C
Ainakin 20 lankesi Nordea-huijaukseen
Sana on (melkein) vapaa.
-
cubisti
Re: Ainakin 20 lankesi Nordea-huijaukseen
Viesti Kirjoittaja cubisti »
Milläs sä muuten kirjotat? Nenänpäällä näpyttelet...?
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
C
C
Steve-O-Meter: http://ncse.com/taking-action/project-steve
-
bourbonstreet68
Viesti Kirjoittaja bourbonstreet68 »
No oikeesti mä en kirjoitakkaan mitään. Itse asiassa tämäkin kirjoitus on sinun kirjoittama...![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
kaj.hautaketo@multi.fi 0400 956195
-
marc
Viesti Kirjoittaja marc »
Ja tuollehan on termi: Susiruma.bourbonstreet68 kirjoitti:Joo! Ennemmin kaluaa käden poikki kuin herättää vetämällä käden niskan alta pois, jotta pääsisi huomaamatta karkuun.
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
Reckless
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Lissää tulloo.
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/Sähköpostihuijarit+taas+liikkeellä+Nordean+nimissä/1101982068182
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/Sähköpostihuijarit+taas+liikkeellä+Nordean+nimissä/1101982068182
Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten, ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään kun työ ei kiinnosta.
-
Kelpo
Viesti Kirjoittaja Kelpo »
"Jos joku pettää minut kerran, voi häntä! Jos hän pettäää minut kaksi kertaa, voi minua!"
Mitäs jos kaikki Nordean asiakkaat vastaisivat näihin viesteihin niin menisi voroilla ainakin aikaa, kun seuloisivat mahdollisia aitoja tunnuslukuja esiin.![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Mitäs jos kaikki Nordean asiakkaat vastaisivat näihin viesteihin niin menisi voroilla ainakin aikaa, kun seuloisivat mahdollisia aitoja tunnuslukuja esiin.
-
ocsid
Viesti Kirjoittaja ocsid »
Jep jep. Ikävää on. Off-topic: Itse olen vasta parikymppinen ja haluan periaatteesta hoitaa pankkiasiani yleensä itse pankissa tai maksuautomaatilla. Nettipankkia en vielä ole suostunut kovin montaa kertaa käyttämään. Periaatteesta vain vaadin ihan palvelua missä on aito ihminen hoitamassa asioitani siinä edessä eikä näyttöruutu:)
BTW. Onhan niitä, ketkä soittavat pienestäkin probleemasta, että mitä teen. Mutta vastapainon huomioonottamiseksi, muistaneeko kukaa kaunotar ja hirviö-ohjelmasta (taisi olla tuo) tyttöä ketä pyydettiin luuttuamaan lattia? Tyttö vastasi: voin luututa, jos kerrotte ensin että mitä se on. ...tyttö oli peuhannut enemmänkin tietokonemaailmassa vain ja ainoastaa:)
hehe:)
BTW. Onhan niitä, ketkä soittavat pienestäkin probleemasta, että mitä teen. Mutta vastapainon huomioonottamiseksi, muistaneeko kukaa kaunotar ja hirviö-ohjelmasta (taisi olla tuo) tyttöä ketä pyydettiin luuttuamaan lattia? Tyttö vastasi: voin luututa, jos kerrotte ensin että mitä se on. ...tyttö oli peuhannut enemmänkin tietokonemaailmassa vain ja ainoastaa:)
hehe:)
-
Zipe
Viesti Kirjoittaja Zipe »
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!
"Valo tunnelin päässä on sammutettu kustannussyistä"
-
DeepDown
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Itse olen kyllä sen verran skeptinen ettei ainakaan tähän päivään asti kukaan ole onnistunut (tietääkseni) huijaamaan itseäni missään merkittävässä asiassa eikä ainakaan raha-asioissa.
Ymmärrän toki, että esim. jotkut vanhat ihmiset jotka juuri ja juuri osaavat sitä verkkopankkia käyttää saattavat mennä moiseen huijakseen, mutta silti on jotenkin vaikea käsittää miten joku lähettelee jotain tunnuksia sähköpostilla. Puhumattakaan siitä, että toi teksti on niin kökköä suomea kun vaan voi olla. Kyllä toi mielestäni menee pelkästään tyhmyyden ja/tai seniilisyyden piikkiin jos tollaseen lankeaa.
Itse vaihtelin muutama vuosi sitten sähköpostia erään nigerialaiseksi esittäytyneen henkilön kanssa ja esitin olevani erittäin kiinnostunut ja ylimääräisen rahan tarpeessa.
Äijä (?) otti kaiken ihan tosissaan ja lähetti peräti kuvan niistä rahoista jotka hänellä mukamas oli (olin vielä nähnyt ko. kuvan jo aiemmin netissä) ja mistä mulle olisi tippunut 10% jos olisin jonkun tonnin pari maksanut "siirtomaksua" tms.
Esitin täysin tietämätöntä idioottia ja kyselin erittäin tyhmiä kysymyksiä. Hänen "lakimiehensäkin" osallistui vakuuden vuoksi keskusteluun. Heillä (vaikka uskon heidän olleen sama henkilö kun niin samanlaista tekstiä kirjoittivat) oli ilmeisesti monta samanlaista keskustelua menossa sillä jatkuvasti tuli toistoa ja puhui(vat) koko ajan ristiin, mutta esitin vaan etten ymmärrä mistään mitään jne.
Oli kyllä hauskaa kun ei ollut kesäloma-aikaan töissä muutakaan tekemistä. Kaksi viikkoa jaksoin repeillä näille urpoille kunnes lähetin heille linkin Scamoraman sivuille. Loppui sähköpostien tulo samantien.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuolla sivuilla on muuten joitain todella onnistuneita ja hyvin dokumentoituja sekä erittäin hauskoja huijareiden huijauksia kuten kuvia sovituista tapaamisista jotka on sovittu esim. johonkin kulmaan Amsterdamissa jossa on ollut webbikamera jne. Itse ainakin naureskelin aika paljon noille jutuille...
Ymmärrän toki, että esim. jotkut vanhat ihmiset jotka juuri ja juuri osaavat sitä verkkopankkia käyttää saattavat mennä moiseen huijakseen, mutta silti on jotenkin vaikea käsittää miten joku lähettelee jotain tunnuksia sähköpostilla. Puhumattakaan siitä, että toi teksti on niin kökköä suomea kun vaan voi olla. Kyllä toi mielestäni menee pelkästään tyhmyyden ja/tai seniilisyyden piikkiin jos tollaseen lankeaa.
Itse vaihtelin muutama vuosi sitten sähköpostia erään nigerialaiseksi esittäytyneen henkilön kanssa ja esitin olevani erittäin kiinnostunut ja ylimääräisen rahan tarpeessa.
Äijä (?) otti kaiken ihan tosissaan ja lähetti peräti kuvan niistä rahoista jotka hänellä mukamas oli (olin vielä nähnyt ko. kuvan jo aiemmin netissä) ja mistä mulle olisi tippunut 10% jos olisin jonkun tonnin pari maksanut "siirtomaksua" tms.
Esitin täysin tietämätöntä idioottia ja kyselin erittäin tyhmiä kysymyksiä. Hänen "lakimiehensäkin" osallistui vakuuden vuoksi keskusteluun. Heillä (vaikka uskon heidän olleen sama henkilö kun niin samanlaista tekstiä kirjoittivat) oli ilmeisesti monta samanlaista keskustelua menossa sillä jatkuvasti tuli toistoa ja puhui(vat) koko ajan ristiin, mutta esitin vaan etten ymmärrä mistään mitään jne.
Oli kyllä hauskaa kun ei ollut kesäloma-aikaan töissä muutakaan tekemistä. Kaksi viikkoa jaksoin repeillä näille urpoille kunnes lähetin heille linkin Scamoraman sivuille. Loppui sähköpostien tulo samantien.
Tuolla sivuilla on muuten joitain todella onnistuneita ja hyvin dokumentoituja sekä erittäin hauskoja huijareiden huijauksia kuten kuvia sovituista tapaamisista jotka on sovittu esim. johonkin kulmaan Amsterdamissa jossa on ollut webbikamera jne. Itse ainakin naureskelin aika paljon noille jutuille...
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
zimmo
Viesti Kirjoittaja zimmo »
www.419eater.com/ on myös scammereiden juoksuttamissivu. Sivun pitäjä on ottanut oikein elämäntyökseen Nigerialaisten vedättämisen.Oli kyllä hauskaa kun ei ollut kesäloma-aikaan töissä muutakaan tekemistä. Kaksi viikkoa jaksoin repeillä näille urpoille kunnes lähetin heille linkin Scamoraman sivuille. Loppui sähköpostien tulo samantien.![]()
Hauskoja tarinoita sielläkin.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka