Olen vain koeajalla. Yksikin varomaton sana ja taas mennään.Tauvo kirjoitti:^ Pitkästä aikaa! Modet ovat päättäneet bannisi?![]()

Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Olen vain koeajalla. Yksikin varomaton sana ja taas mennään.Tauvo kirjoitti:^ Pitkästä aikaa! Modet ovat päättäneet bannisi?![]()
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Ajokoulussa opetettiin että liikenneympyrä on kuin kolme peräkkäistä T-risteystä, mutkalle vedettynä. Vilkkua näytetään vasta ympyrästä poistuttaessa. Itse olen myös käsittänyt että jos aikoo poistua ensimmäisestä ulosmenosta niin vilkku laitetaan oikealle jo kiertoliittymään saavuttaessa.tuomas92 kirjoitti:Tuo on totta. Onkohan se jotenkin pitemmälle vietyä ajattelua siitä että vilkkua ei muka tarvitsisi näyttää oikealle ympyrästä poistuttaessa ("näytänpä vilkkua vasemmalle niin tietävät ainakin etten ole tästä menossa…")?
Perin ärsyttävää kyllä se vilkun käyttämättömyys kiertoliittymästä poistuttaessa. Haminassa näkee paljon venäläisautoilijoita, ja heistä häviävän pieni murto-osa käyttää vilkkua ko. tilanteessa (ei onneksi kovin iso ongelma kun 99,9%:n todennäköisyydellä voi ennustaa mistä liittymästä ovat menossa). Ei sillä että tilanne olisi erityisen hyvä suomalaisautoilijoidenkaan kohdalla...
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Viesti Kirjoittaja redhat »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Turussa on aika kapeat kadut (narrow streets), joka taas toisinaan aiheuttaa ylimääräistä harmia (extra annoyance), jos pitää alkaa varomaan autojen välissä pujottelevia kaahareita. Toki päästän ainakin polkupyörällä (bicycle) liikkuvat, kun liikenne ydinkeskustassa etenee hitaasti (slowly) muutenkin.khaosaming kirjoitti: Jenkkilän car pool lane on suomeksi kai kimppakyytikaista...Kaliforniassa filtteröinti (lane-splitting) on sallittua...
Jenkeissä on iso ongelma kaupunkirakenteen hajoaminen (suburban sprawl)...
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Eikös Venäjällä liikenneympyrän ajosäännöt mene eri tavalla kuin täällä Suomessa. Eli liikenneympyrässä jo pyörivä väistää sinne tulevia?tuomas92 kirjoitti:Tuo on totta. Onkohan se jotenkin pitemmälle vietyä ajattelua siitä että vilkkua ei muka tarvitsisi näyttää oikealle ympyrästä poistuttaessa ("näytänpä vilkkua vasemmalle niin tietävät ainakin etten ole tästä menossa…")?
Perin ärsyttävää kyllä se vilkun käyttämättömyys kiertoliittymästä poistuttaessa. Haminassa näkee paljon venäläisautoilijoita, ja heistä häviävän pieni murto-osa käyttää vilkkua ko. tilanteessa (ei onneksi kovin iso ongelma kun 99,9%:n todennäköisyydellä voi ennustaa mistä liittymästä ovat menossa). Ei sillä että tilanne olisi erityisen hyvä suomalaisautoilijoidenkaan kohdalla...
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Tässä tarvitsisi vain tehdä niin kuin elokuvissa. Putkaan ja pikaoikeuteen sekä rahat pois turisteiltaKunkkuJ kirjoitti:Mielenkiintoista-- Parasta tuossa vitsissä on se, että herra poliisi näkee paljon vaivaa saadakseen tehtyä sakkolapun lähetettäväksi Eurooppaan, vaikkei ko. maksua ole mahdollista maksaa täältä käsin millään keinolla. Taisi loppua virkamieheltä ymmärrys siitä, mistä päin asiakas oli kotoisin...
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Tästä en ollut tietoinen. Venäläiset osaavat kyllä omien havaintojeni perusteella ajaa suomalaisissa kiertoliittymissä ihan siinä missä täkäläisetkin mutta vilkun oikeaoppisen käytön siinä tilanteessa taitaa aniharva.Peitsamo kirjoitti:Eikös Venäjällä liikenneympyrän ajosäännöt mene eri tavalla kuin täällä Suomessa. Eli liikenneympyrässä jo pyörivä väistää sinne tulevia?
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Haminan Raatihuoneentori on periaatteessa tuollainen. Oikeastihan se on katu joka nyt vain sattuu olemaan ympyränmuotoinen ja oikealta tulevia on väistettävä, mutta monet ulkopaikkakuntalaiset kuvittelevat sen olevan liikenneympyrä eivätkä tajua väistää sinne liittyviä autoilijoita.Tauvo kirjoitti:E: Varmaan jossain on sellaisiakin, mutten tähän hätään muista yhtään kiertoliittymää, jossa ei liittyminen tapahdu kolmion takaa.
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Suomessa kiertoliittymissä/liikenneympyröissä on kaikissa liikennemerkit (kolmio tai stop) sinne sisään pyrkiville, eli tilannetta missä ympyrässä ajava henkilö olisi väistämisvelvollinen, on jotakuinkin mahdoton, pl. hälytysajoneuvot yms. tilanteet. Tuo meni kyllä oikein, että tuo liikennemerkki tarvitaan ja ne jokaisesta ympyrästä sitten löytyvätkin.paulaw kirjoitti:Oikealta tuleva on etuajo-oikeutettu, ellei liikennemerkeilllä tai -valoilla toisin määrätä. Liikenneympyrässä ajava on siis oletusarvoisesti väistämisvelvollinen, ihan Suomen lakien mukaan.
Vilkkua ei tietenkään tarvita kuin ympyrästä poistuttaessa tai kaistanvaihdossa.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Viesti Kirjoittaja -Mage- »
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Kaupungista pois? Ja kiilaavan moppelin takia myöhästyit Stockan herkkuosastolta, joka on ihan vastakkaisessa suunnassa? Noh. Enivei.Tauvo kirjoitti:^ Tällä kertaa olin menossa kaupungista pois, eli Koulukadulta oli tarkoitus kääntyä Ratapihankadulle sataman suuntaan...
Olen huomannut, että toisinaan jopa se Puistokadun vasemmalle Ratapihankadulle kääntyvien takana odottelu menee välillä nopeammin, kuin umpeen ahdattu keskikaista. En kuitenkaan päivittäin siitä liiku, eli mitään fakta ei ole...
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Stockan reissun tein tietysti vasta, kun tulin kotiin...Don MC kirjoitti:Kaupungista pois? Ja kiilaavan moppelin takia myöhästyit Stockan herkkuosastolta, joka on ihan vastakkaisessa suunnassa?Tauvo kirjoitti:^ Tällä kertaa olin menossa kaupungista pois, eli Koulukadulta oli tarkoitus kääntyä Ratapihankadulle sataman suuntaan...
Viesti Kirjoittaja iFooni »
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Paraskin puhumaan!iFooni kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=r6iYTDbF ... e=youtu.be
Ai helv.. Pienestä se on kiinniSaipa jonne ansionsa mukaan
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Viesti Kirjoittaja janio »