppiset keskustelut loppuu melko lyhyeen...varsinkin kun tätä eteenpäin tapahtuvan kiihtyvyyden (esim.0-100km/h) on jotenkin todennut tarpeettomaksi näissä ratahommissa ja moottoripyörällä, ei minua ainakaan kiinnosta joku T5-volvon kiihtyvyys kun se ei oikeasti ole mitään, varsinkin jos on jollain pyörällä ajanut jotka taas kiihtyy useimmat siihen sataseen sen alle neljä sekuntia.
autoilla kovaa ajaminen on asia erikseen, jos haluatte opetella ajamaan kovaa niin sitten varatkaa pari settiä renkaita ja jarrupaloja volvoihin, sitten vaan radalle.
minun mielestä nuo radalle.com -tapahtumat ovat vääriä tilanteita radalla ajamisen tutustumiseen, siellä on melko paljon näitä olevinaan racing-miehiä jotka loppujen lopuksi on vaan auton tuunaajia ja ihmettelevät kun joku menee diiselivehkeellä ohi kurvissa.
suosittelisin menemään ihan radalle vaan kun on ajopäivä ja katsella miten esimerkiksi treenaavat kuskit ajavat...
kyse ajamisessa on kuitenkin tekniikasta, ei nopeudesta...
autokeskustelut ja tehokeskustelut pitäisi tällä tasolla pitää erillään, minun mielestä...
nimittäin tälläset perusautot kuten T5-volvot ja bemarit ja audit, ovat kuitenkin melko tehottomia paskoja, vaikka muissa asioissa ovatkin hyviä, tarkoitan siis miellyttävyyttä ja käyttäytymistä ja toimivuutta jne... mutta esimerkiksi alusta-ratkaisut ja tekniikka on kuitenkin melko surkeaa ja aika naurettavasti toteutettua..
200hv, ei todellakaan ole paljoa 1500 kiloa painavassa autossa.
kuinka moni voi oikeasti väittää osaavansa ajaa?
ajokokemus määrällisesti (vuosissa ja kilometreissä) ei todellakaan korvaa sitä että onko opetellut ajamaan hyvin...
pahoittele paatostani ja sekavaa kirjoitustapaani
-C-