Itse olen kyllä sen verran skeptinen ettei ainakaan tähän päivään asti kukaan ole onnistunut (tietääkseni) huijaamaan itseäni missään merkittävässä asiassa eikä ainakaan raha-asioissa.
Ymmärrän toki, että esim. jotkut vanhat ihmiset jotka juuri ja juuri osaavat sitä verkkopankkia käyttää saattavat mennä moiseen huijakseen, mutta silti on jotenkin vaikea käsittää miten joku lähettelee jotain tunnuksia sähköpostilla. Puhumattakaan siitä, että toi teksti on niin kökköä suomea kun vaan voi olla. Kyllä toi mielestäni menee pelkästään tyhmyyden ja/tai seniilisyyden piikkiin jos tollaseen lankeaa.
Itse vaihtelin muutama vuosi sitten sähköpostia erään nigerialaiseksi esittäytyneen henkilön kanssa ja esitin olevani erittäin kiinnostunut ja ylimääräisen rahan tarpeessa.
Äijä (?) otti kaiken ihan tosissaan ja lähetti peräti kuvan niistä rahoista jotka hänellä mukamas oli (olin vielä nähnyt ko. kuvan jo aiemmin netissä) ja mistä mulle olisi tippunut 10% jos olisin jonkun tonnin pari maksanut "siirtomaksua" tms.
Esitin täysin tietämätöntä idioottia ja kyselin erittäin tyhmiä kysymyksiä. Hänen "lakimiehensäkin" osallistui vakuuden vuoksi keskusteluun. Heillä (vaikka uskon heidän olleen sama henkilö kun niin samanlaista tekstiä kirjoittivat) oli ilmeisesti monta samanlaista keskustelua menossa sillä jatkuvasti tuli toistoa ja puhui(vat) koko ajan ristiin, mutta esitin vaan etten ymmärrä mistään mitään jne.
Oli kyllä hauskaa kun ei ollut kesäloma-aikaan töissä muutakaan tekemistä. Kaksi viikkoa jaksoin repeillä näille urpoille kunnes lähetin heille linkin
Scamoraman sivuille. Loppui sähköpostien tulo samantien.
Tuolla sivuilla on muuten joitain todella onnistuneita ja hyvin dokumentoituja sekä erittäin hauskoja huijareiden huijauksia kuten kuvia sovituista tapaamisista jotka on sovittu esim. johonkin kulmaan Amsterdamissa jossa on ollut webbikamera jne. Itse ainakin naureskelin aika paljon noille jutuille...
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..